Thursday, May 20, 2010

ဗိသုကာ ဆရာဆိုင္ (၁)

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၅-ႏွစ္ခန္႔က မႏၲေလးျမိဳ႔တြင္ သာသနာ့ဗိမာန္ေတာ္ႀကီးတခု တည္ေဆာက္သည္။ မႏၲေလးျမိဳ႔ရွ္ိ ပရိယတၱိသာသနဟိတ အသင္းႀကီးက တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအသင္းႀကီးသည္ မႏၲေလးျမိဳ႔ ေလးျပင္ေလးရပ္ရွိ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူၾကေသာ မူလစာခ်၊ သီးျခားစာခ်ဆရာေတာ္တိုႏွင့္ အသင္းစာျပန္ပြဲ စာခ်တန္း၀င္ အရွင္သူျမတ္တို႔အား ဆန္၊ ဆီ စေသာ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကို လွဴဒါန္းေထာက္ပံ႔ေသာ အသင္းႀကီးျဖစ္သည္။

အဆိုပါအသင္းႀကီး၏ သာသနာ့ဗိမာန္ေတာ္ႀကီးကို ၁၃၁၄-မွ ၁၃၂၀ ျပည့္ႏွစ္အထိ ၅-ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာမွ် တည္ေဆာက္ရသည္။ ထိုေခတ္ကာလတန္ဖိုး ေငြ ၇-သိန္းခန္႔ ကုန္က်သည္။ အေဆာက္အအံုမွာ ျမန္မာ့အႏုပညာလက္ရာကို ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ အလြန္ႀကီးမား ခမ္းနားလွပတင့္တယ္လွသည္။ မႏၲေလးျမိဳ႔၏ က်က္သေရေဆာင္ သာသနာ့အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ တခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ေပသည္။

ထိုအေဆာက္အအံုႀကီးကို အသက္ ၇၀-ေက်ာ္အရြယ္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ ျမန္မာဗိသုကာ ဆရာႀကီးက သားႏွစ္ဦး၏ အကူအညီျဖင့္ ႀကီးၾကပ္ေဆာက္လုပ္သည္။ ထိုအတြက္ ႀကီးၾကပ္ခေငြ ၃၉၀၀၀-က်ပ္ (သံုးေသာင္းကိုးေထာင္ က်ပ္) ရရွိသည္။
အံ႔ခ်ီးဖြယ္ေကာင္းသည္ကား ၅-ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာမွ် ေန႔မအား ညမအား ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ျပီးမွ ရရွိသည့္ လုပ္အားခ ထိုေငြအားလံုးကို ဗိသုကာ ဆရာႀကီးသည္ တျပားတခ်ပ္မွ် မယူ။ အသင္းကို ျပန္လည္လွဴဒါန္းလိုက္ေပသည္။ ထိုအခ်ိန္က အသင္းဥကၠ႒မွာလည္း ထိုဗိသုကာဆရာႀကီးပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ထိုဗိသုကာဆရာႀကီးကား နာမည္ေက်ာ္ ဗိသုကာဆရာဆိုင္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာဆိုင္ျဖစ္လာမည့္ ေမာင္ဆိုင္ကို ၁၂၄၃-ခု (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၈၁-ခု) ကဆုန္လဆန္း ၆-ရက္၊ အဂၤါေန႔တြင္ မႏၲေလးျမိဳ႔၌ ဖြားျမင္သည္။ အဖ ဆရာခင္၊ အမိ ေဒၚၾကင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာခင္သည္ နာမည္ေက်ာ္ ဗိသုကာဆရာႀကီး ျဖစ္သည္။ ျမေတာင္ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ေမာင္ဆိုင္သည္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ေျမာက္မွန္ေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးနႏၵိယထံတြင္ ပညာဆည္းပူးသည္။ ေျမာက္မွန္ေက်ာင္းကို သမီးေတာ္ေက်ာင္း-ဟူ၍လည္း ေခၚသည္။ ေရႊဘိုမင္း၏ သမီးေတာ္ေကာင္းမႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ေရႊဘိုမင္း၏ ထိုသမီးေတာ္သည္ ေနာင္အခါ မင္းတုန္းမင္း၏ မိဖုရားႀကီး စၾကာေဒ၀ီ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သမီးေတာ္ေက်ာင္းမွာ ျမန္မာဗိသုကာပညာ၊ ပန္းပုအႏုပညာ လက္ရာေျမာက္စြာျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ေမာင္ဆိုင္အဖို႔ ကေလးဘ၀မွာပင္ ျမန္မာဗိသုကာပညာႏွင့္ ပန္းပုအႏုပညာတို႔သည္ ရင္ထဲ၌ စြဲေနေပေတာ့သည္။

ပညာသင္ၾကားရာ၌ ေမာင္ဆိုင္သည္ ဉာဏ္ေကာင္းသူျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားထဲတြင္ အေတာ္ဆံုး ျဖစ္လာသည္။ မၾကာခဏပင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကိုယ္စား အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ေပးရသည္။ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာေလး-အေခၚခံရသည္။

၁၄-ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေမာင္ဆိုင္သည္ တလခန္႔ ရွင္သာမေဏ၀တ္သည္။ ထို႔ေနာက္ လူထြက္လိုက္သည္။ ေက်ာင္းမွလည္း ထြက္လိုက္သည္။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာအတြက္ ဖခင္ထံတြင္ ပန္းပုပညာကို သင္ယူသည္။

ဆရာခင္သည္ အလုပ္လည္းေတာ္သည္။ ႀကိဳးလည္းႀကိဳးစားသည္။ စည္းစနစ္လည္း ႀကီးသည္။ ဖခင္၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈကို ေမာင္ဆိုင္ကလည္း ရိုေသစြာလိုက္နာသည္။ ဖခင္နည္းတူပင္ နံနက္ ၃-နာရီထိုးလွ်င္ အိပ္ရာမွထသည္။ ဘုရားရွိခိုးသည္။ ပရိတ္ရြတ္သည္။ ေမတၱာပို႔သည္။ ထို႔ေနာက္ အလုပ္လုပ္ေလသည္။ (ဆရာဆိုင္သည္ ထိုအေလ့အထကို အသက္ ၈၈-ႏွစ္အထိ မွန္မွန္ ျပဳသြားေပသည္။

၂-ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ေမာင္ဆိုင္သည္ ပန္းပုပညာကို ေကာင္းစြာတတ္ေျမာက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က အသက္ ၁၆-ႏွစ္သာရွိေသးသည္။ ပညာအတတ္ျမန္သျဖင့္ မိတ္ေဆြမ်ားက အ႔ံ႔ခ်ီးမဆံုးရွိၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ဆိုင့္ဘ၀၌ ထူးျခားေသာ ျဖစ္ရပ္တခုကို ႀကံဳေတြ႔ရသည္။ ထိုစဥ္က ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ေရႊတိဂံုဘုရား ရင္ျပင္ေတာ္တြင္ ေစတနာရွင္မ်ားက တန္ေဆာင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေနၾကသည္။ တေန႔တြင္ ရန္ကုန္မွ တန္ေဆာင္းဒါယကာတဦးျဖစ္ေသာ ဦးေအာင္ႀကီးသည္ သူ၏တန္ေဆာင္းတြင္ တပ္ဆင္ရန္ လင္းႏို႔ေတာင္ ထုလုပ္ေပးဖို႔ ဆရာခင္ကို လာေရာက္အပ္ႏွံသည္။ လင္းႏို႔ေတာင္ဆိုသည္မွာ တန္းေဆာင္းျပာသာဒ္ စသည္တို႔၏ တိုင္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ရေသာ အခန္းဆီးသဖြယ္ ပန္းတို႔ျဖစ္သည္။

ဦးေအာင္ႀကီးက အပ္ႏွံရာတြင္ ထုလုပ္ရာ၌ ရိုးရိုးမဟုတ္၊ ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးသံေရာင္ႏွင့္အျပိဳင္ ထုလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ဦးသံေရာင္မွာ ရန္ကုန္မွ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းပုဆရာႀကီးျဖစ္သည္။ ပခုကၠဴျမိဳ႔ ေရႊဂူဘုရား၏ တံကဲႀကီးကို ထုလုပ္သူ ဦးကံႀကီးကိုပင္ သံုႀကိမ္တိတိ အႏိုင္ရခဲ့သူျဖစ္သည္။ မၾကာေသးမီက ဦးဘိုးသာသည္ သူ၏တန္ေဆာင္းအတြက္ လင္းႏို႔ေတာင္ကို ဦးသံေရာင္အား ထုလုပ္ေစခဲ့သည္။ ျပီးစီသျဖင့္ တန္ေဆာင္းတြင္ တပ္ဆင္ထားျပီးျဖစ္သည္။ ျမင္သူတိုင္း ႏွစ္သက္ခ်ီးက်ဴးမဆံုး ရွိၾကသည္။ ထိုဦးသံေရာင္ လက္ရာထက္သာေအာင္ ဆရာခင္က ထုလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

ဆရာခင္က တည့္ျငိမ္စြာပင္ လက္ခံလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အျခားတပည့္မ်ားကို မေခၚ။ စိတ္အခ်ရဆံုး၊ အားအကိုးရဆံုးျဖစ္ေသာ သားျဖစ္သူ ေမာင္ဆိုင္ကိုပင္ ေခၚသည္။ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အစြမ္းကုန္ ထုလုပ္ၾကသည္။ ထုလုပ္ေနစဥ္ ဦးေအာင္ႀကီးက ရန္ကုန္ရွိ ဦးသံေရာင္၏ လက္ရာ လင္းႏို႔ေတာင္ကို လာေရာက္ၾကည့္ရန္ ဆရာခင္အား ဖိတ္ေခၚေသးသည္။ ဆရာခင္က သြားမၾကည့္။

လူထုတဲ့ပန္းကိုျဖင့္ လာမၾကည့္လိုပါ-ဟူ၍ ျပန္ၾကားလိုက္သည္။ ထိုစကားသည္ ရန္ကုန္တြင္ ပ်ံ႔ႏွံ႔သြားသည္။ ဦးသံေရာင္ႏွင့္ ဆရာခင္တို႔ ျပိဳင္ပြဲမွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေနေလသည္။
ဦးသံေရာင္မွာ အလြန္နာမည္ႀကီးသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ဆိုင္မွာ စိုးရိမ္စိတ္ ျဖစ္ေပၚမိသည္။ ႏိုင္ပါ့မလား အေဖ-ဟူ၍ ဖခင္ကို ေမးမိသည္။ ႏိုင္ပါတယ္ကြာ၊ မင္း ဘာမွ မပူပါနဲ႔-ဟူ၍ ဆရာခင္က အားေပးစကား ေျပာရသည္။

သားအဖႏွစ္ဦး ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရာ တန္ေဆာင္မုန္းလေလာက္တြင္ ျပီးသြားသည္။ စိတ္တုိင္းက် အေခ်ာကိုင္ျပီးေနာက္ လင္းႏို႔ေတာင္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ထင္းရွဴးေသတၱာမ်ားတြင္ ထည့္၍ ရန္ကုန္သို႔ မီးရထားျဖင့္ သယ္ေဆာင္သြားၾကသည္။
ရန္ကုန္သို႔ေရာက္၍ လင္းႏို႔္ေတာင္မ်ားကို တန္းေဆာင္းတြင္ သားအဖႏွစ္ေယာက္ တပ္ဆင္ခ်ိန္မွာပင္ လူအမ်ား လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကသည္။ အားလံုးတပ္ဆင္ျပီးေသာအခါ ပရိသတ္ေရွ႔တြင္လူႀကီးမ်ားက လက္ရာႏွစ္ခုကို ႏႈိင္းယွဥ္အကဲျဖတ္ၾကသည္။ ဦးသံေရာင္၏လက္ရာက ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ဆရာခင္၏လက္ရာက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေနသည္။ သို႔ျဖင့္ လူႀကီးမ်ားက ဆရာခင္တို႔သားအဖကို အႏိုင္ေပးလိုက္သည္။ ပရိသတ္မ်ားကလည္း ေထာက္ခံၾသဘာေပးၾကသည္။ ကာယကံရွင္ ဦးသံေရာင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဆရာခင့္ လက္ရာက မိမိလက္ရာထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ပါသည္-ဟူ၍ သေဘာထားႀကီးစြာျဖင့္ ၀န္ခံေျပာဆို ေလသည္။

ေမာင္ဆိုင္သည္ အႏိုင္ရသျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနရာမွ ဦးသံေရာင္၏ သေဘာထားႀကီးမႈကို ခံစားသိရွိရေသာအခါ မ်က္ရည္က်မိသည္။ ရႈံးသူအတြက္ ကိုယ္ခ်င္းစာမိသည္။ မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားသည္။ သို႔ျဖင့္ ေရႊတိဂံုဘုရားကို ရွိခိုးပူေဇာ္ကာ တပည့္ေတာ္သည္ ဤသို႔ေသာျပိဳင္ပြဲမ်ိဳးကို ေနာင္တြင္ မေတြ႔ႀကံဳရပါလို။ မတတ္သာ၍ ႀကံဳရလွ်င္မူကား ႏိုင္သူသာျဖစ္ရပါလို၏ အရွင္ဘုရား-ဟူ၍ ဆုေတာင္းေလသည္။

ေမာင္ဆိုင္သည္ အလုပ္တတ္ေျမာက္ေသာ္လည္း သီးျခားခြဲ၍ အလုပ္မေထာင္။ ၁၃-ႏွစ္တိုင္တိုင္ ဖခင္ႏွင့္မခြဲဘဲ အလုပ္လုပ္ခဲ့ေပသည္။
ေမာင္ဆိုင္သည္ ပန္းပုပညာကို ဖခင္ဆရာခင္ထံမွာ သင္ယူခဲ့ရာ ဆရာခင္သာလွ်င္ သူ၏ဆရာရင္း ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္ ပညာသင္ယူရာတြင္ အဆံုးသို႔ေရာက္ျပီဟု မယူဆ။ မႏၲေလးႏွင့္ အနီးတ၀ိုက္ရွိ ပန္းပုလက္ရာေကာင္းမွန္သမွ်ကို အခြင့္သင့္တိုင္း သြားေရာက္ၾကည့္ရႈသည္။ ေလ့လာမွတ္သားသည္။ ထို႔ျပင္ ဆရာခင္ႏွင့္ တခ်ိန္တည္း ေပၚၾကေသာ ဆရာႀကီးတို႔ထံသို႔လည္း မၾကာခဏသြား၍ ဆည္းကပ္နည္းယူသည္။ ထိုဆရာႀကီးတို႔ထံမွ ျပန္ခါနီးတြင္ ဆရာႀကီးတို႔ကို ရွိခိုးျပီးမွ ျပန္ေလ့ရွိသည္။ သူ႔ကို ဆရားႀကီးတို႔ကလည္း အထူးခင္မင္ၾကေလသည္။

ေမာင္ဆိုင္ အသက္ ၂၃-ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္ေသာအခါ ဆရာခင္သည္ သားကို အမ်ိဳးေကာင္းသမီးကေလး တဦးႏွင့္ ေနရာခ်ထားေပးသည္။ အမ်ိဳးသမီးကေလးမွာ မႏၲေလးစာတိုက္တန္းသူ မေအးၾကြယ္ ျဖစ္ေပသည္။
ေမာင္ဆိုင္သည္ အိမ္ေထာင္က်ျပီးေနာက္ ဇနီးေနထိုင္ရာ စာတိုက္တန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္သည္။ အလုပ္မွာမူ မခြဲေသး။ ဖခင္ထံမွာပင္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္သည္။ အလုပ္ခြဲလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဖခင္ထံမွ ပန္းပုပညာ၊ ဗိသုကာပညာတို႔ကို ရသမွ် ဆည္းပူးလိုေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ ဖခင္ကို ေက်းဇူးဆပ္လို္ေသာ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

ေမာင္ဆိုင္သည္ အိမ္ေထာင္ျပဳျပီး စာတိုက္တန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္ေသာအခါ စာတိုက္တန္း အလုပ္ျဖစ္ေသာ မွန္စီေရႊခ်လုပ္ငန္းကိုပါ ဆည္းပူးလုပ္ကိုင္ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ၁၂၇၀-ျပည့္ႏွစ္ အသက္ ၂၇-ႏွစ္ အရြယ္တြင္ အလုပ္ခြဲရန္ အခ်ိန္တန္ျပီဟု ယူဆကာ ဖခင္ကိုတင္ျပသည္။ ဖခင္က ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ခြင့္ျပဳသည္။ သို႔ျဖင့္ စာတိုက္တန္းမွာပင္ အေျခတက် ေနထိုင္ကာ ပန္းပုလုပ္ငန္းႏွင့္ မွန္စီေရႊခ်လုပ္ငန္းတို႔ကို ပူးတြဲလုပ္ကိုင္သည္။ တပည့္မ်ားထားကာ တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္သည္။ ေအာင္ျမင္သည္။ ေမာင္ဆိုင္ဘ၀မွ ဆရာဆိုင္ဘ၀သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ၃-ႏွစ္ခန္႔အတြင္းမွာပင္ ေငြအေတာ္စုမိလာခဲ့သည္။ အလွဴႀကီးေပးသည္။ ထိုစဥ္က အလွဴႀကီးက်ယ္ေၾကာင္း မႏၲေလးတျမိဳ႔လံုး သတင္းပ်ံ႔ႏွံ႔ခဲ့သည္။

ဆရာဆိုင္သည္ ငယ္စဥ္က လင္းႏို႔္ေတာင္ဒကာ ဦးေအာင္ႀကီးအိမ္သို႔ ေရာက္ဖူးသည္။ ဦးေအာင္ႀကီးသည္ အလြန္ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသူ ျဖစ္သည္။ အိမ္တြင္ ေငြဒဂၤါးမ်ားကို ဂုန္အိတ္ႏွင့္ ထည့္ထားသည္။ ဆရာဆိုင္ျမင္ေတြ႔ရာ အားက်ခဲ့သည္။
ငါ့အေဖဟာ ကုန္သည္မလုပ္လို႔သာ ဦးေအာင္ႀကီးတို႔လို မခ်မ္းသာတာဘဲ၊ ငါႀကီးရင္ ဦးေအာင္ႀကီးတို႔လို သူေဌးျဖစ္ေအာင္ ကုန္သည္လုပ္မယ္-ဟူ၍ လူငယ္ဘ၀ စိတ္ကူးခဲ့ဖူးသည္။

သို႔ျဖင့္ အသက္ ၃၂-ႏွစ္ေက်ာ္အရြယ္တြင္ ကုန္သည္ ၀င္လုပ္သည္။ ပန္းပုအလုပ္ကိုလုပ္ရင္း တဘက္က အာလူး၊ ခ်င္း၊ ဂ်ဴး စေသာ ရွမ္းျပည္နယ္ ထြက္ကုန္မ်ားကို အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္သည္။ ေအာင္ျမင္သည္။ ဤတြင္ တဆင့္တက္၍ ရွမ္းျပည္နယ္ဘက္၌ ပဲျဖဴေလးကို စိုက္ပ်ိဳးသည္။ ထိုစဥ္က ပဲျဖဴေလးေစ်း အလြန္ေကာင္းသည္။ သို႔ရာတြင္ ရာသီဥတုဖ်က္သျဖင့္ ပဲခင္းမ်ား ပ်က္စီးကုန္သည္။ ဆရာဆိုင္မွာ အႀကီးအက်ယ္ ရႈံးသြားသည္။ ေငြတေသာင္းေက်ာ္ ေၾကြးတင္ခံရသည္။ ကုန္သည္အလုပ္ကို ဆက္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့။
မူလပန္းပုအလုပ္ကိုပင္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ရေတာ့သည္။ ဆရာဆိုင္ ကုန္သည္လုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္သည္မွာ ျမန္မာပန္းပုပညာ ဗိသုကာပညာလုပ္ငန္းအတြက္ ေကာင္းဖို႔ဖန္လာေပေတာ့သည္။

ပန္းပုလုပ္ငန္းကို ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ကိုင္လာရာမွ ၁၂၈၁-ခု ဆရာဆိုင္ အသက္ ၃၈-ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဇနီးေဒၚေအးၾကြယ္ ကြယ္လြန္သြားရွာသည္။ လူမမည္ သားသမီး ၄-ေယာက္ႏွင့္အတူ က်န္ရစ္ခဲ့ရေလသည္။ သို႔ျဖင့္ ၁၂၈၂-ခုတြင္ ေဒၚမံုးႏွင့္ လက္ဆက္သည္။
တေန႔တြင္ ဆရာဆိုင္အလုပ္လုပ္ေနရာသို႔ မ်က္ႏွာျဖဴ အရာရွိတဦး ေရာက္လာသည္။ သူသည္ အင္းစိန္လက္မႈပညာမင္းႀကီး မစၥတာေရာဘတ္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္သို႔ လွည့္လည္၍ ျမန္မာ့လက္မႈပညာမ်ားကို စံုစမ္းေလ့လာရာမွ ဆရာဆိုင့္ထံ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။

မင္းႀကီးသည္ ဆရာဆိုင္ထုလုပ္ထားေသာ ပန္းပုလက္ရာမ်ားကို ၾကည့္ရႈေလ့လာျပီးေနာက္ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးေျပာဆိုသည္။ သို႔ေျပာရာမွ ျမန္မာ့လက္မႈအႏုပညာဟာ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါရဲ႔။ ဒါပမယ့္ သဘာ၀မက်ဘူး။ စနစ္မရွိဘူး-ဟူ၍ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသည္။
(ေရွ႔လဆက္ရန္)

မင္းယုေ၀
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၇-ခု စက္တင္ဘာလ)

No comments: