Sunday, February 7, 2010

သည္ေက်ာက္တံုးေလးေလာက္မ်ား

တကယ့္ပြဲႀကီးလမ္းႀကီးမ်ားတြင္ ပါ၀င္ထိုးသတ္လိုသည္ဆိုပါက လက္ေ၀ွ႔သမားတေယာက္သည္ ေျခာက္လတိုင္တိုင္ အားေမြးလာခဲ့ရ၏။ ေျခာက္လတိုင္တိုင္ အားရွိေစတတ္ေသာ အစာအာဟာရမ်ားကို ေကၽြးေမြးထားရ၏။ အားေလ်ာ့ႏြမ္းေခြသြားေစႏိုင္သည့္ အျပဳအမူမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ထားရ၏။ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို အျပင္းအထန္ ေလ့က်င့္ေနရ၏။

လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးတေယာက္သည္ ထိုကဲ့သို႔ ေျခာက္လတိုင္တိုင္ အားေမြးကာ အေလ့အက်င့္ျပဳထားသျဖင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ထိုးသတ္ရန္ အသင့္ရွိေန၏။ သူ၏ အေပါင္းအသင္းမ်ားကလည္း သူ႔ဘက္က အားေပးရန္ တစုတေ၀းႀကီး ၀ိုင္းရံလာၾက၏။ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးသည္ ဘက္ေတာ္သားတို႔၏ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္မႈကို ခံယူကာ ဦးေခါင္းကိုေမာ့၊ ရင္ကိုေကာ့လ်က္ လက္ေ၀ွ႔ပြဲရွိရာ ေလွ်ာက္လာ၏။ အေပါင္းအသင္းမ်ားကလည္း မေကြမကြာ လိုက္ပါလာၾက၏။

အေပါင္းအသင္းမ်ားသည္ လမ္းခရီးတေနရာတြင္ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးအား ေက်ာက္တံုးႀကီးတတံုးကို ျပသၾကရာ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးက-အဲဒါက ဘာလဲကြ-ဟု ေမးသျဖင့္
အားစမ္းစရာ ေက်ာက္တံုးႀကီးပါ။
ေအး-ဒါျဖင့္ ငါလဲ အားစမ္းလိုက္ရေသးတာေပါ့ကြာ။
ကဲ-အဲဒီ ေက်ာက္တံုးကို ငါ့ဆီ ယူခဲ့ၾကစမ္း။
အေလးႀကီးဗ်၊ က်ဳပ္တို႔ ဘယ္ မ,ႏိုင္ပါ့မလဲ။
အမေလးကြာ၊ ဒီေက်ာက္တံုးေလးေလာက္မ်ား ေလးတယ္ေျပာေနရေသးတယ္။ ကိုင္း-မင္းတို႔တေတြ မ,မႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ ေက်ာက္တံုးကို ငါ စမ္းၾကည့္ရေသးတာေပါ့။ ေက်ာက္တံုးကို ေဟာဒီလို ကိုင္၊ ေဟာဒီလို မ,ျပီး ေဟာဒီလို ပစ္ခ်လိုက္ေတာ့ ဘာခံႏိုင္ေသးသလဲကြ။ ဘယ္မွာလဲ ေလးတယ္ဆိုတာ။

သူတကာေတြ အားကုန္မ၍ မရႏိုင္သည့္ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးက ခံုညင္းဒိုး ကစားဘိသကဲ့သို႔ လြယ္လြယ္ကေလးႏွင့္ ပစ္ကစား၍ ျပလိုက္ေလသည္။

( အရွင္အာနႏၵာ၏ ဉာဏ္စြမ္းအား)
သုတ္မဟာ၀ဂ္၊ မဟာနိဒါနသုတ္ကို ဖြင့္ဆုိရာတြင္ အ႒ကထာဆရာႀကီးက အရွင္အာနႏၵာ၏ ဉာဏ္စြမ္းအားကို ဖြင့္ဆိုရန္ ဤဥပမာ ပံု၀တၳဳကို အသံုးျပဳထားပါသည္။
တရံတေရာအခါ ဘုရားရွင္သည္ ကုရုတိုင္း၊ ကမၼာသဒမၼရြာႀကီးသို႔ ၾကြေရာက္၍ သီတင္းသံုးေတာ္မူရာ အရွင္အာနႏၵာလည္း ေနာက္ေတာ္ပါးမွ ထက္ၾကပ္မကြာ လိုက္ပါ၍ ျပဳစုလုပ္ေကၽြး၏။

ထိုေန႔နံနက္ခင္းတုန္းက အရွင္အာနႏၵာသည္ ကမၼာသဒမၼရြာႀကီးမွာ ဆြမ္းခံၾက၏။ အရွင္ျမတ္ႀကီး၏ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္၍ ေမတၱာဓာတ္ျဖန္႔ၾကက္ထားသည့္ မ်က္ႏွာကို ဖူးျမင္ကာ ရြာသူရြာသားတို႔မွာ သဒၶါတရား တိုးပြားလာၾကရ၏။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို တိုး၍ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာ ဆြမ္းခံ၀င္ခဲ့ေလသမွ် အိမ္ေပါက္ေစ့တြင္ အသျပာေထာင္ထုပ္ႀကီးမ်ား ခ်ေပးထားခဲ့ဘိသကဲ့သို႔ အက်ိဳးစီးပြား မ်ားမ်ားႀကီး ရရွိခံစားၾကရေပသည္။

ဆြမ္းခံရာမွ ျပန္လာ၍ ဆြမ္းစားေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိမိခံယူခဲ့သည့္ ဆြမ္းကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဘုရားရွင္အား ဆက္ကပ္၏။ ဆြမ္းစားျခင္းကိစၥ ျပီးေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ ဂႏၶကုဋိသို႔ ၀င္ေတာ္မူ၏။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ဂႏၶကုဋိတိုက္ေက်ာင္းေဆာင္ရွိေသာ္လည္း ကမၼာသဒမၼရြာႀကီးတြင္ကား မရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ တပည့္ရဟန္းမ်ားႏွင့္ ဒါယကာမ်ားက ဘုရားရွင္တပါးတည္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သီတင္းသံုးႏိုင္ေစရန္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အကာတို႔ျဖင့္ အခန္းဖြဲ႔ေပးထားၾက၏။ ထိုအခန္းကို ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး အတြင္းက ဂႏၶကုဋိတိုက္ေက်ာင္းကဲ့သို႔ သေဘာထား၍ ဂႏၶကုဋိဟု ေခၚေ၀ၚၾကရေပသည္။

ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္ကို ဦးခ်ရွိခိုးကာ ေန႔လယ္ခင္းမွာ မိမိသတင္းသံုးေနက်ေနရာသို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ တပည့္ရဟန္းငယ္မ်ားကလည္း အတူတကြလိုက္ပါလာကာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္မ်ား ျဖည့္ဆည္းၾက၏။ ဆရာအရွင္ျမတ္ႀကီး လိုအပ္သမွ် ျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾက၏။

တပည့္ရဟန္းမ်ား ျပန္သြားၾကေသာအခါ အရွင္အာနႏၵာသည္ တံျမက္လွည္းထားျပီးေသာ ေျမေနရာ၌ သားေရနယ္ကို ခင္းျပီးလၽွ်င္ တပည့္မ်ား ခပ္ေပးထားေသာ ေရအိုးမွ ေရျဖင့္ လက္ႏွင့္ေျခမ်ားကို ဆြတ္ဖ်န္း၏။ လက္ေရာေျခပါ အေအးဓာတ္ရလာသည္တြင္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေနလ်က္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို ၀င္စား၏။

သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္ေစ့သျဖင့္ ဖလသမာပတ္မွ ထလာသည္တြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္ဆီသို႔ ဉာဏ္လႊတ္၍ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရာတြင္ အရွင္အာနႏၵာသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အဂၤါ တဆဲ့ႏွစ္ရပ္တို႔ကို-
အစမွအဆံုးတိုင္ေအာင္ သံုးသပ္သည္လည္းရွိ၏။
အဆံုးမွေန၍ အစထိေအာင္ အျပန္အားျဖင့္ သံုးသပ္သည္လည္းရွိ၏။
အစႏွင့္အဆံုး အစြန္းႏွစ္ဖက္တို႔မွေန၍ အလယ္တည့္တည့္ေရာက္ေအာင္ သံုးသပ္သည္လည္း ရွိ၏။ အလယ္ေကာင္မွေန၍ အစြန္းႏွစ္ဖက္သို႔ေရာက္ေအာင္ သံုးသပ္သည္လည္း ရွိ၏။
ဤသို႔ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရာတြင္ အဆင့္ဆင့္ ေက်းဇူးျပဳပံု ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ပံုတို႔သည္ အလြန္ေပၚလြင္ထင္ရွားလာၾက၏။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရသည္မွာ အလြန္႔အလြန္ လြယ္ကူသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္လာရ၏။

ဤတြင္ အရွင္အာနႏၵာ စဥ္းစားမိ၏။
ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ကို ဘုရားအဆူဆူတို႔က နက္နဲလွသည္။ နက္နဲသည့္အရိပ္အေရာင္လည္း ရွိသည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၾက၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း ငါကဲ့သို႔ေသာ သာ၀ကဉာဏ္ရွိသူ တေယာက္အဖို႔မွာပင္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ပံုမ်ားက အလြန္တရာ ေပၚလြင္ေနၾက၏။ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေနၾက၏။ ဤသို႔ ေပၚလြင္ထင္ရွားေနျခင္းသည္ ငါတပါးတည္းအတြက္သာ ျဖစ္ေလသေလာ။ သို႔မဟုတ္-သူတပါးတို႔မွာလည္း ငါကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ေနၾကမည္ေလာ။

ဤသို႔ စဥ္းစားလာခဲ့၍ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္၍ ဤအေၾကာင္းမ်ား ေလွ်ာက္ထား၏။
ဤတြင္ ဘုရားရွင္က-အာနႏၵာ ဤသို႔ မဆိုလင့္၊ အာနႏၵာ ဤသို႔ မဆိုလင့္-ဟု တားျမစ္ေတာ္မူေလသည္။
ဤသို႔ ဘုရားရွင္ ျမြက္ၾကားေတာ္မူသည့္ စကားတြင္ အရွင္အာနႏၵာအား ခ်ီးပင့္ေျမႇာက္စားသည့္ သေဘာအဓိပၸါယ္လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ျခိမ္းေျခာက္မာန္မဲသည့္ သေဘာအဓိပၸါယ္လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း အ႒ကထာဆရာႀကီးက ဖြင့္ျပထားေပသည္။

သေဘာအဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ိဳးအနက္ ခ်ီးပင့္ေျမႇာက္စားပံုကို ဖြင့္ဆိုရာတြင္ အထက္ပါ ဥပမာပံု၀တၳဳကို ထုတ္ေဆာင္ျပီးလွ်င္-
အာနႏၵာ၊ ေျခာက္လတိုင္တိုင္ အားေမြး၍ အျပင္းအထန္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္လာခဲ့ေသာ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးကဲ့သို႔ပင္ သင္သည္လည္း ကမၻာတသိန္းတိုင္တိုင္ ပါရမီျဖည့္လာခဲ့သူျဖစ္၏။ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီးအဖို႔ ေက်ာက္တံုးႀကီးတခုလံုးကို ခံုညင္းဒိုးကစားသလို ကစားရန္ လြယ္ကူသကဲ့သို႔ သင့္အတြက္လည္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရန္ လြယ္လင့္တကူ ျဖစ္ေန၏။ သို႔ရာတြင္ သာမန္လူမ်ားအဖို႔ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို ဒိုးလုပ္ကစားရန္ မျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ အျခားသူမ်ားအဖို႔မွာလည္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္တို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရန္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစကားကို မဆိုလင့္-ဟု-မိန္႔ေတာ္ မူရေၾကာင္း အ႒ကထာဆရာႀကီးက ဖြင့္ျပထားေပသည္။

ထိုမွဆက္လက္၍ အရွင္အာနႏၵာအဖို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္မ်ား လြယ္လြယ္ကေလး ျဖစ္ေနသည္မွာ-
၁။ ပုဗၺဴပနိႆယသမၸတၱိ=ေရွးေရွးဘ၀မ်ားစြာ၌ ပါရမီမ်ား ျဖည့္လာခဲ့ျခင္း။
၂။ တိတၳ၀ါသ=ဆရာသမားမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ သင္ယူျခင္း၊ ၾကားနာျခင္း၊ ျပန္လည္ေမးျမန္းျခင္း၊ က်က္မွတ္ထားျခင္း စသည္မ်ား။
၃။ ေသာတာပႏၷတာ=ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနျခင္း။
၄။ ဗဟုႆုတဘာ၀-အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း အားျဖင့္ ေလးပါးေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚရပံုကို ဖြင့္ျပထားေပသည္။

(၀ဏၰသီရိ)

No comments: