Thursday, August 26, 2010

ဘာမဆို ေအာင္ရမည္

ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၅၃-ခုႏွဏ္ ရွိလာျပီ။ ဤသို႔ ႏွစ္ပရိေစၧဒ ၾကာေညာင္းခဲ့ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္ႏွင့္ ဘုရားရွင္ဆံုးမခဲ့ေသာ အဆံုးအမတို႔ကား ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းမရွိ တည္တံ႔ခိုင္ျမဲ၍ ထင္ရွားဆဲျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ႏွင့္ အဆံုးအမတို႔ကား ေခတ္အဆက္ဆက္ မရိုးႏိုင္ေပ။ ယင္းတို႔တြင္ အမ်ားစုမွာ ေလာကုတၱရာေရးအတြက္သာမက ေလာကီေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနသည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ ေလာကီဘ၀တြင္ ႏွလံုးသြင္း၍ လက္ေတြ႔အသံုးခ်ၽႏိုင္သည္။ ယင္းတို႔အနက္ ေအာက္ပါပါဠိေတာ္ကို တင္ျပလိုပါသည္။

ဆႏၵ၀ေတာ ကႎနာမ ကမၼံ မသိဇၩတိ။
၀ီရိယ၀ေတာ ကႎနာမ ကမၼံ မသိဇၩတိ။
စိတၱ၀ေတာ ကႎနာမ ကမၼံ မသိဇၩတိ။
ပည၀ေတာ ကႎနာမ ကမၼံ မသိဇၩတိ။
ယင္းပါဠိေတာ္မွာ ဋီကာေက်ာ္ သမုစၥည္းပိုင္း၊ မိႆသဂၤဟ အဖြင့္တြင္ ပါရွိသည္။

အနက္အဓိပၸါယ္မွာ-
ဆႏၵ၀ေတာ-ျပင္းျပေသာ အလိုဆႏၵရွိသူအား၊ ကႎနာမ-အဘယ္မည္ေသာ၊ ကမၼံ-အမႈကိစၥ ဟူသမၽွ်သည္။ န သိဇၩတိ-မျပီးစီးဘဲ ရွိႏို္င္အံ႔နည္း။ သိဇၩတိဧ၀-မုခ်ဧကန္ အမွန္ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ရမည္သာတည္း။

၀ီရိယ၀ေတာ-လြန္ကဲေသာ လံ႔ုလ၀ီရိယရွိသူအား၊ ကႎနာမ-အဘယ္မည္ေသာ၊ ကမၼံ-အမႈကိစၥ ဟူသမၽွ်သည္။ န သိဇၩတိ-မျပီးစီးဘဲ ရွိႏို္င္အံ႔နည္း။ သိဇၩတိဧ၀-မုခ်ဧကန္ အမွန္ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ရမည္သာတည္း။

စိတၱ၀ေတာ-ထက္သန္ေသာ စိတ္ရွိသူအား၊ ကႎနာမ-အဘယ္မည္ေသာ၊ ကမၼံ-အမႈကိစၥ ဟူသမၽွ်သည္။ န သိဇၩတိ-မျပီးစီးဘဲ ရွိႏို္င္အံ႔နည္း။ သိဇၩတိဧ၀-မုခ်ဧကန္ အမွန္ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ရမည္သာတည္း။

ပည၀ေတာ-ထက္ျမက္ေသာ ပညာရွိသူအား၊ ကႎနာမ-အဘယ္မည္ေသာ၊ ကမၼံ-အမႈကိစၥ ဟူသမၽွ်သည္။ န သိဇၩတိ-မျပီးစီးဘဲ ရွိႏို္င္အံ႔နည္း။ သိဇၩတိဧ၀-မုခ်ဧကန္ အမွန္ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ရမည္သာတည္း။

ဤသေဘာတရားကို ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ အဓိပတိပစၥည္း အခန္းတြင္လည္း သိႏိုင္ပါသည္။
အဓိပတိဟူသည္ကား ဆႏၵာဓိပတိ-အႀကီးအမွဴး ဆႏၵသည္။ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ-ဆႏၵႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ၊ ဓမၼာနဥၥ-ဒိြဟိတ္ေဇာ တိဟိတ္ေဇာ စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔အား၄င္း၊ တံ သမု႒ာနာနံ-ထိုဆႏၵေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ရူပါနဥၥ-စိတၱဇရုပ္တို႔အား၄င္း၊ အဓိပတိပစၥေယန-အႀကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ-ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။

၀ီရိယာဓိပတိ-အႀကီးအမွဴး ၀ီရိယသည္။ ၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ-၀ီရိယႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ၊ ဓမၼာနဥၥ-ဒိြဟိတ္ေဇာ တိဟိတ္ေဇာ စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔အား၄င္း၊ တံ သမု႒ာနာနံ-ထို၀ီရိယေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ရူပါနဥၥ-စိတၱဇရုပ္တို႔အား၄င္း၊ အဓိပတိပစၥေယန-အႀကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ-ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။

စိတၱာဓိပတိ-အႀကီးအမွဴးစိတ္သည္။ စိတၱသမၸယုတၱကာနံ-စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ၊ ဓမၼာနဥၥ- ေစတသိက္တရား တို႔အား၄င္း၊ တံ သမု႒ာနာနံ-ထိုစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ရူပါနဥၥ-စိတၱဇရုပ္တို႔အား၄င္း၊ အဓိပတိပစၥေယန-အႀကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ-ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။

၀ီမံသာဓိပတိ-အႀကီးအမွဴး ပညာသည္။ ၀ီမံသသမၸယုတၱကာနံ-ပညာႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ၊ ဓမၼာနဥၥ- စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔အား၄င္း၊ တံ သမု႒ာနာနံ-ထိုပညာေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ရူပါနဥၥ-စိတၱဇရုပ္တို႔အား၄င္း၊ အဓိပတိပစၥေယန-အႀကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ-ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။

ဤတရား ဤအဆံုးအမသည္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ တန္ဖိုးရွိလွသည္။
ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာအတြက္ လက္ေတြ႔အက်ိဳးျပဳသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အတြက္သာမက လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးျပဳသည္။ ထို႔ျပင္ လူႀကီး လူရြယ္ လူငယ္မေရြး အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးျပဳသည္။ ဘ၀အတြက္ မီးရွဴးတန္ေဆာင္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

No comments: