Thursday, August 19, 2010

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၅ )

အမရပူရ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ေျဖသည္။

(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ဘုရားပြဲက်င္းပျခင္းေၾကာင့္ မည္သို႔အက်ိဳးရွိပါသနည္း။ ဘုရားပြဲက်င္းပျခင္း အစဥ္အလာသည္ မည္သည့္လက္ထက္မွ ဆင္းသက္လာပါသနည္း။

(ေျဖ)
ဘုရားပြဲ က်င္းပျခင္းေၾကာင့္ (ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳလိုသူမွာ) အက်ိဳးမထူးပါ။ က်မ္းစာတို႔၌ ဘုရားဖူးသြားလိုေသာ ရဟန္းသည္ ဘုရားပြဲအခ်ိန္၌ သြားျခင္းငွာ မသင့္ေလ်ာ္ဟုပင္ တားျမစ္ပါသည္။
က်မ္းစာ၌ ဘုရားပူေဇာ္ပြဲမ်ား ပါရွိေသာေၾကာင့္ ဘုရားပြဲအစဥ္အလာသည္ အလြန္ေရွးက်ေသာ အခါကပင္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ဟန္တူသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ ဘုရား၀င္းအတြင္း၌ အငွားကပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ ကာလ သားသမီးတို႔ အလြန္အက်ဴး ေသာင္းက်န္းျခင္းတို႔ကား ရွိခဲ့မည္မဟုတ္ပါ။ ယခုေခတ္ဘုရားပြဲမ်ား၌ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ထက္ အကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔က မ်ားေနပါသည္။
********************************************************************************

(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံကို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ က်င္းပျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမည္သို႔ရွိပါသနည္း။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူစဥ္က တပည့္သား သာ၀ကႏွင့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ မည္ကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကပါသနည္း။

(ေျဖ)
ဘုန္းႀကီးပ်ံကို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ က်င္းပရာ၌ ယခုကာလကဲ့သို႔ ပြဲမ်ိဳးစံုထည့္သြင္း၍ က်င္းပျခင္းမွာ ဆရာသမား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပူေဇာ္ရာမေရာက္ဘဲ ဆရာဘုန္းႀကီး ပ်ံေတာ္မူသည့္အတြက္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲတခု ျပဳခြင့္ရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေခတ္ က်င္းပနည္း၌ ကုသိုလ္အက်ိဳးရ နည္း၍ အကုသိုလ္ အျပစ္ေတြသာ အရမ်ား၏။

အကယ္ပင္ ဆရာသမား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အမွတ္တရပူေဇာ္လိုၾကလွ်င္ကား ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ မပါေစဘဲ သံေ၀ဂ ျဖစ္ရာ (ရုပ္နာမ္အေပၚ ျငီးေငြ႔စရာ) ျငိမ့္ေညာင္းေသာ ေတးဂီတဂါထာတို႔ကို ရြတ္ဆို၍၄င္း၊ တပည့္တပန္း ရဟန္းသံဃာ ဒကာ၊ ဒကာမအားလံုး သန္႔ရွင္းေသာ သက္သတ္လြတ္ ဆြမ္းဒါနကို ျပဳ၍၄င္း၊ တတ္ႏိုင္ပါမူ ရက္အပိုင္းအျခား၊ အခ်ိန္အပိုင္းအျခားျဖင့္ ဘာ၀နာပြား၍၄င္း၊ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခ်င္တိုင္းၾကာေအာင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ ဆင္ႏႊဲသင့္ၾကပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မမူမီ အရွင္အာနႏၵာက အေလာင္းေတာ္ကို မည္သို႔ပူေဇာ္ရပါမည္နည္း-ဟု ေလွ်ာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အာနႏၵာ-သင္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ပူေဇာ္ဖို႔ရန္ ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ရစ္ၾကနဲ႔၊ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ ရဖို႔ကိစၥ၌သာ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရစ္ၾက-ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

ထိုအမိန္႔ေတာ္အတိုင္းပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အထူးေၾကာင့္ၾကမစိုက္ၾကပါ။ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတို႔ကသာ အ၀တ္အသစ္တထပ္၊ ၀ါဂြမ္းတထပ္၊ အစံုေပါင္းငါးရာျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ကို ရစ္ပတ္၍ ဆီေလာင္းထားေသာ ေရႊေခါင္းေတာ္၌ထည့္ကာ မီးပူေဇာ္ၾကေလသည္။
(ထိုမီးပူေဇာ္သည့္ရက္အထိ ရက္ေပါင္း ၁၄-ရက္သာ ၾကာ၏။ ပထမ ၇-ရက္သည္ ျပင္ဆင္ရင္း ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ကုန္သြား၏။ ပူေဇာ္ရာ၌ ကိုယ္တိုင္ကမႈ၊ သံေ၀ဂသီးခ်င္းဆိုမႈ၊ တီးမႈတ္မႈမ်ား ပါ၀င္၏။ ဒုတိယ ၇-ရက္ကား စႏၵကူးနံ႔သာပံုေပၚ၌ မီးပူေဇာ္ဖို႔ျပင္ဆင္ရင္း ၾကာသြားေလသည္။ တခ်ိဳ႔ကလည္း မီးပူေဇာ္ရာ၌ ၇-ရက္မၾကာ၊ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီးေနာက္ ၈-ရက္ေျမာက္မွာပင္ မီးသျဂႋဳဟ္ျပီးျဖစ္သည္-ဟု ဆိုၾကေသး၏။)
*******************************************************************************************

(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ရွင္ျပဳရာတြင္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ကာ ရွင္ျပဳပြဲအခမ္းအနားျဖင့္ ရွင္ျပဳျခင္း၊
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ေခါင္းတံုးရိပ္၊ သကၤန္း၀တ္၍ ရွင္ျပဳျခင္း ၂-မ်ိဳး၀ယ္ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပး မည္သို႔ထူးပါသနည္း ။ သားေတာ္ရာဟုလာ မည္ကဲ့သို႔ ရွင္ျပဳပါသနည္း။ ရွင္ေလာင္းလွည့္ျခင္း အစဥ္အလာသည္ မည္သည့္ေခတ္က စ၍ ျဖစ္ေပၚလာပါသနည္း။

(ေျဖ)
ကုသိုလ္အက်ိဳးရျခင္း မထူးပါ။
ကပိလ၀တ္ျပည္ နန္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူျပီး ျပန္ၾကြလာေတာ္မူေသာအခါ ရာဟုလာသည္ ဘုရားရွင္၏ ေနာက္ေတာ္မွ ေလာကီအေမြေတာင္းရင္း ပါလာ၏။ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရာဟုလာအား ေလာကုတၱရာအေမြ ေပးေတာ္မူရမည္-ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ရွင္ျပဳေပးေစေတာ္မူ၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း ဦးေခါင္းကိုရိတ္ေပး၍ သကၤန္း၀တ္ေစေတာ္မူပါသည္။

ရွင္ေလာင္းလွည့္ျခင္း၊ မ႑ပ္အတြင္း၌ အဘိသိက္သြန္းျခင္းစေသာ အစဥ္အလာကို မည္သည့္ေခတ္က ဆင္းသက္လာသည္ဟု မသိပါ။ တခ်ိဳ႔က ဓမၼာေသာကမင္း၏ သားေတာ္ မဟိႏၵမင္းသားကို ရွင္ျပဳရာမွ ဆင္းသက္လာသည္-ဟု ေျပာၾက၏။ ပါရာဇိကအ႒ကထာမဟိႏၵမင္းသား ရွင္ျပဳခန္း၌ ထိုအသိုင္းအ၀ိုင္း မပါေခ်။
*******************************************************************************************

(ေမး) အရွင္ဘုရား သကၤန္းပရိကၡရာဖိုးမွ် မရွိ၊ ရွင္ျပဳအခမ္းအနားလည္း မလုပ္ႏိုင္ေသာ မိဘသည္ သားကို မည္ကဲ့သို႔ ရွင္ျပဳႏိုင္ပါသနည္း။

(ေျဖ)
သနားတတ္ေသာ (သပိတ္သကၤန္းလည္း ေပးႏိုင္ေလာက္ေသာ ) ဆရာသမားထံ အပ္ႏွံ၍ ရွင္ျပဳႏိုင္ပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ေရွးေခတ္က ရွင္ျပဳရာ၌ သပိတ္၊ သကၤန္းကို ဆရာရဟန္းကိုယ္တိုင္က မိမိမွာရွိလွ်င္ ေပးရပါသည္။ မရွိလွ်င္လည္း ရဖို႔ရန္ အားထုတ္ရပါသည္။
(ဘုရားရွင္သည္ ရဟႏၲာျဖစ္ေလာက္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိပါလ်က္ ေၾကြးတင္ေနေသာ ပုဏၰားကို ရဟန္းျပဳေတာ္မူျပီးလွ်င္ ေကာသလမင္းအထံ ေခၚသြား၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပေတာ္မူ၏။ ေကာသလမင္းက ေၾကြးတာ၀န္ကို ယူပါသည္။ ထိုရဟန္းလည္း တရားအားထုတ္၍ ရဟႏၲာျဖစ္ေလသည္။ သဂါထာ၀ဂၢ၊ ျဗဟၼဏသံယုတ္။)
*******************************************************************************************

(ေမး) အရွင္ဘုရား မိမိသားကိုေသာ္၄င္း၊ သူတပါးသားကိုေသာ္၄င္း၊ ရွင္ျပဳေပးရာတြင္လည္း ကေလးမည္သည့္အရြယ္တြင္ ရွင္ျပဳသင့္ပါသနည္း။

(ေျဖ)
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ပထမခြင့္ျပဳေတာ္မူစဥ္က ၁၅-ႏွစ္ အသက္ျပည့္မွ ရွင္ျပဳေပးရမည္-ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ မိဘမ်ား ေသဆံုးသြားသျဖင့္ ကိုးကြယ္ရာမဲ့ျဖစ္ေနေသာ ကေလးညီေနာင္ႏွစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မိမိထမင္းစားပြဲကို က်ီးႏႈိက္စားလွ်င္ ေျခာက္ႏိုင္ေသာအရြယ္ရွိသူကို ရွင္ျပဳေပးႏိုင္၏-ဟု ခြင့္ျပဳေတာ္မူျပန္သည္။
(၀ိနည္းမဟာ၀ါ၊ ပဗၺဇၨခႏၶက ပါဠိေတာ္)

မွတ္ခ်က္။
မလႊဲသာ၍ ခြင္ျပဳေတာ္မူရေသာ ဤဒုတိယခြင္ျပဳေတာ္မူခ်က္ကို ေကာက္ခ်က္ခ်၍ ယခုကာလ၌ အေတာ္ငယ္ေသာ ကေလးမ်ားကို ရွင္ျပဳေပးၾက၏။ ထိုကေလးမ်ားသည္ ဆယ္ပါးသီလႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာက်င့္၀တ္ကို မက်င့္ႏိုင္ၾက။ တခ်ိဳ႔မွာ ဇာတရူပ သိကၡာပုဒ္ကို အပ်က္ခံ၍ ပိုက္ဆံကို လက္ထဲထည့္ျပီးလွ်င္ ေက်ာင္းလိုက္ခ်င္ေအာင္ မိဘတို႔က ေခ်ာ့ၾကရ၏။
မ႑ပ္အတြင္းမွာပင္ သကၤန္းမႏိုင္ဘဲ သိကၡာပုဒ္မ်ားစြာ အပ်က္အစီး ခံၾကရ၏။ တခ်ိဳ႔ကား ေက်ာင္း၌ မအိပ္လိုၾကဘဲ အိမ္မွာပင္ အိပ္ၾက၏။ ဤအားလံုးအတြက္ သာမေဏမ်ားရထိုက္ေသာ ေသခိယသိကၡာပုဒ္ သီလေတြ အေတာ္မ်ားစြာ ပ်က္ေလျပီ။ ထိုသို႔ သီလေတြအပ်က္ခံ၍ ရွင္ျပဳေပးရာ၌ မိဘတို႔မွာ ေငြလည္းေထာင္ကုန္၊ ေသာင္းကုန္ ကုန္ရွာၾကေသး၏။ အခ်ိဳ႔ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ မသိနားမလည္ခ်က္ကား ဘာသာဖ်က္ရာေရာက္ရံုသာမက ဘာသာျခားေတြႏွင့္ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ စဥ္းစားေ၀ဖန္ၾကေတာ့မည့္ အတြက္ အလြန္ပင္ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။

ျဖစ္သင့္ေသာ ရွင္ျပဳနည္း
သားကို ရွင္ျပဳေပးရာ၌ မိဘတို႔သည္ အရင္းအႏွီးနည္းပါးသြားေအာင္ (သို႔မဟုတ္-ကုန္သြားေအာင္) ရွင္ျပဳပြဲ မက်င္းပသင့္ပါ။ သင့္ေတာ္ေသာအရြယ္ေရာက္မွ အေနအထိုင္ အခ်ိဳးက်ေသာေက်ာင္းသို႔ပို႔၍ သင့္ေတာ္ရံု၊ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံရံုျဖင့္ ရွင္ျပဳေပးသင့္ပါသည္။ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ျဖင့္ ေနခိုက္၌ လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔၏ သီလယူနည္း၊ ဒါနျပဳနည္း၊ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းႏွင့္တကြ ရဟန္း၊ သာမေဏတို႔၏ အျမဲက်င့္ရေသာသိကၡာပုဒ္မ်ားကို နားလည္၍ က်င့္တတ္ေအာင္၄င္း၊ ဘာသာေရးကိစၥတို႔၌ အသားက်နားလည္ေအာင္၄င္း၊ ေလ့လာသင့္၏။။

သို႔မွ မိမိတို႔က ဒကာအျဖစ္ျဖင့္ လွဴရေသာအခါ ပုဂၢိဳလ္အေကာင္းအဆိုး ေရြးခ်ယ္တတ္၍ သာသနာေထာက္ပံ႔ေသာဒါယကာတေယာက္ ျဖစ္လာဖြယ္ ရွိေပသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၉-ခု ၾသဂုတ္လ)

No comments: