Wednesday, June 9, 2010

ေဗာဇၩင္သုတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔

စာေရးသူကိုယ္ေတြ႔
၂၀-၈-၂၀၀၅ ခုႏွစ္က မႏၲေလးျမိဳ႔ နန္းေတာ္ေဆးခန္းတြင္ ခြဲစိတ္အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေက်ာ္ႏိုင္-က စာေရးသူ၏ လည္ပင္းေရာဂါကို ခြဲစိတ္ကုသေပးသည္။ လည္ပင္းကို နံနက္ ၅-နာရီတြင္ စခြဲသည္။ နံနက္ ၈-နာရီမွ ခြဲစိတ္မႈျပီးဆံုးသည္။ စာေရးသူ ေမ့ေဆးျပယ္၍ သတိရေသာအခ်ိန္မွာ ေန႔မြန္းလြဲ ၂-နာရီခြဲတြင္ ျဖစ္သည္။

စာေရးသူကား ေဗာဇၩင္သုတ္အတို ရြတ္ဆိုပြႊားမ်ားနည္းကို စိတ္ထဲမွ မျပတ္ရြတ္ဆိုပြားမ်ားခဲ့သည္။ ေမ့ေဆးျပယ္ေသာအခါ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ ႏိုးသကဲ့သို႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျဖစ္သည္။ ခြဲစိတ္ဒဏ္ရာမွ တစံုတခုနာက်င္မႈ ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ အနည္းငယ္ အေငြ႔အရိပ္ကေလးမွ် မခံစားရေပ။ ေယာင္ယမ္းေျပာဆိုျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ျခင္း လံုး၀ မရွိ၊ ပကတိၾကည္လင္လ်က္သာ ခ်မ္းသာခဲ့ရပါသည္။

ေမ့ေဆးျပယ္ေသာ လူနာအမ်ားပင္ နာက်င္ျခင္း ျဖစ္တတ္ၾကပါသတဲ့။ ဤအျဖစ္ကို စာေရးသူ လံုး၀ မခံစားရပါ။
ေနာက္တေန႔တြင္ ဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေက်ာ္ႏိုင္ ကိုယ္တိုင္ ေဆးထည့္ရင္း စာေရးသူအား မနာဖူးလား-ဟုေမးသည္။ စာေရးသူက လံုး၀ မနာဖူး-ဟု ေျပာလိုက္ေသာအခါ ေဒါက္တာ ေက်ာ္ႏိုင္က တရားတန္ခိုးပဲ-ဟု မွတ္ခ်က္ခ် ေျပာဆိုသြားပါသည္။

ဤသည္မွာ စာေရးသူ၏ ေဗာဇၩင္သုတ္ အတို ရြတ္ဆိုပြားမ်ားေသာေၾကာင့္ ခံစားရေသာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ပါသည္။

ဦးအာဒိစၥ ကိုယ္ေတြ႔
ေဗာဇၩင္သုတ္ ရြတ္ဆိုပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ေတြ႔အက်ိဳးခံစားရပံု သာဓကတခု တင္ျပပါဦးမည္။
ဦးပဥၹင္း ဦးအာဒိစၥကား ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း မဘိမ္းျမိဳ႔နယ္ နန္းႏြဲ႔ေက်းရြာမွ ျဖစ္သည္။ နန္းႏြဲ႔ေက်းးရြာနဲ႔ စာေရးသူရြာ (ကသာျမိဳ႔နယ္၊ ငါးတဲ) ကား ၆-ဖာလံုခန္႔သာ ကြာေ၀းသည္။

ဥိးပဥၹင္းဦးအာဒိစၥသည္ မႏၲေလးျမိဳ႔ မဟာဓမၼိကာရာမတိုက္ မဂၤလာအုတ္ေက်ာင္းမွ မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႔စာသင္ရင္း ပထမႀကီးတန္းအေရာက္ အာရံုေၾကာညပ္ေသာ အေၾကာညပ္ေ၀ဒနာ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ဤတြင္ စာသင္တိုက္မွ ခြင့္ယူျပီး မူလေက်ာင္းတြင္ ျပန္ေန၍ ေဆးကုသမႈ ခံယူသည္။
မႏၲေလးျမိဳ႔ တိုင္းရင္းေဆးရံုတြင္ ၂-ႏွစ္တိုင္ တက္ေရာက္ကုသခံရသည္။ ေဆးလိမ္းရသည္။ ခဲဆြဲေလ့က်င့္ရသည္။ ေလ့က်င့္ခန္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္ရသည္။ ထိုေ၀ဒနာမ်ိဳးကား ခြဲစိတ္ကုသ၍လည္း မျဖစ္၊ ခြဲစိတ္ကုသပါက ဆယ္ဦးဦးတဦးမွ်သာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာ ေရာဂါျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းေဆးရံုတြင္ တက္ေရာက္ကုသေသာ္လည္း သက္သာရံုမွ်သာ ရွိသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ဦးပဥၹင္းဦးအာဒိစၥသည္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဘီလူးျမိဳ႔ ေက်းရြာတြင္ အႏွိပ္ဆရာမ်ားႏွင့္ သြားေရာက္ကုသျပန္သည္။ သက္သာရံုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ လမ္းေကာင္းေကာင္း မေလွ်ာက္ႏိုင္။ ညညက်လွ်င္ ကိုက္ခဲနာက်င္လြန္း၍ မအိပ္ႏိုင္။ ထလမ္းေလွ်ာက္ေနရသည္။ မိမိဇာတိေက်းရြာ မဘိမ္းျမိဳ႔နယ္ နန္းႏြဲ႔ရြာသို႔ ျပန္ျပီး ေလ့က်င့္ကိရိယာ ၀ယ္ယူ၍ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရင္း အနားယူရသည္။

မိမိေက်းရြာတြင္လည္း ညဆိုလွ်င္ အိပ္၍မရ၊ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ေက်ာင္း၀န္းက်င္သို႔သြား၍ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသည္။ တခါတခါ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္း မသြားႏိုင္ေတာ့၍ ေျမျပင္တြင္ လွဲအိပ္ျပီး မိုးလင္းမွ တျဖည္းျဖည္း လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ခဲ့ရသည္လည္း ရွိသည္။ သူ၏အာရံုေၾကာညပ္ေသာ ေရာဂါမွာ ေခါင္းအေအးပတ္ခံ၍ မရပါ။ ေခါင္းအေအးပတ္ ႏွာေစးျပီး ႏွာေခ်လိုက္လွ်င္ ထမရေအာင္ ျဖစ္သြားရတတ္ ပါသည္။

တခုေသာ ညတညတြင္ ေက်ာင္းသား ကိုရင္ အမ်ားအိပ္ေနခ်ိန္၌ မိမိတပါးတည္းထ၍ ကုဋီတက္ရန္ သြားသည္။ လမ္းတြင္ ရုတ္တရက္ ႏွာေခ်လိုက္မိ၍ ခႏၶာကိုယ္တခုလံုး မ်က္ေတာင္တခတ္အတြင္း ဒိုင္းကနဲ လဲက်သြား ေတာ့သည္။ သတိကေတာ့ ရ၏။ လက္ေျခလႈပ္ရွား၍ မရေတာ့ဘဲ ေစာင္းမရ၊ လွည့္မရ ပက္လက္လွန္လ်က္ လဲက်ေနေတာ့သည္။

ည ၂-နာရီခန္႔ အမ်ားသူငါ အိပ္ေနေသာအခ်ိန္နို႔ မိမိတပါးတည္းသာ မ်က္စိမွိတ္ ခံစားေနရေတာ့သည္။ သူ စဥ္းစားသည္။ ဤသို႔ လႈပ္ရွား၍မရ ျဖစ္လာေသာအေျအေနသည္ ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ သူနာမ်ား အေတြ႔အၾကံဳအရ ေသသည္က မ်ားသည္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ရဟန္းတပါးလည္း ဤသို႔ျဖစ္၍ ပ်ံလြန္သြားသည္။ ယခု သူလည္း ထိုအေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျပီ။ ေသရံုမွလြဲ၍ အျခားအေၾကာင္း မရွိေတာ့ျပီ-ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် မ်က္စိကို စံုမွိတ္ထားလိုက္သည္။ တရားအာရံုယူသည္လည္း မဟုတ္၊ ဘုရားအာရံုျပဳသည္လည္း မဟုတ္၊ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ။

အေတာ္ႀကီးၾကာသြားေတာ့ အေတြးတခု၀င္လာသည္။ ယခင္အခါက ဆယ္ေစာင္တြဲစာအုပ္မွ ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ကို ပါဠိေရာ အနက္ပါ ရေအာင္က်က္ထားဖူးသည္။ ေရာဂါေပ်ာက္သည္ဟု မယံုၾကည္၍ မရြတ္ဖတ္ခဲ့ပါ။ ယခုကဲ့သို႔ ေသရေတာ့မည့္အခ်ိန္ ဆိုက္ေရာက္လာေသာအခါမွ ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ကို သတိရလိုက္ျပီး သံသာေရ သံသရႏၲာနံ၊ သဗၺဒုကၡာ၀ိနာသေန-စေသာ ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ ၁၁-ဂါထာကို မ်က္စိမွိတ္ျပီး တညလံုး အားကိုးအားထားျပဳရြတ္ပါေတာ့သည္။

နံနက္လင္းေသာအခါတြင္ အေဖာ္ရဟန္းအခ်ိဳ႔က ဦးပဥၹင္းဦးအာဒိစၥ မထႏိုင္၍ လဲေနေၾကာင္း အိမ္မွ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္မ်ားကို သြားေျပာၾကသည္။ အခါတိုင္းလည္း ဤသို႔မထႏိုင္ ခဏခဏျဖစ္တတ္၍ နံနက္ ၉-နာရီက်မွ မယ္ေတာ္ ခမည္းေတာ္မ်ား ေပၚလာသည္။ မယ္ေတာ္ကား သူ႔သား၏ေရာဂါ အေျခအေနကို သိ၍ ငိုေနရံုမွတပါး အျခားဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဦးပဥၹင္းဦးအာဒိစၥ-က

ငိုမေနပါနဲ႔ မယ္ေတာ္ႀကီး၊ ေသတယ္ဆိုတာ မဆန္းပါဘူး။ ဒကာမႀကီးလည္း ေသရမွာ၊ ဦးပဥၹင္းလည္း ေသရမွာပါပဲ-ဟု ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ရြတ္ရင္း ေသပါေစတာ့၊ ေသေတာ့မယ္-ဟု ႏွလံုးပိုက္ျပီး ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုပါ ဆင္ျခင္၍ စိတ္တြင္းက ရြတ္ေနေတာ့သည္။

ေဗာဇၩင္သုတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေဗာဇၩင္တရား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုသိမွ အနာေရာဂါမွ ထေျမာက္သည္-ဟူေသာ မွာတမ္းရွိေလသည္။
ေဗာဇၩင္ဟူသည္ သံသရာ၌ က်င္လည္ကုန္ေသာ သူတို႔၏ ခပ္သိမ္းေသာ ဆင္းရဲကို ေဖ်ာက္တတ္ကုန္ေသာ၊ ကိေလသာမာရ္စစ္သည္တို႔ကို ႏွိပ္စက္တတ္ကုန္ေသာ ၇-ပါးေသာ ေဗာဇၩင္သည္ အရဟတၱမဂ္ရေၾကာင္း၏ အဂၤါျဖစ္သည္။ ေဗာဇၩင္တရားကိုသိလွ်င္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ကုန္အံ႔။ ေဆးလည္းျဖစ္ မႏၲရား မႏၲန္လည္းျဖစ္ေသာ ေဗာဇၩင္ကို ရြတ္ၾကေလ-ဟူ၍ တိုက္တြန္းထားပါသည္။

အခါတပါး၌ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္တို႔ မက်န္းမမာျဖစ္သည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ေဗာဇၩင္ ၇-ပါးကို ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ထိုမေထရ္တို႔ အနာမွလြတ္ကင္း ခ်မ္းသာၾကသည္။
အခါတပါး၌ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ နာမက်န္းျဖစ္၍ အရွင္စုႏၵမေထရ္ကို ေဟာေစျပီး ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ နားၾကားေတာ္မူသည္။ အလြန္ႏွစ္သက္ေသာခဏ အနာေရာဂါမွ ေပ်ာက္ကင္းေတာ္မူသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၊ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔ အနာေရာဂါေပ်ာက္ကုန္ျပီး မဂ္ျဖင့္ ကိေလသာကို ပယ္လိုက္သကဲ့သို႔ ေနာက္ထပ္တဖန္ ျပန္မျဖစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။ ဤမွန္ေသာစကားေၾကာင့္ အခါခပ္သိမ္း ငါ့အား ခ်မ္းသာစီးပြား ျဖစ္ေစသတည္း။

အထက္ပါ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဆင္ျခင္၍ ဦးပဥၹင္းဦးအာဒိစၥ အထပ္ထပ္အခါခါ ရြတ္ဖတ္လိုက္ေသာအခါ နံနက္ ၁၀-နာရီခန္႔တြင္ လက္ေျခမ်ား စတင္လႈပ္ရွား၍ ရလာသည္။ မိမိဘာသာ ထထိုင္လိုက္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ထထိုင္ျပီး ေရအိုးရွိရာသို႔ ကိုယ္တိုင္သြား၍ ေသာက္ႏိုင္သည္ကို အံ႔ၾသထူးျခားစြာ ၾကံဳေတြ႔ရေတာ့သည္။

ဦးပဥၹင္း ဦးအာဒိစၥ အေနျဖင့္ အစက ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ရြတ္၍ အနာေရာဂါ ေပ်ာက္သည္ကို မယံုၾကည္။ လက္မခံခဲ့။ ယခုလက္ေတြ႔ အက်ိဳး ခံစားရေသာအခါမွ ေဗာဇၩင္သုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ တန္ခိုးကို မမွိတ္မသုန္ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုစြာ လက္ခံက်င့္သံုးမိပါေတာ့သည္။ တရားေတာ္အေပၚ၌ ယံုၾကည္ျခင္း ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ ျဖစ္သြားပါေပေတာ့သည္။

ေရႊလီငါးတဲဆရာေတာ္
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၈-ခု ဇန္န၀ါရီလ)

No comments: