Monday, March 22, 2010

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံမွ ေဆး

ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေဆးမကုၾကပါ။ ေဆးကုျခင္းမ်ားလည္း မလုပ္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ ေဆးပင္ ေဆးရြက္ စသည္တို႔ကိုေတာ့ ေစတနာ ေမတၱာေတာ္ထားျပီး လြန္စြာပင္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူတတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာေဆး-အေၾကာင္းကို ခဏခဏ ရွင္း၍လင္း၍ ၾကံဳသည့္ေနရာမ်ား၌ ထည့္၍ထည့္၍ ေျပာျပေနပါသည္။ ခုလည္း ေျပာရဦးေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။

(ေတာေဆး)
ေတာေဆး-ဟူသည္ ေဆးမရွိသည့္ အိမ္ဘုစုမ်ား ေနထိုင္ရာမွာ သံုးရာက ေဆးပညာတရပ္ျဖစ္လာသည့္ ေဆးပညာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဘယ္ေရာဂါျဖစ္ရင္ ဘယ္ျမက္ထဲက ဘာအပင္ကို သံုးဟဲ့။ ကိုယ္မွာျဖစ္ရင္ ဘယ္အရြက္ႏွင့္ လုပ္၊ ဘယ္ေရာဂါ၀င္လာလွ်င္ ဘယ္အပင္ ဆြဲျပဳတ္ေသာက္ စသည္ ဒီလိုဒီလို ပညာေပးကာ လမ္းညႊန္တတ္ေလရာ ယင္းကို အသံုးအတတ္ဆံုးမွာ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။

ဆရာေတာ္မ်ား ေဆးမကုပါ။ ေကာင္းရာ ေရာဂါေပ်ာက္ရာကိုေတာ့ လမ္းညႊန္တတ္တာပဲျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးရာ၌ ဘယ္စာအုပ္မွာလဲေတာ့ မမွတ္မိ။ မႏၲေလးအနီး တံခြန္တိုင္တြင္ စစ္ေျပးရင္း-ငွက္ဖ်ား အႀကီးစား မိေနသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာေတာ္၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ ေဆးကုေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုထူးျခားသည့္ ငွက္ဖ်ားေဆးႀကီးမွာ ထူးထူးျခားျခား ရွားရွားပါးပါးပင္ ျမက္ပင္ကို အဓိကျပဳ၍ ထည့္သည့္ေဆးစု ျဖစ္ေနတာကို ေရးခဲ့ပါသည္။ သံုးသည့္ျမက္ကို ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာမွတ္လ်က္၊ ယင္းကား ေနဇာျမက္-အစစ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ထိုေနဇာျမက္ကို ၀န္းရံေပးသည္က ေဆးမယ္သံုးမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေဆးမယ္မ်ားကလည္း ေတာေဆးပီပီ တယ္ထူးထူးျခားျခား အစာမ်ား မဟုတ္ဘဲ က်ပ္ခိုးရယ္၊ ကြမ္းရြက္ရယ္၊ ရွိန္းခိုရယ္ပဲ ျဖစ္သည္။ အနီးတြင္ ဆြဲကိုင္ယူႏိုင္ေသာ ေဆးမယ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ထိုေဆးကို အခု ထပ္ေဖာ္ျပေနရပါသည္။ ငွက္ဖ်ားအတြက္ ေဆးစြမ္းလိုက္သည္ကမူ စံမမီတို႔ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေဆးေသာက္လွ်င္ ေရမခ်ိဳးမေနရဘဲ ေရခ်ိဳးရသည့္ ဤေတာေဆးထူးမွာ ဘယ္ေလာက္အစြမ္းထက္လဲ မေမးနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ ၁၄-ႏွစ္သားေလာက္ ဤေဆးေသာက္လုိက္ရာ အခု အသက္ ၈၀-သို႔ ၀င္မည့္အေနအထား ငွက္ဖ်ားက တသက္စာကို ေျပးပါေလေတာ့သည္။

ေတာေဆးသတၱိ ယုတၱိကို ထပ္သိၾကဖို႔ရန္ ေျပာျပန္ရျခင္းပဲ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေတာေဆးကၽြမ္းက်င္ၾကပါသည္။ ဒါလည္း ေတာေဆးကိစၥမ်ား စာအုပ္တို႔၌ ေျပာျပထားခ်င္ေနရပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေဆးမကုၾကပါ။ သို႔ေသာ္ အကူအညီေတာင္းလွ်င္ေတာ့ ကုိယ့္ဒကာ ဒကာမမ်ား ေစတနာထားကာ သိတာကို ကုတတ္ၾကတာကို ေျပာျပထားခ်င္ရတာ ျဖစ္ပါသည္။

( ပိစပ္ခ်ံဳပင္)
ဤေတာေဆး စာအုပ္ တေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ေရးသားထားခဲ့ပါသည္။ ယင္းက ပိစပ္ခ်ံဳပင္-တို႔၏ အစြမ္းထက္မႈရွိတာကိို သိၾကဖို႔ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးသားခဲ့သည္မွာ ေတာင္တိုးလံုး (ရန္ကုန္ ပဲခူးလမ္းအၾကားမွ ေတာင္ကိုးလံုး) တြင္ ၀ိပႆနာတရားပြဲႀကီး က်င္းပခဲ့ၾကပါသည္။ တေန႔ ပြဲအျပီး၌ လူမ်ား ရုတ္ရုတ္သဲသဲျဖင့္ လူနာတဦး ေဆးရံုကို အျမန္ပို႔နိုင္ရန္ စီစဥ္လုပ္ကိုင္ေနသည္။ ၀ိပႆနာ တရားေပးခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္က-

ဟဲ့ ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ၊ ငါ့လဲ ေျပာပါဦး-ဟု မိန္႔၍ တရားနာအမ်ိဳးသမီးတဦး လည္ပင္းတြင္ အဖုအက်ိတ္ႀကီးတခု ျဖစ္ခဲ့ရာ အခုေရာဂါျပင္းထန္လို႔ ေဆးရံုပို႔ရန္ အျမန္စီစဥ္တာကို ေလွ်ာက္ထားေျပာၾကား ရသည္။ ဆရာေတာ္ၾကည့္ျပီး ဟဲ့ ဟိုေက်ာင္းေဘးနားမွာ ပိစပ္ပင္ေတြဆိုတာ ရွိတယ္ဟဲ့။ နင္တို႔ ေဆးရံုဆိုတာကို ခဏထားၾကစမ္း၊ ဒီပိစပ္ရြက္ေတြကိုခူး၊ သူ႔ကို မီးေပၚတင္ျပီး ျပဳတ္ေနဖို႔က အခ်ိန္မရဘူး။ အခုပဲ ပိစပ္ရြက္ေတြကို ေထာင္းျပီးေတာ့ အရည္ညႇစ္ျပီး ဒကာမကို တိုက္ၾကစမ္းဟ။ ခု သက္သာမွာဟ။

ဆိုသည့္အတိုင္း လုပ္၍ တိုက္လိုက္ရာ နတ္ေဆးအလား လည္ပင္းအပူေတြက ခ်က္ခ်င္းပင္ သက္သာသြားခဲ့ သည္။ ေအးခနဲျဖစ္ကာ ေနသာသြားျပီဟု ေျပာသည္။ ေနာက္ ဒါနဲ႔ပင္ ထိုအမ်ိုးသမီးမွာ ေရာဂါေပ်ာက္ေခ်ပါေလ ေတာ့သည္။
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေတာေဆးကၽြမ္းၾကရာ ကိုယ့္ဒကာ ဒကာမမ်ား ေရာဂါတခုခု ေဖာက္လို႔ ဒုကၡေရာက္လွ်င္ ၀င္ကယ္ေပးတတ္ၾကတာကိုလည္း ဤစာအုပ္ဖတ္သူမ်ား သတိထားမိၾကဖို႔ရန္ ဤစာအုပ္မွာ ေရးရ သတိေပးရ အသိေပးရျပန္တာ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေဆးမကုၾကေသာ္လည္း အခြင့္ၾကံဳသည့္အခါမွာေတာ့ ဤလိုေတာေဆးမ်ား မိန္႔မွာလမ္းညႊန္ေတာ္မူတတ္တာ ျဖစ္ပါသည္။ အထက္တြင္ ၀ိပႆနာတရား ျပေတာ္မူသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေဆးရံုပို႔ရမည့္လူနာ မေနသာဘဲ ၀င္ကယ္တာကို အခ်ိဳ႔အစုက အဖုအထစ္အသြင္ ျမင္ၾကမည္ပဲလား မသိပါ။ ဒါျဖင့္ ျမန္မာျပည္မွာ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ၀ိပႆနာအရွင္ျမတ္တပါး ျဖစ္ပါသည့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ တခ်ိန္တခါမွာ-ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္သလား-လို႔ ဒကာမကို ေမးေတာ္မူျပီး ေဆးညႊန္ခဲ့သည္ကို ဒီေနရာမွာက ေျပာျပဦးမွ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ ဆရာေတာာ္ႀကီး၏ တိပ္ေခြမ်ားမွာ ပါတာကို ၾကားမိသူမ်ား ရွိပါလိမ့္မည္ပဲ။

တျခားမဟုတ္ပါ။ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တဦးေပေပါ့။ ထိုဒကာမႀကီးက ေအာင့္သည္-လို႔ ေရာဂါတက္လာတာကို ေဖာ္ျပညည္းညဴေနခဲ့သည္ေပါ့။ ဆရာေတာ္က ဪ-ခက္ပါလား ကိုယ့္ေခါင္းေပၚမွာ ေဆးကိုရြက္ထားလို႔ ရြက္ထားမွန္းလည္း မသိပါလား-ဟု ညည္းခ်င္းေႏွာလို႔ မိန္႔ၾကားေျပာဆိုေတာ္မူသည္တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ သူျဖစ္ေနတာသည္ ေဆးက သူ႔ေခါင္းမွာရွိသည္ဆိုတာ ေခါင္းရြက္လာခဲ့သည့္ သခြားသီးကို ေျပာတာပါ တဲ့။

ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မ်က္စိေအာက္တည့္တည့္ ေရာက္လာလွ်င္ျဖင့္ မလႊဲသာသည့္ အေရးႏွင့္လည္း ေဆးေပးခဲ့ၾကတာ ရွိသည္ကို ေျပာျပလိုရပါသည္။ လက္ထဲ ေဆးထည့္ေပးျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ ေဆးဆိုတာကို ညႊန္တာပဲ ျဖစ္၏။
အဲ-ေတာင္တန္းဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခ်က္မ်ားမွာ အခါအားေလ်ာ္စြာ လူေတြကယ္တင္ဖို႔ေတြး၍ ေဆးေပးတတ္တာကို သတိရမိပါသည္။ (ေတာင္တန္းဆရာေတာ္ အရွင္ဥတၱမသာရႏွင့္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဒိုးသည္ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္၊ ဆရာေတာ္ ေတာင္တန္းၾကြရန္ စီစဥ္ကတည္းက ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက အခါအားေလ်ာ္စြာ သူေတာင္တန္းမွာ ေတြ႔ခဲ့ သိခဲ့သည့္ နတ္ေဆးပင္ဆိုတာကို ျပျခင္း၊ ေျပာျခင္း၊ ညႊန္ျခင္းေတြ ျပဳလုပ္တတ္ပါသည္။ ေရာဂါစံုအတြက္ ျဖစ္ေလပါသည္။ ေတာင္တန္းတခြင္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ဘာအာဟာရမွ မေသခ်ာဘဲ ေနလာ သြားလာ လုပ္ခဲ့ရတာ ျဖစ္သည္ကိုလည္း ပရိသတ္မ်ားကို ေျပာျပသည္။ ျပညႊန္သည္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာေတာ္ ေဆးမကုပါ။ သို႔ေသာ္ ေျပာတာ၊ ျပတာ၊ ညႊန္တာေတာ့ လုပ္ေပးႏိုင္သမွ် လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔လည္း ထိုနတ္ေဆးအတြက္ပင္ စြဲလန္းအားျဖင့္ ေတာင္တန္းမ်ား သြားခဲ့ၾကသည္။ အခြင့္အခါသင့္တုန္း ၾကားညႇပ္၍ စကားေျပာရဦးေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပေနသည့္ စူလာနဖာကို ဘာလို႔ စူလာနဖာ ေခၚနည္းလို႔ ေမးတာကို ကၽြန္ေတာ္မေျဖႏိုင္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် စူလာနဖာပင္၏ အျခားအမည္တခုမွာ ေဒသတခု၌ နတ္ေဆးပင္လို႔ ေခၚေနၾကတာ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္နယ္ေျမတြင္ပင္ တာေမြဘက္မွာ နတ္ေဆးပင္ေခၚတာ ျပတာမ်ား ၾကားရေတြ႔ရ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။

( ပဲတီစိမ္း )
အခါအားေလ်ာ္စြာ ေတာင္တန္းဆရာေတာ္ႀကီးက လူ႔က်န္းမာေရး အာဟာရအေရးေတြ ဆက္စပ္ကာ ေျပာၾကားမိေသာအခါမ်ားတြင္ အာဟာရကိစၥအတြက္ ပဲတီစိမ္းလဲ စားေပးၾကေနာ္။ အာဟာရအတြက္က အက်ိဳးမ်ားတယ္ေနာ္-ဟု ထည့္သြင္းေျပာၾကားတတ္ပါသည္။ ဒါလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ ေဆးေပးျခင္းတမ်ိဳးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးပါသည္။

(ကန္စြန္းဥ)
ေတာင္တန္းေပၚတြင္ ဆြမ္းခံအိမ္မရွိဘဲ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-တိတိ လွည့္လည္ေနခဲ့သည္ ့ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ကန္စြန္းဥကလည္း အေရးပါလွသည့္ ဆြမ္းအာဟာရ ျဖစ္ခဲ့တာကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖြင့္ဟေျပာၾကားေတာ္ မူတတ္ပါသည္။ ယင္းသည္ကားလည္း ေတြးလွ်င္ ဘ၀ေဆးျဖစ္ခဲ့တာကို မိန္႔ဆိုတာလို႔လဲ မွတ္ရျပန္ပါေတာ့သည္။

ဟုတ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေဆးမကုတတ္ၾကပါ။ လူေတြ၏ အက်ိဳးတရားအတြက္ ေဆးမ်ားကို ညႊန္ခဲ့သလိုပင္ ေဟာဆိုျပသခဲ့တာမ်ားက မ်ားစြာျဖစ္တာကို သတိျပဳစရာပါလို႔ တင္ျပလိုက္ရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာမဆိုကို ရွာတတ္လွ်င္ ပညာရတတ္တာပဲ ျဖစ္တာကိုလည္း အမ်ားကို သတိဆြ၍ ေျပာျပလိုရတာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဟုတ္ကဲ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး ညႊန္ျပသည့္ သခြားသီးကပင္ ေဆးျဖစ္ႏိုင္သည့္အသြင္ကို ျမင္ျမင္ေနရပါေလျပီ။

( သာဂဒိုး)
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၇-ခု ဧျပီလ)

No comments: