Tuesday, September 14, 2010

ေရႊေရးပန္းခ်ီ

ေရႊေရးပန္ခ်ီ၊ေငြေရးပန္ခ်ီမ်ားကို ေရွးေခတ္က အမ်ားအားျဖင့္ ရတနာသံုးပါးအေၾကာင္းျပဳေသာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ မင္းထိုက္စိုးတန္ ေတာ္ဝင္ကားမ်ားအတြက္ ေရးျခယ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။
ရတနာသံုးပါးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဂူ၊ ေက်ာင္း၊ ျပာသာဒ္၊ လိုဏ္၊ နံရံမ်ားတြင္၄င္း၊ ပိဋကတ္ စာတိုက္ေသတၱာ၊ ဗီရိုမ်ားတြင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

ေရႊပန္ခ်ီ ေရးျခယ္နည္းမွာ သစ္ေစး၊ သို႔မဟုတ္-သဖန္းေစး စေသာ အျခားေစးကပ္ေသာ သစ္ေစးအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အလိုရွိေသာ ဇာတ္ရုပ္စံု၊ ကႏုတ္မ်ားကို ေရးဆြဲ၍ သစ္ေစးခပ္ထပ္ထပ္ အရွိတြင္ ေရႊဆိုင္းျဖင့္အုပ္၍ ခ်လိုက္ရသည္။ ျပီးမွ ဂြမ္းႏုျဖင့္ ဖိႏွိပ္ပြတ္သပ္ယူလိုက္ရသည္။ သစ္ေစး လြတ္လပ္ေသာေနရာမွ ေရႊမ်ားပါလာျပီး သစ္ေစးေနရာတြင္ ေရႊမ်ားစြဲ၍ က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္းအားျဖင့္ ရုပ္ပံုမ်ား ေပၚလာသည္။ ေငြပန္းခ်ီမ်ားလည္း ေရႊပန္ခ်ီနည္းကဲ့သို႔ ေငြဆိုင္းျဖင့္ခ်၍ ပံုေဖာ္ယူျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ေနာက္တနည္းမွာ-ဟသၤပဒါး၊ သို႔မဟုတ္-သစ္ေစးအနက္ခံ ပိန္းမ်က္ႏွာျပင္တြင္ မိမိအလိုရွိေသာပံုကို ေရးဆြဲျပီး မလိုေသာေနရာမ်ားကို ေျမနီညက္ညက္ကို ေရႏွင့္ေဖ်ာ္၍ စုတ္တံျဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားရသည္။ ေျမနီအေျခာက္တြင္ မိမိေရးဆြဲထားေသာ ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားေပၚသို႔ သစ္ေစးရည္ႏွင့္ ခပ္ထပ္ထပ္ေရးဆြဲျပီး ေရႊခ်လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သစ္ေစးေရႊ အအိပ္ေလာက္ဟု ထင္သည့္အခါ ေရေဆးခ်လိုက္ေသာအခါ ေျမနီမ်ား အရည္ေပ်ာ္ေစ၍ ၄င္းအေပၚရွိ ေရႊမႈန္ႏွင့္တကြ ေဆာင္ယူသြားေသာအခါ ရုပ္ပံုေပၚ၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေပသည္။

ေရႊပန္းခ်ီေရးဆြဲနည္းမ်ားမွာ ပန္းခ်ီေရးဆြဲနည္း ရိုးရိုးတတ္ရံုႏွင့္ မျပီးေသးဘဲ ေရႊကိုင္၊ ေငြကိုင္ပါ တတ္ကၽြမ္းမွသာ ျဖစ္သည္။ မင္ေကာက္ေၾကာင္း အေရးေကာင္းျပီး စုတ္ဆြဲလက္ ေသသူမ်ားမွသာ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုေလသည္။

ဦးဘေသာ္ (ကသာ)
(ေငြတာရီ မဂၢဇင္း ၂၀၀၁-ေမလ)

No comments: