Thursday, March 3, 2011

သိပၸံအျမင့္ႏွင့္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ ( ၉ )


ဂါဒီးယန္း ဦးစိန္၀င္းႏွင့္ ေဒါက္တာဦးေန၀င္း-တို႔ေမး၍ အမရပူရ မဟာဂႏၶရံုဆရာေတာ္ ေျဖသည္။

(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမွ်ေ၀ျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္း၊ ေမတၱာပို႔ျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုအက်ိဳးရွိပါသလဲ။

(ေျဖ)
     ေမတၱာပို႔တာ ေျပာၾကစို႔၊ ေမတၱာက ဘုန္းႀကီးလည္း အင္မတန္ အားကိုးတယ္။ ဆိုပါေတာ့ေလ ဒကာစိန္၀င္းက ဘုန္းႀကီးကို တမင္ေတာ့ ပို႔ခ်င္မွ ပို႔မယ္။ ျမင္တယ္ဆို ေမတၱာေရာက္ေနျပီ။ ဘုန္းႀကီးကလည္း ဒကာစိန္၀င္းကို ျမင္တယ္ဆိုရင္ ေမတၱာေရာက္ေနျပီ။ တမင္ပို႔တာေတာင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီေတာ့ စကားေျပာတုိ႔ဘာတို႔မွာ အမွားေျပာလည္း သည္းခံတယ္။ အမွန္ေျပာလည္း လက္ခံတယ္။ ေမတၱာဟာ ဒီေလာက္သတၱိရွိတယ္။


ဗုဒၶ၏ေမတၱာေတာ္---
     ဗုဒၶျမတ္စြာတို႔လို အေလ့အထရျပီးသား ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ေမတၱာဟာ အလြန္ကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သတၱိရွိတယ္။ နာဠာဂီရိဆင္ႀကီးက ဗုဒၶျမတ္စြာကို နင္းသတ္ဖို႔ရန္ ခါတိုင္း အရက္တလံုးတိုက္တဲ့ဥစၥာဟာ ၁၆-လံုးေလာက္ တိုက္ျပီးေတာ့ ဘုရားၾကြလာမယ့္လမ္းကို လႊတ္ထားတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႔ေမတၱာက ဟန္ေဆာင္ေမတၱာ မဟုတ္ဘူးေလ။ အင္မတန္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေမတၱာနဲ႔ အာရံုျပဳျပီးေတာ့ ေနလိုက္တာ ဒီနားလည္းေရာက္ေရာ တခါတည္း ဒူးတုပ္ျပီးေတာ့ ဆင္တုပ္ေပါ့ေလ။ ဆင္တုပ္-တုပ္ျပီးေတာ့ ေနရွာတယ္။ ေမတၱာဟာ အဲဒီေလာက္ သတၱိရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္ စြမ္းတယ္။ ေစတနာရဲ႔ သတၱိရွိသလိုေပါ့။ ေမတၱာလည္း ေမတၱာနည္းနဲ႔ သတၱိသိပ္ရွိတာပဲ။

စာသင္သားဘ၀---
     ေမတၱာဟာ ေမတၱာစစ္မွ ေကာင္းတယ္။ စာသင္သားဘ၀တုန္းက ဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းဟင္းမရဘူး။ ေမတၱာကိုေတာ့ သိပ္ယံုၾကည္တယ္။ ဘုန္းႀကီးက ညက်ေတာ့ ဆြမ္းခံလမ္းက အိမ္ေတြကို မွန္းျပီးေတာ့ ေမတၱာပို႔တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ပို႔တုန္းလို႔ေမးရင္ ဆြမ္းဟင္းေလးဘာေလး ရေအာင္လို႔ ပို႔တာပဲေနာ္။ ေမတၱာပို႔တယ္။ မနက္ျဖန္က်ေတာ့ တခါတရံ ဆြမ္းေလာင္းတတ္တဲ့သူက ဆြမ္းဟင္းေလာင္းတယ္။ ငါ့ေမတၱာ ေတာ္ေတာ္စူးရွတာပဲ။ ေနာက္တရက္က်ေတာ့ အဲဒီအိမ္က မေလာင္းဘူး။ ဘုန္းႀကီးက ငါ့ေမတၱာ ဘယ္ႏွယ္ျဖစ္သြားပါလိမ့္။ ဘယ္ႏွယ္မွ မျဖစ္နဲ႔ေလ၊ ငါကလည္း သူတို႔ ခ်မ္းသာေစဖို႔ထက္ ငါခ်မ္းသာေစ ဖို႔က အေရးႀကီးတဲ့ ေမတၱာ၊ ဘယ္လို စူးမွာတုန္းလို႔။ အဲဒီလို အေနမ်ိဳးနဲ႔ ေျဖခဲ့တယ္ေလ။

ႏြားမႀကီး ေမတၱာ---
     ေမတၱာဟာ တကယ့္ေစတနာနဲ႔ပို႔တဲ့ ေမတၱာျဖစ္ရမယ္။ တခါတုန္းက ႏြားမႀကီးက ႏြားကေလးကို ႏို္႔တိုက္ေနတယ္။ ႏို႔တိုက္ေနတဲ့ဥစၥာဟာ သားကေလးအေပၚမွာ ေမတၱာအင္မတန္ ႀကီးက်ယ္မေနေပ ဘူးလား။ အေ၀းက လွံနဲ႔လွမ္းျပီးေတာ့ ထိုးတာ၊ လွံရြက္ဟာ ထန္းရြက္လိုပဲ ေလွ်ာက်သြားတယ္။ မစူးဘူး။ ဒါ ေမတၱာရဲ႔ အစြမ္းေနာ္။ ေမတၱာရဲ႔ အစြမ္း။ ခုနကလိုေပါ့ေလ၊ မရိုးမသား ဆိုရင္ေတာ့လည္း ဘုန္းႀကီးလို ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ ေမတၱာေတြဟာ ေတာ္ေတာ္စြမ္းပါတယ္။ ေတာ္ေတာ့္ကို စြမ္းပါတယ္။

အမွ်ေ၀တယ္ဆိုတာ---
     အမွ်ေ၀တယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာက ဒီလို၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ စာထဲမွာ ပတၱိဒါန၊ ကိုယ္ရတဲ့ အလွဴဒါနကို ကိုယ္ျပဳတဲ့ အလွဴဒါနကို သူတို႔လည္းပဲ ကိုယ္ကုသိုလ္ရသလို ရၾကပါေစေတာ့လို႔ ဆိုတာကို အမွ်ေ၀-လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ အမွ်ေ၀တာက အရာရာ အေၾကာင္းညီညြတ္မွ အက်ိဳးရတယ္။

သီလမရွိသူကို လွဴျပီး အမွ်မေ၀နဲ႔---
     လူတေယာက္ သူ႔ရဲ႔ေဆြမ်ိဳးက ဟိုဘက္ဘ၀ေရာက္သြားျပီ၊ အိပ္မက္ကေလးဘာေလး ေပးလို႔မို႔ ဘ၀လြဲေနျပီဆိုတာလည္း သူသိျပီ၊ ဒါေၾကာင့္ သူကိုးကြယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုပင့္ျပီးေတာ့ ဆြမ္းေကၽြးတယ္။ ဆြမ္းေကၽြးေတာ့ အမွ်-အမွ်-လို႔ဆိုေတာ့ ဟိုကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သာဓုေခၚမယ္လို႔ ေစာင့္ေနတာ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာမွမရဘူး။ ထပ္ျပီးေတာ့ အိပ္မက္ေပးျပန္တယ္။ ခုန ဘုန္းႀကီးပဲပင့္ျပီးေတာ့ ဆြမ္းေကၽြး အမွ်ေ၀တယ္၊ မရဘူး။ တတိယ ခုလိုပဲ အိပ္မက္ေပးဟန္တူတယ္။ တတိယအႀကိမ္ အမွ်ေ၀ေတာ့ ငါ့အတြက္ ရမယ့္ပစၥည္းကို ဒုႆီလႀကီး စားသြားျပီလို႔ အိပ္မက္ေပးတယ္တဲ့။ သူကိုးကြယ္တဲ့ဘုန္းႀကီးက သီလမရွိဘူး။ သီလမရွိတဲ့သူကို လွဴဒါန္း အမွ်ေ၀ေတာ့ ဟိုမွာ အမွ်မရဘူး။ သာဓုေခၚမယ္လို႔ကို ေစာင့္ေနတာ၊ မရဘူး။

သံဃာလွဴျပီး အမွ်ေ၀ပါ---
     ဘုန္းႀကီးက ဘာကို ေလ့လာတုန္း၊ ဘာကို ေဟာတုန္းဆိုရင္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလွဴျပီးေတာ့ အမွ်မေ၀နဲ႔။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ စိတ္မခ်ရဘူး။ ဒီေတာ့ သံဃာကိုလွဴပါ၊ သံဃႆ ေဒမ၊ ဆြမ္းတအုပ္နဲ႔ သံဃႆ ေဒမ-လုပ္ပါ။ သံဃာကိုလွဴျပီးေတာ့ အမွ်ေ၀လို႔ရွိရင္ အမွ်ရပါတယ္။

ေတာင္သမန္ေက်ာင္းအမႀကီး---
     ဒါနဲ႔စပ္ျပီးေတာ့ ၀တၳဳတခု ေျပာမယ္။ မွတ္စရာေတြမို႔လို႔ အားလံုး မွတ္ရေအာင္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာင္ျမိဳ႔မွာပဲ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ အရင္က တံတားကူးျပီးေတာ့ ဟိုဘက္မွာ ေက်ာင္းတိုက္တတိုက္ ရွိပါတယ္။ ေတာင္သမန္တိုက္လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းအမႀကီးေတြက အင္မတန္ သူေတာ္ေကာင္းေတြ။ ေက်ာင္းဒကာႀကီးက အေစာႀကီးဆံုးတဲ့လကၡဏာရွိတယ္။ ေက်ာင္းအမႀကီးက အင္မတန္ သူေတာ္ေကာင္းတယ္။ ေက်ာင္းလည္းေဆာက္တယ္။ ေႏြအခါက်ေတာ့ေရအိုးေတြလည္း တည္တယ္။ အမ်ားေသာက္ဖို႔။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ေက်ာင္းအမႀကီးဆိုတဲ့ နာမည္ထက္ ေရခ်မ္းအမႀကီးလို႔ နာမည္တြင္ေနတယ္။

ေသခါနီး ငိုၾကလို႔ တေစၧျဖစ္---
     ေနာက္ ဒီဒကာမႀကီး ဆံုးသြားတယ္။ ဆံုးသြားေတာ့ ပထမ အသုဘျပဳတဲ့ေနရာမွာ ကုသိုလ္ေတြ ျပဳတယ္။ ေနာက္တခါ ရက္လည္ဆြမ္းဆိုျပီးေတာ့ ေကၽြးတယ္။ ေကၽြးေတာ့ ခုနက သူကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ၾကြလာျပီးေတာ့ တရားေတြေဟာတယ္။ ျပီးေတာ့ အလွဴဒါနေတြကို ေရစက္ခ်ျပီးေတာ့ အမွ်ေ၀ၾကတယ္။ အဲဒီလို အမွ်ေ၀ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ျပန္သြားေရာ၊ ျပန္သြားေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔နားမွာ တံတားရွိတယ္မဟုတ္လား၊ အင္းႀကီးကူးတဲ့တံတား။ တံတားကို ေတာ္ေတာ္သြားမိတဲ့ အခါၾကေတာ့ ဆရေတာ္ဘုရား။ ဆရာေတာ္ဘုရား-လို႔။ ဟဲ့ တို႔ေက်ာင္းအမႀကီး အသံပါလားလို႔။ ဟုတ္တယ္ ဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဘုရား။ ဘာျဖစ္ေနတုန္း။ တပည့္ေတာ္ ေသခါနီးမွာ ေဆြမ်ိဳးေတြက သားေတြ သမီးေတြကေပါ့ေလ ငိုၾကလို႔။ ေသခါနီးေနာ္ ငိုၾကလို႔၊ သူတို႔ကို စြဲလမ္းသြားျပီးေတာ့ တပည့္ေတာ္ တေစၧျပိတၱာ ျဖစ္ေနတယ္ဘုရား။ ေက်ာင္းအမႀကီး၊ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး တေစၧျပိတၱာ ျဖစ္ေနတယ္။

ေရတံခြန္ေတာင္ ေခၚသြားလို႔---
     သခ်ႋဳင္းမွာ လွဴၾကတန္းၾကတုန္းက တပည့္ေတာ္ ဘာမွမသိလိုက္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ အေဖာ္တေစၧေတြက ေရတံခြန္ေတာင္ကို ေခၚသြားလို႔မို႔ တပည့္ေတာ္ ဘာမွ မသိလိုက္ပါဘူး။ တေစၧေဆြကလည္း အင္မတန္ ညစ္တယ္။ ဒီလိုဂုဏ္ရွိ သိန္ရွိ ေက်ာင္းအမႀကီးက လိုခ်င္ရင္ ဟိုက ဆြမ္းကပ္ၾက၊ ဘာလုပ္ၾက၊ အဲဒီလို ေကၽြးၾကေမြးၾကမို႔၊ သူတို႔လည္း စားရေသာက္ရမယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလို ဂုဏ္ရွိသိန္ရွိ္ တေစၧကို ကၽြတ္သြားမွာ သိပ္စိုးတယ္။ ျပိတၱာေပါ့ေလ။ ကၽြတ္သြားမွာ သိပ္စိုးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရတံခြန္ေတာင္ ေခၚသြားၾကတယ္။ ေရတံခြန္ေတာင္ သက္သက္ကို  ေခၚသြားေတာ့ ဒီက အလွဴအတန္းေတြ ဘာမွမသိရွာဘူး။

အမွ်ရလို႔ ကၽြတ္သြား---
     ေနာက္ေတာ့ သူတို႔က မေခၚခင္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ၊ ဆြမ္းသြတ္မယ္လို႔ဆိုေတာ့ အေမၾကြပါ-လာပါ၊ ဖိတ္မွာေပါ့ေလ၊ အဲဒါနဲ႔ သူေရာက္တယ္။ ကေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားေတြလည္း ၾကားရပါတယ္။ နာရပါတယ္။ အမွ်လည္းရပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ခုပဲ ကၽြတ္ေတာ့မယ္ဘုရားလို႔ အသံေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ဒီေတာ့ အမွ်ေ၀တာက အက်ိဳးရွိတဲ့သူမွာေတာ့ သိပ္ရွိတယ္။ အက်ိဳးမရွိတဲ့သူေတြေတာ့ မရွိပါဘူး။

စနစ္တက် အမွ်ေ၀---
     ၀တ္ေက်တန္းေက် အမွ်ေ၀၊ ျပီးေတာ့ တငိုငိုတရယ္ရယ္နဲ႔ အမွ်ေ၀၊ စိတ္ကလည္း မပါ့တပါ။ ျပီးေတာ့ သားလည္းမဟုတ္၊ သမီးလည္းမဟုတ္တဲ့ လူေတြက ၀င္ျပီးေတာ့ အမွ်ေ၀။ ဟိုကလည္း စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္မွ ခ်မ္းသာမယ္။ တကယ္လို႔ ျပိတၱာျဖစ္ေနရင္ေပါ့ေလ။ ျပီးေတာ့လည္း ျပိတၱာမျဖစ္လို႔ လူ႔ေဘာင္ေရာက္ေနရင္လည္း ဒီအမွ်ေတြ အပိုပါပဲ။ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမွ်ေ၀တယ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာကလည္း အေျခအေနၾကည့္ျပီးေတာ့ အမွ်ေ၀ၾကပါ။ ျပီးေတာ့ သံဃာကိုလွဴျပီးေတာ့မွ အမွ်ေ၀ပါ။ ပုဂၢိဳလ္တပါးလွဴရင္ ကိုယ့္ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးက ဟန္ခ်င္မွဟန္မွာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ပုဂၢိဳလ္ကို မေရြးပါနဲ႔။ သံဃႆ ေဒမ-လို႔ ဆိုျပီးမွ အမွ်ေ၀ၾကပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက ေျပာေလ့ရွိတယ္။

ဆုမေတာင္းပါဘူး ဓိ႒ာန္တာပါ---
     ဆုေတာင္းတာ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ဆုေတာင္းတယ္လို႔ သူတို႔ဆိုတယ္။ အမွန္ကေတာ့ တပည့္ေတာ္ ဘုရားျဖစ္ရပါလို၏-လို႔ ဆုမေတာင္းပါဘူး။ ေအာက္က်ေနာက္က် ဒီလိုမလုပ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္လို႔ ဗုေဒၶါ ေဟႆံ-ငါဘုရားျဖစ္မယ္။ သတၱ၀ါေတြကို ကယ္ဆယ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တပါးက သာမန္ကၽြတ္တမ္း၀င္ျပီးေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္ ဒီသူေတြမွာ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္မွာေပါ့။  ငါ့လို အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တပါးက ကိုယ္လြတ္ရုန္းသြားရင္ မတရားဘူး။ လမ္းမက်ဘူး။ အမ်ားကို ကယ္ျပီးေတာ့မွ ဗုေဒၶါ ေဟႆံ-ဘုရားျဖစ္မယ္။ ဒီလို ဓိ႒ာန္တဲ့လကၡဏာပါ။ တခါတေလ ဗုေဒၶါ-ဘုရား၊ ဘ၀ါမိ-ျဖစ္ရပါလို၏-လို႔ ဒီလိုဆုေတာင္းမ်ိဳးေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေတြ႔ဘူး။

ဆုလည္းေတာင္း အလုပ္လည္းလပ္---
     ဒါေၾကာင့္ ဆုေတာင္းဟာ စိတ္ရဲ႔အေၾကာင္းအရာကို ထုတ္ေဖာ္ျပီးေတာ့ ေျပာတာပါ။ စိတ္ရဲ႔အေၾကာင္းအရာကို ထုတ္ေဖာ္ျပီးေတာ့ ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ ရခ်င္မွလည္းရမယ္။ တခ်ိုဳ႔ အလုပ္လုပ္မွ ရမယ္။ ဆုေတာင္းရံုနဲ႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ မရႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဆုလည္းေတာင္းေပါ့၊ အလုပ္လည္း လုပ္ေပါ့၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္လို႔ရွိရင္ ဆုေတာင္းခ်င္လည္း ေတာင္းေလ။ ဘုရားျဖစ္ေလာက္တဲ့ အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ပါေလ။ အဂၢသာ၀က ျဖစ္ခ်င္လို႔ရွိရင္ ဆုလည္းေတာင္း ေတာင္းပါေလ။ အဂၢသာ၀ ျဖစ္ေလာက္တဲ့ အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ပါေလ။

ယေသာဓရာ၏ ေရွးေကာင္းမႈ---
     ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာမွာ အတူပါလာတဲ့ ယေသာဓရာဟာ ဘုးရားအေလာင္းက ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ဆုလည္းမေတာင္းေသးဘူး။ ဗ်ာဒိတ္လည္း မေပးေသးဘူး။ ရေသ့က ေကာင္းကင္က ပ်ံလာတာေနာ္၊ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္နဲ႔ေနာ္။ သူနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ဒီဘ၀မွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေပါင္းရဘူး။ အဲ ဒါေပမယ့္လို႔ ျမင္ျမင္ခ်င္း သူ႔မွာ ဘုရားပူေဇာ္ဖို႔ ပါလာတဲ့ ၾကာစည္း ၈-စည္းထဲက ၅-စည္းကို ရေသ့လက္ထဲ ထည့္ျပီးေတာ့ ဘုရားပူေဇာ္ပါ-အေနမ်ိဳးနဲ႔ ၃-စည္းကို သူယူျပီးေတာ့ ဒီပကၤရာဘုရားကို ပူေဇာ္တယ္။

စိတ္ကညြတ္ေနတယ္---
     ဘုန္းႀကီးက ေက်နပ္လိုက္တာ၊ ၾကာလွဴတာေတာင္မွ ဘုရားအေလာင္းကို အသာေပးျပီးေတာ့ ၅-စည္းေပးတယ္။ သူက ၃-စည္းယူျပီးေတာ့ ေ၀တယ္။ ျပီးေတာ့ သူက ဘုရားအေလာင္းရဲ႔ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္ဖို႔ရန္ သူႏႈတ္က ဆုေတာင္းသလား၊ မေတာင္းသလားေတာ့ မသိဘူး။ စိတ္က ေကာင္းေကာင္းညြတ္ေနတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ၾကာစည္းကို လွဴျပီးေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာကပဲ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူတယ္။ ဒီၾကာစည္းလွဴတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ပါရမီကို အတူလိုက္ေစာင့္ေရွာက္ျပီးေတာ့ ျဖည့္တဲ့ ပါရမီ မပ်က္ေအာင္ သူက ေစာင့္ေရွာက္ျပီးေတာ့ လိုက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာကပဲ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူခဲ့တယ္။ သူက ဘယ္လိုဆုေတာင္းသလဲေတာ့ မသိဘူး။ စိတ္ကေတာ့ သိပ္ညြတ္သြားတယ္။ ဆုေတာင္းခ်ည္း အားမကိုးနဲ႔။

ဒါေၾကာင့္ ဆုေတာင္းခ်ည္းေတာ့ အားမကိုးနဲ႔။ ဆုေတာင္းခ်ည္း အားကိုးလို႔ရွိရင္ အမ်ားစုေတြဟာ ဘုရားေတြျဖစ္ၾကမွာေပါ့။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဘုရားမေျပာနဲ႔ ဟိုဘ၀နတ္ျပည္ေရာက္ဖို႔ေတာင္ ဆုေတာင္းၾကည့္စမ္း၊ မရပါဘူး။ အမွန္ကေတာ့ ဆုေတာင္းဆိုတာ စိတ္ညြတ္တာပါ။ စိတ္ညြတ္တာကို ႏႈတ္နဲ႔ေဖာ္ထုတ္ျပီး ေျပာတာပဲရွိတယ္။

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၁၀-ခု စက္တင္ဘာလ)

No comments: