Friday, September 3, 2010

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၈ )

ဂါဒီယန္း ဦးစိန္၀င္း ေမး၍
အမရပူရ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ေျဖသည္။

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေစ်းသို႔သြား၍ ေစ်း၀ယ္ႏိုင္ပါသလား။ ေငြမကိုင္ဘဲ မိမိက ပစၥည္းေရြး၍ အတုပါလာေသာ ဒါယကာအား ေငြေခ်ေစျခင္း၊ ေငြယူေဆာင္လာျခင္း မရွိဘဲ အေၾကြး၀ယ္ျခင္း အစရွိသည္ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေစ်းသို႔သြားလိုလွ်င္ အိမ္တအိမ္သို႔ သြားေသာနည္းျဖင့္ သကၤန္းရံု စကၡဳေျႏၵခ်၍ သြားႏိုင္ပါ၏။ ကိုယ္တိုင္ကား ေငြေပး၍ မ၀ယ္ေကာင္းပါ။ ကပၸိယႏွင့္အတူသြား၍ မိမိအလိုရွိရာပစၥည္းကို ေရြးခ်ယ္ေကာင္းပါ၏။ ေရြးခ်ယ္ျပီးေသာအခါ ကပၸိယက ဉာတိျဖစ္လွ်င္ သို႔မဟုတ္-ဖိတ္မန္ထားေသာ ပ၀ါရိတျဖစ္လွ်င္ ဒီပစၥည္းကို အလိုရွိသည္-ဟုသာ ေျပာေကာင္း၏။ ေငြေပးလိုက္-ဟု မခိုင္းေကာင္းပါ။ ေစ်းမ်ားေနလွ်င္လည္း ေစ်းမဆစ္ေကာင္းပါ။ ဉာတိပ၀ါရိတမဟုတ္ေသာ ကပၸိယျဖစ္လွ်င္ ဘာမွ်မေျပာေကာင္းပါ။
ေငြမပါ ကပၸိယမပါဘဲ အေၾကြးလည္း မ၀ယ္ေကာင္းပါ။

မွတ္ခ်က္။
ေစ်းသည္က သိကၽြမ္းသူျဖစ္ေနလွ်င္ ယခု ဒီပစၥည္းကို ယူသြားပါမည္။ က်သင့္ေသာေငြကို ကပၸိယလာ၍ ေပးပါလိမ့္မည္-ဟု ေျပာ၍ကား ယူသြားေကာင္းပါ၏။ ထို႔ေနာက္ ကပၸိယဉာတိ (ပ၀ါရိတ) ျဖစ္သူကို မည္သူ႔ထံမွ မည္သည့္ပစၥည္းကို ယူခဲ့သည္။ ေစ်းသည္ထံ သြားလိုက္ပါ-ဟု ေျပာေကာင္း၏။ ေငြသြားေပးလိုက္ပါ-ဟုကား မေျပာေကာင္း။
********************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ မိမိအား လွဴခ်င္လာေအာင္ ၀ါဒျဖန္႔တရား ေဟာႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
မေဟာေကာင္းပါ။ ထိုသို႔ေဟာ၍ ရေသာ ပစၥည္းကို ရဟန္း၊ သာမေဏအားလံုး မသံုးေကာင္းပါ။ (ပစၥည္းႏွင့္စပ္၍ ဉာတိလည္း မဟုတ္၊ အလိုရွိရာေတာင္းပါ-ဟု ဖိတ္မန္ထားသူလည္း မဟုတ္ေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔အထံ၌ (ဆြမ္းရပ္သလို ရပ္ျခင္းမွတပါး) တိုက္ရိုက္လည္း မေတာင္းေကာင္း၊ အေတာင္းလည္း မခိုင္းေကာင္း၊ လွဴခ်င္လာေအာင္ ပရိယာယ္စကား ဆြယ္စကား ၀ါဒျဖန္႔တရားလည္း မေဟာေကာင္း၊ လွဴေစလိုေသာ အရိပ္နိမိတ္မွ်ကိုလည္း မျပေကာင္း၊ သို႔ေသာ္ မက်န္းမာ၍ ေဆးကိုကား ေတာင္းေကာင္း၏။ ေက်ာင္းကိုလည္း အရိပ္နိမိတ္ျပေကာင္း၏)။
********************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အလွဴခံရရွိထားေသာ မိမိပိုင္ပစၥည္းကို လူပုဂၢိဳလ္ႏွင့္၄င္း၊ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းထံမွ၄င္း ပစၥည္းခ်င္း လဲလွယ္ယူႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
ပစၥည္းခ်င္း လဲေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ လူနဲ႔လဲရာ၌ ကိုယ္တိုင္ မလဲေကာင္း။ အျခားလူတေယာက္ကိုသာ အလဲခိုင္း ရသည္။
ဥပမာ-ေစ်းသို႔သြား၍ မိမိသကၤန္းျဖင့္ ေစ်းသည္၏ သပိတ္ကို လဲလိုလွ်င္ ေစ်းသည္မွတပါး အျခားသူ တေယာက္ကို ဒီသကၤန္းျဖင့္ ဟိုသပိတ္ လဲေပးပါ-ဟုေျပာရသည္။ ထိုသို႔ ၾကားလူမွာမရလွ်င္လည္း ငါ့မွာ သကၤန္းေတာ့ရွိ၏။ သပိတ္လိုေနသည္။ သကၤန္းျဖင့္ သပိတ္ကို အလိုရွိသည္-ဟု ေျပာရမည္။ ထိုအခါ ေစ်းသည္က သူ႔ဘာသာ သကၤန္းကိုယူ၍ သပိတ္ေပးလွ်င္လည္း ၀ိနည္းအျပစ္ကင္း၏။ ရဟန္းသာမေဏတို႔ႏွင့္ကား ကိုယ္တိုင္ပင္ လဲေကာင္းပါသည္။
*******************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ဆြမ္းခံလာေသာ ရဟန္းေတာ္သည္ အိမ္ေရွ႔၌ လူမေတြ႔လွ်င္ လူရွိရာအိမ္အတြင္းသို႔ ၀င္ႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
ရိုးရိုးစိတ္ျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ၀င္လွ်င္ ၀ိနည္းေတာ္၌ တားျမစ္ခ်က္မရွိ။ သို႔ရာတြင္ မိမိရပ္ေနက်ေနရာ၌ လူမရွိလွ်င္ အိမ္မွထြက္သြားဖို႔သာ တာ၀န္ရွိပါသည္။ အတြင္းသို႔ ၀င္ရမည္ဟုလည္း ခြင္ျပဳခ်က္မရွိပါ။

( စည္းကမ္း )
ဆြမ္းခံျခင္းမွတပါး အျခားအခါမ်ိဳး၌၀ယ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ လူ၀တ္ေၾကာင္ အိမ္သို႔သြားရာ၌ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ ရွိ၏။
(၁) ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ၀မ္းပန္းတသာ ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္း။
(၂) ရိုရိုေသေသ ရွိခိုးျခင္း။
(၃) ေကာင္းမြန္စြာ ေနရာေပးျခင္း။
(၄) အိမ္မွာရွိေသာ လွဴဖြယ္ကို ၀ွက္၍ မထားျခင္း။
(၅) မ်ားမ်ားရွိလွ်င္ မ်ားမ်ားလွဴလိုျခင္း။
(၆) အေကာင္းရွိလွ်င္ အေကာင္းကိုလွဴလိုျခင္း။
(၇) ရိုရိုေသေသ ေလးေလးစားစား လွဴျခင္း၊
ဤအဂၤါ ၇-ပါးရွိေသာအိမ္သို႔သာ သြားထိုက္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ေသာအိမ္သို႔ မသြားထိုက္။ ဤသို႔ စည္းကမ္းရွိပါသည္။(သတၱကအဂၤုတၱိဳရ္ အႏုသယ၀ဂ္ ပါဠိေတာ္)
********************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ၀ိနည္းေတာ္အရ မေပးသင့္ေသာပစၥည္းကို ေပး၍ လက္ခံရရွိေသာ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတို႔မွာ မည္သို႔ အျပစ္ရွိပါသနည္း။

(ေျဖ)
ရရွိရံုျဖင့္ အျပစ္မရွိပါ။ ရေအာင္ၾကံေဆာင္မိလွ်င္ ထိုၾကံေဆာင္မႈက အျပစ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ရအပ္ျပီးေသာပစၥည္းကို ကုသိုလ္ကိစၥ၌ သံုးလွ်င္လည္း အျပစ္မရွိပါ။ သားေရး သမီးေရး စီးပြားေရး၌ အသံုးျပဳလွ်င္ကား (မိဘပင္ျဖစ္ေစ) အျပစ္ကင္းႏိုင္စရာ မရွိပါ။ လက္ေတြ႔အားျဖင့္လည္း ထိုကဲ့သို႔ သူတပါးတို႔က လွဴဒါန္းထားေသာ ပစၥည္းကို သံုးစြဲသူတို႔၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ ႀကီးပြားရစ္သည္ဟု မေတြ႔ရ၊ အညြန္႔တံုးသြားသည္သာ မ်ားပါသည္။
********************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူေနရပ္ကြက္၊ လူေနအိမ္တြင္ အခန္းငွါး၍ ေနႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
မိမိေငြျဖင့္ အခန္းငွါးျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္ရွိ၏။ လူေနရပ္ကြက္၊ လူ၏အိမ္တြင္ ေနျခင္းေၾကာင္း ျဖစ္သင့္ေသာ ၀ိနည္းအျပစ္ မ်ားစြာရွိ၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ၀ိနည္းတရားေတာ္သည္ မၾကည္ညိဳေသးသူကို ၾကည္ညိဳလာေအာင္ အက်ိဳးရေစႏိုင္၏။ ထိုကဲ့သို႔ အိမ္ငွါး၍ လူ႔ရပ္ကြက္၊ လူ႔အိမ္တြင္ ေနမႈေၾကာင့္ ထိုအက်ိဳး ရႏိုင္-မရႏိုင္ကို စဥ္းစားပါေလ။
*******************************************************************************

(ေမး)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ကိုေခၚ၍ ခရီးအတူသြားႏိုင္ပါသလား။

(ေျဖ)
ဒကာကိုေခၚေဆာင္၍ သြားႏိုင္ပါ၏။ ဒကာမကိုေခၚေဆာင္၍ ခရီးအတူ မသြားႏိုင္ပါ။ သြားလွ်င္ ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။ (၀ိနည္းပါဠိေတာ္ သုဒၶပါစိတ္၊ သံ၀ိဓာနသိကၡာပုဒ္)

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၉-ခု ႏို၀င္ဘာလ)

No comments: