Tuesday, November 9, 2010

ဘုရား ဆုေတာင္းျပည့္ရန္ (နိယတဗ်ာဒိတ္ရရန္) အဂၤါ ၈-ပါး

ဗ်ာဒိတ္=ဟူသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္က "သင္သည္ ဤမည္ေသာ ကမၻာ၌ ဤမည္ေသာ ဘုရား ျဖစ္လိမ့္မည္-"ဟု ေျပာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ စကားေတာ္တည္း။ ထိုစကားေတာ္ကို တိက်မွန္ကန္ ေျပာဆိုေတာ္မူအပ္ေသာ စကားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နိယတဗ်ာဒိတ္-ဟုေခၚသည္။ ထိုနိယတဗ်ာဒိတ္ကို ရဖို႔ရန္ အဂၤါရွစ္ပါး လိုအပ္သည္။

မႏုႆတၱံ လိဂၤသမၸတၱိ၊ ေဟတု သတၳာရဒႆနံ။
ပဗၺဇၨာ ဂုဏသမၸတၱိ၊ အဓိကာေရာ စ ဆႏၵတာ။
အ႒ဓမၼသေမာဓာနာ၊ အဘိနီဟာေရာ သမိဇၩတိ။ (ဗုဒၶ၀ံသ အ႒ကထာ၊ သုေမဓပတၳနာကထာ ၀ဏၰနာ၊ ၁၁၅)

မႏုႆတၱံ-လူ၏အျဖစ္၄င္း၊ ၀ါ-လူ႔ဘ၀ကို ရျခင္း၄င္း။
လိဂၤသမၸတၱိ-လိင္၏ျပည့္စံုျခင္း၄င္း၊ ၀ါ-ပုလႅိင္ျဖစ္ျခင္း၄င္း။
ေဟတု-တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ တည္ေနရျခင္း၄င္း။
သတၳရာဒႆနံ-သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကို ဖူးျမင္ရျခင္း၄င္း။
ပဗၺဇၨာ-ရေသ့ရဟန္း၏အျဖစ္၄င္း။
ဂုဏသမၸတၱိ-စ်ာန္အဘိညာဥ္ဟူေသာ ဂုဏ္၏ျပည့္စံုျခင္း၄င္း။
အဓိကာေရာစ-ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္၌ လြန္လြန္ကဲကဲ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းမႈ၄င္း။
ဆႏၵတာ-ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ထက္သန္ေသာ ဆႏၵေတာ္၄င္း။
ဣတိ-ဤသို႔။ အ႒ဓမၼသေမာဓာနာ-ရွစ္ပါးေသာ ဂုဏ္တို႔၏ ေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္။ အဘိနီဟာေရာ-ဆုေတာင္းမႈသည္။ သမိဇၩတိ-ျပည့္စံုႏိုင္၏။(အ႒သာလိနီ ဘာသာဋီကာ ၁-၂၄၆-၈)

၁။ လူသားျဖစ္ရျခင္း။
ဘုရားအျဖစ္ကို ေတာင့္တရာ၌ လူသားအျဖစ္ျဖင့္သာ ေတာင့္တ၍ ျပည့္စံုႏိုင္သည္။ လူ႔ဘ၀ကား နတ္တို႔ထက္ပင္ သတိလည္းရွိ, ရဲရင့္ေသာ သတၱိလည္းရွိ၍ ထက္ျမက္ေသာ စိတ္လည္း ရွိရာဘ၀တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ရဖို႔ရန္ အဂၤါတြင္ လူ႔ဘ၀ကို ထည့္ရသည္။
(အံ-၃၊ န၀ကနိပါတ္၊ သတၱာ၀ါသ၀ဂ္)

၂။ လိင္၏ျပည့္စံုျခင္း။
ပုရိသလိင္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔သာ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္သြားႏွင့္ စိတ္ေနစိတ္ထား ႀကီးမားၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စၾက၀ေတးမင္းအျဖစ္, သိၾကားမင္းအျဖစ္, ဘုရားအျဖစ္ စေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာရာထူးတို႔သည္ ပုရိသလိင္ ရွိသူတို႔ႏွင့္သာ ထိုက္တန္ရကား ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ဆုပန္ေသာအခါလည္း ေယာက်္ားျမတ္တို႔သာ ျပည့္စံုႏိုင္သည္။
(ဤစကားျဖင့္ မိန္းမသားတို႔ ဘုရားဆုမေတာင္းထိုက္-ဟု မယူဆရ၊ နိယတဗ်ာဒိတ္ရေသာ ဘ၀၌သာ ေယာက်္ားျဖစ္ေနဖို႔ လိုသည္။)

၃။ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ တည္ေနရျခင္း။
နိယတဗ်ာဒိတ္ ရမည့္ဘ၀၌ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းပါရမီမ်ား ရွိေနျခင္းကို ေဟတု-ဟု ဆိုလိုသည္။ သုေမဓာရေသ့သည္ ထိုဘ၀၌ပင္ နိဗၺာန္ကို ယူလိုလွ်င္ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္၏ သာ၀ကအျဖစ္ျဖင့္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းပါရမီ စံုညီေနျခင္းကဲ့သို႔တည္း။

၄။ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားကို ဖူးျမင္ရျခင္း။
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္အထံ၌ ဆုပန္မွသာ ျပည့္စံုႏိုင္, ဗ်ာဒိတ္လည္း ရႏိုင္၏။
ေစတီေတာ္, ဆင္းတုေတာ္, ေဗာဓိပင္, ပေစၥကဗုဒၶါ, ရဟႏၲာ-စေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအထံ၌ ဆုပန္လွ်င္ ဗ်ာဒိတ္ မရႏိုင္။
အေၾကာင္းကား-ပေစၥကဗုဒၶါ စသည္တို႔မွာ ထိုဆုပန္သူတို႔၏ကံကို (မည္သည့္ အဆင့္အတန္း ရွိသည္ဟု) ခြဲျခား ေ၀ဖန္ႏိုင္ေသာ ကမၼ၀ိဘဂၤဉာဏ္-မရွိေသာေၾကာင့္တည္း။

၅။ ရေသ့ ရဟန္း ျဖစ္ရျခင္း။
ဘုရားျဖစ္ရာဘ၀၌ ရဟန္းျပဳျပီးမွ ဘုရားျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ဘုရားဆုပန္ရာ ဘ၀၌လည္း ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ေသာ ရေသ့ဘ၀, သို႔မဟုတ္-ရဟန္းဘ၀၌သာ ဆုျပည့္စံုႏိုင္၏။
လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ စသည္တို႔၌ ဆုမျပည့္စံုႏိုင္၊
အေၾကာင္းကား-စ်ာန္အဘိညာဥ္ဟူေသာ ဂုဏ္၏ျပည့္စံုျခင္း မရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္တည္း။

၆။ စ်ာန္အဘိညာဥ္ဟူေသာ ဂုဏ္၏ျပည့္စံုျခင္း။
ရေသ ့ရဟန္း ျဖစ္ေစကာမူ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရသူ မဟုတ္လွ်င္ မျပည့္စံုေသး၊ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ၍ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔မွ ၀ိကၡမ ၻနပဟာန္ျဖင့္ ကင္းေ၀းေနသူျဖစ္မွသာ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရႏိုင္သည္။

၇။ ဘုရားရွင္၏အထံေတာ္၌ လြန္လြန္ကဲကဲ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းမႈ။
သုေမဓာရေသ့၏ အသက္ကိုစြန္႔လ်က္ ကိုယ္ကို တံတားခင္းျခင္းဟူေသာ ေကာင္းမႈကဲ့သို႔ေသာ ေကာင္းမႈကို ျပဳသူမွသာ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရႏိုင္သည္။

၈။ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ထက္သန္ေသာ ဆႏၵရွိျခင္း။
ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ စိတ္ဆႏၵ အလြန္ထက္သန္မွလည္း နိယတဗ်ာဒိတ္ ရႏိုင္၏။
စိတ္ဆႏၵ ထက္သန္ပံုမွာ-စၾကာ၀ဠာတခုလံုးျပည့္ေနေသာ ေရျပင္ႀကီးကို လက္ပစ္ကူး၍ သြားႏိုင္သူမွ,
တနည္း-စၾကာ၀ဠာတခုလံုး ျပည့္ေနေသာ မီးက်ီးေတြကို ေျချဖင့္ နင္း၍ သြားႏိုင္သူမွ နိယတဗ်ာဒိတ္ရမည္-ဟု ဆိုလွ်င္ ထိုေရျပင္ကို ကူးသြား၀ံ႔သူ၊ ထိုမီးက်ီးေတြကို နင္းသြားရဲသူ ျဖစ္ရမည္။
(စရိယာပိဋက၊ ႒၊ ၂၇၆) (သုေဗာဓာလကၤာရဋီကာ ပဒေဒါသပရိဟာရ၀ဏၰနာ၊ ၁၁၂)
(မ-၃၊ ၁၁၀။ အံ-၁၊ ၃၀။ အဘိ-၂၊ ၃၄၉။ ဗုဒၶ၀ံသ-႒၊ ၁၁၅-၆။ စရိယာပိဋက-႒၊ ၂၇၃။ ခု-၄၊ ၃၁၀၊ ပိေ႒ ဗုဒၶ၀ံေသ။ သုတၱနိပါတ ႒-၁၊ ၄၃-၄၄။ အပဒါန-႒၊ ၁၊၁၅၆-၇။ အပဒါန-႒၊ ၁၊ ၁၈။)

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ-၏ ပိဋက မွတ္စု ၂၄၆-မွ

No comments: