Wednesday, January 20, 2010

ေမ်ာက္ကေလးကို ေဆးဆိုးေပးပါ

ပုဏၰားအိုႀကီးတေယာက္သည္ တသက္တာလံုး ရွာေဖြစုေဆာင္းလာခဲ့သည့္ ပစၥည္းအင္အားျဖင့္ ေတာင္းရမ္းယူသျဖင့္ ေျမးအရြယ္ မယားငယ္ငယ္ေလးကို လက္ထပ္၍ သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့၏။ မယားကေလးမွာ ပစၥည္းဥစၥာ မၾကြယ္၀ေသာ္လည္း မ်ိဳးေကာင္းရိုးေကာင္းထဲက ျဖစ္၏။ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ လွပတင့္တယ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လင္အိုပုဏၰားႀကီးက မယားကေလးကို ဖူးဖူးမႈတ္ထားကာ ဘာမဆို အလိုက်ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္၍ ေပးခဲ့ေလသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ မယားကေလးမွာ ကိုယ္၀န္ရွိလာ၍ ဖြားခါနီးလာသည္တြင္ ဖြားျမင္လာတဲ့ကေလးနဲ႔ ကစားေဖာ္ ရေအာင္ ေမ်ာက္ကေလးတေကာင္ ရွာေပးပါ-ဟု ပူဆာ၏။ ပုဏၰားအိုႀကီးက -ရွင္မရယ္ ေမြးဖြားျပီးေအာင္ တဆိတ္ကေလး ေစာင့္လိုက္ပါဦး၊ ငါတို႔မွာ သားကေလး ေမြးလာမလား၊ သမီးကေလး ေမြးလာမလားမွ မသိရေသးတာ။ ဒီေတာ့ သားကေလးေမြးလာရင္ ေမ်ာက္ထီးကေလး ၀ယ္ၾကတာေပါ့၊ သမီးကေလး ေမြးလာရင္ေတာ့ ေမ်ာက္မကေလး ၀ယ္ၾကတာေပါ့-ဟု ေဖ်ာင္းဖ်ေျပာဆို၏။

သို႔ရာတြင္ မယားကေလးက လင္အိုႀကီးစကားကုိ နားမ၀င္ပါ။ ဘာမဆို သူ႔အလိုက် ျဖစ္လာခဲ့ရသည့္ အရွိန္ျဖင့္ ထပ္ကာထပ္ကာ ပူဆာ၏။ ဤတြင္ ပုဏၰားအိုႀကီးသည္ မယားကေလးစကားကို မပယ္သာေတာ့သျဖင့္ ေမ်ာက္ကေလးတေကာင္ကို ၀ယ္လာရေလေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ မယားကေလးကေတာ့ သေဘာမက်ႏိုင္ ေသးပါ။ ၀ယ္လာခဲ့ေသာ ေမ်ာက္ကေလးသည္ ၀၀ဖီးဖီးႏွင့္ ေရာဂါကင္းရွင္းပါေသာ္လည္း သူ႔အေမြးက မြဲေျခာက္ေျခာက္ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္-

ေမ်ာက္ကေလးက ဒီအေမြး၊ ဒီအေရာင္နဲ႔ေတာ့ ခ်စ္စရာမေကာင္းေပါင္။ သူ႔ကို အထည္ေဆးဆိုးသမားအိမ္ ေခၚသြား။ အေရာင္အဆင္း ၀ါ၀ါ၀င္း၀င္းကေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ေဆးဆိုးေပးဖို႔ေျပာေခ်။
ေကာင္းပါျပီ ရွင္မရယ္။
မယားကေလး အလိုက် တသေ၀မတိမ္း လိုက္နာရန္ လင္အိုပုဏၰားႀကီးက ေမ်ာက္ကေလးကို ဆြဲေခၚလိုက္ရာ-
ေနဦးေလ၊ သြားဆို ခ်က္ခ်င္းသြားေတာ့တာပဲ။ ေဆးဆိုးသမားအိမ္ေရာက္ေတာ့ ေျပာရမယ့္စကားကိုလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္သြားဦး။ ဟိုက်ေတာ့ ဒီလိုလဲေျပာလိုက္ဦး။ ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ အ၀ါေရာင္ ေဆးဆိုးတဲ့အခါမွာ အဖြပ္အေလွ်ာ္ခံေအာင္ အထုအရိုက္ အဆုပ္အနယ္လဲခံေအာင္ လုပ္ေပးပါလို႔ေျပာ။ ၾကားလား မွတ္မိလား။

ၾကားပါတယ္ ရွင္မရယ္၊ မွတ္မိပါတယ္။ မယားကေလးကို ခ်စ္သည့္ေဇာျဖင့္ ေျပာသင့္သည္-မေျပာသင့္သည္ ကိုမွ် မတြက္ဆႏိုင္ေတာ့ဘဲ ပုဏၰားအိုႀကီးသည္ ေမ်ာက္ကေလးကို ရင္၀ယ္ပိုက္ကာ အထည္ေဆးဆိုးသမား အိမ္သို႔ လာခဲ့၏။ မယားကေလး မွာၾကားလိုက္သမွ် တလံုးမက်န္ ေျပာျပ၏။
ဤတြင္ အထည္ေဆးဆိုးသမားသည္ ပုဏၰားအိုႀကီး၏ အျဖစ္ကိုၾကည့္ကာ အလြန္ရယ္ခ်င္လွေသာ္ျငားလည္း ဂုဏ၀ုၯိ ၀ယ၀ုၯိတို႔ကို ေထာက္ထားရန္ရွိေနေသးသျဖင့္-

အရွင္ပုဏၰားႀကီးခင္ဗ်ား-ေမ်ာက္ကေလးကို အလိုရွိတဲ့ ေဆးေရာင္နဲ႔ဆိုးေပးလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အ၀တ္အထည္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အဖြပ္အေလွ်ာ္ခံေအာင္၊ အထုအရိုက္ အဆုပ္အနယ္ခံေအာင္ေတာ့ လုပ္မေပးႏိုင္ပါဘူး ခင္ဗ်ား။
ဤသို႔ ရိုေသေလးစားစြာ ရွင္းျပလိုက္ရေလသည္။

( နိဂဏၭနာဋပုတၱ၀ါဒ)
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက စင္ျပိဳင္ဘုရားေျခာက္ဆူတြင္ အ၀င္အပါျဖစ္ခဲ့ေသာ နိဂဏၭနာဋပုတၱ ဆရားႀကီး၏ အယူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပါလိသူၾကြယ္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပခဲ့သည့္ ဥပမာတခု ျဖစ္ပါသည္။ မဇၩိမနိကာယ္၊ မဇၩိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္၊ ဥပါလိသုတ္မွာ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါသည္။

နိဂဏၭနာဋပုတၱ-ဟူသည္မွာ ယခုထက္တိုင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ရွိေနေသးေသာ (ဇိန) ဂ်ိန္းဘာသာ၏ ဦးစီးဦးေဆာင္ ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ိန္းဆရာႀကီး၏ အယူ၀ါဒမွာ-သက္ရွိသတၱ၀ါမွန္သမွ် ေတြ႔ၾကံဳခံစားရသည့္ ဆင္းရဲဟူသမွ်သည္ ယခင္ဘ၀မ်ားက ျပဳလာခဲ့သည့္ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ကံေတြ ကုန္ခန္းသြားေလေအာင္ ယခုဘ၀တြင္ ဆင္းရဲဒုကၡေ၀ဒနာေတြကို မ်ားမ်ားႀကီးခံစားေပးရမည္။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႀကီး ခံစားေပးရမည္။ မ်ားမ်ားခံစားႏိုင္ေလ အကုသုိလ္ေတြ မ်ားမ်ားကုန္သြားေလ။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားႏိုင္ေလ အကုသိုလ္ေတြ ျမန္ျမန္ကုန္သြားေလ-ဟူ၍ ျဖဟ္၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္တြင္လည္း ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးတရားသည္ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္၏။ နိဂဏၭ ဆရာႀကီးကလည္း ကံကိုမပစ္ပယ္ပါ။ ကံ၏အက်ိဳးတရားကိုလည္း လက္ခံထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ နိဂဏၭ ဆရာႀကီးသည္ ကံကို ဓမၼသဘာ၀ သန္႔သန္႔အျဖစ္ မရႈျမင္ပါ။ ငါ့ကံ သူ႔ကံ၊ ငါျပဳေသာကံ၊ သူျပဳေသာကံ စသျဖင့္ ငါသူအရွိ အတၱဒိ႒ိကို ေရွ႔တန္းတင္ထားသျဖင့္ သမၼာဒိ႒ိစာရင္း မ၀င္ႏိုင္ဘဲ မိစၧာဒိ႒ိစာရင္း၀င္သာ ျဖစ္ရေၾကာင္း ဒီဃနိကာယ္ သီလကၡႏၶ၀ဂ္၊ သာမညဖလသုတ္အဖြင့္တြင္ သီလကၡန္ဋီကာသစ္ဆရာႀကီးက ရွင္းျပထားပါသည္။

ဗုဒၶေဒသနာေတာ္တြင္ (ကမၼံ ေခတၱံ၊ ၀ိညာဏံ ဗီဇံ၊ တဏွာ ေသေဟာ) ဟူ၍ ရွိပါသည္။
ကံဟူသည္ လယ္ေျမ။ ပဋိသေႏၶ ၀ိညာဏ္ဟူသည္ မ်ိဳးေစ့။ တဏွာဟူသည္ အစိုဓာတ္ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ကံကိုကုန္ဆံုးေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရာတြင္ နိဂဏၭဂိုဏ္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ရွာေဖြ၍ ခံစားရန္မလိုပါ။ တဏွာတည္းဟူေသာ အစုိဓာတ္ရွိေနမွသာ ဘ၀သစ္မွာ ပဋိသေႏၶမ်ိဳးေစ့က အပင္ေပါက္လာ ႏိုင္ပါသည္။ တဏွာကို ၀ိဇၨာဉာဏ္ျဖင့္ လက္စသတ္ပယ္ျဖတ္ႏိုင္ပါက ဘ၀သံသရာ လည္ပတ္ရန္ မရွိေတာ့ပါ။ ဤတြင္ အနမတဂၢ သံသရာကျပဳခဲ့သမွ်ေသာ ကံတို႔သည္လည္း အက်ိဳးေပးရန္မရွိေတာ့သျဖင့္ ကုန္ဆံုးသြားၾက ရပါေတာ့သည္။

ေစာေစာပိုင္းတုန္းကမူ ဥပါလိသူၾကြယ္သည္ နိဂဏၭဆရာႀကီး၏ ဒါယကာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ အားကိုးအားထားျပဳေလာက္သည့္ တပည့္ႀကီးတေယာက္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ အယူ၀ါဒကို ကိုင္စြဲကာ ျပဳိင္ဖက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ စကားဖက္ျပိဳင္ အႏိုင္ယူလာခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။

သိုု႔ျဖစ္၍ နိဂဏၭဆရာႀကီးက သူ႔တပည့္ႀကီးကို ဘုရားရွင္ထံ ေစလႊတ္ကာ သူ႔ကိုယ္စား ၀ါဒခ်င္းျပိဳင္၍ အႏိုင္ယူရန္ ႀကိဳးစား၏။ ဘုရားရွင္၏ ရွင္းလင္းေဟာၾကားခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဥပါလိသည္ အျမင္မွန္ရခဲ့၏။ ဘုရားရွင္၏တပည့္ ဥပါသကာတေယာက္ အျဖစ္ကို ခံယူကာ နိဂဏၭဆရာႀကီးအား လမ္းျဖတ္ပစ္လိုက္၏။ ဤတြင္ နိဂဏၭဆရားႀကီး ကိုယ္တိုင္ ဥပါလိသူၾကြယ္အိမ္သို႔ ၾကြလာကာ အျဖစ္အပ်က္ေမးျမန္းသျဖင့္ ဥပါလိက အထက္ပါ ဥပမာျဖင့္ ရွင္းလင္းေလွ်ာက္ထားလိုက္ရပါသည္။

နိဂဏၭဆရာႀကီး၏ အယူ၀ါဒသည္ ေမ်ာက္ကေလးကို ေဆးဆိုးထားသကဲ့သို႔ အလြန္အကၽြံကိုမွ ႏွစ္သက္တတ္ေသာ၊ အျပင္းအထန္အလုပ္ကိုမွ အထင္ႀကီးတတ္ေသာ သာမန္လူျပိန္းမ်ားအတြက္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါေသာ္ျငားလည္း စနစ္တက် ဆန္းသစ္ေ၀ဖန္၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ အသိဉာဏ္အျမင္မွန္ တစံုတရာမွ မရႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပလိုက္ပါသည္။

ထိုမွတပါး အ၀တ္အထည္ေကာင္းကို ေဆးဆိုးလိုက္သည့္အခါ ရႈခ်င္စဖြယ္ တင့္တယ္ေတာက္ပသည္ႏွင့္အမွ် အဖြပ္အေလွ်ာ္ခံသကဲ့သို႔ အထုအရိုက္ အဆုပ္အနယ္ ခံသကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမေတာ္မ်ားသည္ကား မိုက္မဲသူတို႔ မႏွစ္သက္ႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း ပညာရွိသူတို႔ ႏွစ္သက္ၾကပါသည္။ အဖက္ဖက္မွ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္မႈကို ခံႏိုင္ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေလ့လာက်င့္သံုး၍ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္-ဟုလည္း ဆက္လက္၍ ရွင္းျပလိုက္ပါသည္။

(၀ဏၰသီရိ)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၃-ခု ေမလ)

No comments: