Saturday, February 20, 2010

၀ိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ ဒူေ၀ေ၀

ေရွးလူ၏ ပုဆိုးကို ေနာက္လူက ဆြဲလ်က္၊ ေနာက္လူ၏ ပုဆိုးကို သူ႔ေနာက္ကလူက ဆြဲလ်က္ ဆက္ကာဆက္ကာ ဆြဲထားၾကေသာ လူတန္းႀကီးသည္ တလႈပ္လႈပ္ေရြ႔လ်ားေန၏။ ထိုလူတန္းႀကီးတြင္ လူေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ ပါ၀င္၏။ လူေပါင္း သံုးဆယ္ရွိသည့္အထဲတြင္ မ်က္စိျမင္သူဟူ၍ တေယာက္မွ် မပါ။ ေရွးဆံုးလူကေရာ၊ အလယ္ကလူေရာ၊ ေနာက္ဆံုးက လိုက္သူေရာ မ်က္မျမင္မ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾက၏။

မ်က္မျမင္ ဒုကၡိတမ်ား ျဖစ္ေနသျဖင့္ သူတို႔သည္ သူမ်ားတကာလို သြက္သြက္လက္လက္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈ မျပဳႏိုင္ၾကေပ။ မျပဳ၀ံ႔ၾကေပ။ ေျမျပင္ေပၚတြင္ ေျခအေတြ႔ျဖင့္သာ စမ္းကာစမ္းကာ ျဖည္းညင္းစြာ သြားလာ ေနၾကရ၏။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈကို မျပဳႏိုင္သျဖင့္ သူတကာ၏ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲမႈျဖင့္ မ၀ေရစာ စားေနရသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

တေန႔ေသာအခါ အရက္သမားတေယာက္သည္ ထိုလူတန္းႀကီးနားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာ၍-
အို-အေဆြတို႔၊ ဟို တေကာသေလာက္ေ၀းတဲ့ ရြာမွာ အလွဴႀကီးေပးေနတယ္။ လာလာသမွ် ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြးဘဲ ရက္ရက္ေရာေရာ ေကၽြးေမြးေနတယ္။ အဲဒီကို မသြားခ်င္ၾကဘူးလား-ဟု ေမးျမန္းေလရာ

အိုး-ဘယ့္ႏွယ္ေျပာတာလဲ ေမာင္ရင္ရယ္။ အလွဴသံၾကားရင္ သြားခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔အားလံုးက ဘယ္သူမွ မ်က္စိမျမင္ေတာ့ ခက္ေနတာေပါ့။ ဘယ့္ႏွယ္၊ ေမာင္ရင္ကေကာ တို႔ကို ပို႔မေပးခ်င္ဘူးလား။
ပို႔ေတာ့ ပို႔ခ်င္သားေပါ့ဗ်ား၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ လုပ္မွကိုင္မွ ထမင္းစားရတာ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္က မရွိဘူးဗ်။

ဒီလိုဆို သေဘာေပါက္ပါျပီေလ။ ေမာင္ရင့္အတြက္ တို႔မ်ားက တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္အားခ ေပးရမွာေပါ့။
ဤသို႔ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ၀န္ခံျပီးလွ်င္ မစားရက္၊ မေသာက္ရက္ ခ်ိဳးျခံေခၽြတာ၍ ပုဆိုးစထဲမွ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ စုထားသည့္ မူးစ၊ ပဲစ အသျပာကေလးမ်ားကို ထုတ္ေပးၾက၏။

အရက္သမားသည္ ေပးသမွ် အသျပာမ်ားကိုယူ၍ လံုျခံဳစြာ ထုပ္ျပီးလွ်င္ ေရွးဆံုးက ၀င္ရပ္သည္။ ေရွ႔ဆံုးမွာ ရွိေနေသာ မ်က္မျမင္က သူ၏ပုဆိုးကို ေနာက္ေက်ာက ဆြဲထားကာ သူ႔နည္းတူ ဆြဲထားသူေတြကလည္း တသီႀကီး လိုက္ပါလာၾက၏။

အရက္သမားသည္ မ်က္မျမင္ လူတန္းႀကီးကို ရြာထဲကေခၚထုတ္လာခဲ့၍ လူသူကင္းေ၀းရာ ေတာထဲသို႔ ေရာက္လာၾက၏။ ပတ္ပတ္လည္မွာ ညီညာျပန္႔ျပဴး၍ အတန္းညီေနသည့္ ေတာခ်ံဳတခုကို ေတြ႔ရသည္တြင္ ေတာခ်ံဳကို ေတြ႔၍ ပတ္လိုက္၏။ ဤတြင္ ေနာက္ဆံုးက လိုက္ပါလာသည့္ မ်က္မျမင္ႏွင့္ အရက္သမားတို႔ ေရွ႔ႏွင့္ ေနာက္ တဆက္တည္း ျဖစ္သြားေလရာ အရက္သမားသည္ မိမိပုဆိုးကို ဆြဲကိုင္ထားသည့္ ေနာက္လူ၏လက္ကို ေနာက္ဆံုးလူ၏ ပုဆိုးၾကားသို႔ ဆက္ေပးျပီးလွ်င္-

ကဲ အေဆြတို႔၊ က်ဳပ္ ခဏေလး ေတာထိုင္လိုက္မယ္။ ျပီးျပီးခ်င္း လိုက္လာခဲ့မယ္။ အေဆြတို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆက္ေလွ်ာက္ႏွင့္ၾက၊ လမ္းမွားစရာ မရွိပါဘူး။ ဒီအတိုင္းသာ ဆက္ေလွ်ာက္ၾကပါ။
အရက္သမားက ေျပာေျပာဆိုဆို လြတ္ရာကၽြတ္ရာ ထြက္သြားေတာ့၏။ မ်က္မျမင္တန္းႀကီးကမူ ခ်ံဳႀကီးကို ပတ္ခ်ာလွည့္ကာ မဆံုးႏိုင္သည့္ ခရီးကို ဆက္၍ဆက္၍ ေလွ်ာက္ေနၾကရေလသည္။

( ၀ါေသ႒ ႏွင့္ ဘာရဒြါဇ )
ဒီဃနိကာယ္၊ သီလကၡႏၶ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ေတ၀ိဇၹသုတ္၌ ၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတို႔အား ဘုရားရွင္က အက်ဥ္းအားျဖင့္ ထုတ္ေဆာင္ျပသည့္ဥပမာကို အ႒ကထာဆရာႀကီးက အက်ယ္ဖြင့္ျပထားသည့္ ဥပမာပံု၀တၳဳ ျဖစ္ပါသည္။

ေကာသလတိုင္းႀကီးအတြင္းက မနသာကဋ အမည္ရေသာရြာသည္ အစိရ၀တီျမစ္ကမ္းပါးတြင္ တည္ရွိ၏။ ျငိမ့္ျငိမ့္သြင္သြင္ စီးဆင္းလ်က္ရွိေသာ အစိရ၀တီ ျမစ္ကမ္းေျခသည္ ညီညာျပန္႔ျပဴး၏။ ပတ္၀န္းက်င္တ၀ိုက္တြင္ ထာ၀စဥ္စိမ္းလမ္းစိုျပည္ေသာ ဥယ်ာဥ္ပန္းမန္မ်ားရွိကာ ႏွလံုးေမြ႔ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တျခားအရပ္မွာ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကေသာ ထိပ္ထိပ္ၾကဲ ပုဏၰားသူေဌးႀကီးမ်ားသည္ မၾကာခဏ မနသာကဋရြာသို႔ လာေရာက္ၾက၏။ ညီညာျပန္႔ျပဴးသည့္ ျမစ္ကမ္းေျခတြင္ ယာယီတဲအိမ္မ်ားေဆာက္ကာ စည္း၀င္းမ်ား အလံုအျခံဳ ကာရံျပီးလွ်င္ ဂါထာမႏၲန္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေလ့ရွိၾက၏။

ထိုသို႔လာေရာက္ေနထိုင္ေလ့ရွိသူမ်ားတြင္ ၾသပါသာဒမွာ ေနထိုင္ေသာ စကႌပုဏၰားႀကီးလည္း ပါ၏။ ဣစၧာနဂၤလျမိဳ႔မွာ ေနထိုင္ေသာ တာရုကၡပုဏၰားႀကီးကလည္း ပါ၏။ ဥကၠ႒ျမိဳ႔မွာ ေနထိုင္ေသာ ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰားႀကီးလည္း ပါ၏။ သာ၀တၳိျမိဳ႔ေတာ္မွာ ေနထိုင္ေသာ ဇာဏုေႆာဏီ ပုဏၰားႀကီးလည္း ပါ၏။ တုဒိရြာမွာေနထိုင္ေသာ ေတာေဒယ်ပုဏၰားႀကီးလည္း ပါ၏။ အျခားအျခားေသာ ပုဏၰားသူေဌးႀကီးမ်ား သည္လည္း အေျခြအရံမ်ားႏွင့္တကြ တခမ္းတနား လာေရာက္ေနထိုင္ေလ့ရွိၾက၏။

တေန႔ေသာအခါ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါးရာတို႔သည္ ေဒသစာရီ လည့္လည္ရင္း မနသာကဋရြာသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာၾက၏။ မနသာကဋရြာ၏ ေျမာက္မ်က္ႏွာ အစိရ၀တီျမစ္ ကမ္းေျခမွာရွိေသာ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ ခရီးတေထာက္ ရပ္နားၾက၏။ သရက္ျခံအတြင္းရွိ သရက္ပင္ပ်ိဳတို႔သည္ အကိုင္းအခက္မ်ား ေ၀ေ၀စီစီရွိကာ အကိုင္းခ်င္း၊ အခက္ခ်င္း ဆက္ေနၾက၏။ ေအာက္ေျခက သဲဖံုးေနေသာ ေျမအျပင္မွာလည္း ညီညာျပန္႔ျပဴးလ်က္ရွိ၏။ ႏွလံုးေမြ႔ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေနရာတခု ျဖစ္သျဖင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ေနာက္ပါသံဃာေတာ္ မ်ားသည္ ရက္အတန္ၾကာမွ် သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ၾကေပသည္။

မနသာကဋရြာမွာ လာေရာက္ေနထိုင္ၾကေသာ ပုဏၰားသူေဌးႀကီးမ်ား၏ တပည့္ပုဏၰားလုလင္တို႔တြင္ ၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတို႔လည္း ပါ၀င္ၾက၏။ ၀ါေသ႒သည္ ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰားႀကီး၏ တပည့္ျဖစ္၍ ဘာရဒြါဇသည္ကား တာရုကၡပုဏၰားႀကီး၏တပည့္ ျဖစ္ေပသည္။

၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတို႔သည္ အမ်ိဳးဇာတ္ ျမင့္ျမတ္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ေ၀ဒသံုးပံုကိုလည္း အကုန္အစင္ တတ္ေျမာက္ၾက၏။ သူတို႔ႏွစ္ဦးသားသည္ ေနပူရွိန္ျပင္းေသာေန႔လယ္ခင္း၌ ေ၀ဒက်မ္းလာ ဂါထာမႏၲန္တို႔ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ၾက၏။ ေနခ်ိဳသြားသည့္ ညေနခင္းတြင္ကား ေရခ်ိဳးရန္ အစိရ၀တီသို႔ ဆင္းလာခဲ့ၾက၏။ ဆရာခ်င္း မတူေသာ္ျငားလည္းလူငယ္ခ်င္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးေနၾကသျဖင့္ ေရမခ်ိဳးခင္ သဲေသာင္ျပင္မွာ အတူတူေလွ်ာက္ရင္း စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ၾက၏။

အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးစံုႏွင့္ အေျပအလည္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ တို႔သည္ အာစရိယ၀ါဒတြင္ကား ေျပလည္ေအာင္ ေဆြးေႏြး၍ မရႏိုင္ၾကေတာ့ေပ။ ၀ါေသ႒က မိမိဆရာ ေပါကၡရသာတိပုဏၰားႀကီး ညႊန္ျပသည့္ က်င့္စဥ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးမွသာလွ်င္ ျဗဟၼာဘံုသို႔ ေရာက္ႏိုင္ သည္ဟု အဆိုျပဳ၏။ ထို႔အတူပင္ ဘာရဒြါဇကလည္း မိမိ ဆရာ တာရုကၡပုဏၰားႀကီး၏ ညႊန္ျပခ်က္ကိုသာ စြဲျမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထား၏။

ဤသို႔ တေယာက္ကို တေယာက္ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ ေျဖရွင္း၍ မရသည့္အဆံုးတြင္ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္တို႔ ဘုရားရွင္ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၾက၏။ မိမိတို႔ အျငင္းအခံု ျဖစ္လာခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းကိစၥကို တင္ျပေလွ်ာက္ထားၾက၏။

ဤတြင္ ဘုရားရွင္က-ေ၀ဒသံုးပံုကို တတ္ေျမာက္ထားသျဖင့္ ေတ၀ိဇၹအမည္ကို ခံယူထားေသာ ပုဏၰားတို႔တြင္ အထက္ျဗဟၼာဘံုက ျဗဟၼာႀကီးမ်ားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးသူရွိပါသေလာ-ဟု ေမးျမန္းေတာ္မူေလရာ

၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတို႔က မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ဖူးသူဟူ၍ မရွိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္က ျဗဟၼာဘံုေရာက္ႏိုင္သည့္ က်င့္စဥ္ကို ညႊန္ၾကားေနပါလ်က္ ျဗဟၼာကို မျမင္ဖူးသည့္ ေတ၀ိဇၹပုဏၰားအေပါင္းကို အထက္ပါဥပမာျဖင့္ ခိုင္းႏႈိင္း၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေပသည္။

( ၀ဏၰသီရိ)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၄-ခု ဇြန္လ)

No comments: