Tuesday, March 1, 2011

ကိုယ္လုပ္သမွ် ကိုယ္ခံရ


ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ရဟန္းသံုးပါးသည္ ပင္လယ္ကူးေလွႀကီးတစင္းတြင္ လိုက္ပါခဲ့ၾကသည္။ ေလွႀကီးသည္  သမုဒၵရာအလယ္တြင္ ေရွ႔မတိုး ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ရပ္တန္႔သြားသည္။ ထိုအခါ ေလွသူႀကီးက "တို႔ေလွတြင္ ကံဆိုးသူ ပါလာသည္။ မဲႏႈိက္ၾက"ဟူ၍ ေလွထိုးသားမ်ားကို အမိန္႔ေပးသည္။ မဲႏႈိက္ၾကေသာအခါ ေလွသူႀကီး၏ဇနီး မဲေပါက္ေလသည္။ ေလွထိုးသားမ်ားက ေနာက္တႀကိမ္ မဲျပန္ႏႈိက္သည္။ ေလွသူႀကီး၏ဇနီးပင္ မဲေပါက္ျပန္၏။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ မဲႏႈိက္ေသာအခါတြင္လည္း ေလွသူႀကီး၏ဇနီးျဖစ္သူပင္ မဲေပါက္သည္။

ေလွသူႀကီးက...ငါ့ဇနီးကို ေရထဲ ပစ္ခ်လိုက္ေတာ့။ ပင္လယ္ေရျပင္မွာ ငုပ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္ျဖစ္ေနရင္ ငါ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မယ္။ လည္ပင္းမွာ အိုးဆြဲ၊ အိုးထဲ ေက်ာက္ခဲေတြထည့္ျပီး တခါတည္း ျမႇဳပ္သြားေအာင္ ပစ္ခ်လိုက္ေပေတာ့-ဟု အမိန္႔ေပးလိုက္သည္။

ေလွထိုးသားမ်ားသည္ ေလွသူႀကီး အမိန္႔ေပးသကဲ့သို႔ စီစဥ္ျပီး ေလွသူႀကီး၏ဇနီးကို ပင္လယ္ေရျပင္ထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ၾကသည္။ ထိုအခါ  ဇနီးျဖစ္သူ ေရထဲအေရာက္ ေလွႀကီးသည္လည္း ပစ္လႊတ္လိုက္ေသာ ျမားကဲ့သို႔ ေရွ႔သို႔တရွိန္ထိုး ေရြ႔လ်ားသြားေတာ့သည္။

ထိုအခ်င္းအရာကို ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေတြ႔လွ်င္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းၾကမည္ဟု စိတ္ကူးထားသည္။
**********
တေနရာတြင္လည္း ကမ္းစပ္ရွိ တဲအိမ္တလံုးကို မီးစြဲေလာင္သည္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ တဲအေပၚ ပ်ံသန္းေနေသာ က်ီးငွက္တေကာင္ကို မီးကြင္းတခုက လည္မွာ စြပ္မိလ်က္ မီးေလာင္ေသဆံုးသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားထံေရာက္ပါက ေလွ်ာက္ထားၾကမည္ဟု ရဟန္းသံုးပါးက စိတ္ကူးဆံုးျဖတ္ထားၾကသည္။
**********
ခရီးေပါက္၍ ရြာတရြာသို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ ရဟန္းသံုးပါးသည္ ရြာရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ တည္းခိုရန္ ခြင့္ပန္ေသာအခါ ေနရာလပ္မရွိ၍ ရြာအနီး ေက်ာက္ေတာင္ဂူႀကီးထဲတြင္ ေနၾကရသည္။ ထိုသို႔ေနၾကစဥ္ ႀကီးမားေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးသည္ ေတာင္ထိပ္ေပၚမွ လိမ့္က်လာလ်က္ ဂူေပါက္၀တြင္ ပိတ္မိေနေတာ့သည္။ ရြာသားမ်ား ၀ိုင္း၀န္းဖယ္ရွား တြန္းၾကေသာ္လည္း မရဘဲ ပိတ္ျမဲပိတ္လ်က္ရွိသည္။ သံုးရက္ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ ပိတ္လ်က္ရွိေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးသည္ အလိုလိုလိမ့္သြားလ်က္ ေက်ာက္ဂူပြင့္သြားေတာ့သည္။ သံုးရက္တိုင္တိုင္ ဆြမ္းဘုဥ္းမေပးရေသာ ရဟန္းသံုးပါးသည္ အင္အားခ်ည့္နဲ႔လ်က္ ဂူတြင္းမွ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကိုလည္း ဘုရားရွင္ထံေရာက္လွ်င္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းၾကမည္ဟု စိတ္ကူးထားၾကသည္။

ဘုရားရွင္ထံပါးေရာက္ၾကေသာအခါ ရဟန္းသံုးပါးသည္ မိမိတို႔ လမ္းခရီးတြင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရပံုအျဖစ္ဆန္းတို႔ကို ေျပာဆိုေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။

ပင္လယ္ေရျပင္သို႔ ပစ္ခ်ခံခဲ့ရေသာ ေလွသူႀကီး၏ ဇနီးသည္ တဘ၀တြင္ သူေဌးသမီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ ေမြးထားေသာ ေခြးကေလးႏွင့္ အျမဲအတူ သြားလာေလ့ရွိသည္။ အပ်ိဳေပါက္အရြယ္ ေရာက္ေသာအခါတြင္လည္း ေခြးကေလးသည္ မိန္းမပ်ိဳေနာက္သို႔ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေလ့ရွိသည္။ ထိုအခါ ေခြးကေလးႏွင့္ အတူသြားလာေလ့ရွိေသာ မိန္းမပ်ိဳကို ကာလသားမ်ားက "မုဆိုးလာျပီ၊ မုဆိုးလာျပီ"ဟု ေနာက္ေျပာင္ေလ့ရွိၾကသည္။ မိန္းမပ်ိဳသည္ ေခြးကေလးေၾကာင့္ အရွက္ရသည္ဆိုကာ တေန႔တြင္ ေခြးကို ျမစ္ဆိပ္သို႔ ေခၚသြားသည္။ ေခြးလည္ပင္ကို ႀကိဳးခ်ည္၊ ေက်ာက္ခဲအျပည့္ ထည့္ထားေသာ အိုးႏွင့္ တြဲခ်ည္ကာ ေရထဲသို႔ တြန္းခ်လိုက္သည္။ ေခြးကေလး ေရနစ္ေသရွာသည္။ ထိုမေကာင္းျပဳမႈ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ယခုဘ၀တြင္ ပင္လယ္ေရျပင္သို႔ ပစ္ခ်ခံခဲ့ရေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ၾကားေလသည္။

လည္ပင္း မီးကြင္းစြပ္မိ၍ ေသဆံုးရေသာက်ီးသည္ တဘ၀တြင္ လယ္သမားတဦး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ၏ ေပကပ္ကပ္ ႏြားကို လည္ပင္းတြင္ ေကာက္ရိုးႀကိဳးထံုးစြပ္၍ မီးရႈိ႔သတ္ခဲ့သည္။ ထိုမေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ယခု က်ီးဘ၀တြင္ မီးကြင္းစြပ္မိ၍ ေသဆံုးရေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ၾကားေတာ္ မူသည္။

ရဟန္းသံုးပါးသည္ ေရွးဘ၀တခုတြင္ ႏြားေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ တေန႔တြင္ ဖြတ္ႀကီးတေကာင္၊ ေတာင္ပို႔ထဲသို႔ ၀င္သြားသည္ကို ႏြားေက်ာင္းသားလုလင္မ်ား ျမင္ရသျဖင့္ တြင္း၀ကို ရြႊ႔ံျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ထားလိုက္သည္။ သံုးရက္ၾကာမွ သတိရ၍ တြင္း၀ကို ဖြင့္ေပးလိုက္သည္။ ဖြတ္ႀကီးသည္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ကာ တြင္းထဲမွ ထြက္လာသည္ကို ေတြ႔ၾကေသာ ႏြားေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သနား၍ မသတ္ဘဲ လြတ္လိုက္သည္။ ထိုသို႔မိမိတို႔ ျပဳခဲ့ေသာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ဂူထဲတြင္ ရဟန္းသံုးပါး  ပိတ္ခံခဲ့ရသည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္ေတာ္ဘုရားက အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းတို႔ကို ျပန္ေျပာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္သည္။

မေကာင္းမႈကံမ်ားသည္ မေကာင္းက်ိဳးကို ေပးတတ္စျမဲျဖစ္ပါသည္။ မိမိျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားသည္ ဘ၀စဥ္ဆက္လိုက္၍ မေကာင္းေသာအက်ိဳးေပးတတ္သည္ကို သတိႏွင့္ဆင္ျခင္သင့္လွပါသည္  ကိုယ္လုပ္သမွ် ကို္ယ္သာခံရတတ္ေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းႏွင့္ သတိေပးေရးသားလိုက္ပါသည္။

မေကာင္းမႈျပဳေသာသူသည္ ေကာင္းကင္၌ေနေသာ္လည္းေကာင္း၊
သမုဒၵရာအလယ္၌ ေနေသာ္လည္းေကာင္း၊
ေတာင္ေခါင္းထဲ၌ ၀င္၍ေနေသာ္လည္းေကာင္း၊
မေကာင္းမႈအျပစ္က မလြတ္ရာ၊ 
မေကာင္းမႈအျပစ္ ခံစားရျခင္းက လြတ္အပ္ေသာအရပ္ဟူ၍ တကြက္မွ် မရွိေလ။ (ဓမၼပဒ) 

ဦးသန္းထြန္း (ပါေမာကၡ-ျငိမ္း)
ပညာေရးတကၠသိုလ္
(၀ယ္သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ဂ်ာနယ္ ၂၀၀၅-ေဖေဖာ္၀ါရီလ)

No comments: