Tuesday, March 1, 2011

ေလာကပါလတရားႏွင့္အညီ က်င့္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေစ


ဤကမၻာေလာကႀကီးကို အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆိုးအျဖစ္မွ သာယာလွပေသာ ေလာကအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစရန္ တရားႏွစ္ပါးက ေစာင့္ေရွာက္ထား၏။ ယင္းတရားႏွစ္ပါးကား ဟိရီ ႏွင့္ ၾသတၱပၸ တို႔ ျဖစ္သည္ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာထားသည္။ 
ဟိရီ-ဟူသည္မွာ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္တရားတို႔ကို က်ဴးလြန္ရန္ ရွက္ျခင္းႏွင့္ ၾသတၱပၸ-ဟူသည္ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္တရားတို႔ကို က်ဴးလြန္ရန္ ေၾကာက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

ဒုစရို္က္တရားဟူသည္ ကိုယ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳျခင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မေကာင္ေသာစကားကို ေျပာျခင္းႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ မေကာင္းေသာအၾကံကို ၾကံစည္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္တို႔ျဖင့္ မေကာင္းမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူကို ဘုရားရွင္ သာဓုေခၚေတာ္မူ၏။ ယင္းတရားႏွစ္ပါးနဲ႔အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္ပါက ေလာကႀကီးသည္ အစဥ္သာယာျပီး ျငိမ္းေအး ၀ေျပာေနမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဟိရီႏွင့္ၾသတၱပၸကို ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာတရား(ေလာကပါလတရား)ဟူ၍ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႔သူတို႔ကား ယင္းတရားႏွစ္ပါးကို သိကားသိ၏။ မျဖည့္က်င့္ႏိုင္ၾကေပ။ အခ်ိဳ႔ကား ျဖည့္က်င့္ရန္ မဆိုထားဘိ ေလာကပါလတရားဟူသည္ အဘယ္နည္းဟူ၍ မသိရွိေပ။ သိရန္လည္း လို၏။ ျဖည့္က်င့္ရန္လည္း လို၏။

ဘုရားရွင္မူကား ပါရမီေတာ္ ထိုစဥ္ကာလ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ကပင္ ေလာကပါလတရားကို သိလည္းသိ၏၊ က်င့္လည္းက်င့္၏။ သိသည့္အတိုင္း က်င့္ၾကံခဲ့ေသာေၾကာင့္ အပူေဇာ္ခံခဲ့ရသည့္ထံုး ရွိခဲ့၏။ သာဓကျပရေသာ္---

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တခုေသာဘ၀တြင္ ရာမအမည္ရွိေသာ မင္းတပါးျဖစ္ခဲ့၏။ အခါတပါး ရာမမင္းသား၊ ညီေတာ္ရင္းႏွင့္ ဖေအတူ မေအကြဲ ေတာ္စပ္သူ စႏၵကုမာရ မင္းသားငယ္တို႔သံုးဦးသည္ ေတာနက္တခုအတြင္းသို႔ သက္ေရာက္သြားသည္။ ညီအကိုသံုးေယာက္သည္ ေဆာင္ယူခဲ့ေသာ-ေရ ကုန္သြားျပီးေနာက္ ေရ-ထပ္မံေသာက္လိုျပန္သည္။
အကိုရာမမင္းသားက ညီအရင္းျဖစ္သူအား ေရရွာထြက္ေစသည္။ ေရအရွာထြက္သြားေသာ ညီသည္ ဘီလူးတေကာင္ ပိုင္ေသာ ေရကန္တြင္း သက္ဆင္းမိ၍ အဖမ္းခံရေတာ့၏။ ဘီလူးက ေလာကပါလတရား (ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာတရား) ကို သိလို၍ ေမးသည္။ မင္းသားက မသိ၍ မေျဖႏိုင္။

ညီေတာ္ရင္း ျပန္ခ်ိန္တန္ေသာ္မွ မျပန္ႏိုင္သျဖင့္ ဖေအတူ မေအကြဲ ညီငယ္ကို ထပ္လႊတ္၏။ ေရွ႔နည္းတူ အဖမ္းခံရ၏။ ဘီလူးေမးသည့္ ေလာကပါလတရားကိုလည္း မေျဖႏိုင္၊ ညီေတာ္ႏွစ္စလံုး ျပန္မေရာက္သည့္အခါ အကိုႀကီး ရာမကိုယ္တိုင္ လိုက္သြားရာ ေရကန္ကိုေတြ႔ရ၏။ ညီႏွစ္ေယာက္ ေရကန္တြင္းသို႔ သက္ဆင္းသည့္ ေျခရာသာျမင္ရျပီး ျပန္တက္သည့္ေျခရာကို မျမင္၊ ပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ဤကန္ကို ေစာင့္သူတဦးဦးက ညီမ်ားကို ဖမ္းထားေၾကာင္း သိလိုက္၏။

ရာမမင္းသားသည္ ကန္စပ္ရွိ ၾကာရိုးကိုခ်ိဳးျပီး ၾကာရိုးမွတဆင့္ ေရကို စုပ္ေသာက္လိုက္သည္။ ကန္ေစာင့္ဘီလူးက ကိုယ္ထင္ျပျပီး မိမိပိုင္သည့္ကန္ေရကို ေသာက္သျဖင့္ မိမိအစာျဖစ္ျပီဟု ေျပာကာ မင္းသားအား ေလာကပါလတရားကို ေမး၏။ အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ေလာကပါလတရားကို ေျဖၾကားရာ ဘီလူးက အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေမးသည့္အခါ အေမကြဲ ညီကို ထားခဲ့ျပီး ညီရင္းကိုေခၚကာ တိုင္းျပည္သို႔ ျပန္သြားပါက တရားႏွင့္မေလ်ာ္ ျဖစ္ေပမည္။ သို႔ျဖစ္၍ မေအကြဲညီကို ေရြးခ်ယ္ရေၾကာင္း မင္းသားက ေျဖၾကား၏။

ဘီလူးက သင္မင္းသားသည္ ေလာကပါလတရားကို သိ၏။ သိသည့္အတိုင္းလည္း က်င့္ေပ၏ဟု ခ်ီးက်ဴးကာ တရားကို ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ညီရင္းကိုပါ လႊတ္ေပးလိုက္ေလသည္။
ဤဇာတ္ေတာ္၏ ဆိုလိုခ်က္မွာ ေလာကႀကီး သာယာ၀ေျပာေအာင္ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေသာတရားသည္ ထင္ရွားရွိ၏။ ထင္ရွားရွိေသာတရားကို သိေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကား ရမည္။ ေလ့က်င့္သင္ၾကား၍ သိရွိလာသည့္အတိုင္း က်င့္ေဆာင္ရန္လိုေပသည္။ ေလာကပါလတရားကို သိရံုမွ်သိ၍ မက်င့္ေဆာင္ပါမူ ဟင္းေမႊေသာ ေယာင္းမသည္ ဟင္းအရသာကို မသိသကဲ့သို႔ ေလာကပါလတရား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကိုလည္း သိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။

ေလာကပါလတရားကို သိသည့္အတိုင္း က်င့္ၾကံမွသာလွ်င္ ေလာကအတြက္ေရာ ဘ၀အတြက္ပါ အက်ိဳးရွိႏိုင္ေပမည္။ မိမိအက်ိဳး၊ ေလာကအက်ိဳးကို သယ္ပိုးလုိသူသည္ ေလာကပါလ တရား (ကမၻာေစာင့္တရား) ဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ တရားတို႔ကို က်င့္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါ အေထာက္အထားက သာဓကေဆာင္လ်က္ရွိသည္။

ေစာျပည္စိုး
(၀ယ္သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ ဂ်ာနယ္ ၂၀၀၅-ေဖေဖာ္၀ါရီလ) 

No comments: