Sunday, February 21, 2010

သစၥာဆိုျခင္း၏ အက်ိဳး

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားစြာတို႔သည္ သစၥာဆိုျခင္းကို အျမတ္တႏိုးထားၾကသည္။ အားကိုးအားထား ျပဳၾကသည္။ ထိုသို႔ ျမတ္ႏိုးအားထားသည့္အတိုင္းလည္း သစၥာဆိုျခင္းအက်ိဳးကို ခံစားၾကရသည္။
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔မွတပါး အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါတို႔သည္ အသက္ႏွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ပ်က္စီးရေတာ့မည့္ေဘးရန္ အႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳလာေသာအခါ ေဆာက္တည္ရာမရေအာင္ ေၾကာက္ရြံ႔ ထိတ္လန္႔ျခင္း ျဖစ္ၾကရေပသည္။

ထိုအခါ ေကာင္းေသာအျဖစ္မွန္တို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေကာင္းေသာ အျဖစ္မွန္တို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ကာ ႏႈတ္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ရြတ္ဆိုၾကသည္။
ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ အသက္ႏွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ပ်က္စီးရမည့္ေဘးရန္အႏၲရာယ္တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ပါေစသတည္း-ဟူ၍ သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳၾကသည္။ ယင္းသစၥာစကားေၾကာင့္လည္း ေဘးရန္အႏၲရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္မွာ အထင္အရွားပင္ျဖစ္သည္။

သုပၸါရကဇာတ္ေတာ္၌ ဘုရားေလာင္း သုခမိန္သည္ ငါးပါးသီလကို မလြန္က်ဴးဖူးေၾကာင္း သစၥာဆို၍ သေဘၤာကို ဗလ၀ါမုခ ၀ဲၾသဃမွ ျပန္လည္ဆုတ္နစ္ေစခဲ့သည္။ ငံုးမင္းဇာတ္ေတာ္၌ ဘုရားေလာင္း ငံုးမင္းသည္ ဥခြံထဲက ေပါက္ခါစ အေတာင္အလက္ မစံုေသးခင္ ေတာမီးအႏၲရာယ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ရစဥ္ အျဖစ္မွန္ကို သစၥာဆို၍ ေဘးလြတ္ခဲ့သည္။

ငါ့မွာ အေတာင္ရွိေသာ္လည္း မပ်ံႏိုင္၊ ေျခရွိေသာ္လည္း မသြားႏိုင္၊ အမိအဖတို႔လည္း ငါ့ကို စြန္႔ေျပးသြားၾကျပီ။ ဤစကားသံုးခြန္းသည္ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ေတာမီးသည္ ဤအရပ္မွ ေရွာင္လႊဲဖဲၾကဥ္သြားပါေစသတည္း-ဟု သစၥာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသစၥာတန္ခိုးေၾကာင့္ ေတာမီးသည္ တခဏခ်င္း ျငိမ္းေအးသြားခဲ့သည္။ ငံုးမင္းသည္လည္း အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ပရိတ္ႀကီး ၁၁-သုတ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ၀ဋၬသုတ္၌ အထင္အရွား ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔အျပင္ ဘုရားေလာင္းသည္ ငါးရံ႔မင္းဘ၀၌ ေရာက္ရွိစဥ္အခါကလည္း သစၥာဆို၍ မိုးရြာေစႏိုင္ခဲ့သည္။

သစၥာဆိုျခင္း (၀ါ) သစၥာမႏၲန္ ရြတ္ဆိုျခင္းျပဳရာတြင္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိသည္။
ပထမတမ်ိဳးမွာ ေကာင္းေသာအျဖစ္မွန္ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေဖာ္ထုတ္၍ သစၥာျပဳျခင္းျဖစ္သည္။
ဒုတိယတမ်ိဳးကား မေကာင္းေသာအျဖစ္မွန္ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္၍ သစၥာျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ စကၠန ဥပါသကာ၀တၳဳတြင္ ပါရွိေသာ ညီငယ္စူဠစကၠလ လုလင္၏ သစၥာဆိုမႈသည္ ပထမအမ်ိဳးအစားတြင္ ပါ၀င္သည္။ ထိုလုလင္က-ကၽြႏ္ုပ္သည္ သိတတ္သည့္အရြယ္ကစ၍ သိလ်က္ႏွင့္ သူတပါးအသက္ကို မသတ္ခဲ့ပါ။ ဤစကားသည္ မွန္ကန္ေသာသစၥာစကား ျဖစ္ပါ၏။ ဤစကား မွန္ပါက မိခင္၏ ေရာဂါသည္ ပိန္းၾကာဖက္တြင္ ေရမတင္သလို ကင္းစင္ပေပ်ာက္ပါေစသတည္း-ဟူ၍ သစၥာျပဳခဲ့သည္။ ထိုမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ လူနာမိခင္၏ ေရာဂါမွာ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္ကင္းသြားေလသည္။

ထို႔ျပင္ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္လာ မ႑ပဇာတ္ေတာ္ပါ ကဏွဒီပါယနရေသ့၊ မ႑ဗ်သူၾကြယ္၊ မ႑ဗ်သူၾကြယ္၏ ဇနီးမယားတို႔ဆိုေသာ သစၥာစကားမ်ားသည္ မေကာင္းေသာအျဖစ္မွန္ သစၥာစကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ကဏွဒီပါယနရေသ့က -ငါသည္ ရေသ့၀တ္ျပီးသည္မွ ခုနစ္ရက္သာေပ်ာ္၍ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏။ ခုနစ္ရက္မွေနာက္ အႏွစ္ ၅၀-ေက်ာ္တို႔ ကာလပတ္လံုး ျမတ္ေသာအက်င့္၌ မေပ်ာ္ေမြ႔၊ မက်င့္လိုဘဲ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏-ဟူ၍ ဟုတ္မွန္တိုင္း သစၥာစကား ဆိုခဲ့သည္။

မ႑ဗ်သူၾကြယ္ကလည္း -ငါသည္ ေပးလွဴျခင္းကို အလိုမရွိ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔ကိုလည္း မၾကည္ညိဳ၊ သို႔ပါေသာ္လည္း မိဘဘိုးဘြားတို႔၏ အစဥ္အလာ မပ်က္ေအာင္သာ လွဴဒါန္း၏-ဟူ၍ မိမိ၏ မေကာင္းေသာ အျဖစ္မွန္ကိုထုတ္ေဖာ္၍ သစၥာစကားဆိုခဲ့သည္။ မ႑ဗ်သူၾကြယ္၏ ဇနီးမယားကလည္း-ငါသည္ ငါ့သားအား ကိုက္ေသာေျမြကို မခ်စ္၊ မုန္း၏။ ထို႔အတူ ခင္ပြန္းသူၾကြယ္ကိုလည္း မခ်စ္၊ မုန္း၏-ဟူ၍ ဟုတ္မွန္တိုင္း သစၥာစကားဆိုခဲ့၏။ ထိုထိုသစၥာစကားမ်ားေၾကာင့္ သားျဖစ္သူ ယညဒတ္သည္ ေျမြကိုက္ခံရ၍ ေသအံ႔မူးမူး ရွိေနရာမွ ေျမြဆိပ္တက္ျခင္းကင္းေပ်ာက္၍ အသက္ရွင္ခဲ့ေလသည္။
ထိုသို႔ မေကာင္းေသာ အျဖစ္မွန္မ်ားကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္၍ သစၥာျပဳျခင္းသည္ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားတြင္ ပါ၀င္သည္။

ယင္းသို႔သစၥာျပဳျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္၍ သစၥာျပဳျခင္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သစၥာျပဳရာ၌ ေကာင္းေသာအျဖစ္မွန္ကို ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းေသာ အျဖစ္မွန္ကိုျဖစ္ေစ ထုတ္ေဖာ္၍ သစၥာျပဳႏိုင္ေပသည္။ အဓိက အေရးႀကီးသည္ကား မိမိျပဳေသာ သစၥာစကားသည္ ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ႏွလံုးသြင္း ေျပာဆိုရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

သစၥာဆိုျခင္း၏ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္မႈကို မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ႀကီး၌လည္း ထည့္သြင္းဖြဲ႔ဆိုထားေပသည္။
ဘုရားေလာင္း သု၀ဏၰသာမသည္ ျမားထိမွန္၍ ျမားဆိပ္သင့္ကာ ေသအံ႔မူးမူးရွိေနရာမွ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ မယ္ေတာ္ေဟာင္း နတ္သမီးတို႔၏ သစၥာျပဳေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ အသက္ခ်မ္းသာရာရေၾကာင္းကို ဤသို႔ဖြဲ႔ဆိုထားသည္မွာ မွတ္သားဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။

သစၥာႏႈတ္သီး၊ မႏၲန္ႀကီးကား၊ ေသျပီးေသာ္မွ၊ ရွင္ျပန္ရ၏။
ေရွးကျဖစ္ဟန္၊ ေလာင္းသု၀ဏ္ကို၊ ျငိဳးမာန္တစိ၊ ရန္စရွိသို႔၊ ပီဠိယကၡ၊ ဗာရာ့သခင္၊ ေလးႀကီးငင္၍၊ နင္သို႔ေယာက်္ား၊ ဘယ္သူ႔သားနည္း၊ သိၾကားတမုံ႔၊ ျဖစ္ေသာ္တုံ႔မွ၊ လြတ္ပုံ႔အေရး၊ ရွိလတ္ေသးဟု၊ မေႏွးလ်င္ဟူး၊ ျမားဆိပ္လူးျဖင့္၊ ေရႊဒူးယာဘက္၊ ေျမထက္အားထုတ္၊ ေခ်ာင္းကာတုတ္၍၊ ရြယ္ျဖဳတ္ခ်ိန္ကာ၊ ပစ္ေသာခါႏုိက္၊ သစၥာဆိုသီး၊ ေသတျပီးလ်က္၊ ရွင္ႀကီးရွင္ျပန္၊ နတ္မတန္တည့္၊ ျပင္းထန္ဆိပ္ေတာက္၊ ေတာေျမြေဟာက္လွ်င္၊ ေပါက္၍ ေျမ၀ယ္၊ သူငယ္စင္းစင္း၊ ေသတံုလ်င္းလည္း၊ မွန္ျခင္းအရာ၊ မိမာတာတို႔၊ သစၥာဆိုၾက၊ ငုတ္သုတ္ ထ၏။

No comments: