Monday, May 24, 2010

ဗိသုကာ ဆရာဆိုင္ ( ၂ )

သည္တြင္ ဆရာဆိုင္က အတူပါလာေသာ စကားျပန္မွတဆင့္ ျမန္မာအႏုပညာသေဘာကို ေသခ်ာက်နစြာ ရွင္းလင္းေျပာျပသည္။ ျမန္မာအႏုပညာဘက္မွ ျပတ္သားစြာ ရပ္တည္ေခ်ပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုစတဲ့ လက္မႈအႏုပညာကို ပါဠိစကား စိတၱသဒၵါနဲ႔ တြဲဖက္သံုးေလ့ ရွိပါတယ္။ စိတၱရဲ႔ အဓိပၸါယ္မွာ ဆန္းၾကယ္သည္-ကို ဆိုလိုပါသည္။ ပန္းပုဆရာ ထုလိုက္တဲ့ ပန္းရြက္ျဖစ္ေစ၊ ပန္းပြင့္ျဖစ္ေစ တခုခုဟာ သဘာ၀အေလွ်ာက္ ေပါက္လာတဲ့ ပန္းရြက္၊ ပန္းပြင့္တို႔နဲ႔တူေနရင္ ဆန္းတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ သဘာ၀မွာ မရွိတာကို အဆန္းတၾကယ္ တီထြင္ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါမွသာ ဆန္းၾကယ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပန္းပုဆရာတို႔ ထုလုပ္တဲ့ လက္ရာမ်ားဟာ သဘာ၀ထက္ ဆန္းၾကယ္ရပါတယ္။ သဘာ၀အရွိအတိုင္းသာ ထုတတ္သူကို ဆန္းၾကယ္တဲ့ပညာ သို႔မဟုတ္-ပန္းပုပညာတတ္သူလို႔ေတာင္ မေခၚၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ႔ စိတ္ကူးဉာဏ္ကို ေစစားျပီး ဆန္ၾကယ္ႏိုင္သမွ် ဆန္းၾကယ္ေအာင္ ဖန္တီးျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။ ေမ်ာက္ရုပ္၊ ျခေသၤ့ရုပ္ စသည္တို႔မွာ အတြန္႔အတက္နဲ႔ ယိုးဒယားကႏုတ္မ်ားပါတာကို ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ သည္အတြန္႔အတက္မ်ားကို တကယ့္ေမ်ာက္၊ တကယ့္ျခေသၤ့ စတဲ့ တိရစၧာန္ေတြမွာ ပါရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပန္းပုဆရာရဲ႔ စိတ္ကူးဉာဏ္စြမ္းနဲ႔ ထည့္သြင္းထားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ကႏုတ္ေတြ ပါတာေၾကာင့္ပဲ သည္အရုပ္မ်ားကို လက္ရာေကာင္းတယ္၊ ဆန္းၾကယ္တယ္လို႔ ဆိုရပါတယ္။ သဘာ၀ရွိသမွ်ေလာက္ကိုသာ ထုတတ္သူကို လက္ရာေျမာက္သူလို႔ ျမန္မာတို႔က ခ်ီးမြမ္းေလ့မရွိပါဘူး။ ျမန္မာ့ပန္းပုပညာ အေျခခံကိုယ္က သဘာ၀ထက္ပိုျပီး ဆန္းၾကယ္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ သည္သေဘာကို မသိဘဲ သည္လက္ရာမ်ားကို သဘာ၀မက်လို႔ ေ၀ဖန္တာဟာ အဓိပၸါယ္ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အေျချပဳခ်က္ကို နားမလည္လို႔ ေ၀ဖန္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

သည္လို ျမန္မာ့ပန္းပုပညာသေဘာကို ရွင္းျပျပီးေနာက္ မင္းႀကီး၏ မွတ္ခ်က္ကို ဆက္လက္ေခ်ပရွင္းလင္းျပ ျပန္သည္။
သည္လို စိတ္ကူးဉာဏ္ကို ေစစားျပီး ဆန္းၾကယ္ေအာင္ လုပ္ရတယ္ဆိုေပမယ့္ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ မိမိထင္တိုင္း မလုပ္ရပါဘူး။ စည္းစနစ္ကို လိုက္နာျပီးသာ လုပ္ရပါတယ္။ ပန္းရြက္၊ ပန္းပြင့္ စသည့္ ေရးထုရာမွာ ရိုးတန္က ဘယ္လိုသြားရမည္၊ အရြက္က ဘယ့္ႏွယ္ေနရမယ္ စသည္ျဖင့္ စည္းကမ္း နည္းလမ္းမွန္ေအာင္ ေရးရ ထုရပါတယ္။

ဆရာဆိုင္က ပန္းပံုတခုေရးျပ၍ ဆက္ေျပာျပန္သည္။
အခု ကၽြန္ေတာ္ေရးျပတဲ့ ပန္းပံုကိုၾကည့္ပါ။ ဒီပံုကို တျခားတတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာမ်ားကို သြားျပပါ။ မွန္ မမွန္ကို သူတို႔က ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္။
ထို႔ေနာက္ ဘီလူးရုပ္တရုပ္ကို ေရးျပျပန္သည္။
ဒီဘီလူးရုပ္ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ စည္းစနစ္တက် အခ်ိဳးအစားကိုက္ျဖစ္ေအာင္ ေရးထားပါတယ္။ ဒီဘီလူးရုပ္ကို ယူသြားျပီး အျခားဆရာမ်ားကို ျပၾကည့္ပါ။ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ဆရာဆိုရင္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေျပာျပပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ဆရာမ်ားေရးတဲ့ပံု၊ ထုတဲ့အရုပ္မ်ားကို ယူခဲ့ပါ။ စနစ္က်-မက်၊ မွန္ မမွန္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ျပပါမယ္။ သည္လို တဦးေရးတာ၊ ထုတာကို တဦးက မွန္-မမွန္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္းဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ စနစ္ရွိလို႔ပဲ မဟုတ္လား။ စနစ္မရွိဘူးဆိုရင္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလက္မႈ အႏုပညာမွာ စည္းစနစ္မရွိဘူးလို႔ ေ၀ဖန္တာဟာလဲ နားမလည္လို႔ ေ၀ဖန္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာဆိုင္က တခုျပီတခု အားပါးတရ ေခ်ပေျပာဆိုသည္။ စကားျပန္ကလည္း ေသခ်စြာ ဘာသာျပန္ ေျပာျပသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မင္းႀကီးက လက္၀ါးကို ေမွာက္ထားရာမွ လွန္၍ျပလိုက္ကာ ကၽြႏ္ုပ္ မင္းနဲ႔မေတြ႔ခင္က ဒီလိုျဖစ္ေနတာ၊ ယခု ဒီလိုျဖစ္သြားျပီ-ဟု ၀န္ခံေျပာဆိုေလသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ-
နဂိုက ငါထင္ထားခ်က္ေတြ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားျပီ။ မင္းေျပာတဲ့အတိုင္း မင္းတို႔ပညာဟာ စည္းစနစ္ ရွိပါေပတယ္-ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။

မင္းႀကီး မစၥတာေရာဘတ္သည္ ဆရာဆိုင္ကို အလြန္ႏွစ္သက္ သေဘာက်သြားေလသည္။
သည္ေလာက္ ပညာတတ္ပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ ယခု က်င္းပေနတဲ့ ဂ်ဴဗလီလက္မႈပညာ အံ႔ပြဲကို မ၀င္ပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ အသက္နည္းနည္းႀကီးသြားတာေၾကာင့္ မ၀င္ခ်င္လို႔ မ၀င္တာပါ။
အို အသက္ႀကီးတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ဆက္ဆက္ အံ႔ပြဲ၀င္ပါ။
ဆရာဆိုင္သည္ မစၥတာေရာဘတ္၏ တိုက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္ ထိုႏွစ္က အံ႔ပြဲ၀င္သည္။ သို႔ေသာ္ ပန္းပုအတြက္မ၀င္။ မွန္စီေရႊခ်အတြက္သာ ၀င္သည္။ အံ႔ပြဲ၀င္ေသာ ပစၥည္းမွာ သားရိုးျခေသၤ့မ်ား တပ္ထားေသာ မွန္စီေရႊခ်ေသတၱာျဖစ္သည္။ ပထမရသည္။

၂-ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ မင္းႀကီးက ဆရာဆိုင္အား ျပိဳင္ပြဲအကဲျဖတ္ေကာ္မတီ ၀င္လုပ္ရန္ ေျပာဆိုလာသည္။ ဆရာဆိုင္က ျပိဳင္ပြဲ၀င္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိတ္ေဆြေတြ ျဖစ္ေနသည္။ အားနာလွသည္၊ မလုပ္လိုဟု အေၾကာင္းျပန္လိုက္သည္။
ထိုအခါ မင္းႀကီးက လွ်ိဳ႔၀ွက္အကဲျဖတ္အျဖစ္ လုပ္ပါ။ ဆရာဆိုင္ အကဲျဖတ္သည္ကို လူ မသိေစရပါ-ဟု ေျပာသျဖင့္ လက္ခံလိုက္သည္။ သို႔ျဖင့္ ဆရာဆိုင္သည္ မင္းႀကီးႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္းသာ ပန္းပု၊ ေငြထည္၊ မိလႅာ (ေရႊ-ေငြ-ေၾကးစပ္) ထည္တို႔ကို စိစစ္သည္။ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ စသည္ျဖင့္ မင္းႀကီးအား အကဲျဖတ္ေပးသည္။ မင္းႀကီးလည္း ဆရာဆိုင္ ဆံုးျဖတ္ေပးသည့္အတိုင္း ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ စသည္ျဖင့္ ေၾကညာေလသည္။

ဆရာဆိုင္သည္ ထူးခၽြန္ေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီး ျဖစ္သည္သာမက အလြန္ ကတိတည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးလည္းျဖစ္သည္။
တခါေသာ္ မႏၲေလးမင္းႀကီး စြန္းနဟိုးႏွင့္ ရန္ကုန္မင္းႀကီး မစၥတာဆင္းတို႔ ဆရာဆိုင္၏ အိမ္သို႔ေရာက္လာၾကသည္။ ဆရာဆိုင္၏လက္ရာမ်ားကို ၾကည့္ရႈၾကသည္။ ဆရာဆိုင္၏အိမ္တြင္ လုပ္ျပီးစ ပလႅင္ႏွင့္ တံကဲတခုကို ေတြ႔ျမင္ၾကသည္။ မစၥတာဆင္းက အလြန္ႏွစ္သက္သေဘာက်သျဖင့္ ၀ယ္ယူသည္။

ဒီပလႅင္နဲ႔ တံကဲ က်ဳပ္ကိုေရာင္းပါ။ ေငြ ၃၀၀၀-ေပးပါမယ္။
စက္ပိုင္ ဦးစံမွဴးအပ္လို႔ လုပ္ထားတာပါ။ မေရာင္ႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ား။
ေစ်းႏႈန္းဘယ္ေလာက္နဲ႔ အပ္ထားလဲ။
၁၅၀၀-နဲ႔ပါ။
က်ဳပ္ကို ၃၀၀၀-နဲ႔ ေရာင္းပါ။ ဦးစံမွဴးကို အသစ္ထပ္လုပ္ေပးတာေပါ့။
ဦးစံမွဴးကို ပစၥည္းအပ္ရမယ့္ရက္ နီးေနျပီ။ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ မင္းႀကီးေစာင့္ႏိုင္လွ်င္ ေနာက္တခု အသစ္လုပ္ေပးပါ့မယ္။
မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါပဲ လိုခ်င္တယ္။
ဒါေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ မေရာင္းႏိုင္ပါဘူး ခင္ဗ်ား။

ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာဆိုင္သည္ ဦးစံမွဴးကို ကတိမဖ်က္ခဲ့။ ေငြ ၁၅၀၀-အပိုရမည္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ေရႊဒဂၤါးတျပားလွ်င္ ၁၀၊ ၂၀-ေစ်းႏႈန္းသာ ရွိသည္။ ေငြ ၁၅၀၀-ဆိုသည္မွာ အလြန္တန္ဖိုးႀကီးလွေပသည္။
၁၉၂၄-ခုတြင္ အဂၤလန္ျပည္၊ လန္ဒန္ျမိဳ႔ေတာ္ ဆင္ေျခဖံုး ၀င္ဗလီအရပ္၌ ျဗိတိသွ်အင္ပါယာ ျပပြဲႀကီးတခုကို ခမ္းနားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပသည္။ ထိုျပပြဲအတြက္ ျမန္မာျပည္ကလည္း ျပပြဲ၀င္သည္။ ျမန္မာျပခန္းအတြက္ ျပာသာဒ္မ်ား ေဆာက္လုပ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာတို႔က ဆရာဆိုင္ကိုပင္ ေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပးသည္။ ဆရာဆိုင္သည္ ျပာသာဒ္လုပ္ရာတြင္ အေျပာက္ပန္းတို႔ကို ထုလုပ္ေပးရသည္။ ျပာသာဒ္အျဖဴထည္ကိုမူ ဘိလပ္မွာပင္ ပံုကုိၾကည့္၍ အဂၤလိပ္တို႔က ေဆာက္ၾကသည္။ ဆရာဆိုင္က တပ္ဆင္ရန္ ပန္းအေျပာက္တို႔ကို ထုလုပ္ျပီးေနာက္ ျပာသာဒ္၏ မည္သည့္ေနရာတြင္ တပ္ဆင္ရမည္ကို သိႏိုင္ရန္ ဂဏန္းမ်ားထိုး၍ ေပးလိုက္ရသည္။ ထိုအတြက္ လက္ခေငြ သံုးေသာင္းခန္႔ ရရွိ္ေပသည္။

၀င္ဗလီျပပြဲႀကီးကို ထိုႏွစ္ (၁၉၂၄-ခု) ဧျပီလမွ ေအာက္တိုဘာလအထိ ဖြင့္လွစ္ျပသခဲ့သည္ ျမန္မာျပခန္းကို ၾကည္ရႈ႔သူတိုင္း ႏွစ္သက္သေဘာက်ၾကသည္။ ျမန္မာ့လက္ရာကို ကမၻာက မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္သြားၾကသည္။ ျဗိတိသွ်စာနယ္ဇင္းမ်ားက ျမန္မာျပခန္းသည္ ျပပြဲႀကီး၏ မ်က္ရႈရတနာ ျဖစ္သည္ဟူ၍ခ်ီးက်ဴးေဖာ္ျပၾကသည္။ ျမန္မာျပခန္းသည္ ျမန္မာ့ဗိသုကာ ပညာစြမ္းကို ေဖာ္ထုတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အခင္းအက်င္း အေျပာက္အမြမ္း အဆင္အျပင္ သြင္ျပင္ႏွင့္တကြ အေဆာက္အအံုတခုလံုးမွာ တဆံျခည္မတိမ္း ျမန္မာပီသလွသည္-စသည္ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးေျပာဆိုၾကေပသည္။

ျပပြဲႀကီး ျပီးေသာအခါ ဘုရင္ခံ ဆာဟာကုတ္ဗတၱလာက ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ဘုရင္ခံ အိမ္ေတာ္ဒါဘာပြဲတြင္ ဆရာဆိုင္အား ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္ႏွင့္ တေထာင္က်ပ္တန္ ေရႊနာရီတလံုး ဆုေပးေလသည္။
( ေရ႔ွလဆက္ရန္)

မင္းယုေ၀
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၇-ခု ေအာက္တိုဘာလ)

No comments: