Thursday, July 15, 2010

ေဗာဓိေညာင္ပင္ ခုတ္လွဲသူ

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ေညာင္ပင္ကိုအမွီျပဳျပီး ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုအပင္ကို အမွီျပဳ၍ သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ကို ရေတာ္မူရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ေဗာဓိပင္ကို မဟာေဗာဓိပင္ဟု ပညတ္ေခၚေ၀ၚျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေဗာဓိေညာင္ပင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္လည္း ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို အျမတ္တႏိုး စိုက္ပ်ိဳးထားၾကသည္။

မေကာင္းေသာစိတ္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေစတီေတာ္၊ ရုပ္တုေတာ္၊ ေဗာဓိပင္တို႔ကို ပ်က္စီးေအာင္လုပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေသျခင္း၏အျခားမဲ့၌ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ေရာက္တတ္သည္ဟု က်မ္းဂန္အဆိုရွိသည္။
ထိုကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ခုတ္လဲွ၍ မေကာင္းက်ိဳးခံရသူတဦး၏ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို တင္ျပလိုပါသည္။

၁၉၉၀-ျပည့္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေနထိုင္ရာ ေက်းရြာေလးသည္ အိမ္ေျခတရာပင္ မရွိေပ။ ရြာဦးတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္း ရွိသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မွာ ဦး၀ဏၰ ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ သီးပင္စားပင္မ်ားႏွင့္ အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းေသာ သစ္ပင္မ်ား ျပည့္စံုစြာရွိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေဗာဓိေညာင္ပင္မရွိသျဖင့္ ေဗာဓိေညာင္ႏွစ္ပင္ကို ေန႔ေကာင္း ရက္ေကာင္းေရြး၍ ဆရာေတာ္ ဦး၀ဏၰႏွင့္ တပည့္မ်ားသည္ ေက်ာင္း၏အေရွ႔အရပ္တြင္ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ၾကသည္။

ရြာသူရြာသားအေပါင္းတို႔သည္လည္း ႀကီးျပင္းလာေသာ ေညာင္ပင္ႏွစ္ပင္ကို ႏွစ္စဥ္ ကဆုနန္လျပည့္ေန႔တိုင္း ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ေဗာဓိေညာင္ပင္ႏွစ္ပင္မွာလည္း အရိပ္အာ၀ါသ ေကာင္းမြန္ရံုမက ပင္စည္လံုးပတ္ႀကီးမ်ားမွာလည္း လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ ဖက္လို႔မမီေအာင္ တုတ္ခိုင္ႀကီးမားသည္။ ထို႔ျပင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ႀကီးမွာ သက္တမ္းရလာသည္ႏွင့္အမွ် လျပည့္-လကြယ္၊ လဆန္း ၈-ရက္၊ လဆုတ္ ၈-ရက္၊ အဖိတ္ ဥပုသ္ေန႔မ်ားတြင္ လူမ်ား ေလခၽြန္သကဲ့သို႔ အသံမ်ားျမည္ျပီး ေညာင္ရြက္မ်ားလည္း အလိုလိုလိပ္ျပီး ကန္ေတာ့ထိုးသလို ျဖစ္သည္။ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာလည္း ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ပိုျပီး အေလးထားလာၾကသည္။

ထိုျဖစ္ရပ္ကို မရႈစိမ့္ႏိုင္သူကား ဦးသာေအာင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရြာသူရြာသားမ်ားက ဆီမီးတိုင္၊ အေမႊးတိုင္ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ၾက၊ ေညာင္ေထာက္ၾကႏွင့္ ပူေဇာ္သမႈ ျပဳေသာ္လည္း ဦးသာေအာင္မွာမူ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေျခရင္း ေရာက္ေအာင္ စပါးမ်ား စိုက္ပ်ိဳးထားသည္။ စပါးခင္းသည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္မွ ေလာင္းရိပ္က်ျခင္း၊ ေဗာဓိေညာင္ရြက္မ်ား ေၾကြက်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စပါးပင္မ်ား ထင္သေလာက္ မေကာင္း ျဖစ္ေနသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္ႀကီးကို သူ႔သဘာ၀အေလ်ာက္ ေသသည့္သေဘာျဖစ္ေအာင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေျခတြင္ အမႈိက္မ်ားစုပံု၍ ေန႔စဥ္ မီးရႈိ႔ေတာ့သည္။ ရြာလူႀကီးမ်ားက ဦးသာေအာင္ကို ဤကဲ့သို႔ မျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာဆို၍ တားျမစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တားမရပါ။ လုပ္ျမဲ လုပ္သည္။

ေဆာင္းႏွင့္ ေႏြတြင္ ဦးသာေအာင္ မီးရႈိ႔ေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးကား ေသသြားသေယာင္ရွိေသာ္လည္း မိုးက်လာသည္ႏွင့္ စိမ္းစိုစည္ကား ေ၀ဆာျမဲ ျပန္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ဦးသာေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကံစည္ျပီး ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ေသေအာင္ လုံ႔လျပဳသည္။

ေနာက္ဆံုး ဦးသာေအာင္သည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ခုတ္လွဲရန္ ၾကံစည္ေတာ့သည္။ ကိုယ္တိုင္တာ့ မခုတ္ရဲေပ။ ေနာက္ဆံုး တေန႔လုပ္ တေန႔စား ဦးစံျမ ဆိုသူႏွင့္ ေစ်းတည့္ျပီး ခုတ္လွဲမည့္ရက္ကို သတ္မွတ္လိုက္သည္။ ဦးစံျမကား မိသားစု မ်ားျခင္းေၾကာင့္ ၾကံဳရာ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္သူျဖစ္ေသာ္လည္း ေဗာဓိေညာင္ပင္ ခုတ္ရမည္ကိုကား စိုးတထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ေနသည္။ ခုတ္လွဲမည့္ေန႔တြင္ ဦးစံျမသည္ မခုတ္မီ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေစာင့္ ရုကၡစိုးနတ္တို႔အား ေကာက္ညႇင္းမုန္႔၊ ဆီမီး၊ အေမႊးတိုင္မ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ပသသည္။ ထို႔ေနာက္ အျပစ္ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ-ဟူ၍ ေတာင္းပန္ျပီး ေဗာဓိေညာင္ပင္ႀကီးကို ခုတ္လွဲျဖတ္ေတာက္ လိုက္ပါသည္။

ေဗာဓိပင္ႀကီး ခုတ္လွဲျပီး တႏွစ္မျပည့္မီ ဦးသာေအာင္မွာ အနာႀကီးေရာဂါ ျဖစ္လာသည္။ ဗိုက္ႀကီးလည္း ပူတက္လာသည္။ ေဆးဆရာမ််ိဳးစံုႏွင့္ ကုသပါေသာ္လည္း မေပ်ာက္ေတာ့ေပ။ ေနာက္ဆံုး အနာႀကီးေရာဂါ၊ ဗိုက္ပူေရာဂါတို႔ျဖင့္ ေသဆံုးသြားေလေတာ့သည္။
(တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္အား အမည္နာမ ေျပာင္းလႊဲ၍ ေရးသားတင္ျပထားသည္။)

ေဆာင္းေဟမာန္-ျမတ္ေၾကးမံု
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၉-ခု ႏို၀င္ဘာလ)

No comments: