Friday, October 8, 2010

ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ဦးခႏၲီ (၂)

ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဆီက အလွဴေငြ ခံျပီးေတာ့ သာသနာအေဆာက္အဦးေတြကို ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ဦးခႏၲီက ႀကီးၾကပ္ေဆာက္လုပ္ေပးထားေတာ္မူခဲ့တယ္ဆိုတာက ေတာ္ရံုသျဖင့္ အေရအတြက္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္း အေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ တပါးခ်င္းအေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ မလုပ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ မ်ားျပားလွတဲ့ ရြက္ေဆာင္ခ်က္ေတြမို႔ ခု ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးဟာ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးလို႔ ေရးရတာပါ။

ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက သာသနာျပဳသြားတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-အတြင္းမွာ ျမိဳ႔ေပါင္း (၂၀)မွာ သာသနာ့ အေဆာက္အဦး ဌာနေပါင္း (၄၇) ခု ေဆာက္လုပ္ေပးထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အေဆာက္အဦးေတြဟာ အားလံုးအုတ္အဂၤေတနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ သံထည္ေတြနဲ႔ျဖစ္ေစ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တာက အမ်ားစုႀကီးမို႔ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးဘဝ ဇာတ္သိမ္းခ်ဳပ္ျငိမ္းေတာ္မူသြားတာ ခုဆိုရင္ ႏွစ္(၅၀) ရွိေတာ့မည္။ ရာစုႏွစ္ တဝက္က်ိဳးတဲ့အခ်ိန္အထိ အားလံုးနီးပါးကို ပကတိ အေကာင္းအတိုင္း ျမင္ေတြ႔ေနရတာလည္း ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းသာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏို္င္ငံက ပူအိုက္စြတ္စိုတဲ့ ႏိုင္ငံမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ေဆြးျမည့္လြယ္တဲ့ေဘးနဲ႔ မီးေဘး သိပ္ေၾကာက္ရတဲ့ႏို္္င္ငံပါ။ မႏၲေလး ရတနာပံု ေရႊျမိဳ႔ေတာ္ကို တည္ေထာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္ ဘဝရွင္မင္းတုန္းမင္းႀကီးရဲ႔ ကုသိုလ္ေတာ္ေတြဆိုရင္ မီးေဘးသင့္လို႔ တမ်ိဳး၊ ေဆြးျမည့္ပ်က္စီးလို႔တမ်ိဳး က်န္ေကာင္း က်န္ရာမွ က်န္ေသးရဲ႔လားလို႔ ေျပာရခမန္း ျဖစ္ကုန္ျပီ မဟုတ္ပါလား။

ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး အသက္ႏွင့္ ထင္ရွားရွိစဥ္အခါတုန္းကေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္ေတြက ရေသ့ႀကီးဟာ ကာဝီကုမၸဏီတို႔လို နယ္ခ်ဲ႔ အရင္းရွင္ေတြကို လုပ္ေကၽြးေနတယ္လို႔ ေဝဖန္သမႈျပဳတာမ်ား ရွိပါတယ္။ ႏို႔ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔မွာ မလႊဲမေရွာင္သာလို႔ ျဖစ္ရတာလို႔ပဲ လက္ခံရေတာ့မွာပါ။ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက ခ်က္(စ္)အာကာဝ ီကုမၸဏဏီက၊ ဂီလန္ဒါ(စ္)အာေဘာ့(သ္)ေနာ့ ကုမၸဏီက၊ ဂၽြန္ဒစ္ကင္ဆန္ကုမၸဏီက စသျဖင့္ သံထည္ေတြကို ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ ျဗိတိသွ်ကုမၸဏီေတြဆီက မွာယူဝယ္ျခမ္းေဆာက္လုပ္ရတာ ကိုး။

ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး သာသနာ့အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္လုပ္တဲ့ျမိဳ႔ေပါင္း (၂၀) က ဘယ္ျမိဳ႔ေတြလဲ ဆိုေတာ့-
(၁) မႏၲေလး။
(၂) ျပင္ဦးလြင္ (ေမျမိဳ႔)
(၃) နမၼတူ။
(၄) သီေပါ။
(၅) စစ္ကိုင္း။
(၆) မိုးေကာင္း။
(၇) ေတာင္ႀကီး။
(၈) ပင္းတယ။
(၉) ရမည္းသင္း။
(၁၀) ပ်ဥ္းမနား။
(၁၁) လယ္ေဝး။
(၁၂) ပဲခူး။
(၁၃) သထံု။
(၁၄) ေမာ္လျမိဳင္။
(၁၅) ဘီလူးကၽြန္း (ေခ်ာင္းဆံု)။
(၁၆) ပုပၸား။
(၁၇) ေက်ာက္ဆည္။
(၁၈) မိုးကုတ္။
(၁၉) အင္းဝ။
(၂၀) မင္းဘူးျမိဳ႔တို႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏၲေလးျမိဳ႔မွာခ်ည္း (၁၃) ေနရာမွာ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ေပးသြားခဲ့ပါတယ္။
(၁) မႏၲေလးေတာင္။
(၂) ေတာင္ေျခက ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား။
(၃) စႏၵာမုနိဘုရား။
(၄) ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရား။
(၅) သုဓမၼာသိမ္ေတာ္ႀကီး။
(၆) ရန္ကင္းေတာင္။
(၇) မယ္ဥေတာင္။
(၈) ဘုရားႀကီး အာနႏၵာဘုရား။
(၉) နန္းတြင္းေတာရဘုရား။
(၁၀) ေရႊစာရံ။
(၁၁) ေတာင္ျပဳန္းႀကီး ဆုေတာင္း။
(၁၂) ေတာင္ျပဳန္း။
(၁၃) သက်သီဟ မဟာရံတံတိုင္းတို႔မွာ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ေပးတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီကုသိုလ္ေတြကို တခုစီတခုစီ ေရးေနမယ္ဆိုရင္ ဒီေဆာင္းပါး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ဆံုးမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မတို႔မႏၲေလးေတာင္ကို သြားၾကတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဘုရားဖူးမဆို ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး၊ စႏၵာမုနိ၊ ကုသိုလ္ေတာ္နဲ႔ ေရႊနန္းေတာ္ေက်ာင္းကို မဝင္ဘဲ မျပန္ဘူး။ ခုဆိုရင္ အတုမရွိ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဗုဒၶသာသနာ့ ပရိယတၱိတကၠသိုလ္ႀကီးကိုပါ ဝင္ၾကေတာ့မည္။

အေဝးဧည့္ပဲျဖစ္စ္ျဖစ္၊ ျမိဳ႔ေပၚက သြားေနက် ဘုရားဖူးပဲျဖစ္ျဖစ္ မႏၲေလးေတာင္ေပၚက ဆင္းလာရင္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ အဆင္းေစာင္းတန္းႏွစ္သြယ္နဲ႔ အနီးဆံုးဘုရား။ ဒီဆင္းတုေတာ္ႀကီးဟာ မႏၲေလးျမိဳ႔ ေျမာက္ဘက္က စက်င္ေတာင္က သလင္း ေက်ာက္ျဖဴလို႔ ကၽြန္မတို႔က ေခၚျပီး ႏိုင္ငံျခားသားက ေက်ာက္စိမ္းျဖစ္ႏိုင္တဲ့ Jade အမ်ိဳးအစားေက်ာက္လို႔ ေခၚတဲ့ ေက်ာက္သားနဲ႔ ထုလုပ္ထားတာ။ ဘယ္သူမွ တူးေဖာ္လို႔ မရရွိဘူးတဲ့ အႀကီးဆံုးတလံုးတည္း တဖဲ့တည္းေက်ာက္တံုးႀကီးကို ထြင္းထုထားတာ။ မင္းတုန္းမင္းႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မ်က္ႏွာေတာ္ ဖြင့္ထားတဲ့ စမၼခဏ္မွ ေရာင္လွ်ံေတာ္အထိ အျမင့္ (၁၇)ေတာင္ ေက်ာ္တဲ့ ေက်ာက္သားဆင္းတုေတာ္ႀကီးမို႔ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ႀကီး-ဆိုျပီး စာအုပ္ငယ္ တအုပ္ ကၽြန္မေရးသားထုတ္ေဝ ထားပါတယ္။ အဲဒီဘုရားႀကီးမွာ ဦးခႏၲီက ဘုရားဖူူးေတြ တည္းခိုေနထိုင္ဖို႔ တဲ့၊ ဘုရားေျမာက္ဘက္မွာ (၅၆)ခန္းရွိတဲ့ ေစာင္းတန္း ဇရပ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ေပးထားပါတယ္။

ၾကံဳလို႔ ေရးပါဦးမယ္။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္ မႏၲေလးေတာင္ကို အေခါက္ေခါက္သြားေနတဲ့ အရြယ္တုန္းကေတာ့ ဒီေစာင္းတန္း ဇရပ္ႀကီးေတြမွာ မႏၲေလးမုန္႔မ်ိဳးစံုေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြ ရွိတယ္ေလ။ အေအးဆိုင္ေတြကလည္း ဘိလပ္ရည္ပုလင္းေတြ အေဖ်ာ္ရည္ ပုလင္းေတြ အေရာင္စံုနဲ႔ေပါ့။ ျပီးေတာ့မွ မႏၲေလးမုန္႔ေတြျဖစ္တဲ့ မုန္႔တီဆိုင္၊ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္၊ ျမီးရွည္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္၊ အသုပ္စံုဆိုင္၊ အေၾကာ္ဆိုင္ေတြကလည္း စားမကုန္ဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြလည္း တဆိုင္မက ရွိေသးရဲ႔။

ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက ရဟန္းဘဝကေနျပီး ရေသ့အသြင္ကို ရဟန္း (၁၂) ဝါ အရမွာ ကူးေျပာင္းေတာ့ ရေသ့ဘဝနဲ႔ ပထမဆံုး သူေနခဲ့တဲ့ ရမည္းသင္းျမိဳ႔နယ္တဝိုက္မွာ ရေသ့ႀကီး ျပဳလုပ္သြားတဲ့ သာသနာ့ အေဆာက္အဦးေတြက မႏၲေလးနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ျပီးလွ်င္ ဒုတိယအမ်ားဆံုးပါ။ အဲဒီမွာခ်ည္း (၈) ဌာန ရွိပါတယ္။
(၁) ေရႊျမင္တင္ေတာင္ဘုရား။
(၂) မင္းသမီးဘုရား။
(၃) ေတာင္ပျခဳပ္။
(၄) ေရႊရင္ေမွ်ာ္။
(၅) ေရႊရင္မိ။
(၆) ေရႊရင္ပုန္း။
(၇) ေမွ်ာရြာပိေတာက္ကုန္း။
(၈) ေညာင္လြန္႔မဟာျမတ္မုနိတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဒသတဝိုက္မွာ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး မႏၲေလးေတာင္ကို ၾကြမလာခင္ ပထမဆံုး စတင္ျပီး ဘုရားေက်ာင္းကန္ ဇရပ္တန္ေဆာင္းေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီရယ္လို႔ မေက်ာ္ၾကားမီက ေရႊျမင္တင္ ရေသ့-လို႔ လူေတြက အမည္စတင္ေပး ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒါ ၁၂၆၁-ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ရေသ့အသြင္ ကူးေျပာင္းစကေပါ့။ ရေသ့ႀကီး အဲဒီမွာ (၈)ႏွစ္ၾကာ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါသတဲ့။

အဲဒီကျပီးေတာ့ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက ပ်ဥ္းမနားအေရွ႔ဘက္ (၈)မိုင္ခန္႔အကြာ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ အေရွ႔ဘက္ကမ္းက ဆင္ျဖဴေတာင္မွာလည္း ရုပ္ပြား၊ တန္ေဆာင္း၊ ေစာင္းတန္း၊ ေလွကား၊ ျပာသာဒ္ေတြနဲ႔တကြ ပ်ဥ္မနားက သူေဌးဦးလန္း ေကာင္းမႈ ကိုးခန္းတေဆာင္းႀကီးကိုပါ ေဆာက္လုပ္ေပးသြားပါသတဲ့။
အဲဒီကျပီးေတာ့ လယ္ေဝးျမိဳ႔နားမွာ ရန္ေအာင္ျမင္ ေရႊလက္လွဘုရားႀကီးကို ျပဳျပင္မြမ္းမံျပီး မဟာမုနိရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ တန္ေဆာင္းျပာသာဒ္ကို ေဆာက္လုပ္ပါတယ္။

အဲဒီရမည္းသင္းနယ္က ဘုရားေတြအနက္ ေရႊျမင္တင္ဘုရားက ႏွစ္စဥ္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၄)ရက္ကေနျပီး (၉)ရက္ေန႔အထိ ႏွစ္တိုင္း ဘုရားပြဲ က်င္းပတယ္။ ဒီဘုရားပြဲကို ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက ႏွစ္တိုင္း ၾကြေရာက္ပါတယ္။
ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ၁၂၆၉-ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆန္း (၁)ရက္ေန႔မွာ မႏၲေလးေတာင္ကို ေရာက္လာျပီး မႏၲေလးေတာင္က ဘုရား ေတြကို စတင္ျပဳျပင္တာပဲ။

ဒီလို ၾကြေရာက္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးရဲ႔ အမွတ္အသားက ရေသ့ႀကီး ရမည္းသင္းက ေရႊျမင္တင္ေတာင္မွာ ေနတုန္း ၁၂၆၆-ခုႏွစ္မွာ ကင္းဝန္မင္းႀကီးက မႏၲေလးကိုလာျပီး သာသနာ့အေဆာက္ အဦးေတြ ေရႊျမင္တင္မွာလိုပဲ ရြက္ေဆာင္ ေပးပါလို႔ ပင့္ဖူးပါသတဲ့။
၁၂၆၉-ခုႏွစ္တုန္းက ရေသ့ႀကီး လယ္ေဝး ရန္ေအာင္ျမင္ ေရႊလက္လွဘုရားကို ျပဳစုေနတုန္း မႏၲေလးက ေတာင္ခြင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက စာေရးျပီး ပင့္ပါသတဲ့။ အဲဒီအခါေတာ့ ရေသ့ႀကီးက ရမည္းသင္းက ေနျပီး မႏၲေလးကို ၾကြလာတယ္ေလ။ ရေသ့ႀကီးက ေတာင္ခြင္သာသနာပိုင္ သူ႔အေပၚ သံေယာဇဥ္ရွိလာပံု ကိုလည္း ဒီလို မိန္႔ဖူးပါေသးတယ္။ မႏၲေလးေတာင္မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ စတင္လုပ္ေဆာင္မိတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာင္ခြင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ မႏၲေလးေတာင္ကို ၾကြေတာ္မူလာတယ္။ ျပီးေတာ့ ရေသ့ႀကီးကို စိပ္ပုတီးနဲ႔ ေတာင္ေဝွးတေခ်ာင္း ေပးေတာ္မူသြားပါသတဲ့။

အဲဒီေနာက္မွာ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က ရေသ့ႀကီး ရြက္ေဆာင္ေနတာေတြကို ေက်နပ္ေတာ္မူတဲ့ လကၡဏာနဲ႔ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေတာင္ခြင္သာသနာပိုင္ ၾကြေရာက္ရာ အခမ္းအနားေတြမွာ ရေသ့ႀကီးနဲ႔ ဆံုရၾကံဳရရင္ ဆရာေတာ္က ရေသ့ႀကီးကို သူ႔အနီးအပါးမွာ လာထိုင္ဖို႔ေခၚယူတယ္။ စကားစျမည္ေျပာဆိုသတဲ့။ ပရိသတ္ထဲမွာ ရေသ့ႀကီးကို ဆရာေတာ္ႀကီးက အသိအမွတ္ ျပဳေပးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ေတာင္ခြင္သာသနာပိုင္က ရေသ့ႀကီးကို သာသနဟိတဓဇနာယက-ဘြဲ႔ ေပးေတာ္မူပါတယ္။

သာသနာ့အေဆာက္အဦးေတြ ရေသ့ႀကီး ၾကပ္မတ္တည္ေဆာက္ခဲ့တာေတြကေတာ့ မႏၲေလးနဲ႔ ရမည္းသင္း ေဒသအျပင္
(၁) ျပင္ဦးလြင္မွာ ညံေတာ မဟာျမတ္မုနိနဲ႔ ေရဝင္ေတာင္။
(၂) နမၼတူမွာ ေရႊျမင္သာေတာင္။
(၃) သီေပါမွာ ေဘာ္ႀကိဳဘုရား။
(၄) စစ္ကိုင္းမွာ ဆင္မ်ားရွင္ဘုရားနဲ႔ ရွင္ျဖဴရွင္လွဘုရား။
(၅) မိုးေကာင္းမွာ မန္းဦးေတာင္ဘုရား။
(၆) ေတာင္ႀကီးမွာ ရပ္ေတာ္မူဘုရားႀကီး။
(၇) ပင္းတယမွာ ေရႊဥမင္ဘုရား။
(၈) ပဲခူးမွာ ေရႊဟသၤာကုန္းနဲ႔ ေနာင္ေတာ္ႀကီးဘုရား။
(၉) သထံုမွာ မဟာျမတ္မုနိ၊ ရဟႏၲာေက်ာင္း၊ ဓာတ္ေတာ္ေစတီနဲ႔ ေရႊစာရံေက်ာက္စာ။
(၁၀) ေမာ္လျမိဳင္မွာ အလံတင္ေတာင္ (ဦးခႏၲီ) ဘုရား။
(၁၁) ေခ်ာင္းဆံုမွာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္။
(၁၂) ပုပၸားမွာ ေရႊသာေလ်ာင္း။
(၁၃) ေက်ာက္ဆည္မွာ ေရႊဆပ္သြား။
(၁၄) မိုးကုတ္မွာ ဘီးေတာင္။
(၁၅) အင္းဝ တံတားဦးမွာ မဂၤလာေစတီ။
(၁၆) မင္းဘူးမွာ မန္းစက္ေတာ္၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာ၊(ဆည္ေတာ္) မဟာျမတ္မုနိတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီဟာ ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ သာသနာ့အေဆာက္အဦးေတြကို ဘာေၾကာင့္ ႀကီးၾကပ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရေသ့ႀကီးက"ေရႊျဖစ္လို႔ ေငြျဖစ္လို႔"ဆိုတဲ့ စကားကေတာ့ လူျပိန္းစကားပါ။ တကယ္ေတာ့ ရေသ့ႀကီးက အင္မတန္ လွဴခ်င္တန္းခ်င္တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးဆီက အလွဴေငြကို နည္းမ်ားမဟူ ရယူႏိုင္ႏိုင္စြမ္းရွိလို႔ လူထုအားကို ယံုတဲ့ပုဂၢိဳလ္မို႔ ဒီလို ေအာင္ျမင္တာပါ။

ကၽြန္မတို႔လူမ်ိဳး ကၽြန္မတို႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက ဘုရားရွင္ရဲ႔ တရားေတာ္မ်ားအနက္က အလွဴဒါနဆိုတဲ့ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲမႈမွာ ရက္ေရာတဲ့စိတ္ ရွိတဲ့လူမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားအဆံုးအမကို မက်င့္သံုးႏို္င္ရင္ရွိေစ၊ လွဴတယ္၊ စြန္႔တယ္ ဆိုတဲ့ ဒါနအမႈကို တတ္ႏိုင္ရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပဳခ်င္တဲ့လူမ်ိဳး၊ မရွိလို႔ မလွဴရဘူး၊ မလွဴလို႔ မရွိရတာ-ဆိုတာကို ရင္ထဲ စြဲေနတဲ့လူမ်ိဳး။ ဒီလူမ်ိဳးဆီက အလွဴေငြမ်ား ရရွိေအာင္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီက အလွဴခံတတ္လွပါတယ္။ ဒါဟာ ရေသ့ႀကီးရဲ႔ အထူးျခားဆံုး ပါရမီတရပ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

မႏၲေလးေတာင္နဲ႔ တျခာေးတာင္ေတြေပၚမွာ ဘုရားဖူးဖို႔အတြက္ ေက်ာက္ေလွကားေတြနဲ႔ အမိုးက သြပ္ျပားမိုးတဲ့ သံေစာင္းတန္းေတြ ေဆာက္ေပးပါတယ္။ အဲဒီေစာင္းတန္းတခန္းကို ေငြ (၁၀၀)က်ပ္ လွဴရပါတယ္။ လွဴျပီးရင္ ရေသ့ႀကီးက သံျပားကိုေဖာက္ျပီး အလွဴရွင္ကို ကမၸည္းထိုးေပးပါတယ္။ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ေစာင္းတန္းက စာကို ေလွကားတက္ရင္း ေမာ့ေမာ့ဖတ္ရတာ ကေလးအေနနဲ႔ အင္မတန္ ဗဟုသုတႀကီး တခုပါ။ ၀ါးနက္ေခ်ာင္းက ဦးျဖဴနဲ႔ ေဒၚလွရင္၊ သား ကိုေအး၊ သမီး မခ်မ္းျမ-ေကာင္းမႈ၊ ေတာ္ပသီက ဦးလွေဖ+ေဒၚေအးျမ ေကာင္းမႈ၊ ပုသိမ္ႀကီးက ကိုပဒတ္+မခ်မ္းသာ၊ ပိန္းဇလုပ္ျမိဳ႔က ဘုရားဒကာ ဦးေရႊသီး ေကာင္းမႈ၊ တြံေတးေတာႀကီးတန္းက ေဒြးေအာင္တို႔ မိသားစု ေကာင္းမႈ၊ မႏၲေလးျမိဳ႔ အေရွ႔ျပင္ ေဒါနဘြား အေဒၚစံမွီနဲ႔ ေျမးမ်ား ေကာင္းမႈ၊ စတာေတြက ကိုယ္မသိတဲ့ ျမိဳ႔ေတြ ရြာေတြအမည္ကလည္း စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာပဲ။ နာမည္ေတြကလည္း ရိုးတာေရာ၊ ဆန္းတာေရာ စိတ္၀င္စားတာပဲ။ ငယ္ေသးတဲ့အရြယ္မွာ ေမာရမွန္းမသိ၊ ပန္းရမွန္း မသိ၊ ဒီကမၺည္းေတြကိုဖတ္ျပီး တက္တာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔သာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမွာ လွဴဒါန္းထားဖူးတဲ့ အလွဴ႔ရွင္မ်ား ကလည္း ကို့ကမၺည္းကေလးကို ျပန္ရွာျပီး ပီတိနဲ႔ ျပန္ဖတ္ပါတယ္။ ပါလာတဲ့ မိတ္ေဆြသဂၤဟကိုလည္း ကမၺည္းကေလး လက္နဲ႔တို႔ျပီး ျပတတ္ပါေသးတယ္။

အဲဒီေစာင္းတန္းတခန္း ေငြ(၁၀၀) က်ပ္ကို ရေသ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက တႀကိမ္တည္းနဲ႔ အျပီးလွဴႏို္င္မွ လွဴခဲ့၊ မလွဴႏိုင္ရင္ ေငြ(၁၀၀)က်ပ္ကို ၄-လမွတခါ သံုးႀကိမ္ခြဲျပီး တႏွစ္အတြင္း လွဴလွည့္။ ၃-ႀကိမ္မတတ္ႏိုင္ရင္ တလ ေငြ (၁၀)က်ပ္၊ (၁၀)လ လာလွဴလွည့္။ ျပည့္စံုတဲ့အခါ ကမၺည္းထိုးေပးမယလို႔ အလွဴခံတာပါ။ အဲဒီလို ေစာင့္စားေစာင့္ေန ဘယ္နိဗၺာန္ေဆာ္က အလွဴခံဖူးလို႔လဲ။ ဦးခႏၲီကသာ ေငြြ(၁၀၀)က်ပ္ကို အႀကိမ္ (၂၀)၊ (၁)ႏွစ္နဲ႔ (၈)လ ေစာင့္ျပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ အလွဴခံတာမႈတ္လား၊ အဲဒီေတာ့လည္း တလေငြ (၅)က်ပ္ လွဴႏိုင္ေအာင္ စုဘူးကေလးနဲ႔ တေန႔တမူး ထည့္လိုက္၊ သံုးပဲထည့္လိုက္၊ တမတ္ထည့္လို္က္နဲ႔ တလေနေတာ့ ေငြ(၅)က်ပ္က ျပည့္ေနေရာ။ ျပည့္ေတာ့ လာလွဴတယ္ေလ။

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီက ေရွးေခတ္တန္ဖိုး ငါးမူးသား ေရႊဒဂၤါးတျပားကို (၁၅)က်ပ္၊ (၂၀)က်ပ္တန္တဲ့ေခတ္၊ ေရႊတက်ပ္သားကို (၃၀)က်ပ္၊ (၄၀)က်ပ္ တန္တဲ့ေခတ္က တန္ဖိုး သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေကာက္ခံလွဴဒါန္းသြား ရာမွာ ရေသ့ႀကီးရဲ႔ အတၳဳပၸတၱိကို ေရးဖူးတဲ့ ရဟန္းပ်ိဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ေဇာတိကာဘိ၀ံသ-က ဘယ္လိုေရးသလဲဆိုေတာ့-

ရေသ့ႀကီးသည္ ဤမွ်ေလာက္ ရေငြ သံုးေငြမ်ားကို စာရင္းထားျခင္းလည္း မျပဳေစ၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ်လည္း မိကုိင္ေစဘဲ၊ ကိုယ္တိုင္ တဦးတည္းသာ သိမ္းဆည္းလ်က္ စီမံခန္႔ခြဲေပသည္။ ေငြ အမ်ားအျပား ေတြ႔ျမင္ သိမ္းပိုက္ရပါက ေလာဘသားမ်ားမွာ လိုခ်င္ျခင္း ျဖစ္ၾကမည္-ဟု ေျပာဆိုကာ ေငြႏွင့္စပ္၍ မည္သူ႔ကိုမွ် အသိေပးျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ တပည့္ရင္း (ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ ဦးေက်ာ္သိန္း) ပင္ မည္မွ်ေလာက္ ေငြရွိေၾကာင္း ေငြရေၾကာင္း မသိခဲ့ရဟု ဆို၏။-လို႔ မႏၲေလးေတာင္သမိုင္းသစ္-စာအုပ္မွာ ေရးပါသည္။

ဦးခႏၲီဟာ ေငြကိုင္ရာမွာမို႔ ရဟန္းဘ၀က ရေသ့ဘ၀ကို ကူးေျပာင္းတာဆိုတဲ့ စကားကလည္း ေတာ္ေတာ္ခိုင္လံုပါတယ္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီမွာ ေမြးခ်င္း ၃-ေယာက္ရွိပါတယ္။ အကိုႀကီးတေယာက္နဲ႔ အမတေယာက္ပါ။ အကိုက ရဟန္းေဘာင္ကို ၀င္ပါတယ္။ သိမ္ကုန္းရြာမွာေနျပီး ျပာသာဒ္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာ-လို႔ တနယ္လံုးက သိပါတယ္။
ဒီေနာင္ေတာ္ ဦးေတေဇာက ညီေတာ္ ဦးခႏၲီ ရဟန္းဘ၀ကေနျပီး ရေသ့ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့အခါ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းမရွိလို႔ ညီကို စကားမေျပာဘဲ ေနပါသတဲ့။ ညီရေသ့ကေတာ့ ေနာင္ေတာ္ကို ၾကံဳတဲ့အခါ စားဖြယ္ပစၥည္းေလးမ်ားနဲ႔ ကန္ေတာ့တတ္တယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ ရွိပါတယ္။

လူထုေဒၚအမာ

No comments: