Tuesday, May 25, 2010

အက်ိဳးေပးမတူသူ ႏွစ္ဦး

ကၽြန္ေတာ္သည္ အက်ိဳးေပးမတူသူ လူႏွစ္ဦးႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ရပါသည္။ တဦးမွာ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပး ခံရသူျဖစ္ျပီး တဦးမွာ အကုသိုလ္အက်ိဳးေပး ခံရသူ ျဖစ္ပါသည္။

(ကိုရင္ကေလး)
ကုသိုလ္အက်ိဳးေပး ခံရသူမွာ ရဟန္းလူထြက္ အျငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတဦး ျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ငယ္စဥ္က ကိုရင္ဘ၀ျဖင့္ ေတာရပ္ေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ တေန႔တြင္ အကို ဦးပဥၹင္းႏွင့္အတူ ေ၀းလံေခါင္းပါးေသာ ေတာအရပ္ရွိ ေတာရေက်ာင္းတေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္ရန္ စီစဥ္ၾကသည္။

ေဗဒင္တတ္ကၽြမ္းေသာ ရြာမွ ေဗဒင္ဆရာႀကီးက မေျပာင္းေရႊ႔ရန္ တားသည္။ ေဗဒင္ကိန္းခန္းအရ သြားမဲ့အရပ္မွာ အရပ္မေတာ္ေၾကာင္း၊ မသြားသင့္ေၾကာင္း၊ အလြန္ခိုက္ျပီး ျပန္လမ္းမရွိေၾကာင္းျဖင့္-အတန္တန္ တားပါသည္။ သို႔ေသာ္ အယံုအၾကည္နည္းကာ နားမေထာင္ဘဲ ထြက္ခြာသြားၾကသည္။

ခရီးအတန္ေပါက္၍ ေခ်ာင္းတေခ်ာင္းအနီး ေရာက္ေသာအခါ ငါးေရာင္းသူမိန္းမတဦးႏွင့္ ဆံုေတြ႔ၾကသည္။ ငါးေတာင္းထဲတြင္ ငါးအရွင္လတ္လတ္ ငါးဘဲျဖဴ-ေလးမ်ား ေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ၾကသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ပါသမွ်ေငြျဖင့္ အကုန္၀ယ္ျပီး ေခ်ာင္းထဲ့သို႔ လႊတ္လိုက္ၾကသည္။ ေသအံ႔မူးမူး ငါးေလးမ်ားကို အသက္ကယ္ေပးကာ လႊတ္လိုက္ရသျဖင့္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးၾကသည္။ အတန္ၾကာသည္အထိ မ်က္စိထဲက မထြက္ဘဲ ပီတိျဖစ္ေနၾကသည္။

သူတို႔ သီတင္းသံုးမည့္ရြာအနီးေရာက္ခ်ိန္တြင္ ကိုရင္ျဖစ္သူ၏ တင္ပါးမွ စပ္ဖ်င္းဖ်င္းေ၀ဒနာ ခံစားလာရသည္။ ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာက္ျပီး ညအိပ္က်ိန္းစက္ခ်ိန္တြင္ တင္ပါးက ပိုမိုနာလာပါသည္။ နံနက္မိုးလင္းခ်ိန္တြင္ တင္ပါး၌ အနာစိမ္းမ်ားေပါက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေဆးမရွိ၊ ဆရာမရွိေသာ ေတာရပ္ေတာေက်ာင္း၌ ေနရ သျဖင့္ အနာမ်ားမွာ ပို၍ပို၍ ရင္းလာကာ အဖ်ားပင္ ၀င္လာသည္။ မိန္းေမာ၍သာ ေနရေသာအေျခအေနသို႔ ေရာက္သြားသည္။

အားလံုးက မရေတာ့ဘူးဟု ထင္မွတ္ေနခ်ိန္တြင္ မိန္းေမာေနေသာ ကိုရင္၏အာရံု၌ သူလႊတ္ခဲ့ေသာ ငါးဘဲျဖဴ-ငါးေလးမ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနသည္။ သူ႔ကိုယ္သူ မေသဘူးဟုလည္း ယံုၾကည္ေနသည္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ဓာတ္စာအနည္းငယ္တတ္ကၽြမ္းေသာ ရြာလူႀကီးတေယာက္က ဓာတ္စာအျဖစ္ ၾကံရိုးႏွင့္ မာလကာသီးကို စားခိုင္းသည္။ ယဲ့ယဲ့ေလးသာရွိျပီး မိန္းေမာေနေသာ ကိုရင္အဖို႔ စားႏိုင္ရန္ေ၀းစြ အရည္တဇြန္းေလာက္ကိုပင္ မနည္းျမိဳခ်ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ေပးလာေသာၾကံရိုးႏွင့္ မာလကာသီးတို႔၏ အနံ႔ကိုမူ ရႈရသည္။ ကုိရင္၏ အာရံု၌ကား သူလႊတ္ခဲ့ေသာ ခုန္ဆြခုန္ဆြ ငါးဘဲျဖဴငါးကေလးမ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ တရက္တြင္ ရင္ထဲက ပူသလိုလိုရွိျပီး ေရဆာလာသျဖင့္ ေရေတာင္းေသာက္ပါသည္။ ေရကို ထင္သည္ထက္ ပိုေသာက္ႏိုင္ျပီး ပူေနေသာရင္မွာလည္း ေအးသြားသည္။ ယင္းေနာက္ ထမင္းရည္မ်ား၊ ဆန္ျပဳတ္မ်ား တစတစ ၀င္လာကာ အဆံုးတြင္ အံ႔ၾသေလာက္ေအာင္ပင္ အလိုအေလ်ာက္ ေရာဂါသက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားသည္။ ငါးလႊတ္ေသာ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးျဖင့္ အသက္ရွင္သန္ခဲ့ရေသာ ကိုရင္ေလးမွာ ယခုအခါ အျငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာႀကီးဘ၀ျဖင့္ အသက္ ၇၉-ႏွစ္ေက်ာ္အရြယ္ေရာက္ရွိကာ ပကတိက်န္းမာလ်က္ ရွိသည္။

( ငေခြးႀကီး)
အက်ိဳးေပးမတူသူ ေနာက္တဦးမွာ ငေခြးႀကီး-ဆိုသူျဖစ္သည္။ ငေခြးႀကီးသည္ အရက္မူးျပီး ရမ္းကားေနသျဖင့္ ဖခင္ျဖစ္သူက ရိုက္၍ ဆံုးမလိုက္မိသည္ကို မိုက္ရိုင္းလွေသာ ခေငြးႀကီးက အနားရွိ သံတုတ္ျဖင့္ ဖခင္ကို ျပန္ရိုက္ခဲ့သည္။ ဖခင္ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ငေခြးႀကီးအား လူတိုင္းက ရြံမုန္းၾကသည္။ အင္မတန္ လူစိတ္နည္းလွသည္။ အိမ္ေထာင္က်ေသာအခါတြင္လည္း အကုသိုလ္ျဖင့္ အသက္ေမြးသည္။ ေတာေကာင္မ်ိဳးစံုကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ရေအာင္ဖမ္းျပီး မိန္းမက ေစ်းတြင္ျပန္ေရာင္းသည္။

မိုးဦးက်ကာလတြင္ ပုတတ္ႏွင့္ ဖားကေလးေတြကို ေရေႏြးပြက္ပြက္ဆူထဲသို႔ အရွင္လတ္လတ္ထည့္ျပီးသတ္ကာ ရင္ကိုခြဲ၍ အသဲအူႏုတ္ျပီး ၀ါးႏွင့္သီလ်က္ ကင္၍ေရာင္းလ်က္ရွိသည္။ မိုးဦးက်ကာလ ပုတတ္ကင္၊ ဖားကင္ ေဖာေဖာသီသီ ရႏိုင္ေသာေနရာမွာ ငေခြးႀကီးအိမ္သာ ျဖစ္သည္။ ငေခြးႀကီးသည္ ရွာေဖြရသမွ် အျခားေတာေကာင္ငယ္မွန္သမွ်ကိုလည္း ရင္ကိုခြဲကာ အူအသဲႏုတ္ျပီး ကင္ေရာင္းေလ့ရွိသည္။ အေကာင္ႀကီးအခ်ိဳ႔ကိုသာ တိုက္ရိုက္ခြဲစိတ္ေရာင္းခ်သည္။

တေန႔တြင္ ငေခြးႀကီးအား သူ႔သား ဂ်ိဳးနီက ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ရိုက္ျပီး ထြက္ေျပးေၾကာင္း၊ ဂ်ိဳးနီ ဘယ္ထြက္ေျပးသည္ မသိေၾကာင္း ၾကားရသည္။
အကုသိုလ္တို႔မည္သည္ တခုတည္း လာေလ့မရွိ-ဟူေသာ ဆိုရိုးစကားအတိုင္း ငေခြးႀကီးမွာ အကုသိုလ္ထပ္၀င္လာသည္။။ တရက္တြင္ ငေခြးႀကီးတေယာက္ ရုတ္တရက္ အသည္းအသန္ျဖစ္ျပီး ေဆးရံုတင္လိုက္ရေၾကာင္း ၾကားရျပန္သည္။ ေနာက္ဆက္တြဲသတင္းအေနျဖင့္ ငေခြးႀကီး ဗိုက္ခြဲရေၾကာင္း ၾကားရျပန္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္က ေဆးရံုတြင္ ဗိုက္ခြဲရသတဲ့ေဟ့ ဆိုလွ်င္ အထိတ္တလန္႔ ရွိၾကသည္။ ယခုလည္း ငေခြးႀကီး အေရးေပၚေဆးရံုတင္လိုက္ရေၾကာင္းႏွင့္ ဗိုက္ခြဲရေၾကာင္း သတင္းစကားမွာ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ေျပာမဆံုး ျဖစ္ေနသည္။
တရပ္ထဲ အတူေနျဖစ္၍ မေကာင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ ေဆးရံုသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္သြားခဲ့သည္။ နယ္ဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း လူနာေမးရန္ျဖစ္သည္။ ငေခြးႀကီးကို ျမင္ရသည္မွာ စိတ္မသက္သာစရာ ျဖစ္သည္။

ငေခြးႀကီးသည္ ခြဲထားေသာဒဏ္ရာက နာလြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။
အမယ္ေလး၊ အမယ္ေလး၊ တျပီး ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴေနသည္။ ယခုေခတ္ေလာက္ ေဆး၀ါးျပည့္စံုမႈ မရွိသည့္အျပင္ နယ္ေဆးရံုျဖစ္၍ သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း ေဆး၀ါးတို႔ျဖင့္ လုပ္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ ငေခြးႀကီး၏ ရင္ဘတ္တေလွ်ာက္ ခြဲထားသည္မွာလည္း နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ပါ။ ရင္ခြဲခံရျပီး ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴေနေသာ ငေခြးႀကီးအား ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္၍ စိတ္မသက္သာျဖစ္ကာ သံေ၀ဂရမိသည္။

ငေခြးႀကီး၏ အေျခအေနသည္ တေန႔တျခား ဆိုးရြားလာျပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ အိမ္သို႔ျပန္သယ္လာသည္။ မေသမီ ႏွစ္ရက္သံုးရက္အလိုတြင္ ငေခြးႀကီးသည္ ကၽြဲေအာ္၊ ႏြားေအာ္ ေအာ္ကာ ေဆာက္တည္ရာမရ ခ်ာလပတ္ လည္လ်က္ရွိေနသည္။ အသံနက္ႀကီးျဖင့္ ကၽြဲေအာ္ ႏြားေအာ္ ေအာ္ေနသည္မွာလည္း မၾကား၀ံ႔ မနာသာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဖခင္ကို သံတုတ္ျဖင့္ ရိုက္ခဲ့မိေသာ အကုသိုလ္ႏွင့္ ဖားေလးေတြ၊ ပုတတ္ေလးေတြ၊ ေတာေကာင္ေလးေတြ၏ ရင္ကိုခြဲကာ ၀ါးျဖင့္ သီကင္ေရာင္းခဲ့ေသာ ကံတို႔ေၾကာင့္ ငေခြးႀကီး၏ အကုသိုလ္သည္ ဘ၀မကူးမီပင္ အက်ိဳးေပးေနပါသည္တကားဟု ဆင္ျခင္မိသည္။
တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားေသာ မိမိျပဳေသာကံသည္ တူေသာအက်ိဳးကိုေပးသည္-ကံ၏အက်ိဳးေပးကို ငါ ဘုရားကျဖစ္ေစ၊ အျခားတဦးကျဖစ္ေစ တားျမစ္ျခင္းငွါ မတတ္ေကာင္း-ဟူေသာ ေဟာၾကားခ်က္သည္ စိတ္အစဥ္တြင္ စြဲထင္ေနမိပါေတာ့သည္။

စိုး၀င္း (ေခ်ာက္)
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၇-ခု ႏို၀င္ဘာလ)

No comments: