Wednesday, May 19, 2010

အဘိဓမၼာတရားေတာ္

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္တို႔ကို သုတ္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ-ဟူ၍ ပိုင္းျခားထားသည္။ ယင္းတို႔ကို ပိဋကတ္သံုးပံုဟူ၍ ေခၚသည္။ အဆိုပါ ပိဋကတ္သံုးပံုတြင္ အဘိဓမၼာတရားသည္ သုတၱန္တရားတို႔ထက္ သာလြန္ထူးျခားသည္။ နက္နဲခက္ခဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာဟူ၍ ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ၆-၀ါအလြန္ ၇-၀ါအေရာက္ သက္ေတာ္ ၄၂-ႏွစ္တြင္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ မယ္ေတာ္မိနတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။ မယ္ေတာ္မိနတ္သားသာမက မယ္ေတာ္မိနတ္သား အမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာမ်ားကပါ နာယူခဲ့ၾကသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာတရားကို တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာေျပာစဥ္ ဆြမ္းခံခ်ိန္၊ ဆြမ္းစားခ်ိန္ စသည္တို႔၌ ကိုယ္ပြားျဖစ္ေသာ နိမၼိတဗုဒၶဘုရားရွင္ကို ဖန္ဆင္းထားလ်က္ လူ႔ျပည္သို႔ ေခတၱၾကြသည္။ ထိုသို႔ၾကြစဥ္ နိမၼိတဘုရားရွင္က ဆက္လက္၍ ေဟာၾကားသည္။ ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္၌ တေန႔တာအတြက္ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရွိသည္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္၍ နတ္ျပည္သို႔ တဖန္ျပန္ၾကြကာ တရားေဟာျပန္သည္။ နတ္ျပည္၌ ပကတိဘုရားရွင္တလွည့္၊ နိမၼိတဘုရားရွင္တလွည့္ ေဟာေျပာေတာ္မူခဲ့သည္။

ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္၌ ေခတၱ သီးတင္းသံုးစဥ္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္အား အဘိဓမၼာ၏ နည္းအျမြက္ကိုေပး၍ ေဟာေတာ္မူသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာကလည္း လင္းႏို႔သားငါးရာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ တပည့္ရဟန္းငါးရာတို႔အား ဘုရားေဟာေတာ္မူသည္တို႔ကို မက်ဥ္းမက်ယ္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ နတ္ျပည္၌ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ ျပီးဆံုးျခင္းႏွင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ အဘိဓမၼာသင္ယူ ေဟာေျပာျခင္းကိစၥ ျပီးဆံုးျခင္းတို႔သည္ တျပိဳင္နက္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာတရားကို ၀ါတြင္းသံုးလ ကာလပတ္လံုး နတ္ျပည္၌ေဟာၾကားရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ျပီးဆံုးခဲ့သည္။ ျပီးဆံုးေသာေန႔မွာပင္ လူတို႔ေနရာ သကၤႆနဂိုျပည္သို႔ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ျခံရံလ်က္ ၾကြဆင္းေတာ္မူလာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ၾကြဆင္းရာ၌ လူတို႔ကလည္း မီးရွဴးတန္ေဆာင္အလင္းေရာင္တို႔ျဖင့္ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ကို အစြဲျပဳ၍ ေႏွာင္းေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔က သီတင္းကၽြတ္ခ်ိန္တြင္ ျမင္းမိုရ္မီးပြဲ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ ေန႔ကိုလည္း အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္က်င္းပၾကသည္။

အဘိဓမၼာတြင္ ဓမၼသဂၤဏီ၊ ၀ိဘင္း၊ ဓာတုကထာ၊ ပုဂၢလပညတ္၊ ကထာ၀တၳဳ၊ ယမိုက္၊ ပ႒ာန္း ဟူ၍ ၇-က်မ္းပါရွိသည္။ ဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာကို နတ္ျဗဟၼာတို႔အား အက်ယ္နည္းျဖင့္ ေဟာၾကား၍ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အက်ဥ္းနည္းအားျဖင့္ ေဟာၾကားသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာက လင္းႏို႔သားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ရဟန္းငါးရာတို႔အား မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္နည္းျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

အဘိဓမၼာသည္ ထူးျမတ္၍ အလြန္က်ယ္၀န္း နက္နဲခက္ခဲလွသည္။ အဘိဓမၼာ၏ သေဘာမ်ားကို လူသာမန္တို႔ သိႏိုင္ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းလွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသာမန္တို႔ အက်ိဳးငွါ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟေခၚ သျဂႋဳဟ္က်မ္းကို အရွင္အႏုရုဒၶါဆရာေတာ္က စီရင္ေရးသားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုက်မ္းမွာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖစ္သည့္အတိုင္း အဘိဓမၼာတရားတို႔၏ အမည္သရုပ္တို႔သာ မ်ားသည္။ လိုရင္းသေဘာမ်ားမွာ တိမ္ျမဳပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုက်မ္း၏ အဖြင့္က်မ္းမ်ားကို ပါဠိဘာသာ၊ ျမန္မာဘာသာ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္ဆိုေရးသားခဲ့ၾကေပသည္။

ဤလူ႔ျပည္ေလာက၌ ရွိေသာ အဘိဓမၼာတို႔သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ အဘိဓမၼာတို႔သာ ျဖစ္သည္။ အဘိဓမၼာ၏ စကားအစီအစဥ္တို႔သည္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ စကားအစီၤအစဥ္တို႔သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႔က အဘိဓမၼာသည္ ဘုရားေဟာမဟုတ္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ေဟာၾကားခ်က္သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုအဆိုသည္ လံုး၀ မသင့္ေပ။ အဘိဓမၼာကို အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဉာဏ္ထုတ္၍ ေဟာသည္မဟုတ္၊ ဘုရားရွင္ေပးေသာ နည္းနာနယ ဉာဏ္တို႔ျဖင့္သာ ေဟာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေဟာပင္ျဖစ္ေပသည္။

အဘိဓမၼာတရားသည္ အေမ့ေက်းဇူးဆပ္တရားျဖစ္ျခင္း၊
နတ္ျပည္၌ ေဟာၾကားျခင္း၊
သံုးလၾကာမွ် ေဟာၾကားျခင္း၊
ပကတိဘုရားႏွင့္ နိမၼိတဘုရားတို႔ တလွည့္စီ ေဟာၾကားျခင္း-တည္းဟူေသာ ထူးျခားခ်က္ေလးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုေပသည္။
ထိုမွ်မက အဘိဓမၼာတရားသည္ ပါဠိ၏ နက္နဲျခင္း၊
သေဘာအဓိပၸါယ္၏ နက္နဲျခင္း၊
ေဟာၾကားပံု အစီအစဥ္၏ နက္နဲျခင္းဟူေသာ နက္နဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ႀကီး အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ ပထမေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ေသ႒ိလက အဘိဓမၼာတရားေတာ္သည္ စိတ္အေၾကာင္းအရာ ပညာ၊ သူေတာ္ေကာင္း က်င့္စဥ္ပညာ၊ ေၾကာင္းက်ိဳးျမင္ပညာဟူေသာ ပညာသံုးရပ္ ပါ၀င္သျဖင့္ ရိုးရိုးစိတ္ပညာ (Psychology)၊ ရိုးရိုးက်င့္စဥ္ပညာ (Ethics)၊ ရိုးရိုးေၾကာင္းက်ိဳးျမင္ပညာ (ဒႆနိကေဗဒ) ( Philosophy) တို႔ထက္ သာလြန္ေပသည္-ဟူ၍ ဆိုထားေပသည္။

ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာသာမိ (မာဂဓီသာစည္) က အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ သင္ၾကားနာယူျခင္းေၾကာင့္ လင္းႏို႔သားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ နာမရူပ ပရိေစၧဒဉာဏ္ ရင့္သန္ေစႏိုင္သည္။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ရန္ လမ္းေၾကာင္း အေထာက္အပံ႔ေကာင္း ရႏိုင္သည္။ ေဘးဥပဒ္အႏၲရာယ္ ကင္းေ၀းႏိုင္သည္။ က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုႏိုင္သည္-ဟူ၍ အက်ိဳးတရားမ်ားကို ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါတြင္ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ အဘိဓမၼာသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ပို႔ခ်ျခင္း၊ သင္ယူျခင္း၊ ေလ့လာျခင္း၊ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အားေပးႀကိဳဆိုမိပါသည္။

No comments: