Thursday, January 13, 2011

ပ႒ာန္းတန္ခိုးေတာ္

ဤအရွင္ ေနထိုင္သီတင္းသံုးသည့္ ေတာရေက်ာင္းသည္ ျမိဳ႔ႏွင့္ မနီးမေ၀းအရပ္၌ ရွိသည္။ အသံခ်ဲ႔စက္သံ၊ ကာႀကီးသံတို႔မွတပါး မည္သည့္အသံကိုမွ မၾကားရေသာေနရာ ျဖစ္သည္။
မူလက သံုးပင္ေက်ာင္းျဖစ္ဟန္ရွိေသာ္လည္း သံုးေလးႏွစ္ သီတင္းသံုးသည့္ ရဟန္းသာမေဏ ျပတ္လပ္ေန သျဖင့္ အမိုးမရွိ၊ ၾကမ္းခင္းမ်ားေဆြးျမည့္ ပ်က္စီးေနေလျပီ၊ ပတ္လည္တခြင္လံုးသည္ စိမ္းစိုေသာ လယ္ကြင္းမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္းပတ္ထားလ်က္ရွိ၏။

ေရမျပတ္ေသာ အင္းက်ယ္ႀကီးတခု အစဥ္မျပတ္ စီးေနတတ္ေသာ အင္းေရထြက္၊ လယ္၀ေရထြက္ (ပတ္၀န္းက်င္မွ လ၀ါဟု ေခၚၾကသည္) ေျမာင္းလက္တံမ်ား ရွိသည္။ ကုကၠိဳပင္၊ ေညာင္ပင္၊ သရက္ပင္၊ ညံပင္ေတာႏွင့္ ႀကီးမ်ားေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ား အုပ္ဆိုင္းထားျခင္းေၾကာင့္ ထိုေနရာတြင္ သီတင္းသံုးေလ့ ရွိၾကသူမ်ားမွာ ေတာထြက္ကိုရင္ႀကီးမ်ား၊ ေတာထြက္ရဟန္းမ်ား အေနမ်ားၾကသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ကိုးႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔က ငယ္ျဖဴဆရာေတာ္ေလးတပါး၊ ကိုရင္ သာမေဏ သံုးေလးပါး ဤေနရာ၌ ေခတၱသီတင္းသံုးေနၾကဖူးသည္။
ေထာက္၍ခုန္ႏိုင္ေသာ ေျမြဆိုးမ်ား၊ မျမင္ရေသာ ပရေလာကသားမ်ား ေႏွာင့္ယွက္၍၄င္း၊ ေလႀကီးမိုးႀကီးက်သည့္ ေနာက္ေန႔မွာပင္ ဤေနရာမွ ေျပာင္းေရႊ႔ထြက္ခြါသြားၾကပါသည္။ ထိုငယ္ျဖဴ ဆရာေတာ္ေလးမွာ ထူးျခားေသာအသံရွိ၍ ထင္ရွားပါ၏။ ယခုအခါ တိုက္ႏွင့္တာနဲ႔ ခံ႔ညားစြာ သီတင္းသံုးေနပါျပီ။

ဆိုလိုသည္မွာ ဤရွင္ သီတင္းသံုးရာေနရာကို ေရွာင္ၾကသူေတြ မ်ားပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္နစ္က ဤေနရာသို႔ေရာက္ခဲ့သည္။ သက္ဆိုင္ရာ ကြင္းပိုင္ အုပ္စုဆရာေတာ္ထံ ခြင့္ေတာင္း၍ ေနထိုင္ သီတင္းသံုးေနခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ ျဖစ္ပါသည္။
ညေန ေျခာက္နာရီမွ နံနက္ ရွစ္နာရီခန္႔အထိ လူသံသူသံ မၾကားရ၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ႏွစ္သက္ရာေနရာ တခုဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

ေက်ာင္းေခါင္းရင္းတြင္ ေလးမ်က္ႏွာတ၀ဂူ ေစတီေတာ္တဆူ၊ ေျမာက္ဘက္ေက်ာင္း၏ မ်က္ႏွာစာတြင္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားပံုတူ ေစတီေတာ္၊ အဂၢ၊ ေဇယ်၊ ပသုတ-ဟု ဘြဲ႔ေတာ္ရသည့္ ရွစ္မ်က္ႏွာေစတီေတာ္၊ မဲဒီးကုန္းမွ ေဒၚစန္းရီ၊ ေဒၚ၀င္းၾကည္၊ ဦးသိန္းဇံ တို႔ ဖခင္ ဦးစိုးေမာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေက်ာက္လိပ္တေကာင္၊ ေခါင္းရင္းတြင္ အုတ္ခ်ပ္စီ ေရတြင္းတတြင္း ရွိသည္။

ပုပၸားဆရာေတာ္ ဦးေသာန၊ ယခုေက်ာင္းကုန္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးေတဇ (ေခၚ) ဦးဓမၼသာရတို႔ သီတင္းသံုးစဥ္က ေသာက္သံုးေရ ရွားပါးသည္။ ထူးေပါက္ရြာမွ လာေရာက္လွဴဒါန္းၾကရသည္ဆို၏။
ပုထုဇဥ္တို႔သည္ ေၾကာက္တတ္ၾက၏။ မႏုႆာဘယ တဇၨိတာ-ဟု ပါဠိေတာ္၌ လာ၏။ ညဥ့္နက္၍ တိတ္ဆိတ္ေနသည့္အခါ အားငယ္စိတ္မွသည္ ေၾကာက္စိတ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာေလ့ရွိ၏။

ထိုအခါမ်ိဳး၌ ရတနာျမတ္သံုးပါးကိုသာ အားထား ကိုးကြယ္အပ္၍ ကိုယ္ေစာင့္နတ္မွစ၍ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း နတ္အေပါင္းတို႔အား ေမတၱာပို႔သအပ္၍ ေမတၱသုတ္၊ ခႏၶသုတ္တို႔ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္သင့္သည္။ ဤအရွင္သည္ ပရိယတၱိစာေပကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ မသိပါ။ သို႔ရာတြင္ ရတနာျမတ္သံုးပါးအေပၚ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ သဒၶါအေနျဖင့္ အသက္စြန္႔၍ ယံုၾကည္သူျဖစ္ပါသည္။

တဖက္ရပ္ ထန္းရြက္မိုးေက်ာင္းကေလးေပၚတြင္ ေခါင္းအံုးမရွိ၊ ေစာင္ ျခင္ေထာင္မရွိ၊ သပိတ္တလံုး၊ သကၤန္းသံုးထည္ျဖင့္ ေမတၱာကို အရင္းခံလ်က္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ့သည္။
ေရခ်ိဳးခ်ိန္တြင္ ဆပ္ျပာနံ႔ရျခင္း၊ ဟင္းခ်က္ခ်ိန္တြင္ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္း၊ မဆလာ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ခ်င္းနံ႔ရျခင္း၊
လြန္စြာ ခ်ိဳအီ၍ ေမႊးေသာအနံ႔၊ ပုပ္အဲ့ေသာ အနံ႔မ်ား၊ ေက်ာင္းအမိုးေပၚသို႔ ခဲႏွင့္ထုျခင္း၊ သဲမႈန္ျဖဴးျခင္း၊ မီးခိုးလံုးသဏၭာန္ လူရိပ္လူေယာင္ျပဳျခင္း၊ ဘာမွမရွိပါဘဲ မိန္းကေလးတေယာက္ ညည္းညဴသံ၊ စကားတြတ္ထိုးသံ၊ ျမင္ရလ်က္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္ အရာမ်ားကိုသာ စာတေစာင္ေပတဖြဲ႔ ဇာခ်ဲ႔၍ ေရးေနရလွ်င္ စာမ်က္ႏွာမ်ားစြာ ကုန္ေပလိမ့္မည္။

ဘယ္ေတာ့မွမလာဘူးသည့္ ဧည့္သည္ လာမည္ဆိုပါလွ်င္ ႀကိဳတင္သိျမင္ေနတတ္သလို မနက္ျဖန္ သံုးေဆာင္ရမည့္ ဟင္းအခ်ိဳ႔ကိုလည္း အတိအက် သိေနတတ္ျပန္သည္။ ပါးစပ္က အသံျပဳ၍ တ,လိုက္လွ်င္ မရသည့္အရာ (ရဟန္းအသံုးအေဆာင္ကို ဆိုလိုပါသည္) မရွိပါ။

တပါးတည္း ႏွစ္မ်ားစြာေနၾကည့္မွ သိသာႏိုင္ပါသည္။ လြန္စြာထူးျခားသည့္အခ်က္မွာ အလြန္ရင္းႏွီးသူခ်င္း ေသြးကြဲသြားတတ္၍ မိတ္သစ္မ်ား တိုးပြားေစျခင္းတုို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရာက္စႏွစ္တြင္ ညတိုင္း သတိျပဳမိ သည္မွာ ည-ဆဲ့တနာရီမွ သန္းေခါင္ေက်ာ္သည္ထိ ဘမ္း-ဘမ္း-ဆိုေသာအသံႀကီးကို ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ရာ ၾကားေနရ၏။ သမာဓိ ထူေထာင္ေနျပီဆိုလွ်င္ ထိုအသံက အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္လာ၏။

ၾကားကာမတၱ ဥေပကၡာ မရႈႏိုင္၊ စိတ္က အသံဆီသို႔ ေျပးသြား၏။ ေၾသာ္-အရႈခံတရားပါလား-ဟူ၍လည္း ပညာျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ နားမလည္။ မ်က္စိဖြင့္လ်က္ ေနရသည္။ ဘမ္း-ဘမ္း-ဆိုေသာအသံသည္ တေနရာတည္းမွ ထြက္ေပၚလာသည္မဟုတ္၊ တခါတရံ ေျမာင္းလက္တက္ဆီမွ ၾကားရ၏။ တခါတရံ လ၀ါရိုးထဲမွ ၾကားရသည္။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာစလံုးမွ ညစဥ္ ၾကားရသည္ျဖစ္ရာ ေရလွည့္လာခ်သည့္ ထူးေပါက္ရြာမွ ဒကာမ်ား၊ ႀကိမ္ေျမာင္းမွ ဒကာအခ်ိိဳ႔ကို စံုစမ္းရာ ထိုအသံကို သူတို႔လည္း ၾကားရေၾကာင္း၊ ေျမာင္းထဲ လ၀ါထဲမွ ၾကားရျခင္းျဖစ္၍ ငါးရိုက္သည္ဟု ထင္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကေလရာ ဤအရွင္လည္း ဤကဲ့သို႔ပင္ ထင္ေၾကာင္း ေျပာျပရသည္။

ေရခ်သူမ်ားသည္ တပတ္တခါခန္႔သာ ေရာက္ၾကသည္ျဖစ္ရာ သူတို႔ကို စံုစမ္း၍ မေသခ်ာ၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စူးစမ္းမွ သင့္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လ်က္ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္း၊ ေမတၱာပို႔သျခင္း အလုပ္မ်ားကို ညဦးကတည္းက ေစာစီးစြာ ေဆာင္ရြက္ျပီး စၾကႍသြားလ်က္ ေနလိုက္မိသည္။

ညဥ့္ ဆဲ့တနာရီထိုးသည္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္ယြန္းယြန္း ေျမာင္းဆီမွ ဘမ္းခနဲ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံ ၾကားလိုက္၏။ ေျမာင္းတဆလွ်ာက္ တစြပ္စြပ္ေျပးလာသံ ၾကားရသည္။ အေနာက္ဘက္ရွိ လ၀ါရွိုးထဲမွ ၾကားရျပန္၏။
ထန္းပလပ္ျပားႀကီးႀကီးျဖင့္ ရိုက္သည့္အသံမ်ိဳး၊ ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း လ၀ါရိုးကို စုန္လ်က္ ေျမာက္ဘက္ သရက္ေတာစပ္မွ ၾကားရျပန္သည္။ အေရွ႔၊ အေရွ႔ေတာင္အရပ္သို႔ အသံေရာက္သြားလ်က္ ေ၀းသြားကာ တနာရီထိုးသာသာတြင္ လံုး၀ အသံတိတ္သြားေတာ့သည္။

ေနာက္ထပ္ သတိထားမိသည္မွာ ေတာ္သလင္းလဆန္းမွ လျပည့္ထိရက္မ်ားတြင္ သိသိသာသာ ၾကားရျခင္းပင္။ အေျဖကို သိရျပီျဖစ္သျဖင့္ ေမတၱသုတ္ေတာ္၊ ခႏၶသုတ္ေတာ္၊ မဟာသမယသုတ္ေတာ္မ်ား၊ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းအျပင္ ပ႒ာန္း (၂၄)ပစၥည္း၊ အနႏၲနယ မဟာပ႒ာန္းက်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ငါးတြဲလံုး ေန႔စဥ္မျပတ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ျပာသိုလဆန္း (၁၃)ရက္မွ လျပည့္ေန႔ထိ နီးစပ္ရာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းက်မ္းေတာ္ျမတ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား က်င္းပလာခဲ့ရာ သံုးႏွစ္ျပည့္ ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။

ထိုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ညတြင္ ထူးျခားေသာ အိပ္မက္တခု မက္ခဲ့သည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ေျမြလက္ပတ္၊ သံကြင္းစြပ္ေျမြ တို႔ကဲ့သို႔ မည္းနက္ေျပာင္လက္ေသာ အသားအေရရွိသည့္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ရွိ လူရြယ္တဦး ေက်ာင္းေရွ႔ေျမျပင္တြင္ ဒူးေထာက္ေနသည္ကို ျမင္ရသည္။ အ၀တ္အစား လံုး၀ ၀တ္ထားျခင္း မရွိ္ျခင္းက ထူးျခားလွပါသည္။

အိပ္မက္ထဲတြင္ မိမိမွ-
ဟဲ့ ဒကာ ဘာကိစၥလဲဟဲ့ ညႀကီးသန္းေခါင္မွာ-
တပည့္ေတာ္ လ၀ါထဲမွာ ငါးရိုက္စားရတဲ့ ပရေလာကသားတဦးပါဘုရား၊ အရွင္ဘုရား ညစဥ္ ပို႔သတဲ့ ေမတၱာနဲ႔ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ၾကတဲ့ ပ႒ာန္သံကို ၾကားနာရလို႔ ငါးရိုက္မစားတာ ၾကာပါျပီဘုရား။

ထိုအသံရွင္သည္ ဦးသံုးႀကိမ္ခ်၏၊ ထို႔ေနာက္ ဆက္ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။
ခြင့္ျပဳပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ဟိုးဘ၀ေတြတုန္းက ဒီ၀န္းက်င္က လယ္သမားတေယာက္ပါ။ ေသခါနီးမွာ ငါးဟင္းနံ႔ရျပီး မစားရလို႔ ငါးကိုစြဲျပီး ယခုဘ၀ ေရာက္ရတာပါဘုရား။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္တိတိ ငါးရိုက္ျပီး အစိမ္း စားေနခဲ့ရတာပါဘုရား။ ယခု တပည့္ေတာ္ လူျဖစ္ေတာ့မွာပါဘုရား၊ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ။

ထိုအသံရွင္ မတ္တတ္ရပ္လိုက္ခ်ိန္၌ ငွက္ေပ်ာပင္အရပ္ခန္႔ ျမင့္မားေသာအရပ္ရွိသည္ကို သတိထားလိုက္ မိ၏။ သီးပင္နာမွ ျဖတ္လ်က္ အေရွ႔အရပ္သို႔ စိုက္စိုက္ စိုက္စိုက္နဲ႔ သြားေလ၏။ လြန္စြာပင္ လ်င္ျမန္လွပါသည္။ မေျပးဘဲ ျမန္သည္ဟု ေျပာခ်င္ပါသည္။ ေမာင္သန္း၀င္းတို႔ လယ္အဆံုး ေဖ်ာက္ဆိပ္ပင္ေအာက္၀ယ္ လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏။

သို႔ႏွင့္ မိမိလည္းႏိုးလာရာ အိပ္မက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္။ ေတာ္သလင္းလျပည့္ည ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ လသည္ ထိန္လင္းစြာေတာက္ပေသာအလင္းျဖင့္ သာလ်က္ရွိေလေတာ့၏။

လူသားအားလံုး တဏွာ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းအက်င့္ က်င့္ႏိုင္ၾကပါေစ။

(ဓမၼရကၡိတ သံ၀ရ-ျမပါရမီေတာရ)

No comments: