Tuesday, April 12, 2011

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ပုတီးစိပ္

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီကား ျမန္မာႏိုင္ငံ တ၀န္းရွိ သာသာနေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦးမ်ားစြာကို ဦးစီးျပီး ေဆာင္၇ြက္တည္ေထာင္ေပးေသာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးေသာ သာသနာ့ဟိတဓဇ နာယက ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တဦး ျဖစ္၏။

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အရပ္ရပ္ရွိ ျမိဳ႔ေပါင္း ၂၁၊ ဌာနေပါင္း ၄၇-ဌာနတို႔၌ သာသနာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦး အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို အခိုင္အခန္႔ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀ွမ္းရွိ သာသနာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦမ်ား၏ ေရွးေခတ္တန္ဖိုးမွာ ကုေဋ(၅၀)မွ် ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားေသာ သာသနာ့အေဆာက္အဦ အခ်ိဳ႔၏ တန္ဖိုးမွာ သိန္း(၂၀)ေက်ာ္ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားသိရွိရ၏။

ေသေသာသူ ၾကာလွ်င္ေမ့-ဟူေသာ စကားရွိ၏။ သို႔ေသာ္ မေမ့သင့္ မေမ့ထိုက္ မေမ့အပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မေမ့ေကာင္းဟု ကၽြႏ္ုပ္ထင္၏။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ သာသနျပဳရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီအေၾကာင္းႏွင့္ သူ၏ လူသိနည္းေသာ အစြမ္းထက္ျမက္သည့္ ပုတီးစိပ္အေၾကာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္သည္ သုေတသနျပဳ ေလ့လာျပီး ဓမၼမိတ္ေဆြ သူေတာ္စင္တို႔အတြက္ တင္ျပအပ္ပါသည္။

ဇာတိမ်ိဳးရိုး---
ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီကို အဖ ဦးေရႊလွ+အမိ ေဒၚခိုဥ-တို႔မွ ရမည္းစင္းျမိဳ႔နယ္ အေနာက္ေတာင္ ရြာသာရြာ နိဂံုး၌ (၁၂၂၉)ခုႏွစ္ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္(၅)ရက္ တနလၤာေန႔တြင္ ဖြားျမင္၏။ အခ်ိဳ႔က ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ အမိျဖစ္သူမွာ ေဒၚကန္-ဟု အမွတ္အသား ျပဳၾကသည္။


ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ငယ္နာမည္မွာ ေမာင္ဖိုးေမာင္-ျဖစ္သည္။ (၁၂၄၉)ခုႏွစ္တြင္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။ ရဟန္း၀ါ (၁၂)၀ါတိုင္တိုင္ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကို မျပတ္သင္ၾကားခဲ့ျပီးေနာက္ (၁၂၆၁)ခုႏွစ္တြင္ သိကၡာခ်လ်က္ ရေသ့အသြင္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခဲ့ျပီးေနာက္ ရေသ့ဘ၀ျဖင့္ မႏၲေလးျမိဳ႔ သာခိုေတာင္ ေရႊျမင္တင္ေတာင္မ်ား၌ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားကို အားထုတ္ေနသည္။

ရမည္းသင္း ေရႊျမင္တင္ေတာင္---
ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ ရမည္းသင္း အေရွ႔ဘက္ ေရႊျမင္တင္ေတာင္မွ အစျပဳ၍ သာသနာျပဳခရီး စတင္ခဲ့သည္။ (၁၂၆၉) ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္သို႔ ၾကြေရာက္လာခဲ့သည္။ ရေသ့ႀကီး ဦၚခႏၲီ သာသနာျပဳခဲ့ေသာ ျမိဳ႔ေပါင္း (၂၀) ဌာနေပါင္း (၄၇)ဌာန ရွိခဲ့၏။

၁။ မႏၲေလးျမိဳ႔=မႏၲေလးေတာင္၊ ရန္ကင္းေတာင္၊ မယ္ခဲ့ေတာင္၊ အာနႏၵာ၊ နန္းတြင္းေတာရ၊ ေရႊစာရံ၊ 
                   ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး၊ စႏၵာမုမိ ကုသိုလ္ေတာ္၊ သက်သီဟ၊ ေတာင္ျပံဳး၊ ဆုေတာင္းျပည့္၊ 
                   ဆုေတာင္းရ။ 
၂။ ျပင္ဦးလြင္= ဉာဏ္ေတာ္ မဟာျမတ္မုနိ၊ ေရ၀င္ေတာင္။
၃။ နမၼတူ=      ေရႊျမင္သာေတာင္။
၄။ သီေပါ=     ေဘာ္ႀကိဳဘုရား။
၅။ စစ္ကိုင္း=   ဆင္မ်ားရွင္၊ ရွင္ျဖဴရွင္လွ။
၆။ မိုးေကာင္း= မန္းဦးေတာင္။
၇။ ေတာင္ႀကီး=ရပ္ေတာ္မူဘုရား။
၈။ ပင္းတယ=  ေရႊဥမင္ဘုရား၊ လိုဏ္ဂူ။
၉။ ရမည္းသင္း=ေရႊျမင္တင္၊ ေတာင္ပျခဳပ္၊ 
    ေရႊယင္ေက်ာ္=ေရႊယင္အိ၊ ေရႊယင္ဖံုး၊ မင္းသမီး၊ မဟာျမတ္မုနိ၊ ေပ်ာ္ရြာ၊ ပိေတာက္ကုန္း(ေညာင္လြန္)
၁၀။ ေနျပည္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနား=ဆင္ျဖဴေတာင္၊ စူဠာမဏိ(ဓမၼိကေတာင္)
၁၁။ ေနျပည္ေတာ္ လယ္ေ၀း=ေရႊလက္လွဘုရား။
၁၂။ ပဲခူး=        ေရႊဟသၤာကုန္း၊ ေနာင္ေတာ္ႀကီး။
၁၃။ သထံု=မဟာျမတ္မုနိ၊ ရဟႏၲာေက်ာင္း၊ ဓာတ္ေတာ္ေစတီ၊ ေရႊစာရံေက်ာက္စာ။
၁၄။ ေမာ္လျမိဳင္=အလံတင္ေတာ္(ဦးခႏၲီ)ဘုရား။
၁၅။ ေခ်ာင္းဆံု=ျမင္းမိုရ္ေတာင္။
၁၆။ ပုပၸါး=      ေရႊသာေလ်ာင္း။
၁၇။ ေက်ာက္ဆည္=ေရႊဆပ္သြား။
၁၈။ မိုးကုတ္=  ထီးေတာင္။
၁၉။ အင္း၀ (တံတားဦး)=မဂၤလာေစတီ။
၂၀။ မင္းဘူး=  မန္းစက္ေတာ္၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာ(ဆယ္ေတာ္)၊ မဟာျမတ္မုနိ တို႔ျဖစ္၏။ 

ျခြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္ျခင္း---
သာမန္လူတို႔ စိတ္ကူးျဖင့္ ျပဳလုပ္ရန္ပင္ မ၀ံ႔သည့္ သာသနိက အေဆာက္အဦႀကီးမ်ားကို ေတာင္ထပ္မ်ား ေပၚ၌ တည္ေဆာက္ရသည့္ တာ၀န္မွာ ႀကီးေလးလွပါဘိ၏။ ထူးျခားေသာ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ စိတ္၊ ေစတနာ၊ သဒၶါ၊ အစြမ္းသတတိ၊ ပါရမီ တန္ခိုးသတၱိတို႔ေၾကာင့္ လြယ္ကူစြာျဖင့္ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ခဲ့သည္သာ ျဖစ္သည္။

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး လုပ္ရပ္တို႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀န္းလံုးရွိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔က ႏွစ္သက္ၾကည္ျဖဴၾကသည္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ေစတနာရွင္မ်ားကလည္း အလွဴေငြမ်ားစြာျဖင့္ ထည့္၀င္လွဴဒါန္းၾကသည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ေစတနာ၊ သဒၶါတရားတို႔ကို ျခြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္လက္ခံၾက၏။

အႀကီးအကဲမ်ား မ်က္လံုးျပဴး---
ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္း သာသနာျပဳခဲ့ေသာ ဘုရား၊ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ တန္ေဆာင္း၊ ျပာသာဒ္၊ ဇရပ္၊ ေရကန္၊ ေစာင္းတန္း၊ အသြယ္သြယ္တို႔မွာ လက္စြျေတာ္ပန္းရံ ပန္းပဲပညာရွင္မ်ားႏွင့္ သစ္၀ါး မပါဘဲ သံ၊ သဲ၊ ေက်ာက္၊ ဘိလပ္ေျမ(အဂၤေတ) မ်ားျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ တခုတည္းပင္ (၁၁၆-)သိန္းေက်ာ္ ကုန္သည္ဆို၏။  ထိုသို႔ ေငြသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ တန္ဖိုးရွိေသာ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားကို ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ လုပ္ကိုင္စီမံ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို ျဗိတိသွ်အစိုးရ အႀကီးအကဲတို႔ပင္ မ်က္လံုးျပဴး၍ အံ႔ၾသခဲ့ၾကရသည္။

ေရႊျဖစ္သည္ဟူေသာ သတင္း---
ျဗိတိသွ် အစိုးရလက္ထက္က ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေရႊျဖစ္သည္ဟူေသာ သတင္းေၾကာင့္ ဘုရင္ခံ၏ အထူးယံုၾကည္မႈကို ခံရေသာ စံုေထာက္(၃)ဦးကို ေစလႊတ္ျပီး ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေငြစကၠဴ လုပ္-မလုပ္ ဆိုသည္ကို လွ်ိဳ႔၀ွက္စြာ ေထာက္လွမ္းခဲ့သည္ဆို၏။ ျမန္မာႏို္င္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဘုရင္ခံ၏ အထူးစံုေထာက္မ်ားသည္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေငြစကၠဴ လုပ္-မလုပ္ သိ၇ေအာင္ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းရန္ မႏၲေလးေတာင္ေျခတြင္ လူသြားလူလာ အရိပ္အျခည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။

ရက္အားျဖင့္သာ ႏွဏ္ရက္သံုးရက္ခန္႔ ၾကာျမင့္သြားျပီျဖစ္၏။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာသတင္း သဲလြန္စကို ရွာမရေအာင္ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ မႏၲေလးေတာင္ေပၚမွ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီက ထိုစံုေထာက္ အေက်ာ္အေမာ္မ်ားကို လူလႊတ္ျပီး ေတာင္ေပၚသို႔ အေခၚခိုင္းလိုက္၏။
မႏၲေလးေတာင္ေပၚသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီက တည္ၾကည္သည့္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေမာင္ရင္တို႔ ဘာကိစၥ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းစရာရွိလို႔ ဒီကိုလာတာလဲ-ဟူ၍ ေမး၏။

စံုေထာက္ေက်ာ္မ်ားသည္ ဘာမွ်မေျပာေသးဘဲ တဦးမ်က္ႏွာ တဦးၾကည့္ကာ မည္သို႔မည္ပံု အေျဖေပးရလွ်င္ သင့္ႏိုးႏိုး စဥ္းစားေနၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အမွန္အတိုင္း ဖြင့္ဟ၀န္ခံရလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ျပီး

တပည့္ေတာ္တု႔ိဟာ ရေသ့ႀကီး ေငြေတြ အမ်ားႀကီးရေအာင္ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း လုပ္သလဲဆိုတာကို ဘုရင္ခံက တာ၀န္ေပးလို႔ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းရေအာင္ လာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ထိုအခါ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီက-
ေၾသာ္-ေငြကိစၥကို ငါ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ေငြေတြအမ်ားႀကီးရေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာ သိခ်င္တာေပါ့။
မွန္ပါ့-
ကဲ ဒီလိုဆိုလည္း သိရေအာင္ လုပ္ျပရတာေပါ့။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ထားၾကေနာ္-
ထိုသို႔ ေျပာဆိုျပီး ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ သူ႔ေရွ႔တြင္ရွိေသာ ေၾကးစည္ အဖိုႏွင့္အမကို သူကိုယ္တိုင္ပင္ သြား၍ သံုးခ်က္တီးလိုက္၏။

ဤသို႔ ေၾကးစည္ကို တီးခတ္လိုက္သည္ႏွင့္ တခဏအတြင္းမွာပင္ ေတာင္ေျခမွ ဘုရားဖူး ပရိသတ္သည္ အစုလိုက္ အျပဳလိုက္ မႏၲေလးေတာ္ေပၚသို႔ တက္ေရာက္လာၾကျပီး မိမိတို႔ စိတ္၊ ေစတနာ၊ သဒၶါရွိသေလာက္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္ လက္၀တ္ရတနာပစၥည္းအျပင္ ေငြမ်ားကိုလည္း ရေသ့ႀကီးအား လွဴဒါန္းေတာ့၏။

ယင္းကဲ့သို႔လွဴဒါန္းျခင္းသည္ အလွဴခံေသတၱာပံုးအတြင္းသို႔ ေငြမ်ား ထည့္သြားျခင္းမဟုတ္၊ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစံု ေမးကာ ေငြမ်ား ထည့္၀င္လွဴဒါန္းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ အလွဴရွင္မ်ား၏ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစံုကို ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီက စံုေထာက္ေက်ာ္မ်ားအား  ေရမွတ္ေစ၏။ အလွဴရွင္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ တရက္တည္း တခ်ိန္တည္းအတြင္း၌ တစုတေ၀းတည္း ေရာက္ရွိလာၾကပံုမွာ ဆန္းၾကယ္၍ေနေတာ့သည္။

စံုေထာက္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားက အလွဴရွင္မ်ား၏ ရုပ္လကၡဏာကိုလည္း အေသအခ်ာေလ့လာမွတ္သားေလ့ ရွိသည္။ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစံုကိုလည္း ေရးကူးမွတ္သားထား၏။ ယခင္က လွဴဒါန္းျပီးသည္ ဆိုေသာသူမ်ား၏ ေနရပ္လိပ္စာမ်ားကိုလည္း ေရးကူးထားျပန္၏။ စံုေထာက္ႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ တနာရီခန္႔ အလွဴရွင္မ်ား၏ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစံုကို ေရးမွတ္သားျပီး အလွဴေငြမ်ားကို ေကာက္ခံသိမ္းယူၾကည့္ရာ တနာရီအတြင္း ရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားမွာ က်တ္တေသာင္းေက်ာ္ ရွိေလသည္။

ဤတြင္ စံုေထာက္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားသည္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီအား ဦးခ်ကာ မႏၲေလးေတာင္ေပၚမွ ျပန္လည္၍ ဆင္းသြားၾကေတာ့၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ စံုေထာက္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔ ေရးမွတ္ယူသြားခဲ့ေသာ ေနရပ္လိပ္စာမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ စံုစမ္းၾကည့္ရာ အမွန္တကယ္ရွိေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကျပီး ေစတနာသဒၶါ တရား ထက္သန္စြာဖျင့္ လွဴဒါန္းခဲ့ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္ဆို၏။ ထိုအေၾကာင္း အရာတို႔ကို ဘုရင္ခံထံသို႔ သူတို႔၏အေတြ႔အႀကံဳမ်ား အစီရင္ခံစာ ေရးသားတင္သြင္းလိုက္ေသာအခါ "ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေငြစကၠဴ လုပ္,မလုပ္၊ ေရႊ ျဖစ္,မျဖစ္ ဆိုေသာ ျပႆနာ-မွာ ရွင္းသြားေတာ့သည္။

သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္---
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျဗိတိသွ်အစိုးရုိကုယ္တိုင္ပင္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီအား တကယ္စစ္မွန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ သြားလိုရာသို႔ ေရေၾကာင္း၊ ကုန္းေၾကာင္း၊ ခရီးလမ္းမ်ားကို အလြယ္တကူ သြားလာႏိုင္ေစရန္ ခြင့္ျပဳလက္မွတ္မ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းထားသည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ျပဳလုပ္ေသာ ဘုရားပြဲေတာ္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြျမ်ားကို ျဗိတိသွ် အဂၤလိပ္ အစိုးရမင္းထံ အမိန္႔မခံယူဘဲ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္အထိ အထူးအခြင့္အေရးမ်ားကို ေပးထား၏။

ဘုရင္ခံက ေလးစားျခင္းခံရ---
မၾကာမီမွာပင္ ျမန္မာဘုရင္ ဆာဟာကုတ္ဘတၱလာ၏ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ကိုယ္တိုင္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီရွိရာ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္သို႔ ရိုေသေလးစားစြာ လာေရာက္၍ ႏႈတ္ဆက္ဂါရ၀ျပဳသည္။ ျမန္မာဘုရင္ခံ ဆာဟာကုတ္ဘတၱလာသည္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီအား ေတြ႔သည္ႏွင့္ လက္မွကိုင္ထားေသာ ဦးထုပ္ကိုျပကာ "ကၽြႏ္ုပ္ ခင္ဗ်ားကို ဘယ္ေလာက္ေလးစားၾကည္ညိဳပါသလဲ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဆီကို လာတဲ့အတြက္ မင္းတဲ(ဗိုလ္တဲရိပ္သာ)မွ ထြက္စဥ္ကပင္ ဦးထုပ္ကို  ခၽြတ္ကိုင္လာခဲ့ပါတယ္-ဟူ၍ ေျပာျပ၏။

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသာမက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားပင္လွ်င္ ေလးစားၾကည္ညိဳျခင္းကို ခံရေသာ လူေတာ္လူေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္တဦး ျဖစ္၏။ (၁၉၆၆)ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသား လာမာေဂါ၀ိႏၵ-သည္ တိမ္ျဖဴျဖဴခရီး (The way of the white cloud) အမည္ရွိ ခရီးသြားမွတ္တမ္း စာအုပ္ကို ေရးသာျပဳစုခဲ့သည္။ ထိုစာအုပ္သည္ ပဥၥမအႀကိမ္အထိ ထုတ္ေ၀ခဲ့ရ၍ လူႀကိဳက္မ်ားလွေသာ စာအုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ယင္းစာအုပ္တြင္ မႏၲေလးေတာင္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ-ေခါင္းစဥ္ငယ္ျဖင့္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီအား မိမိျမင္ရစဥ္က အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ မွတ္တမ္းတင္ကာ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို အက်ယ္တ၀င့္ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကို ေလ့လာဖတ္ရႈခဲ့ရ၏။

ဓနသိဒၶိ---
ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီသည္ မႏၲေလးေတာင္ကို မြမ္းမံသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္မႏၲေလးေတာင္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ-ဟူ၍ ပိုမိုလူသိမ်ား၏။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ႀကီးမွဴးႏႈိးေဆာင္၍ ျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားမွာ လြန္စြာမွ မ်ားျပားလွသည္။ အတိအက် တန္ဖိုးျဖတ္ရန္ မလြယ္ကူေပ။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႔ေသာသူမ်ားက ဓနသိဒၶိေပါက္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးဟု ဆိုသူက ဆို၏။ တခ်ိဳ႔ကလည္း ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီထံတြင္ သိဒၶိျပီးေျမာက္ေသာ ဓာတ္လံုးရွိရမည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေနၾက၏။

ျပန္လည္တည္ေဆာက္---
အႏွစ္(၄၀)ေက်ာ္အတြင္း ျမိဳ႔ေပါင္း ၂၀၊ ဌာနေပါင္း ၄၇-ဌာနတို႔တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သာသနာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုတို႔ကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ပ်က္စီးဆံုးရႈံးသြားခဲ့ေသာ အေဆာက္အအံုတခ်ိဳ႔ပင္လွ်င္ သိန္းေပါင္း(၂၀)ေက်ာ္ခန္႔ တန္ဖိုးရွိ၏။ စစ္ျပီးရာတြင္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ မိမိ၏ ေကာင္းမႈမ်ားပ်က္စီးရသည္ကို အသစ္တဖန္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္မြမ္းမံေသးသည္။ ထိုသို႔ ျပင္ဆင္မြမ္းမံရင္း အေဆာက္အအံုသစ္မ်ားကိုလည္း တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္စိုင္းျပင္းသြားေသးသည္။

ကြယ္လြန္ရွာျပီ---
ဤကဲ့သို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မနားမေန ဘုရားေစတီ ပုထိုးတန္ေဆာင္းဇရပ္မ်ားကို စီမ့ေဆာက္လုပ္ေသာ သာသနာျပဳခဲ့ေသာ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္(၁၃၁၀)ခုႏွဏ္ ျပာသိုလ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁၄)ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ညေန သက္ေတာ္(၈၂)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားေတာ့သည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ရုပ္ကလာပ္ကို (၂)ႏွစ္တိုင္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကျပီး ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ေထာက္ပံ႔လွဴဒါန္းေငြ(၅၀၀၀) က်ပ္ႏွင့္ အရပ္ရပ္ စ်ာပနအလွဴေတာ္ ရန္ပံုေငြမ်ား စုေပါင္းလ်က္ (၁၃၁၂)ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလဆန္း (၈)ရက္ေန႔မွ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔အထိ မႏၲေလးျမိဳ႔ ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔မွ ႀကီးမွဴး၍ မႏၲေလးေတာင္ေျခ ကြင္းျပင္တြင္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ အႏၲိမစ်ာပန က်င္းပသျဂႋဳဟ္ခဲ့သည္။

ရေသ့၀ိဇၨာ ဦးခႏၲီ---
ႏိုင္ငံေက်ာ္ မိုးညႇင္းေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ မိုးညႇင္းသမၺဳေဒၶဘုရားအတြင္း ရေသ့ႀကီး၏ ပံုတူ ထုလုပ္၍ ရေသ့၀ိဇၨာ ဦးခႏၲီ-ဟု ကမၸည္းထိုးထားေပး၏။

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ပုတီးစိပ္---
ရန္ကုန္ျမိဳ႔ စဥ့္အိုးတန္းေအာက္လမ္း တိုက္အမွတ္(၁၀)တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ ဗားကရာေက်ာင္း အမႀကီး ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ စေနေထာင့္ရွိ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီဘုရားႏွင့္ တန္ေဆာင္းဒါယကာ ေဒၚဦး၏ သမီး ေဒၚညိမ္းေအး(စာေရးသူ၏ အဘြားျဖစ္သူ)သည္ ဂႏၶာရီ ေလာကီပညာရပ္မ်ားကို ၀ါသနာထံု၍ ေလ့လာလိုက္စားျပီး ပုတီးစိပ္ေလ့ရွိ၏။

တေန႔သ၌ ကၽြႏ္ုပ္က အဘြားျဖစ္သူ ေဒၚညိမ္းေအးအား အဘြား ဘာကို ပုတီးစိပ္လဲ။
ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေပးထားတဲ့ သရဏဂံု(၃၀) မႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို ပုတီးစိပ္တာေပါ့ ငါ့ေျမးရဲ႔။
အဲဒီ သရဏဂံု (၃၀)ကို ပုတီးစိပ္ရင္ ဘာျဖစ္သလဲ ဘြားဘြား။
သရဏဂံု (၃၀)ကို ပုတီးစိပ္ရင္ ေငြေတြရျပီး ခ်မ္းသာတာေပါ့။

ကၽြႏ္ုပ္ ကေလးဘ၀က ဘြားဘြားေဒၚညိမ္းေအးက ေျပာဆိုခဲ့ေသာ စကားကုိ ယခုထက္တိုင္ မွတ္ရေနမိ ေသးသည္။ ဘြားဘြားသည္ ေန႔စသ္ေန႔တိုင္း ဘုရားရွိခိုးအျပီးတြင္ ဘုရားစင္ေရွ႔၌ ပုတီးစိပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါသမယက အဘြားေဒၚညိမ္းေအး ေျပာခဲ့ေသာ မႏၲေလးေတာင္ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ေပးခဲ့သည့္ သရဏဂံု(၃၀)အေၾကာင္းကို သိလည္း မသိ။ သိေအာင္လည္း မေလ့လာခဲ့ေပ။ မိမိႏွင့္ မဆိုင္သကဲ့သို႔ပင္ ေနထိုင္ခဲ့၏။

ကၽြႏ္ုပ္၏အဘြားျဖစ္သူ ေဒၚညိမ္းေအးသည္ လြန္စြာမွ ခ်မ္းသာခဲ့သည္။ စစ္ႀကိဳေခတ္ကာလက ေရႊတဆယ္သားလွ်င္ (၂၃)က်ပ္မွ်သာ ေပါက္ေစ်းရွိစဥ္ကာလက ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ေငြက်ပ္ သိန္းေပါင္း (၆၀)ေက်ာ္မွ် ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကာလက ေရႊမရွား၊ ေငြမရွား အျဖစ္ႏွင့္ ဘ၀တြင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရဖူးသည္။ ကၽြႏ္ု္ပ္သည္ ေကာင္းေပ့ညႊန္႔ေပဆိုေသာ ၀တ္ေကာင္းစားလွမ်ားကို ၀တ္ဆင္ခဲ့ရဖူးျပီး အေကာင္းဆံုးေသာ အစားအစာမ်ားကိုလည္း စားေသာက္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းသို႔ သြားလွ်င္ ဂ်ာမနီလုပ္ အိုပယ္ကားျဖင့္ သြားခဲ့ရျပီး ပြဲထိုင္ အလွဴမဂၤလာ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားဆိုလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ မာစီးဒီးကားသစ္ႀကီးႏွင့္ သြားေရာက္ခဲ့သည္။

ေခတ္ကာလေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲလာျပီး အဘြားျဖစ္သူ ေဒၚညိမ္းေအးလဲ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္၍ ဘ၀တပါးသို႔ ေျပာင္းသြားခဲ့သည္။ အဘြားကြယ္လြန္ျပီးခ်ိန္ကစျပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သားအမိတေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စိတ္ဒုကၡ ကိုယ္ဒုကၡတို႔ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ႀကံဳရေတာ့သည္။
ခလုတ္ထိမွ အမိတ-ဆိုေသာ စကားစဥ္အတိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြေသာ ေဘးဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳရသည့္အခါတြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘြားေျပာခဲ့ေသာ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ ပုတီးစိပ္ သရဏဂံု(၃၀) မႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို သြား၍ အမွတ္ရေနမိသည္။ ထိုအခါ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္ဆိုေသာ သရဏဂံု (၃၀) မႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို အမွန္တကယ္ သိရွိနားလည္လိုေသာစိတ္ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ရွာေဖြေလ့လာ ၾကည့္ခဲ့ရာ ေတြ႔ေလေတာ့ျပီ။ ကၽြႏ္ုပ္ ေလ့လာေတြ႔ရွိေသာ သရဏဂံု(၃) မႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို ယခုဘ၀ ရႏိုင္ေသာအက်ိဳး အက်ယ္မ်ားပါ အလြယ္တကူ သိရွိႏိုင္ရန္ အကုန္ေဖာ္၍ ေရးသားပါအံ႔။

သရဏဂံု (၃၀) မႏၲာန္ေတာ္ႀကီး---
ပထမဦးစြာ ဇာ-ေဘာ-ဇီ-ယာ-မ-မ-အ-အ-နိ-နိ-ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ ၁၀-ခ်က္ အရက်က္ရမည္။
(၁) ဇာတိပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     ဇာတိပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     ဇာတိပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၂) ေဘာဂပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     ေဘာဂပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     ေဘာဂပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၃) ဇီ၀ိတပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။    
     ဇီ၀ိတပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     ဇီ၀ိတပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၄) ယာ၀ဇီ၀ံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     ယာ၀ဇီ၀ံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     ယာ၀ဇီ၀ံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၅) မရဏပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     မရဏပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     မရဏပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၆) မရဏကာလပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     မရဏကာလပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     မရဏကာလပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၇) အရဟတၱမဂၢပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     အရဟတၱမဂၢပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     အရဟတၱမဂၢပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၈) အရဟတၱမဂၢကာလပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     အရဟတၱမဂၢကာလပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     အရဟတၱမဂၢကာလပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၉) နိဗၺာနပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
     နိဗၺာနပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
     နိဗၺာနပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
(၁၀) နိဗၺာနကာလပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။     
       နိဗၺာနကာလပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။
       နိဗၺာနကာလပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။

အနက္ကား---
(၁) ဇာတိပရိယႏၲံ-ဇာတိပဋိသေႏၶ ကုန္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္၊ 
ဗုဒၶံ-ျမတ္စြာဘုရားကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။
ဓမၼံ-တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။
သံဃံ-သံဃာေတာ္ျမတ္ကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။

(၂) ေဘာဂပရိယႏၲံ-စည္းစိမ္ဥစၥာ ကုန္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္၊
ဗုဒၶံ-ဓမၼံ-သံဃံ-

(၃) ဇီ၀ိတပရိယႏၲံ-အသက္ ကုန္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္။
(၄) ယာ၀ဇီ၀ံ-အသက္ထက္ဆံုး။
(၅) မရဏပရိယႏၲံ-ေသခါနီးတိုင္ေအာင္။
(၆) မရဏကာလပရိယႏၲံ-ေသသည့္တိုင္ေအာင္။
(၇) အရဟတၱမဂၢပရိယႏၲံ-အရဟတၱမဂ္ ရသည့္တိုင္ေအာင္။
(၈) အရဟတၱမဂၢကာလပရိယႏၲံ-အရဟတၱဖိုလ္ ရသည့္တိုင္ေအာင္။
(၉) နိဗၺာနပရိယႏၲံ-ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံခါနီးတိုင္ေအာင္။
(၁၀) နိဗၺာနကာလပရိယႏၲံ-ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံသည့္တိုင္ေအာင္။
ဗုဒၶံ-ျမတ္စြာဘုရားကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။
ဓမၼံ-တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။
သံဃံ-သံဃာေတာ္ျမတ္ကို၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ဆည္းကပ္ပါ၏။

ပုတီးစိပ္ရန္---
တပုဒ္လွ်င္ ဗုဒၶံ၊ ဓမၼံ၊ သံဃံ ပြား၍ သရဏဂံု(၃၀) ျဖစ္၏။ 
ပုတီးစိပ္ေသာအခါ ဗုဒၶံ တစ္လံုး၊ ဓမၼံ တစ္လံုး၊ သံဃံ တစ္လံုး၊ စိပ္ရ၍ (၁၀)ပုဒ္မွာ (၃၀) ျဖစ္လာ၏။
(၁) ဇာတိပရိယႏၲံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။   ( ပုတီးတလံုးခ် )
     ဇာတိပရိယႏၲံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။   ( ပုတီးတလံုးခ် )
     ဇာတိပရိယႏၲံ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။( ပုတီးတလံုးခ် ) စသည္ ပုတီးစိပ္ေလ။ 

ပုတီးစိပ္ေသာအခါ စိတ္တည္ၾကည္စြာထား၍ ဂုဏ္ေတာ္သံုးပါး အနက္သေဘာကို ဉာဏ္ႏွင့္သိ၍ ၾကည့္၍ စိပ္ႏိုင္ပါလွ်င္ အက်ိဳးထူးႀကီးမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ရႏိုင္ၾကကုန္၏-ဟု ယံုၾကည္ရိုေသစြာ ပုတီးစိပ္ေလ။
သရဏဂံု၊ ကိုယ္လံုးျခံဳ၊ အကုန္သိဒၶိေပါက္။
သရဏဂံု၊ ကိုယ္လံုးထံု၊ အာရံုထင္နိမိတ္။
သရဏဂံု၊ သံုးဆယ္စံု၊ အကုန္ပုတီးစိပ္။
အႏၲရာယ္ကင္း၊ ကပ္ေက်ာ္နင္း၊ ေပါျခင္းလာဘ္မဆိပ္။

သရဏဂံု သံုးဆယ္ဂါထာ မႏၲာန္ေတာ္ႀကီး အက်ိဳးႀကီးပံုအက်ယ္ ---
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ျမတ္ကို ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့၍ သရဏဂံုမႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို ရြတ္ဆိုၾကလွ်င္ ၾကံတိုင္းေအာင္၏။ ေျပာသမွ် ျပီးစီး၏။ လူ နတ္တို႔ ခ်စ္ခင္၏။

ထမင္း ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ အစားအစာမ်ားကို မန္း၍ စားက (၉၆)ပါးေရာဂါ မျဖစ္ႏိုင္။ မိမိေနေသာ အိမ္ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းျဖစ္ေစ၊ သစ္ပင္ျဖစ္ေစ၊ ေနရင္းထိုင္ရင္း၊ သြားရင္းလာရင္း၊ စားရင္းေသာက္ရင္း၊ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ ႀကီးကို ရြတ္ပြားကာ ေနၾကလွ်င္ (ေၾသာ္) ငါသည္ အဖိုအနဂၣ ထိုက္တန္လွေသာ ဂုစ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို အာရံုစြဲစြဲႏွင့္ စိတ္ထဲဉာဏ္ထဲတြင္ ျမဲျမဲႀကီး ေတြ႔ဆံုမိ ၾကည္ညိဳမိရေပျပီဟု ပါရာယနသုတၱန္လာ ပိဂႋယမေထရ္ကဲ့သို႔ မွတ္ထင္၀မ္းေျမာက္ရမည္။

တကယ္တမ္းယံုၾကည္၍ ဂုဏ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ရြတ္ဆိုပြားလတ္ ဆည္ကပ္သူတို႔မွာ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ရင္ဆိုင္မေတြ႔ရဟု မွတ္၊ မေကာင္းေသာ အနိ႒ေဘးရန္အေပါင္းတို႔သည္ မလာမေရာက္ႏိုင္သည့္ျပင္ ေလာက၌ က်က္သေရမဂၤလာ စီးပြား အစားအစာ တိုးတက္သည္။

ဤသရဏဂံု(၃၀)ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္စြာႏွင့္ ရြတ္ဆိုပြားလတ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူတို႔သည္ ၀ိပတၱိကပ္ဆိုးလည္း မထိုက္၊ ပ်က္စီးျခင္း ဗ်သနလည္း မဆိုက္၊ ရန္သူလည္း မကပ္၊ ဗုဒၶဓာတ္ သရဏဂံု ကိုယ္လံုျခံဳၾကလွ်ႈ္ ေလာကီဘံုျဖစ္ရာ ရတနာေတြလည္းေပါ၊ အသက္ရွည္လို႔ ေရာဂါကင္း၊ သာသနာေတာ္  ျမတ္ႀကီးကလည္း ေနေရာင္မက ထြန္းေတာက္လို႔ လင္းႏိုင္ပါသတည္း။

စာေရးသူ ၀န္ခံခ်က္။
(ဤသရဏဂံု သံုးဆယ္ မႏၲာန္ေတာ္ႀကီးကို တေန႔လွ်င္ ပုတီး(၉)ပတ္စိပ္၍ (၉)ရက္ အဓိ႒ာန္၀င္ခဲ့ရာ အဓိ႒ာန္(၉)ႀကိမ္ ျပည့္ေသာေန႔ရက္တြင္ ထူးထူးျခားျခား လာဘ္သပၸကာ ၀င္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ သိရွိပြားမ်ား အက်ိဳးတရား ရႏိုင္ေစရန္ တင္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။)

သုေတသီျမင့္ထြန္း
(အစြမ္းထက္ေသာ ပုတီးစိပ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ား) စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္-၉၇ (၁၂)။
(ေရာင္ျပန္ မဂၢဇင္း ၂၀၁၀-ႏို၀င္ဘာလ)

No comments: