Wednesday, January 6, 2010

ကံ ေလးမ်ိဳး

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မိမိတို႔ျပဳထားအပ္ေသာ ကံကသာ မိမိတို႔ကို ျဖစ္ေလရာဘ၀တိုင္းတို႔၌ အယုတ္အလတ္အျမတ္ စသည္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ေပးလ်က္ရွိေပသည္။ ကံ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ခံယူၾကရေပသည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္ ရွိၾကေပသည္။

ထိုထိုဘ၀တို႔၌ ျဖစ္ၾကရသည့္အခါမွာ အသက္တိုရတာ-အသက္ရွည္ရတာ၊
အနာေရာဂါ မ်ားရတာ-အနာေရာဂါ နည္းရတာ၊
အဆင္းလွရတာ-အဆင္းမလွရတာ၊
ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးရတာ-ဘုန္းတန္ခိုးနည္းရတာ၊
ပစၥည္းဥစၥာ ေပါမ်ားရတာ-ပစၥည္းဥစၥာ ရွားပါးရတာ၊
အမ်ိဳးျမတ္ရတာ-အမ်ိဳးယုတ္ရတာ၊
ပညာႀကီးမားရတာ-ပညာနည္းပါးရတာ စသည္မ်ားကို ကံကပင္လွ်င္ ေ၀ဖန္ေပးျခင္း စီမံခန္႔ခြဲေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတိုင္း ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးေပးတို႔ကို အထူးယံုၾကည္အားကိုးလ်က္ ရွိၾကေပသည္။ ထိုကံတို႔သည္ ေရွ႔ေနာက္အက်ိဳးေပးေသာ အစဥ္အားျဖင့္ ၄-မ်ိဳးကြဲျပားလ်က္ ရွိေပသည္။

၁။ ဂရုကံ-ကံတပါးတို႔သည္ မတားျမစ္ႏိုင္သည့္ ႀကီးေလးေသာ ကံ။
၂။ အာသႏၷကံ-ေသခါနီးကာလ၌ ျပဳအပ္ေသာကံႏွင့္ ေအာက္ေမ့အပ္သည့္ ကံ။
၃။ အာစိဏၰကံ-ေန႔စဥ္ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္အပ္ေသာ ကံ။
၄။ ကဋတၱာကံ-ျပဳဖူးကာမွ်ျဖစ္ေသာ ကံ-ဟူ၍ အက်ိဳးေပးေသာအစဥ္အားျဖင့္ ၄-မ်ိဳးကြဲျပားလ်က္ ရွိေပသည္။

အက်ယ္သိဖြယ္-
၁။ ဂရုကံ-ကံတပါးတို႔သည္ မတားျမစ္ႏိုင္သည့္ ႀကီးေလးေသာကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံႏွင့္ အကုသိုလ္ကံဟူ၍ ၂-မ်ိဳးရွိေပသည္။ ထို ၂-မ်ိဳးတို႔တြင္ အကုသိုလ္ကံအရာ၌ ပဥၥာနႏၲရိယကံ၊ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ထိုပဥၥာနႏၲရိယကံ ၅-ပါးကို ျပဳမိေသာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံ ၃-ပါး ရွိၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ယခုဘ၀မွ စုတိ (ေသျပီး)သည့္ေနာက္ကာလ ဒုတိယ ဘ၀၌ အပါယ္ငရဲသို႔သာ က်ေရာက္ၾကရေပသည္။ မည္သည့္ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔ကမွ တားျမစ္၍ မရေသာေၾကာင့္ ႀကီးေလးေသာ ဂရုကံတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) ကံတပါးတို႔၊ မတားႏိုင္ရာ၊ ႀကီးေလးပါ၊ မွန္စြာ ဂရုကံမည္။

ပဥၥာနႏၲရိယကံ ၅-ပါး ဆိုသည္မွာ-
၁။ အမိကို သတ္ျခင္း။
၂။ အဖကိ္ု သတ္ျခင္း။
၃။ ရဟႏၲာကို သတ္ျခင္း။
၄။ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္၊ ေသြးျခည္ဥေအာင္ ျပဳျခင္း။
၅။ သံဃာကို သင္းကြဲေအာင္ ျပဳျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) မိဘ ရဟန္၊ ေလာဟိတံ၊ ေဘဒံနႏၲရိ။

နိယတမိစၧာဒိ႒ကံ ၃-ပါး ဆိုသည္မွာ-
၁။ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေတြ အလိုလို ခ်မ္းသာသည္။ အလိုလို ဆင္းရဲသည္-ဟု စြဲယူမွားေသာ မိစၧာဒိ႒ိကံသည္ အေဟတုက နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံ ျဖစ္ေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) အေၾကာင္းကိုတား၊ စြဲယူမွား၊ ေခၚျငား အေဟတုက။

၂။ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း စသည္မ်ားကို ျပဳပါေသာ္လည္း အက်ိဳးမရွိႏိုင္ဟု စြဲယူမွားေသာ မိစၧာဒိ႒ိကံသည္ နတၳိက နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံ ျဖစ္ေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) အက်ိဳးကိုတား၊ စြဲယူမွား၊ ေခၚျငား နတၳိက။

၃။ ေကာင္းသည့္ကုသိုလ္အမႈကို ျပဳပါေသာ္လည္း ေကာင္းသည့္ကုသိုလ္ကံမ်ား ျဖစ္မလာေပ၊ မေကာင္းသည့္ အကုသိုလ္အမႈမ်ားကို ျပဳပါေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ အကုသိုလ္ကံမ်ား ျဖစ္မလာေပဟု စြဲယူမွားေသာ မိစၧာဒိ႒ိကံသည္ အကိရိယ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံ ျဖစ္ေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) ကံကိုပင္တား၊ စြဲယူမွား၊ ေခၚျငား အကိရိယ။

ဤပဥၥာနႏၲရိယကံႏွင့္ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံ ရွိၾကေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ စုတိ (ေသျပီး) သည္မွ ေနာက္ကာလ ဒုတိယဘ၀၌ အပါယ္ငရဲသို႔သာ က်ေရာက္ၾကရေပသည္။ မည္သည့္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔ကမွ တားျမစ္လို႔မရေသာေၾကာင့္ ဂရုကံတို႔ျဖစ္ၾကေပသည္။

ကုသိုလ္ကံအရာ၌ မဟဂၢဳတ္(စ်ာန္) ကုသိုလ္ကံတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ထိုမဟဂၢဳတ္(စ်ာန္) ကုသိုလ္ကံတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဒုတိယဘ၀တြင္ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ ဧကန္မုခ် ေရာက္ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ မည္သည့္ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔ကမွ တားျမစ္လို႔ မရေသာေၾကာင့္ ႀကီးေလးေသာ ဂရုကံတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။

၂။ အာသႏၷကံ-ေသခါနီးကာလ၌ ျပဳအပ္ေသာကံႏွင့္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာကံ ဟူသည္ ကုသိုလ္အာသႏၷကံႏွင့္ အကုသိုလ္ အာသႏၷကံဟူ၍ ၂-မ်ိဳးပင္ ရွိေပသည္။ ကုသိုလ္အာသႏၷကံသည္ ေန႔စဥ္မျပတ္ မွီ၀ဲအပ္ေသာ အကုသိုလ္အာစိဏၰကံကို ပယ္ျဖတ္၍ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ေပးႏိုင္ေပသည္။ အကုသိုလ္အာစိဏၰကံသည္လည္း ေန႔စဥ္မျပတ္ မွီ၀ဲအပ္ေသာ ကုသိုလ္အာစိဏၰကံကို ပယ္ျဖတ္၍ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ေပးႏိုင္ေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) စုတိနီးကပ္၊ ျပဳအပ္ထင္ျငား၊ ဤကံမ်ား၊ ေခၚျငားအာသႏၷကံ။

အကုသိုလ္ အာစိဏၰကံကို ကုသိုလ္အာသႏၷကံက ပယ္ျဖတ္ရာ၌ ေသာဏမေထရ္၏ ဖခင္ မုဆိုးရဟန္းႀကီး သာဓကျဖင့္ ထင္ရွားလွေပသည္။
ေသာဏမေထရ္၏ ဖခင္မုဆိုး ရဟန္းႀကီး၌ ကြယ္လြန္ေလာက္သည့္ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ား ျဖစ္လာေသာအခါ ေခြးမုဆိုးအလုပ္ကို တသက္ပတ္လံုးျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံ၏ အက်ိဳးေပးျဖစ္သည့္ ေခြးႀကီးမ်ားက သူ႔ကိုကိုက္စားေတာ့မည့္ နိမိတ္မ်ားထင္လာ၍ ေၾကာက္လန္႔ေသာအသံျဖင့္ ေသာဏတို႔ ေခြးႀကီးမ်ားကို ေမာင္းထုတ္ေပးၾကပါ-ဟု ေျပာဆိုေလ၏။

ထိုအခါ ေသာဏမေထရ္က ဖခင္မုဆိုးရဟန္းႀကီး ငရဲက်ေတာ့မည့္ေဘးကို ကာကြယ္ေပးလို၍ ေစတီရင္ျပင္ေတာ္၌ ပန္းေတြပူေဇာ္လွဴဒါန္းကာ ဖခင္မုဆိုးရဟန္းႀကီးကို ရွိခိုးပူေဇာ္ေစ၏။ ထို႔ေနာက္ မၾကာမီမွာပင္ နတ္သမီးနိမိတ္ေတြ ထင္လာ၍ ေသာဏတို႔ ဖယ္ၾက ဖယ္ၾက သင္တို႔၏ မိခင္ေတြ လာေနျပီ-ဟု ေျပာဆိုကာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားျပီး နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သြားေလ၏။

ဤသာဓက၌ တသက္ပတ္လံုး ေခြးမုဆိုးျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကုသိုလ္ အာစိဏၰကံကို ပ်ံလြန္ေတာ္မူခါနီးမွာ ပန္းလွဴဒါန္းပူေဇာ္သည့္ အာသႏၷကံက ပယ္ျဖတ္လိုက္သည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။

၃။ အာစိဏၰကံ-ေန႔စဥ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလ့က်င့္အပ္ေသာ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံႏွင့္ အကုသိုလ္ကံဟူ၍ ၂-မ်ိဳးပင္ ရွိေပသည္။ ဘုရား၌ ဆြမ္းေတာ္တင္၍ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ပန္း ေရခ်မ္း ဆီမီး ပူေဇာ္ျခင္း၊ သံဃာေတာ္တို႔အား ဆြမ္းေလာင္းလွဴျခင္း၊ ငါးပါးသီလကို ေဆာက္တည္ျခင္း စေသာ ေန႔စဥ္အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ ေလ့က်င့္အပ္ေသာ ကံသည္ ကုသိုလ္အာစိဏၰကံ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုကုသိုလ္ အာစိဏၰကံ၌ မိမိျပဳခဲ့မိသည့္ ကုသိုလ္မ်ားကို ျပန္သတိရ၍ အထပ္ထပ္ ၀မ္းေျမာက္မႈကို ျဖစ္ေစေသာကံသည္လည္း အာစိဏၰကံပင္ ျဖစ္ေပသည္။

မုဆိုး တံငါအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာ သူတို႔ ေန႔စဥ္အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ၾကေသာ ပါဏာတိပါတ စေသာ ကံသည္ အကုသိုလ္ အာစိဏၰကံ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိျပဳခဲ့မိသည့္ အကုသိုလ္မ်ားကို ျပန္သတိရ၍ အထပ္ထပ္ေနာင္တပူပန္မႈ ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကံသည္လည္း အာစိဏၰကံပင္ ျဖစ္ေပသည္။
(ေဆာင္ပုဒ္) အႀကိမ္မ်ားစြာ၊ ေလ့လာအပ္ျငား၊ ကံအမ်ား၊ ေခၚျငားအာစိဏၰကံ။

အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ အားရွိေသာကံသည္ ေရွးဦးစြာ အက်ိဳးေပး၏။ အားခ်င္းတူလွ်င္ အာသႏၷကံက ေရွးဦးစြာ အက်ိဳးေပး၏။

၄။ ကဋတၱာကံ-ျပဳဖူးကာမွ်ျဖစ္ေသာ ကံဟူသည္ ဂရုကံ၊ အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ ဟူေသာ ေရွးကံ ၃-ပါးတို႔မွ လြတ္ေသာ အဖန္ဖန္ျပဳအပ္သည့္ ကံမ်ားသည္ ကဋတၱာကံ ျဖစ္ေပသည္။

ေရွ႔ေနာက္အစဥ္အားျဖင့္ အက်ိဳးေပးပံု-
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ ဂရုကံ၊ အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ၊ ကဋတၱာကံ ဟူေသာ ဤကံ ၄-မ်ိဳးလံုးရွိေန၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္အတြက္ ယခုဘ၀မွ အျခားမဲ့ ဒုတိယဘ၀၌ ဂရုကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ရေလ၏။ ဂရုကံ မရွိလွ်င္ အာသႏၷကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ ရေလ၏။ အာသႏၷကံ မရွိလွ်င္ အာစိဏၰကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ ရေလ၏။ အာစိဏၰကံ မရွိခဲ့လွ်င္ ကဋတၱာကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ ရေလ၏။ ဤကဲ့သို႔ အက်ိဳးေပးခြင့္ အစဥ္အားျဖင့္ ကံ ၄-မ်ိဳး၏ အက်ိဳးေပးပံုမွာ သိဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါေပသည္။

( သဒၶမၼရံသီ ရိပ္သာ ဆရာေတာ္ )

No comments: