Thursday, June 10, 2010

နာခဲ့ရေသာ တရားတပုဒ္

မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းတို႔သည္ တဦး၏ အက်ိဳးစီးပြားကို တဦးက ေဆာင္ေပးတတ္ၾကပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ မိတ္ေကာင္းတဦးနဲ႔ သိကၽြမ္းခင္မင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ မေကြးတိုင္း ကံမျမိဳ႔သား ကြယ္လြန္သူ ဦးေစာလြင္ (ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာန၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္) ျဖစ္ပါသည္။

တခ်ိန္က သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူေနထိုင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အိမ္တြင္ပင္ အိမ္ေထာင္က်ကာ သားတေယာက္ ထြန္းကားခဲ့ပါသည္။ သူတို႔မိသားစုသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖခင္တဦးသဖြယ္ ျပဳစုၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ပူေဇာ္၊ ဖူးေျမာ္၍ တရားဓမၼမ်ား နာၾကား၊ ေဆြးေႏြးခြင့္ရရွိေစရန္လည္း စီစဥ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကၽြန္တာ့္ကို ေက်းဇူးျပဳခဲ့ၾကပါသည္။ ေက်းဇူးအထူးတင္မိပါသည္။

၁၂-၅-၉၁-ရက္ေန႔က ဗဟန္းျမိဳ႔နယ္ အမွတ္ ၁၈၅-ဓမၼေစတီလမ္းရွိ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူေသာ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးညႇင္း၀ိပႆနာတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဦးေစာလြင္က ပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဦးတည္၍ ေဟာၾကားေသာ တရားတပုဒ္ကို နာၾကားခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ စာရႈသူတို႔အား ဓမၼဒါနျပဳသည့္အေနျဖင့္ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

(ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားခဲ့စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ နာယူ ေရးခ် မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည့္ အတိုင္း တည္းျဖတ္ျခင္းမျပဳပါဘဲ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားသည္မွာ-
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၅၃-ခု ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၅-ရက္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႀကီးအား ေဟာၾကားေသာတရား။

မျမင္အပ္တာ မျမင္အပ္ေပဖို႔
ျမင္အပ္တာ မျမင္တတ္ၾကလို႔
အသြင္တရပ္
ပညတ္ေတြက အေထြေထြ။

တရားမႀကိဳက္သူတို႔က
အမွားစရိုက္ေတြနဲ႔
ငါးႏႈိက္ရာ
ေျမြကိုစမ္းသည့္ႏွယ္
ဖမ္းတဲ့ပံုေပ။

အမွားအဆိပ္ တက္ျပန္ေတာ့
စိတ္ထဲမွာတေ၀ေ၀
မေျပႏိုင္ အမွားႀကီး။

အမွန္တရားနဲ႔
အမွန္ဘုရားကို အထင္မမွားေလနဲ႔
သတၱ၀ါေတြ ရင္၀ယ္သားလိုပါ့
ကယ္ဆယ္တာ မေရႏိုင္ေအာင္မ်ားခဲ့ေပါ့
အပါယ္ကို အလြယ္နဲ႔မသြားရေအာင္
ထားသတိႀကီး။

ဤကဗ်ာ၏ စကားေျပအဓိပၸါယ္ကား-
(တရား) နိဗၺာန္ေရာက္ရန္ တရားအားထုတ္ရာ၌ ပညတ္သည္ မၾကည့္အပ္ေသာ တရားတည္း။
ပရမတ္သည္ ၾကည့္အပ္ေသာ တရားတည္း။
မၾကည့္အပ္ေသာ ပညတ္ေတြသာ ၾကည့္ေနၾကသည္။
ၾကည့္အပ္ေသာ ပရမတ္ကို မၾကည့္ေပ။
ေလာကႀကီး၌ ပရမတ္ေတြ ေပါင္းစုေနေသာ ပညတ္ေတြ မ်ားလွ၏။
ထိုပညတ္ပင္ အဟုတ္ထင္ၾက၏။
ခင္မင္ၾက၍ ႏွစ္သက္ၾက၏။
အမွန္ကား ထိုခင္မင္ေသာ ပညတ္သည္ ပရမတ္တရားသာ အရင္းခံတည္း။

ဥပမာ-
လူတေယာက္ ငါး-လိုခ်င္၍ ျမစ္ကမ္း ငါး-ႏႈိက္၏။ လက္ႏွင့္စမ္းမိ၏။ ေျမြႀကီးစမ္းမိ၏။ မျမင္ခင္က ငါး-ထင္၏။ ႏွစ္သက္၏။ လက္ထုတ္ၾကည့္လိုက္မွ ႏွစ္သက္ေသာ ငါး-မဟုတ္။ ေျမြႀကီးျဖစ္ေနသည္ကို ျမင္၏။ ထိုအခါမွ ေၾကာက္၏။ ၾကည့္ေလေလ ေၾကာက္ေလေလ ျဖစ္၏။ လက္ထဲ ၾကာၾကာမကိုင္ခ်င္ေတာ့။ လြတ္ရာလႊင့္ပစ္လိုလား၏။ လက္ကလြတ္သြားမွ စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာ ၀မ္းသာ၏။

ဤဥပမာအတိုင္း ငါး-လိုခ်င္ေသာသူႏွင့္ တရားအားထုတ္ေသာသူ တူ၏။
မျမင္ခင္ ငါး-ထင္တာနဲ႔ တရားမျမင္ခင္ ငါ-ထင္တာ တူ၏။
လက္ထုတ္ၾကည့္မွ ငါး-မဟုတ္၊ ေျမြမွန္း သိသလို တရားအားထုတ္ေသာအခါမွ ငါ-မဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္ေတြမွန္း
ျမင္၏။
ၾကာၾကာျမင္ေလေလ ေၾကာက္ေလေလ ျဖစ္၏။ လက္ထဲ ၾကာၾကာမထားခ်င္၊
လႊင့္ပစ္တာနဲ႔ ရုပ္နာမ္ မႏွစ္သက္၍ မၾကည့္ခ်င္ စြန္႔ပစ္၍ ရုပ္နာမ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္ ျမင္တာနဲ႔ တူ၏။

လက္ေတြ႔က်င့္ရန္ကား-
ရုပ္နာမ္ခြဲျခမ္း၍ သိစြမ္းႏိုင္သူကို ဘုရား ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူ၏။
ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ခြဲျခမ္း၍ သိစြမ္းႏိုင္က အနိစၥဉာဏ္လည္း ေပါက္၏။
ဒုကၡဉာဏ္လည္း ေပါက္၏။
အနတၱဉာဏ္လည္း ေပါက္၏။
နိဗၺာန္လည္း ေရာက္၏။
ခြဲျခမ္း၍ၾကည့္ရန္ အလုပ္ကား မ်က္စိႏွင့္အဆင္းျမင္လွ်င္ ျမင္သိစိတ္သည္ ငါမဟုတ္၊ လူမဟုတ္၊ အစုအခဲမဟုတ္၊ တခုတည္းျဖစ္ေသာ သဘာ၀တရားတည္း။

ထိုတရားသည္ ျမင္ျပီးပ်က္၍ မျမဲေသာ အနိစၥတည္း။
ျမင္ျပီးပ်က္စီး၍ ဘာမွ်မက်န္၊ ဘာမွ်မရွိ အခ်ည္းႏွီးတည္း။
ပ်က္စီး၍ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ပံုကို ဥပမာ-ဘုရားေဟာ၏။
ရဟန္းတို႔ မိုးရြာေသာအခါ ေရထဲ၌ ေရပြက္ေတြေပါ၏။ ထိုေရပြက္တို႔သည္ ၾကာၾကာမခိုင္၊ ၾကာၾကာမခံ၊ ျမန္ျမန္ပ်က္ၾက၏။ ေပ်ာက္ၾက၏။ ဘာမွ်မက်န္၊ ဘာမွ် မရွိ အခ်ည္းႏွီးထဲ ေရာက္ၾက၏။
ထို႔အတူ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ ဤဥပမာအတိုင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ေလ။
ဤကား ဒါယကာႀကီး အလုပ္လုပ္ရန္ ျပျခင္းတည္း-ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၀-နာရီ၊ ၁၂-၅-၉၁-တြင္ ျပီးဆံုးသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္လက္မိန္႔ၾကားသည္မွာ-
လူမ်ားသည္ အျပင္ေၾကာင့္လည္း ပူ၏။ အတြင္းေၾကာင့္လည္း ပူ၏။
အတြင္းပူ၊ အျပင္ပူ၊ လူတိုင္း ပူ၏၊ အထက္မီး၊ ေအာက္မီးမုန္႔ႏွင့္ တူ၏-ဟုူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ေလာကီအပူဒဏ္ ခံစားေနၾကရသည္ကိုျမင္၍ ကရုဏာသက္မိဟန္တူပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သည္နည္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေပးေတာ္မူေသာနည္း ျဖစ္ပါသည္။ သတိပ႒ာန္တရား ၄-ပါးျဖင့္ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားရေသာနည္း ျဖစ္ပါသည္။ ၀ိပႆနာတရားကိုလည္း အခါအခြင့္သင့္ပါမွ ပြားမ်ား၍ ရေပသည္။

၀ိပႆနရာတရားဆိုသည္မွာ သာသနာပတြင္ မရွိ။ သာသနာတည္ရွိခိုက္တြင္သာ ေပၚထြန္းသည္။ ယခုေခတ္အခါသည္ သာသနာေတာ္ တည္ရွိဆဲေခတ္အခါျဖစ္သည္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ကို သင္ျပေပးႏိုင္သည့္ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းတို႔လည္း ရွိၾကဆဲျဖစ္သည္။ သည္အခြင့္အေရးမ်ားကို လက္လြတ္မခံပါဘဲ အသံုးခ်တတ္ရန္သာ လိုေပသည္။ အသံုးခ်ဖို႔ သတိရႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္၍ ဤစာစုကို ျပဳစုျပီး ဓမၼဒါနျပဳျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာရႈသူတို႔ ၀ိပႆနာတရားကို ပြားမ်ားႏိုင္ၾကျပီး မိမိတို႔ လိုလားအပ္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ခ်မ္းသာေသာ အက်င့္ျဖင့္ ေဆာလ်ဥ္စြာ ေရာက္ရွိႏိုင္ၾကပါေစ။
အားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။

တင္ဦးလႈိင္
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၈-ခု ဇန္န၀ါရီလ)

No comments: