Tuesday, January 18, 2011

ငဲ့လို႔ေစာင္း ေစာင္းလို႔ဖိတ္သတဲ့လား

ေလာကမွာ အားနာသမွ်ေတာ့ ခါးပါရံုသာမက ဘ၀ပါ ပါခဲ့ရတာေတြက ဒုနဲ႔ေဒး။ ဒီအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အားနာမႈေၾကာင့္ လိုက္ေလ်ာခဲ့ရတာေတြပါ။ ျပီးေတာ့ ေပးဆပ္လိုက္ၾကရတာေတြေပါ့။ ဒီအေၾကာင္းရင္းရဲ႔ ဇစ္ျမစ္မွာ ငဲ့ကြက္မႈေတြေၾကာင့္ပါ။ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို လက္လြတ္၊ လမ္းေကာင္း ေတြကို ေတြ႔ပါလ်က္နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေတြကို ေသြဖည္မိၾက၊ အေကာင္းမွန္းသိပါလ်က္နဲ႔ အေဟာင္းကဲ့သို႔ ခ်ဳပ္တည္းေနလိုက္ၾကရတာေတြဟာ လူတေယာက္အတြက္ေတာ့ မူတခုဟာမွန္ေပမယ့္ အမွားခံလူသား အျဖစ္ စေတးလိုက္ၾကရတာပါ။

ဘယ္သူ႔အတြက္ စေတးလိုက္တာလဲ။ ခင္ပြန္းအတြက္၊ ဇနီးအတြက္၊ သားအတြက္၊ သမီးအတြက္၊ ေျမးအတြက္၊ သားတပည့္ေတြ စသည့္ စသည့္တို႔အတြက္ တည့္မတ္ဖို႔ လမ္းေၾကာင္းမွသည္ ငဲ့ကြြက္မႈေၾကာင့္ ေစာင္းဖိတ္ခဲ့ရတဲ့ သရုပ္ေတြက ရိပ္သာ၀င္ တရားက်င့္ေတာ့မယ္-သင္တန္းတခုခုတက္ဦးမွ-ျပည္ပထြက္ စီးပြားရွာေတာ့မယ္-မျဖစ္ပါဘူး ဇနီးသည္က တေယာက္တည္း-သားႏွင့္သမီးကရွိေသး-အခုလို ငဲ့ကြက္မႈ ေတြမွာ ကိုယ္ရဲ႔ရည္မွန္းခ်က္၊ ရရွိမယ့္အခြင့္အေရး၊ ေအာင္ျမင္ရရွိမႈ သရဖူ၊ စတာေတြကို ေပးဆပ္လို္က္ရ၊ ဆံုးရႈံးလိုက္ရတာဟာ ေစာင္းဖိတ္မႈေတြပါ။

အခုလို ငဲ့ေနသမွ် ေစာင္း၊ ေစာင္းေနသမွ်ေတာ့လည္း တခုမက်န္ ဖိတ္စဥ္မႈဟာ သဘာ၀ပါ။ အရာ၀တၳဳတခု ဖိတ္စဥ္က်တယ္ဆိုတာက ျပန္လည္ရရွိႏို္င္တာ ရွိသလို ျပန္လည္လို႔ မရရွိတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာေတာ့ ျပန္လည္လို႔ မရရွိတာမ်ိဳးကို အစားရွာေဖြလို႔ ရရွိႏိုင္ၾကပါတယ္။ အစားျပန္ရရွိႏိုင္တာေပါ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ဆိုတဲ့ ကံသံုးပါးနဲ႔ က်ဴးလြန္ေဖာက္ျပန္ အေနအထားေတြ မမွန္ကန္ပါက အပါယ္ငရဲသို႔သာ ဖိတ္စဥ္က်ရေတာ့မွာပါ။ မေကာင္းေသာဘ၀၊ မလွပတဲ့ အေနအထားမ်ားရဲ႔ ေနရာခ်မႈကို ခံယူေနၾကရေတာ့မွာပါ။

မွန္ကန္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ဘ၀မွာ ရရွိေနပါလ်က္ ငဲ့လို႔ေစာင္း။ ေစာင္းလို႔ ဖိတ္စဥ္သြားရတဲ့ သာဓကကို ဟိုး-ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခ်ိန္ကာလက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ျဖဟ္ပ်က္ႀကီးတခုပါ။ အမ်ားတကာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသလို မဟုတ္ဘဲ မထင္မွတ္တဲ့ လြဲေခ်ာ္မႈႀကီးတခုလို႔လည္း ယေန႔တိုင္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီအမႈအခင္းႀကီးရဲ႔ သတင္းကို ၾကားရသူျမင္ရသူ အဖို႔မ်ားစြာတို႔မွာ ဟင္-ဟာ ဆိုတဲ့ အာေမဍိတ္အသံတို႔ က်ယ္ေလာင္စြာ ေပၚထြက္လာခဲ့တာပါ။

အမ်ားျပည္သူတို႔မွာ အခုေလာက္ထိ ခံစားမႈ အပူျပင္းထန္ရျခင္းမွာ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးဆိုတာ သာမန္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ သီလစင္ၾကယ္မႈေတြနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈေတြရေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးပါ။ ၀ိနည္းဥပေဒေတာ္လို႔ဆိုတဲ့ သီလအက်င့္ ဓမၼေရးရာမွာ အလြန္သန္႔ရွင္းလွ၊ ျမင့္ျမတ္လွတာပါ။ သီလစင္ၾကယ္ ျမင့္ျမတ္ပါျပီဆိုတဲ့ေနာက္ တေျပးညီ တူယွဥ္တြဲပါလာတာက သီလရဲ႔အက်ိဳးေတြ။ သီလ၊ ကိုယ္က်င့္တရားရဲ႔ အက်ိဳးရလဒ္ေတြက မနည္းလွ---

၁။ ပစၥည္းရလြယ္ျခင္းအက်ိဳး။
၂။ ဂုဏ္သတင္းၾကြယ္ျခင္းအက်ိဳး။
၃။ မ်က္ႏွာမငယ္ရျခင္းအက်ိဳး။
၄။ ေတြေတြေ၀ေ၀ မေသရျခင္းအက်ိဳး။
၅။ ေသျပီးတဲ့ေနာက္မွာ နတ္ျပည္နတ္ရြာ ေရာက္ရျခင္း အက်ိဳးလို႔ဆိုတဲ့ (၅)မ်ိဳးေသာ သီလအက်ိဳးမ်ားအနက္ ရဟန္းေတာ္တိုင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္တိုင္း၊ သက္ရွိထင္ရွား ပစၥဳပၸန္ကာလမွာ လက္ေတြ႔ခံစားၾကရမွာက နံပါတ္ တစ္ရယ္၊ နံပါတ္ ႏွစ္ရယ္၊ နံပါတ္ သံုးရယ္ပါ။

နံပါတ္တစ္ အက်ိဳးဆိုတာက ပစၥည္းရလြယ္ၾကတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ဆိုတဲ့ ပစၥည္းေလးပါး မခံယူလိုေလာက္ေအာင္ ေပါမ်ားလွတာပါ။ (လူပုဂၢိဳလ္မ်ားဆိုပါရင္ေတာ့ သူေဌး၊ သူၾကြယ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ၾကရမွာပါ)။
နံပါတ္ႏွစ္ ဖြင့္ဆိုတဲ့အတိုင္း သီလရွိၾကတဲ့ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဂုဏ္သတင္းဆိုတာ ေအာက္ကို အ၀ီစိ၊ အထက္ကို ဘ၀ဂ္တိုင္ေအာင္ကိုပဲ ပ်ံ႔ႏွံ႔သြားခဲ့တာပါ။ ၾကားရသူအဖို႔ ျမင္ေတြ႔ရသူအဖို႔ မွာလည္း ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ေအးျမမႈကို ခံစားရမွာပါ။
သံုးနံပါတ္ ဖြင္ဟသလို ဘယ္မွာေနေန ဘယ္ကိုသြားသြား သီလရွိသူမ်ားဆိုတာ ဘယ္ေသာအခါမွ မ်က္ႏွာမငယ္ရပါဘူး။

သီလရွိသူ၊ သီလက်င့္၀တ္ ျပည့္၀သူမ်ားရဲ႔ ေသခါနီးအခ်ိန္ ညႊန္းဆိုတာကေတာ့ နံပါတ္ေလးပါ။ သီလနဲ႔ ျပည့္စံုၾကတဲ့သူမ်ားဆိုတာ ေသခါနီးအခ်ိန္ကာလမွာ ေတြေတြေ၀ေ၀နဲ႔ မေသၾကရပါဘူး။ ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေသၾကရတာပါ။
ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ နံပါတ္ငါးကေတာ့ ေသဆံုးကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ လားရမယ့္ (သြားရေတာ့မယ့္) ဘ၀ကိုညႊန္းတာပါ။ ကိုယ္က်င့္သီလ ျပည့္စံုၾကသူမ်ားမွာ နတ္ျပည္ကိုပဲ ကိန္းေသမုခ် ေရာက္ၾကရပါတယ္။ အခုလို အက်င့္သီလရဲ႔ အက်ိဳးေ၀ဆာပံုေလးကို ပရိသတ္ႀကီး လြယ္လင့္တကူ မွတ္မိရေအာင္ အမွတ္တရ သတိတရ အေနနဲ႔ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ႏႈတ္ပါးစပ္မွ အသံထြက္ ရြတ္ဆိုၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ အရသာရွိလြန္းလို႔ပါ။

ေဆာင္ပုဒ္---
ပစၥည္းရလြယ္၊ ဂုဏ္ေကာင္းၾကြယ္၍
မငယ္မ်က္ႏွာ၊ မေတြကာေသ
ေရာက္ေလနတ္ရြာ၊ ဤငါးျဖာ
မွန္စြာ သီလအက်ိဳးတည္း။

ဤမွ်အထိ ဤမွ်ေလာက္မက အက်ိဳးေတြကို ပို္င္ဆိုင္ရယူထားေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးပါ။ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးမွာ ဘာမွ် မေျပာေလာက္ပါတဲ့ လွဴဒါန္းမႈ ခ်ဥ္းကပ္မႈကို သာယာမိခဲ့တယ္။ အခုလို သာယာမိတဲ့အေၾကာင္းမွာ သီလစင္ၾကယ္တဲ့ သီလရွိရဟန္းေတာ္နဲ႔ သီလမစင္ၾကယ္ သီလမရွိတဲ့ ရဟန္းတို႔ အမႈအခင္းျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သီလမဲ့တဲ့ ရဟန္းမွာ အက်င့္တရား မရွိတဲ့အတိုင္း သူတပါး နိမ့္က်ေအာင္ ျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။ သီလစင္ၾကယ္(၀ိနည္းဓိုရ္) ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးထံ အရင္ေရာက္ေအာင္ၾကြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးကို ေျခလက္ဆုပ္နယ္ေပး၊ လွဴဘြယ္ပစၥည္း လွဴဒါန္းပါတယ္။
ဆရာကို ပိုင္ခ်င္ရင္ ခ်ဥ္းကပ္၊ ဒကာကို ႏိုင္ခ်င္ရင္ ေပးကမ္း-ဆိုတဲ့စကားပံုအတိုင္းေပါ့။

သီလစင္ၾကယ္၊ သီလရွိတဲ့ ရဟန္းမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးထံ အမႈအခင္းရက္ခ်ိန္းေရာက္မွပဲ ရိုေသဂါရ၀အျပည့္နဲ႔ ၾကြခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ပါးစံုညီျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ အမႈအခင္းကို ဆံုးျဖတ္ဖို႔အခ်ိန္ ေရာက္လာခဲ့ပါျပီ။ ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ စီရင္ထားတဲ့အတိုင္းပါ။ ခ်ဥ္းကပ္မႈ၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေနတဲ့ သီလမရွိ(အက်င့္ပ်က္) ရဟန္းကို အႏိုင္ေပးလိုက္ပါျပီ။ သီလရွိ ရဟန္းကိုေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးမွာ ေဒါသကို ေရွ႔တန္းတင္ မ်က္ႏွာ၊ ေျခ၊ လက္၊ အမူအရာ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းနဲ႔ အရႈံးေပးခဲ့ပါတယ္။ မွားသူကို မွန္ေစ၊ မွန္သူကို မွားေစရယ္လို႔ပါ။

ဟိုးဟိုးေက်ာ္ သီလ (စင္ၾကယ္မႈ) အရာမွာ အလြန္သတင္းေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၾကလို႔ ဘ၀ေဟာင္းမွသည္ ဘ၀သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခဲ့ပါျပီ။ အခုလို ဘ၀ေဟာင္းကိုစြန္႔လို႔ ဘ၀သစ္သို႔ ကူးသြားတဲ့အခါမွာ သီလလည္းရွ္ိ မွန္လည္းမွန္ကန္ေတာ္မူတဲ့ ရဟန္းေတာ္ကို ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အမူအရာေတြျပလို႔ အရႈံးေပးခဲ့မိလို႔ ရုပ္ၾကမ္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ နတ္ဘီလူးႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကရတယ္။ ယေန႔တိုင္လည္း ေဟမ၀တ နတ္ဘီလူးနဲ႔ သာတဂီရိ နတ္ဘီလူးရယ္လို႔ သာသနာ့သမိုင္း စာမ်က္ႏွာမွာ ထင္ရွားေနရဲ႔။

ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ၾကည့္ပါက မငဲ့သင့္တာကို ငဲ့ခဲ့မိတယ္။ ငဲ့ျပီဆိုတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ ေစာင္းျမဲသာ ေစာင္းခဲ့ၾကရ။ ေစာင္းျပီဆိုတဲ့ ေနာက္မွာ ဖိတ္စဥ္ခဲ့ရတဲ့ အထင္အရွား သာဓကမွတ္တိုင္တခုပါ။ အခြင့္ေကာင္းတခုကို ရယူႏိုင္ပါလ်က္ အားနာေနဦးမယ္ဆိုပါက ခါးပါမဟုတ္ ဘ၀ပါ ပါရေခ်ျပီ။ ငဲ့လို႔ေစာင္း ေစာင္းလွ်င္ ဖိတ္တတ္တဲ့အေၾကာင္းကို တစိမ့္စိမ့္ေတြးေပးပါ။ ဘ၀အေရးမို႔ ဓမၼအေတြးဆိုတာ ေတြးလို႔ မရႈံးပါ။ ရုန္းထြက္ႏိုင္မဲ့အားေတြသာ ျဖစ္လာမွာပါ။

ေမတၱာေ၀စည္
သု(သဒၶမၼရံသီ)
(ရုပ္ရွင္အျမဳေတ ၂၀၀၈-ခု ဇန္န၀ါရီလ)

No comments: