Friday, January 14, 2011

၀ံအူ

၀ံအူပင္သည္ ေဆးဖက္၀င္အပင္ႏွင့္ အႏြယ္ ေပါင္းစပ္ေနေသာ ေဆးပင္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္းျမင့္ပိုင္း ေဒသမ်ားတြင္ ေဆးပင္ေပါက္ေရာက္တတ္လ်က္ ေရ၀ပ္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေပါက္ပြားျခင္း မရွိပါ။ အနီးကပ္ေနေသာ သစ္ပင္မ်ားရွိလွ်င္ ႏြယ္၍ တက္သြားတတ္သည္။ ထိုသို႔ ႏြယ္တက္ရန္အပင္ မရွိလွ်င္ ေျမျပင္တြင္ တြယ္၍ သြားတတ္သည္။

အရြက္မ်ားမွာ အစိမ္းေရာင္ ျဖစ္သည္။ အလ်ား(၅)လက္မခန္႔ႏွင့္ အနံ(၄)လက္မခန္႔ရွိ၍ တညႇာလွ်င္ အရြက္(၇)ရြက္ခန္႔ ရွိပါသည္။ ပင္စည္အေရာင္မွာ မြဲညစ္ညစ္ျဖစ္ျပီး အသားမွာ အမွ်င္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းလ်က္ ပြျပီး အ၀ါေရာင္ျဖစ္သည္။ ေျမတြင္းတြင္ အျမစ္မ်ားေလွ်ာက္သြား၍ ထိုအျမစ္မ်ားမွ အပင္ငယ္မ်ား ေပါက္ပြားတတ္ သည္။

ထုိ၀ံအူျမစ္ကို မန္းေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳၾက၍ အထူးသျဖင့္ အရိုးက်ိဳးေသာ ေရာဂါမ်ားတြင္ ၀ံအူျမစ္အား ထု၍ က်ပ္စည္းျခင္းျဖင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းတတ္သည္။ ထိခိုက္ရွနာေသာ အနာမ်ား၊ ေရာင္ရမ္းေသာ အနာမ်ား ကိုလည္း အျမစ္ကို ထု၍ က်ိဳေသာက္ျခင္း၊ ေက်ာက္ပ်ဥ္တြင္ေသြးလိမ္းျခင္းျဖင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစ ပါသည္။

ထို၀ံအူျမစ္ကို စာေရးသူငယ္စဥ္က ေျခသလံုး ညႇပ္ရိုး က်ိဳးျခင္းႏွင့္ ညာဘက္လက္ ညႇပ္ရိုးက်ိဳးစဥ္က ၀ံအူျမစ္ကို ထုေျခ၍ က်ပ္စည္း၊ အရည္က်ိဳေသာက္ျခင္းျဖင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းခဲ့ရပါသည္။

၁၉၇၀-ျပည္ႏွစ္ေလာက္တြင္ တပ္သားတေယာက္ ဂ်ီသရီးက်ည္ဆန္ ဘယ္ဘက္လက္ ပခံုးညႇပ္ရိုး ေအာက္နားေရွ႔မွ ေက်ာလက္ျပင္သို႔ ေဖာက္ထြက္သြားေသာ ဒဏ္ရာတခ်က္၊ ဘယ္လက္ေမာင္း အရိုးမထိဘဲ ေရွ႔မွ ေနာက္သို႔ ေဖာက္သြားေသာ ဒဏ္ရာတခ်က္၊ ဘယ္ဘက္ေပါင္ အရိုးမထိဘဲ ေရွ႔မွေနာက္သို႔ ေဖာက္ထြက္သြားေသာ ဒဏ္ရာတခ်က္တို႔ ထိမွန္ခံရျပီး ေတာတြင္းေျပးလႊား ပုန္းလွ်ိဳးေနရင္း ေတာတြင္ ၀ံအူပင္မွ ၀ံအူျမစ္ကို ရသလို တူးေဖာ္၍ ေက်ာက္ခဲႏွင့္ ထုျပီးလွ်င္ အရည္ကို မ်ိဳျပီး အဖတ္မ်ားကို ဒဏ္ရာမ်ားတြင္ အ၀တ္စုတ္ႏွင့္ ပတ္တီးစည္းထားခဲ့ရာ တလေလာက္အၾကာတြင္ အသားႏုတက္၍ သက္သာေပ်ာက္ကင္းစ ျပဳေနသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါသည္။

၀ံအူျမစ္ကို ေဆးရိုးစဥ္းသကဲ့သို႔ ခုတ္စဥ္း အေျခာက္လွန္း၍ ငရင္ႏွင္းျမစ္၊ ေတာပဲခ်ဥ္ႏြယ္ စသည္တို႔ႏွင့္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေရေႏြးက်ိဳ၍ ထန္းဖို၊ ထန္းလ်က္တို႔ျဖင့္ သံုးေဆာင္ခဲ့ၾကရာ ဆီး၊ ၀မ္း၊ ေလ ေကာင္းမြန္ျပီး ေသြးသား ညီညြတ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ၀မ္းသြားလိုပါက ဆားအနည္းငယ္ထည့္၍ ေသာက္သံုးၾကပါသည္။

၀ံအူေဆးပင္မွာ ေတာတြင္း အေလ့က်ေပါက္ေသာ ေဆးပင္တမ်ိဳးျဖစ္၍ တိုင္းရင္းေဆးအျဖစ္ မန္းေဆးေဖာ္စပ္ သုေတသန ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက စီးပြားျဖစ္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

(ဦးဓမၼ)

No comments: