Friday, January 15, 2010

ဒါန ႏွင့္ ေဒါသ

ေႏြရာသီ ပူျပင္းေသာအခါသမယ၀ယ္ အထက္ခ်င္းတြင္းျမိဳ႔ကေလးတျမိဳ႔၏ အရာရွိႀကီးမ်ား အိမ္ေရွ႔တြင္ ၀ါးရံုပင္မ်ား အုပ္ဆိုင္း၍ အရိပ္ေကာင္းေသာေနရာ၌ ေသာက္ေရအိုးစင္ေလးတခု ကၽြန္မလွဴဒါန္းထားပါသည္။ ေသာက္ေရအိုးစင္ေလးမွာ သဲမ်ားခင္ထားျပီး သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းေနသျဖင့္ ေသာက္ခ်င့္စဖြယ္ျဖစ္ေနပါသည္။

အညာသဲအိုးေလးထဲမွ ေရမ်ား စိမ့္၍ ေအးေနေသာ ေရအိုးစင္ေလးသုိ႔ ခရီးသြားမ်ား ေစ်းသည္ေလးမ်ား နားေနအပန္းေျဖၾကရင္း ေသာက္ေရ သံုးေဆာင္ေနသည္ကို အရာရွိမ်ားရိပ္သာ အိမ္၀ရန္တာမွ ကၽြန္မအေမ ၾကည့္၍ ပီတိေတြျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုစဥ္ နိဗၺိႏၵေတာရေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ႀကီး ကၽြန္မတို႔အိမ္သို႔ ဆြမ္းခံၾကြလာ ပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မတို႔သားအမိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား အိမ္ထဲသို႔ ပင့္ျပီး ဆြမ္းႏွင့္ အခ်ိဳပြဲမ်ား ေလာင္းလွဴ ၾကပါသည္။ ထိုစဥ္ ဆရာေတာ္ဘုရားက -အိမ္ေရွ႔က ေရခ်မ္းစင္ေလးက ဒကာမႀကီးတို႔ လွဴဒါန္းထားတာလား-ဟုေမးပါသည္။

မွန္ပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မတို႔ လွဴထားတာပါဘုရား။
ေရအလွဴ၏ အက်ိဳးႀကီးမားပံုကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သာဓကႏွင့္တကြ မိန္႔ၾကားပါသည္။
ေရွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီး နာမက်န္းျဖစ္၍ သတိလစ္ ေမ့ေျမာသြားစဥ္ နတ္ျပည္သို႔ ေခတၱခဏ ေရာက္သြားသည္။ သိၾကားမင္းက မင္းႀကီးအတြက္ နတ္ဗိမာန္ကို ျပေတာ့ သူ၀မ္းသာရသည္။ သို႔ေသာ္ သူေနရမည့္ဗိမာန္၏အထက္၌ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေသာ ဗိမာန္တခုကို ေတြ႔ရသည္။
ထိုအခါ-

အို သိၾကားမင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္ေနရမည့္ ဗိမာန္ထက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ဘံုဗိမာန္ႀကီးသည္ မည္သူ႔ဗိမာန္ ျဖစ္ပါသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္ဗိမာန္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးဟု မွတ္ထင္ခဲ့ပါသည္-ဟု ေမးျမန္းသည္။ ထိုအခါ သိၾကားမင္းက-
အို-မင္းႀကီး။ သင္၏ဗိမာန္ထက္ သာလြန္ေသာ ဗိမာန္ကား အျခားမဟုတ္၊ အသင္မင္းႀကီး၏ တိုင္းျပည္၌ လမ္းဆံုလမ္းခြရွိ သစ္ပင္ေအာက္တြင္ ေရခ်မ္းစင္တည္၍ ေန႔စဥ္ ေရလွဴေနေသာ သူဆင္းရဲလုလင္၏ ဘံုဗိမာန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သင္မင္းႀကီး အလိုဆႏၵျပည့္၀ေစရန္ ထိုသူဆင္းရဲလုလင္၏ ေရအလွဴကို အမွ်ေပးေ၀ ေစပါ။ သင္မင္းႀကီးက ထိုသူဆင္းရဲလုလင္ အမွ်ေ၀သည့္အခါ သာဓုေခၚပါေလ-ဟု သိၾကားမင္းက မွာၾကား လိုက္ေလသည္။

နန္းတြင္းသမားေတာ္မ်ား ကုသ၍ မင္းႀကီး သတိျပန္လည္ျပီး က်န္းမာလာသည့္အခါ ထိုသူဆင္းရဲလုလင္ကို ေမာင္းေၾကးနင္းမ်ား တီးခတ္၍ ရွာေဖြေစသည္။ ေတြ႔ေသာ္ နန္းတြင္းသို႔ေခၚလာျပီး ကုသိုလ္ကို အမွ်ေပးေ၀ ေစသည္။ မင္းႀကီးလည္း လုလင္၏ ေရအလွဴဒါနကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚဆိုလိုက္သည္။ ထိုအခါ ထပ္တူတပ္မွ် ကုသိုလ္ရပါသတဲ့-ဟု ဆရာေတာ္ႀကီးက တရားေတာ္ကို အဆံုးသတ္လိုက္သည္။

ကၽြန္မတို႔ သားအမိ ျပိဳင္တူ သာဓုေခၚဆိုၾကသည္။ ကၽြန္မ၏အေမက-ေရခ်မ္းစင္လွဴတာ စိတ္ရွည္ရွည္ထားရ ပါတယ္ဘုရား၊ ေရခြက္မ်ား ခဏခဏ ေပ်ာက္တတ္ေၾကာင္း-ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးျပန္သည္မွာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလွသည္။
ဒကာမႀကီး-ေရခြက္မ်ား ေပ်ာက္ျခင္း၊ ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ျခင္း၊ အဲဒီလိုျဖစ္တဲ့အခါ ယူတဲ့သူ ဘာျဖစ္ပါေစ၊ ညာျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းမေနနဲ႔။ ကုိယ္လွဴျပီးသားပဲဆိုျပီး ႏွလံုးသြင္းပါ။ ကိုယ္လွဴတဲ့ ဒါနအေပၚ ေဒါသ ေရာက္မသြားပါေစနဲ႔။ အထူးသျဖင့္ အလွဴအတန္းလုပ္တဲ့အခါ လုပ္ကိုင္ေပးသူမ်ားကို ေျပာဆိုရျခင္း၊ ပုိကုန္က်ရျခင္းမ်ားအေပၚ စိတ္ကြက္ျခင္း၊ ေဒါသျဖစ္ျခင္းမ်ား မရွိပါေစနဲ႔-ဟု ျဖစ္ပါသည္။

အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ တရားနာၾကားခဲ့ရျခင္းမွာ ကၽြန္မငယ္စဥ္က ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္လည္း ယခုျပန္၍ သတိရေစပါသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ တခုေသာနံနက္တြင္ ကၽြန္မေနထိုင္သည့္ အိမ္အနီးရွိ အိမ္ဆိုင္ေလးသုိ႔ ေစ်း၀ယ္သြားစဥ္ ထိုအိမ္ဆိုင္ေလးသို႔ ၾကြေနက် ဆြမ္းခံရဟန္းေတာ္တပါး ၾကြေရာက္လာသည္။ ေစ်း၀ယ္သူမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနေသာ ဆိုင္ရွင္က ဆြမ္းခံရဟန္းေတာ္ကို ျမင္သြားျပီး-အလုပ္ရႈပ္ေနတဲ့ၾကားထဲ ဒီဘုန္းႀကီးကလဲ-ဟု ႏႈတ္က တီးတိုးေျပာဆိုသံကို ၾကားလိုက္မိသည္။ ထို႔ေနာက္မွ အိမ္ထဲသို႔ လွည့္ျပီး ဟဲ့-အငယ္မ၊ ဆြမ္းခူးခဲ့-ဟု ေျပာသံလည္း ၾကားလိုက္ရ သည္။

အငယ္မ ဆြမ္းေလာင္းလိုက္ေသာ္လည္း ဆိုင္ရွင္အမ်ိဳးသမီးမွာ ကုသိုလ္ရသည့္တိုင္ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ (ဒါနနဲ႔ ေဒါသ) ေရာေထြးသြားျပီ မဟုတ္ပါေလာ။ ကၽြန္မ ရိပ္သာတခု၌ တရားစခန္း၀င္စဥ္ တရားထိုင္ဖက္ ဓမၼမိတ္ေဆြ သီလရွင္ဆရာေလးသံုးပါးႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင့္ ရခဲ့သည္။ ဆရာေလးမ်ား၏ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳ တခူကိုလည္း သိခြင့္ရခဲ့ျပန္သည္။ သီလရွင္ဆရာေလးမ်ား ဒါနဆန္ အလွဴခံထြက္စဥ္ အိမ္တအိမ္ေရွ႔တြင္ ရပ္လ်က္ ထံုးစံအတိုင္း ေမတၱာပို႔ ရြတ္ဆိုၾကသည္။ ထိုရြတ္ဆိုသံေၾကာင့္ ပုခက္ထဲက သူ႔ကေလး ႏိုးသြားသည္ ဟုဆိုကာ အိမ္ရွင္-ကေလးမိခင္က ဆရာေလးမ်ားကို ေျပာဆို၍ ရန္ေတြ႔ပါေတာ့သည္။ ဒါနကုသိုလ္ျဖစ္ရမည့္အစား ေဒါသအကုသိုလ္ ျဖစ္သြားပါသည္။

အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မတို႔အိမ္ရွင္မမ်ား ဆြမ္းခံရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား ၾကြေရာက္လာသည့္ အခါ လက္မအား အလုပ္မ်ားေနသည္ႏွင့္ ႀကံဳေန၍ မလွဴဒါန္းႏိုင္လွ်င္-ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါဘုရား၊ ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႔ဘုရား-ဟု ေတာင္းပန္လိုက္လွ်င္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ပါ။ အလ်ဥ္းမသင့္၍ မလွဴလိုက္ရ ေသာ္လည္း ေယာနိေသာ မနသိကာရ စိတ္ႏွလံုးသြင္း မွန္ကန္မႈေၾကာင့္ ကုသိုလ္တရားပင္ တိုးပြားေစ ပါေသးသည္။

ေဒါသတရားသည္ ကိေလသာ မကင္းစင္ေသးသမွ် အထူအပါးသာ ကြာဟမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေဒါသသည္ လူတိုင္းကိုယ္စီတြင္ ရွိေနၾကပါသည္။ ရွိပင္ရွိျငားေသာ္လည္း မိမိတို႔တြင္ ရွိေနေသာ သတိပညာမ်ားႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျပီး ဒါနျဖစ္ရမည့္ေနရာ၌ ဒါနသာ ျဖစ္၍ ေဒါသမျဖစ္မိေစရန္ ဒါနႏွင့္ ေဒါသ မေရာမိေစရန္ သတိျပဳမိၾကေစဖို႔ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။

( ေဒၚတင္ေရႊ-အေနာက္ရန္ကင္း)

No comments: