Monday, March 15, 2010

လူပ်ိဳသိုး ကိုရႏိုး

ေရွးေခတ္မ်ားတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူငယ္ခ်င္း ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မႈမပါဘဲ လူႀကီးမိဘမ်ားထံမွ တိုက္ရိုက္ ေတာင္းယူ၍ လက္ထပ္ခဲ့ေသာ အစဥ္အလာမ်ား ရွိခဲ့ၾက၏။ ယခုေခတ္တိုင္ေအာင္ပင္ အခ်ိဳ႔အရပ္ေဒသမ်ားမွာ ရွိေကာင္းရွိေနၾကပါဦးမည္။

ဤအစဥ္အလာမွာ အေနာက္မဇၩိမေဒသ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ားႏွင့္ အတူျပန္႔ပြားလာေသာ လူမႈေရးထံုးတမ္းစဥ္လာတခု ျဖစ္၏။ ထိုထံုးတမ္းစဥ္လာကို အားကိုးတခုျပဳကာ ေရွးေရွးတုန္းက လူပ်ိဳသိုးတေယာက္၏ သတိုးသမီးေလာင္း ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ပံုတခု ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးေပသည္။

အစတုန္းကေတာ့ လူပ်ိဳသိုး ကိုရႏိုးသည္ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို စိတ္မ၀င္စားခဲ့ေပ။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာ မိဘမ်ား၏ အလိုလိုက္ျခင္းကို ခံယူကာ ေသာက္စားေပ်ာ္ပါး၍ ေနလာခဲ့၏။ အရြယ္ေလး ေတာ္ေတာ္ ေထာက္လာ၍ အိမ္ေထာင္ဘက္ကို စိတ္၀င္စားလာခ်ိန္တြင္ကား မိမိတို႔ေက်းရြာ၌ သက္တူရြယ္တူ မိန္းကေလးဟူ၍ မက်န္ေတာ့ေပ။ သမီးကညာ အခါမလင့္ေစႏွင့္ဟူေသာ ဆိုထံုးစကားႏွင့္အညီ အရြယ္အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္မ်ားမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားၾကျပီ ျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ လူပ်ိဳသိုး ကိုရႏိုးသည္ မိမိအတြက္ အိမ္ေထာင္ဖက္ ရေရးအတြက္ မိဘမ်ားထံမွသာ ပူဆာရေပေတာ့သည္။
ဤတြင္ မိခင္ျဖစ္သူက-
ရမွာေပါ့ ငါ့သားရယ္၊ အေမတို႔မွာ တင္ေတာင္းစရာ အျပည့္အစံု ရွိေနတာပဲ။ ေနပါဦး ငါ့သားလိုခ်င္ေနတဲ့ အလွမယ္ကေလးက ဘယ္အမ်ိဳးထဲကလဲ။
ဘယ္အမ်ိဳးရယ္လို႔ မသိပါဘူး အေမ။

ခက္ပါလား ငါ့သားရယ္။ ဘယ္အမ်ိဳးရယ္လို႔ မသိႏိုင္တာကိုမွ လက္ထပ္ခ်င္ေပတယ္။ ကဲ ရွိပါေစေတာ့။ အဲဒီအလွမယ္ကေလးက ဘယ္အႏြယ္ထဲကတဲ့တံုး။
ဒါလဲ မသိေသးဘူး အေမ။
ခက္ျပီးရင္း ခက္ပါလားကြယ္။ ဒါျဖင့္ သူ႔နာမည္ေလးကေကာ ဘယ္လိုေခၚသတဲ့လဲ။
ဘယ္လိုေခၚမွန္း မသိပါဘူး အေမ။

ဘယ့္ႏွယ္ေျပာလိုက္တာလဲ ငါ့သားရယ္။ ကိုယ္လက္ထပ္မယ့္ မိန္းကေလး နာမည္ကိုမွ သိမထားရင္ မင္း-ဘယ္လိုမ်ား ေခၚမလဲ။ ကိုင္း ဒါလဲ ေနာက္ေတာ့ သိရမွာေပါ့ေလ။ အဲဒီ မိန္းကေလးရဲ႔ အရပ္အေမာင္းကေကာ ဘယ္လိုရွိသလဲ။ ပုပုေလးလား။ ရွည္ရွည္ႀကီးလား။ အေနေတာ္ေလးလား။
အဲဒါေတြလဲ မသိရေသးပါဘူး အေမ။
အင္း-အေမ့သားကေတာ့ မိန္းမရ ျပီးေရာ ဆိုတာထဲက ထင္ပါရဲ႔။ ကိုင္း သူကေလးရဲ႔ အသားအေရာင္ကေကာ ဘယ္လိုတဲ့လဲကြယ္။
အဲဒါေတြလဲ မသိရပါဘူး အေမ။

အင္း-အေမ့သားကို ဘယ္သူေတြကမ်ား ေျမႇာက္ေပးလိုက္ၾကပါလိမ့္ကြယ္။ ကဲ-ေနာက္ဆံုးေမးမယ္ကြယ္။ အဲဒီအလွမယ္ကေလးက ဘယ္ျမိဳ႔ ဘယ္ရြာ ဘယ္နိဂံုးမွာ ေနသတဲ့လဲ။
အဲဒါေတြလဲ မသိရပါဘူး အေမ။
ေဟာေတာ္- ဒါျဖင့္ အေမ့သားက ဘာဆို ဘာမွ မသိရေသးတဲ့ အလွမယ္ကေလးကို လိုခ်င္ေနတာေပါ့။
ဟုတ္ပါတယ္ အေမ။ အဲဒီအတိုင္းသာ ထားလိုက္ပါေတာ့။

သားအမိႏွစ္ေယာက္တို႔၏ အတိုင္အေဖာက္စကားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း အိမ္သူ အိမ္သားအေပါင္းက ေသာေသာညံေအာင္ ရယ္ေမာၾကရေလ၏။


ဒီဃနိကာယ္ သီလႏၶ၀ဂၢ ပါဠိေတာ္၊ ေတ၀ိဇၹသုတ္တြင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတို႔အား ထုတ္ေဆာင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ဥပမာပံု၀တၳဳ ျဖစ္ပါသည္။
ေကာသလတိုင္းအတြင္း မနသာကဋရြာ၏ ေျမာက္ဘက္ အစိရ၀တီ ျမစ္ကမ္းပါးရွိ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ၀ါေသ႒ႏွင့္ ဘာရဒြါဇ-ဟူေသာ ပုဏၰားလုလင္ႏွစ္ေယာက္တို႔ ေရာက္လာၾက၏။ သူတို႔ေရာက္လာရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ဆရာျပိဳင္၊ သမားျပိဳင္ ျဖစ္ေနရာမွ အစျပဳခဲ့၏။

၀ါေသ႒-က မိမိဆရာ ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰားႀကီး ညႊန္ျပသည့္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးမွ ျဗဟၼာ့ဘံုသို႔ ေရာက္ႏိုင္မည္ဆို၏။ ဘာရဒြါဇ-ကလည္း သူ႔ဆရာ တာရုကၡ ပုဏၰားႀကီး၏ စကားကိုသာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ဆုပ္ကိုင္ထား၏။ ဤသို႔ျဖင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဆံုးျဖတ္၍ မရႏိုင္ေသာ ျပႆနာကိုေမးေလွ်ာက္ရန္ ဘုရားရွင္ထံ ၀င္ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဘုရားရွင္က လာေရာက္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ေမးေတာ္မူသျဖင့္ ၀ါေသ႒-က လာရျခင္းအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားျပီးလွ်င္-
အရွင္ဘုရား၊ ရြာတရြာအတြင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္လာသည့္ လမ္းအသြယ္သြယ္ ရွိေနၾကပါသည္။ ထိုလမ္းတို႔သည္ မတူညီေသာအရပ္မ်ားမွ လာခဲ့ၾကသည္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ရြာတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ပံုခ်င္းကေတာ့ အတူတူသာ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။

ထို႔အတူပင္ ျဗဟၼာ့ဘံုသို႔ ေရာက္ေစႏိုင္သည့္ အက်င့္လမ္းေၾကာင္းကို ေဟာၾကားခဲ့သည့္ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ ရွိခဲ့ၾကပါသည္။ ေဟာၾကားသည့္ဆရာႀကီးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနေသာ္ျငားလည္း ျဗဟၼာ့ဘံုသို႔ ေရာက္တာခ်င္းကေတာ့ အတူတူသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဘုရား။
ဤသို႔ ၀ါေသ႒-က ပုဏၰားတို႔၏ အဓိကအက်ဆံုး အယူ၀ါဒကို အခိုင္အမာျဖစ္ေအာင္ ဥပမာေဆာင္၍ တင္ေလွ်ာက္ေလရာ ဘုရားရွင္က-

၀ါေသ႒ ျဗဟၼာ့ဘံုေရာက္သည္မွာ မွန္သေလာ-ဟု သံုးႀကိမ္တိုင္ ေမးစစ္ေတာ္မူ၏။ ၀ါေသ႒-ကလည္း မွန္ပါသည္ဘုရား-ဟု သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ၀န္ခံေလွ်ာက္ထား၏။
ဤသို႔ျဖင့္ ဘုရားရွင္သည္ သူ႔အယူ၀ါဒျဖင့္ သူ႔ကို အခိုင္အမာ တုပ္ေႏွာင္ထားျပီးလွ်င္ ဆက္လက္၍ စစ္ေမးေတာ္မူ၏။

၀ါေသ႒ ေတ၀ိဇၹအမည္ခံ ပုဏၰားတို႔တြင္ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ဒိ႒ ျမင္ဖူးသူ တစံုတေယာက္ ရွိပါ၏ေလာ။
မရွိပါဘုရား။
၀ါေသ႒ ထိုပုဏၰားတို႔ ဆရာ ပုဏၰားကေကာ ျမင္ဖူးပါသလား။
မျမင္ဖူးပါဘုရား။
၀ါေသ႒ ထိုပုဏၰားတို႔၏ ဆရာ့ဆရာ ပုဏၰားကေကာ ျမင္ဖူးပါသလား။
မျမင္ဖူးပါဘုရား။
၀ါေသ႒ ထိုပုဏၰားတို႔၏ ေရွ႔က ခုနစ္ဆက္ေျမာက္ ဆရာပုဏၰားတို႔ေကာ ျမင္ဖူးပါသလား။
မျမင္ဖူးပါဘုရား။

အသို႔နည္း ၀ါေသ႒၊ ထိုပုဏၰားတို႔သည္ ေရွးေရွးတုန္းက ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ား ဂါထာမႏၲန္မ်ားကို ေရးသားျပဳစုခဲ့ၾကေသာ ရေသ့ႀကီးမ်ားထံမွ သင္ယူမွတ္သားကာ ဆရာစဥ္ဆက္ ေလ့လာမွတ္သားလာခဲ့ၾက၏။ မပ်က္မကြက္ ရြတ္ဖတ္သရာဇၩာယ္ လာခဲ့ၾက၏။ ဆင့္ကူးဆင့္ကမ္း ပို႔ခ်ေပးလာခဲ့ၾက၏။ ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ားႏွင့္ ဂါထာမႏၲန္တို႔ကို ေရးသားျပဳစုခဲ့ၾကေသာ ေရွးေရွးက ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ရေသ့ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ကေကာ ငါတို႔ ျဗဟၼာကို ျမင္ဖူးသည္-ဟု ဆိုခဲ့ၾကပါသေလာ။
မဆိုခဲ့ၾကပါဘုရား။

ဤကဲ့သို႔ အဆင့္ဆင့္ေမးစစ္၍ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ဒိ႒ ျမင္ဖူးသူဟူ၍ ေတ၀ိဇၹအမည္ခံ ပုဏၰားမ်ားတြင္ မရွိေၾကာင္း ထင္ရွားလာသည့္အခါတြင္ ကိုယ္မျမင္ဖူးသည့္ ျဗဟၼာႀကီးမ်ား၏ ဘံုသို႔ ေရာက္ရန္ က်င့္စဥ္ေတြကို ညႊန္ၾကားေနၾကသည့္ ပုဏၰားႀကီးမ်ားအား အထက္ပါ ဥပမာျဖင့္ ခိုင္းႏႈိင္းေတာ္မူလိုက္ေပသည္။

(၀ဏၰသီရိ္)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၄-ခု ၾသဂုတ္လ)

No comments: