Sunday, May 2, 2010

စကၡဳႏွစ္ကြင္းမွာ ပညာအလင္း ျဖာပါေစ

မၾကာေသးမီက စာေရးသူ၏ ညာဘက္မ်က္လံုးမွာ အတြင္းတိမ္စြဲေန၍ ခြဲစိတ္ကုသခံခဲ့ရသည္။ မ်က္စိအထူးကုဆရာ၀န္ႀကီးက ပါေမာကၡ ေဒါက္တာဦးကံညြန္႔၏ မ်က္စိခြဲစိတ္ကု ခန္းမထဲသို႔ ၀င္ရမည့္အခ်ိန္ နီးကပ္လာပါျပီ။ မခြဲမျဖစ္ ခြဲစိတ္ကုသခံရမည္ဆိုေသာအခါ ပုထုဇဥ္တို႔၏ သေဘာသဘာ၀အတိုင္း အေၾကာက္တရားသည္ စာေရးသူ၏သိစိတ္ကို လႊမ္းမိုးလာေတာ့သည္။ ဤေၾကာက္စိတ္သည္ စာေရးသူ၏စိတ္၌ အျမဲတည္ရွိေနႏိုင္ပါ၏ေလာ။ အသိႏွင့္ သတိတရားကို လက္ကိုင္ထားျပီး ေၾကာက္စိတ္ကို စူးစိုက္ရႈမွတ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ထိုေၾကာက္စိတ္သည္ ျဖစ္လို္က္-ပ်က္လိုက္ႏွင့္ မျမဲသည့္သေဘာကို ေစာေၾကာေတြ႔ရသည္။ စာေရးသူသည္ ဤမျမဲသည့္ အနိစၥသေဘာကို သတိႏွင့္ ဆင္ျခင္ရႈမွတ္ေနသည့္အခါ ေၾကာက္စိတ္တို႔သည္ အေ၀းသို႔ ထြက္ေျပးသြားကုန္ၾကေလျပီ။

မ်က္စိခြဲစိတ္ကုသခန္းထဲသို႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ေတးသီခ်င္းသံမ်ားကို ၾကားေနရ၏။ စာေရးသူသည္ ခြဲစိတ္ကုတင္ေပၚ၌ ပက္လက္အေနအထားႏွင့္ ေနစဥ္ ေတးသီခ်င္းဘက္သို႔ စိတ္အာရံုမေရာက္ေစဘဲ ႏွာသီး၀မွ ၀င္ေလ-ထြက္ေလတို႔ကို ႀကိဳးစားသတိထား ရႈမွတ္ေနလိုက္ေတာ့သည္။ ထံုေဆးႏွစ္လံုးထိုးျပီး တိမ္လႊာကို ခြဲစိတ္ထုတ္ယူကာ အေပ်ာ့စားမွန္ဘီလူးငယ္ကို ထည့္သြင္းျပီး ခ်ဳပ္ေနျခင္းေၾကာင့္ အနည္းငယ္ နာက်င္မႈကို ခံစားရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုနာက်င္မႈေ၀ဒနာကို သတိတရားလက္ကိုင္ထား၍ စူးစိုက္ရႈမွတ္ၾကည့္ေသာအခါ နာက်င္မႈဟူေသာ ေ၀ဒနာသည္ မျမဲသည့္ အနိစၥသေဘာ ျဖစ္ေနသည္ကို ထင္ရွားစြာေတြ႔ရပါ၏။ ထိုတဒဂၤ ခဏကေလးမွာ အတၱဆိုေသာ သကၠာယဒိ႒ိအစြဲ ကင္းလြတ္သြားသည္ကို ထူးျခားစြာ ေတြ႔ရသည္။ တကယ္ေတာ့ ငါလည္းမျမဲ၊ ေ၀ဒနာလည္း မျမဲသည္ကို လက္ေတြ႔ ေတြ႔ရသည္ မဟုတ္ပါလား။ ဤသည္မွာ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္တရား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ပင္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ညာဘက္မ်က္လံုးခြဲစိတ္ခံထားရသျဖင့္ ခြင့္ ၁-လ ယူရသည္။ စာ လံုး၀မၾကည့္ရ။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ျဖစ္သူ မီဒီယာသမား တဦးအဖို႔ စာမၾကည့္ဘဲ ေနရသည္မွာ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားထက္ အေနရအထိုင္ရ ပိုခက္မည္ထင္မိသည္။ သည္ေတာ့ သတင္းမ်ားကိ္ု ေရဒီယိုႏွင့္ ရုပ္ျမင္သံၾကားအသံမွ နားေထာင္ရ၏။ အရႈံးထဲက အျမတ္ဆိုသလို ဓမၼကထိက အေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားထားသည့္ တရားစီဒီျပားမ်ား၊ တိပ္ေခြမ်ားမွ ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင့္ အလုပ္ေပးတရားမ်ားကို တ၀ႀကီး နာၾကားရႈမွတ္ ေနရျခင္းက ယခင္မ်က္စိေကာင္းေနခဲ့သည့္ အခ်ိန္ထက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ရရွိလာခဲ့သည္။

ေက်းဇူးရွင္ မ်က္စိအထူးကု ဆရာ၀န္ႀကီး ပါေမာကၡ ေဒါက္တာဦးကံညြန္႔ႏွင့္ ဆရာမမ်ား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ညာဘက္မ်က္လံုးမွာ တိမ္သလာေၾကာင့္ အျမင္အာရံု မကြယ္ဘဲ အလင္းပကတိ ျပန္လည္ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာအခါ အနႏၲေက်ူးဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္ဗုဒၶသခင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္မွ စကၡဳအျမင္ ၃-မ်ိဳးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဟာၾကားခ်က္ကို ျပန္လည္အမွတ္ရ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေနမိသည္။

လူ႔ေလာက၌
(၁) စံုလံုးကန္းသူ
(၂) မ်က္လံုးတဘက္သာ ျမင္သူ ႏွင့္
(၃) မ်က္လံုး ႏွစ္ဖက္စလံုး ျမင္သူ ဟူ၍ ၃-မ်ိဳး ခြဲျခားႏိုင္သည္။
(၁) ေလာကီပစၥဳပၸန္အက်ိဳးႏွင့္ သံသရာအက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို မၾကည့္ျမင္တတ္သူအား စံုလံုးကန္းသူ (အႏၶ) ဟု ေခၚဆိုသည္။
(၂) သံသရာအက်ိဳးကို မၾကည့္ဘဲ ေလာကီအက်ိဳးသက္သက္ကိုသာ ၾကည့္ျမင္တတ္သူအား မ်က္လံုးတဖက္သာ ျမင္သူ (ဧကစကၡဳ) ဟု ေခၚဆိုသည္။
(၃) ေလာကအက်ိဳးေရာ၊ သံသရာအက်ိဳးပါ ႏွစ္၀န္းစလံုးတို႔ကို ၾကည့္ျမင္တတ္သူကို မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္စလံုးျမင္သူ (ဒိြစကၡဳ) ဟု ေခၚဆိုသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလာက၌ လူျဖစ္လာလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ သံသရာအက်ိဳးကို မေဆာင္ရြက္သည့္ စံုလံုးကန္းသူ (အႏၶ) မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္။
သည့္ထက္ ပစၥဳပၸန္ေလာကအက်ိဳးသက္သက္ကို ၾကည့္ျပီး သံသရာအက်ိဳးကို မေဆာင္ရြက္သည့္ တဖက္ျမင္သူ (ဧကစကၡဳ) မျဖစ္ေအာင္ ထပ္မံႀကိဳးစားရမည္။
သည့္ထက္ ပစၥဳပၸန္ေလာကအက်ိဳးေရာ၊ သံသရာအက်ိဳးပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ရြက္ေဆာင္တတ္သည့္ ႏွစ္ဖက္စလံုးျမင္သူ (ဒိြစကၡဳ) ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပီသမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းလူတိုင္း ပညာမ်က္စိရွိေအာင္ အားထုတ္ေဆာင္ရြက္ရင္း ၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာ မ်က္လံုးအစံုျဖင့္ အ၀ိဇၹာဟူေသာ အမိုက္ေမွာင္တရားမ်ားကို ပယ္ရွားသြားႏိုင္ၾကပါေစ-ဟူ၍ ေစတနာဆႏၵ ျပဳလိုက္ရပါသတည္း။

စန္းနီလာ၀င္း
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၇-ခု ဇူလိုင္လ)

No comments: