Wednesday, February 10, 2010

ခရုသင္း ျမည္သံ

အသိအလိမၼာ၊ စာေပပညာႏွင့္ တကြ ယဥ္ေက်းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ထြန္းကားရာေဒသ၌ သြားလာက်က္စားခဲ့ေသာ ခရုသင္းမႈတ္သမားတေယာက္သည္ အေၾကာင္းကိစၥတခုျဖင့္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား အရပ္ေဒသသို႔ ေရာက္လာခဲ့၏။ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားရွိ ရြာကေလးတရြာသို႔ ၀င္ေရာက္ျပီးလွ်င္ ရြာလယ္ေကာင္ အရိပ္ေကာင္းေကာင္းတခုတြင္ ရပ္နားကာ၊ အသင့္ပါလာေသာ ခရုသင္းကို အိတ္ထဲက ထုတ္၍ သံုးႀကိမ္သံုးခါ မႈတ္လိုက္ေလသည္။

ခရုသင္းသံသည္ သာယာလွ၏။ နာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိလွ၏။ ဆြဲေဆာင္အား ေကာင္းလွ၏။ အသံသာသာကို နားေထာင္ရင္း ယစ္မူးမတတ္ ျဖစ္ၾကရ၏။ ရြာသူရြာသားမ်ားတို႔သည္ ခရုသင္းမႈတ္ေနတုန္းမွာေတာ့ သတိမမူမိခဲ့ၾက။ ခရုသင္းမႈတ္ျပီးသြားခါမွ ၾကားလိုက္ရေသာ အသံကို အေၾကာင္းျပဳကာ ရြာလယ္သစ္ပင္ရိပ္သို႔ စုေ၀းလာၾက၍ ခရုသင္းမႈတ္သူထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးလွ်င္

အေဆြ-ခုနတုန္းက ၾကားလိုက္ရတဲ့အသံဟာ အင္မတန္ သာယာလွပါတယ္။ အဲဒါ ဘယ္က ထြက္လာတဲ့အသံပါလဲ-ဟု ေမးျမန္းၾက၏။ ခရုသင္းမႈတ္သူက ေရွ႔မွာ အသင့္ခ်ထားသည့္ ခရုသင္းကို ညႊန္ျပကာ-
အေဆြတို႔-ဒါ ခရုသင္းလို႔ ေခၚတယ္။ ေစာေစာက ၾကားခဲ့ရတဲ့ အသံက ဒီခရုသင္းက ထြက္ေပၚလာတာေပါ့။
ဟာ-တယ္ဟုတ္ပလား
ခရုသင္းကို လံုး၀မျမင္ဖူးၾကေသာ ရြာသူရြာသားတို႔သည္ ခရုသင္းနားသို႔ သူ႔ထက္ငါ ၀ိုင္းအံုလာၾက၏။ ပတ္ပတ္လည္မွ တအံ႔တၾသ ၾကည့္ရႈ႔ၾက၏။ ဤလိုပစၥည္းမွ ဤမွ်ေလ်ာက္ သာယာသည့္အသံ ထြက္ေပၚလာသည္ကို တအံ႔တၾသ ျဖစ္ေနၾက၏။ ထိုမွတဆင့္ ေစာေစာက ၾကားခဲ့ရေသာအသံမ်ိဳးကို ထပ္မံ၍ ၾကားလိုလာၾက၏။

ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔အထဲက ေျခသြက္၊ လက္သြက္ လူတေယာက္သည္ ခရုသင္းကို မရဲတရဲ ကိုင္ကာ ပက္လက္အေနအထားျဖင့္ ထားျပီးလွ်င္-
ခရုသင္းႀကီးေရ ေစာေစာတုန္းကလို ျမည္ျပလိုက္စမ္းပါ။ ျမည္ျပလိုက္စမ္းပါ-ဟု ေတာင္းဆို၏။ အျခားသူတို႔ကလည္း သူ႔နည္းတူ ၀ိုင္းအံု၍ ေတာင္းဆိုၾက၏။ ပက္လက္အေနအထားျဖင့္ ေတာင္းဆို၍ မရေသာအခါ ခရုသင္းကို ေမွာက္လ်က္ ထား၍ ေတာင္းဆိုၾကည့္ျပန္၏။ ေမွာက္လ်က္ကလည္း ဘာသံမွ် မထြက္လာသျဖင့္ ေဘးေစာင္းခ်ထားၾကည့္ျပန္၏။ တခါ ေနာက္တဖက္သို႔ ေျပာင္းထားၾကည့္ျပန္၏။

ဟိုဘက္ သည္ဘက္ လွည့္ထားၾကည့္၍လည္း အေၾကာင္းထူးမလာသည့္အတြက္ ခရုသင္းကို မတ္တတ္ေထာင္ၾကည့္ၾက၏။ ထိုမွတဖန္ ေဇာက္ထိုးထားၾကည့္ၾကျပန္၏။ ခရုသင္းကေတာ့ ဘယ္လိုထားထား ဒီအတိုင္းသာ ေန၏။ အသံဟူ၍ လံုး၀ ထြက္မလာေခ်။

ဤတြင္ ရြာသူရြာသားတို႔သည္ စိတ္တိုလာကာ ခရုသင္းကို လက္ႏွင့္ပုတ္ၾက၏။ တခ်ိဳ႔က အနားမွာ အသင့္ေတြ႔ေနေသာ ေျမစိုင္ခဲျဖင့္ ထုၾက၏။ တခ်ိဳ႔က တုတ္ႏွင့္ ရိုက္ၾက၏။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ႀကိဳးစားရင္း-ခရုသင္းႀကီးေရ ျမည္ျပလိုက္စမ္းပါ၊ ျမည္ျပလိုက္စမ္းပါ-ဟု တစာစာေတာင္းဆိုေနၾက၏။

ဤတြင္မွ ခရုသင္းမႈတ္သမားသည္-ဤေလာကတြင္ ဤမွ်ေလ်ာက္ မိုက္မဲသူေတြ ရွိေနပါေသးကလား-ဟု သေဘာေပါက္ကာ ပ်က္စီးလုဆဲဆဲ ရွိေနေသာ ခရုသင္းကို အခ်ိ္န္မီ ေကာက္ယူလိုက္၏။ ရြာသူရြာသားတို႔၏ ေရွ႔ေမွာက္မွာပင္ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ မႈတ္ျပလိုက္၏။

ဤတြင္မွ ရြာသူရြာသားတို႔ သေဘာေပါက္သြားၾကေလေတာ့သည္။ ဪ-ခရုသင္းဆိုတာ ခ်ည္းသက္သက္ အသံမထြက္တတ္ပါကလား။ မႈတ္တတ္တဲ့သူလဲ ရွိပါမွ၊ အားအင္ စိုက္ထုတ္ျပီး မႈတ္လဲ ေပးပါမွ၊ မႈတ္စရာေလလဲ ရွိပါမွ အသံျမည္တတ္ေပတာကိုး။
ရြာထဲက ထြက္သြားသည့္ခရုသင္းမႈတ္သူကို ေငးၾကည့္ရင္း အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆို၍ ေနရစ္ခဲ့ၾကေပသည္။


( သက္ရွင္လႈပ္ရွား ခံစားမႈ အဖံုဖံု)
ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာ၀ဂ္ ပါယာသိသုတ္ ပါဠိေတာ္တြင္ ၀ိစိတၱဓမၼကထိက ဧတဒဂ္ဂုဏ္ထူးေဆာင္ အရွင္ကုမာရကႆပ-က ပါယာသိျမိဳ႔စားအား ထုတ္ေဆာင္ေဟာျပခဲ့သည့္ ဥပမာ ပံု၀တၳဳတခု ျဖစ္ပါသည္။
ပါယာသိျမိဳ႔စားသည္ နတၳိကဒိ႒ိ အယူအစြဲ ရွိသူျဖစ္၍ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ဤေလာကမွတပါး အျခားေလာက (ပရေလာက) ကို လက္မခံပါ။

ဘ၀သစ္မွာ ပဋိသေႏၶတည္ေနသည့္ သတၱ၀ါမ်ား ရွိသည္ဟုလည္း မယံုၾကည္ပါ။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ကိုလည္း လက္မခံပါ။ ဤသို႔ေသာ အယူအစြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ရျခင္းကို သေဘာမေပါက္၍ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဘ၀သံသရာက်င္လည္ရျခင္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား မျငင္းပယ္ႏိုင္တုန္းက ပါယာသိျမိဳ႔စားသည္ ဘ၀သံသရာက်င္လည္ရျခင္း တကယ္ရွိ-မရွိကို သိႏိုင္ေရးအတြက္ အလြန္ရက္စက္သည့္ စမ္းသပ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ ထိုအထဲက တမ်ိဳးမွာ ဤသို႔ျဖစ္၏။

ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည္ကို သက္ေသမ်ားႏွင့္တကြ လက္ပူးလက္ၾကပ္ ဖမ္းမိထားေသာရာဇ၀တ္သားတေယာက္ကို အမႈထမ္းမ်ားက ပါယာသိျမိဳ႔စား၏ ေရွ႔ေမွာက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ၾက၏။ ဤတြင္ ပါယာသိျမိဳ႔စားက ထိုသူက်ဴးလြန္ထားသည့္ ျပစ္မႈအေလ်ာက္ ရိုက္သင့္သည့္ အျပစ္ဒဏ္ေပးရံုမကေတာ့ဘဲ အလြန္ရက္စက္သည့္ စမ္းသပ္မႈမ်ားကိုပါ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။

သူက ရာဇ၀တ္သားကို အေရပါး၊ အေရထူ၊ အသား၊ အရိုးႏွင့္ ရိုးတြင္းျခင္ဆီတို႔ကို မထိခိုက္ေစေသာ နည္းျဖင့္ သတ္ေစ၏။ ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္ သတ္ပုတ္ညႇဥ္းဆဲ၍ ရာဇ၀တ္သား ေသလုေသခင္ အသက္ငင္ေနစဥ္တြင္ ပက္လက္လွန္ထားေစျပီးလွ်င္ အနီးကပ္၍ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရႈ၏။ သို႔ရာတြင္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ထြက္သြားသည့္ အသက္ကို မေတြ႔ရေသးသျဖင့္ ကိုယ္ေကာင္ကို ေမွာက္ထားေစ၏။ ထိုအေနအထားျဖင့္လည္း ဘာမွ်မထူးျခားေသးသျဖင့္ တေစာင္းထား ၾကည့္၏။ ထိုမွတဖန္ ေနာက္တဖက္ေစာင္းၾကည့္ျပန္၏။ တံုးလံုးအေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အေၾကာင္းမထူးလာသည္တြင္ ကိုယ္ေကာင္ကို မတ္တတ္ေထာင္ထား၍ ၾကည့္ရႈ၏။ ထို႔ေနာက္ ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ ထားေစျပန္၏။

ဤသို႔ အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စမ္းသပ္၍ အေၾကာင္းမထူးလာေသာအခါ ကိုယ္ေကာင္ကို လက္ႏွင့္ရိုက္ပုတ္ေစ၏။ ဆက္လက္၍ တုတ္ႏွင့္ရိုက္ျခင္း ဓားႏွင့္ခုတ္ျခင္း စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စမ္းသပ္ၾကည့္ပါေသာ္ျငားလည္း ထြက္ခြာသြားသည့္အသက္ကို မေတြ႔လိုက္ရေပ။

ဤအေၾကာင္းကို သက္ေသထား၍ ပါယာသိျမိဳ႔စားက ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အရွင္ကုမာရကႆပ-က အထက္ပါ ဥပမာကို ထုတ္ေဆာင္ျပီးလွ်င္-
ျမိဳ႔စားမင္း၊ ခရုသင္းမႈတ္ေသာသူ အားအင္စိုက္ထုတ္၍ မႈတ္ျခင္း၊ ေလရရွိျခင္းအားျဖင့္ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ိဳး ျပည့္စံုသည့္အခါ ခရုသင္းသည္ အသံျမည္သကဲ့သို႔ပင္ ဤကိုယ္ခႏၶာသည္ ရုပ္ဇီ၀ိတ၊ နာမ္ဇီ၀ိတဟူေသာ အသက္၊ ကမၼဇေတေဇာဓာတ္၊ ၀ိညာဥ္ အစဥ္အားျဖင့္ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ိဳးတို႔ ျပည့္စံုသည့္အခါတြင္ ေရွ႔သို႔သြားႏိုင္၏။ ေနာက္သို႔ ဆုတ္ႏိုင္၏။ ရပ္ျခင္း၊ ထိုင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္၏။

စကၡဳ၊ ေသာတ၊ စေသာ ဒါြရေျခာက္ေပါက္တို႔၏ အာရံုခံစားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္၏။ ျမိဳ႔စားမင္း၊ ခရုသင္း မႈတ္ေသာသူ၊ အားအင္စိုက္ထုတ္၍ မႈတ္ျခင္း၊ ေလရရွိျခင္းအားျဖင့္ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ိဳးတို႔ မျပည့္ေတာ့သည့္အခါတြင္ ခရုသင္းသည္ အသံမျမည္သကဲ့သို႔ ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ရုပ္ဇီ၀ိတ၊ နာမ္ဇီ၀ိတ ဟူေသာ အသက္၊ ကမၼဇေတေဇာဓာတ္၊ ၀ိညာဥ္ အစဥ္အားျဖင့္ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ိဳးတို႔ မျပည့္စံုေတာ့သည့္အခါတြင္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈ၊ အာရံုခံစားမႈမ်ား မျပဳလုပ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။
ဤသို႔ ေျဖရွင္းေဟာျပလိုက္ေပသည္။

( ၀ဏၰသီရိ )

No comments: