Wednesday, April 20, 2011

ဘာသာေရး ျပႆနာ (၁၀၆)

(ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္)

(ပရိတ္ရြတ္၍ က်န္းမာျခင္း)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ လူမ်ားသည္ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာဓာတ္မ်ား ေဖာက္ျပန္ၾကျပီး က်န္းမာေရးခ်ိဳ႔တဲ့ၾကပါသည္။ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းျဖင့္ က်န္းမာလာႏိုင္ပါသလားဘုရား။
(မသင္းသင္းေအး၊ ဒဂံုျမိဳ႔သစ္ေျမာက္ပိုင္း)

(ေျဖ) 
ပရိတ္ ေမတၱာ ဘာ၀နာ တရားတို႔သည္ ကံအလုပ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ကုသလကမၼ-ေကာင္းေသာကံအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားအဖို႔ စိတ္ကလည္း ၾကည္လင္ရႊင္ပ်လာသည္။ စ္ိတ္၏ ၾကည္လင္ရႊင္ပ်မႈေၾကာင့္ ပူမႈ၊ ေအးမႈ၊ ဥတု (အထူးအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းရွိ ဥသၼာ ေတေဇာဓာတ္) ညီညြတ္မွ်တမႈေၾကာင့္ စားေသာက္ေသာ အာဟာရကိုလည္း ပါစကေတေဇာက ေၾကက်က္ေစသည္။ 

က်န္ေသာ အာေပါ ၀ါေယာ ဓာတ္တို႔ကလည္း အညီအမွ် လႈပ္ရွားေကာင္းမြန္ေစ၍ စိတ္၏က်န္းမာျခင္း၊ ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္းတို႔လည္း ျဖစ္ေပၚလာရပါသည္။ ေဗာဇၩင္သုတ္ကို ရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ က်န္းမာသည္ဆိုရာ၌ ေဗာဇၩင္ ၇-ပါးတရားေၾကာင့္ ကံ-စိတ္-ဥတု-အာဟာရ ႏွင့္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ညီမွ်ေစေၾကာင္း၊ ဣေျႏၵတို႔ ၾကည္လင္ေစေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာထားခ်က္ ရွိပါသည္။
*********************************************************************************
( မာတုဂါမ ေမာင္းေသာကား )
(ေမး) အရွင္ဘုရား မာတုဂါမမ်ား ေမာင္းေသာကားကို ရဟန္း သံဃာမ်ား စီးခြင့္ ရွိ-မရွိ သိလိုပါသည္၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။
(မႏွင္းသီရိ၊ သံတြဲ)

(ေျဖ) ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ စီရင္ေသာ ခုဒၵသိကၡာ ဘာသာဋီကာ ၄၄၂-၌ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ား ပါရွိ၏။
”အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ ဂိလာနႆ ယာနံ ပုမယုတၱံ” ႏြားထီး၊ ျမင္းထီး စသည္ ကအပ္ေသာ (တပ္ေသာ) ယာဥ္ကိုလည္းေကာင္း၊ (ဟတၳဝဋၬကံ) လက္ျဖင့္ လည္ေစအပ္ေသာ (လက္ျဖင့္ေမာင္းေသာ) ယာဥ္ကိုလည္းေကာင္း၊ မက်န္းမာေသာ ရဟန္း စီးေကာင္းသည္။
ပုမယုတၱ-ႏြားထီးစသည့္ အထီးသတၱ၀ါ ကသည့္ (တပ္ထားသည့္) ယာဥ္ျဖစ္လွ်င္ ေမာင္းႏွင္သူမွာ ေယာက်္ားျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ အပ္၏ဟု ဆိုအပ္၏။ မိန္းမေမာင္းေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စသည္မွာ အထူးဆိုဖြယ္ပင္ မလိုေခ်၊ စီးေကာင္း စီးခြင့္ရွိသည္ဟု သိႏိုင္ပါသည္။ 
***********************************************************************************
( ဆည္းလည္း-ဆြဲလဲ)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ေစတီေတာ္တို႔၏ ထီးေတာ္ေအာက္ဆံုးအဆင့္ သံေခြ၌ ခ်ိတ္ဆြဲပူေဇာ္ထားေသာ အသံသာယာစြာ ျမည္တတ္သည့္ အရာ၀တၳဳမ်ားကို အခ်ိဳ႔က ေခါင္းေလာင္း၊ အခ်ိဳ႔က ဆြဲလြဲဟု အျငင္းပြားလ်က္ ရွိၾကပါသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ အမည္နာမ အမွန္ကို အျငင္းပြားသူတို႔ စိတ္ႏွလံုးေအးေလာက္ေအာင္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ေဂါပကအဖြဲ႔၊ သမိုင္း၀င္ ျမစည္းခံုေစတီေတာ္ အင္းမျမိဳ႔)

(ေျဖ) 
ေခါင္းေလာင္းသံညည္း၊ ေရႊဆည္းလည္း၊ ခ်ည္းခ်ည္းသံလြင္လြင္”ဆိုသည့္အတိုင္း ေခါင္းေလာင္းႏွင့္ ဆည္းလည္း (ဆြဲလဲ) သည္ ပံုစံတူျဖစ္လ်က္ အႀကီး အေသးသာ ကြာျခားပါသည္။ ေစတီေတာ္တို႔၏ ထီးေတာ္၌ ဆြဲထားေသာ ေခါင္းေလာင္း ငယ္ကို ေခါင္းေလာင္းဟု မေခၚ၊ ဆည္းလည္းဟုသာ ေခၚပါသည္။ တြဲလြဲဆြဲသည္ ဟူေသာ ျမန္မာေ၀ါဟာရ စကားသံအတိုင္း အမ်ားအားျဖင့္ ဆြဲလြဲ-ဟု ေခၚၾကပါ၏။ ျမန္မာအဘိဓာန္တြင္ ဆည္းလည္း-န/ဆြဲလဲ/။

၁။ ေလတိုက္လွ်င္ လႈပ္ခတ္ရန္ ေညာင္ရြက္ဆြဲ အဆန္ထည့္ထားသည့္ ေခါင္းေလာင္းငယ္ (ေစတီ ထီးေတာ္တြင္ ဆြဲတပ္ေလ့ရွိသည္) ေလညင္းလာက၊ ပဥၥဂၤလည္း၊ ျမျမခ်ည္းခ်ည္း၊ ေရႊဆည္းလည္းႏွင့္၊ နရည္းစရာ၊ မႏႈိင္းသာတည့္။ ဘံု၃၃၊ ေညာင္းေညာင္း ခ်ည္းခ်ည္း၊ ေရႊဆည္းလည္းႏွင့္၊ နရည္းျမဴးကြန္႔” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေစတီေတာ္တို႔၌ ဆြဲထားသည့္ ေခါင္းေလာင္းငယ္ကို ေခါင္းေလာင္း-ဟု မေခၚ၊ ဆည္းလည္း (စကားသံျဖင့္-ဆြဲလဲ) ဟုသာ ေခၚေၾကာင္း မွတ္သားထားသင့္ပါသည္။
***********************************************************************************
( ေျမခိုးျခင္း)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ အိမ္ႏွစ္အိမ္ၾကား ၀န္းျခံကာေသာအခါ တဖက္ျခံေျမမွ အနည္းငယ္ ၃”၄”ခန္႔ ပိုကာမိ၍ တဖက္ျခံေျမရွင္က ေက်နပ္ခြင့္လႊတ္မႈ မရွိပါလွ်င္ အဒိႏၷာဒါနကံ ေျမာက္ပါသလား၊ ထိုအဒိႏၷာဒါနကံသည္ ျခံ၀င္းကာစဥ္ ခဏ(တႀကိမ္တည္းသာ) ေျမာက္ပါသလား၊ ထိုျခံ၀င္းတည္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ကံေျမာက္ေနသည္ ဆိုျခင္းမွာ မွန္ပါသလား အရွင္ဘုရား။

ျခံေျမအပို ယူထားသူသည္ ဥပုသ္ေန႔မ်ား၌ ၈-ပါးသီ ခံယူေဆာက္တည္ပါကလည္း အဒိႏၷာဒါနကံ က်ိဳးေပါက္ျပီး ျဖစ္ေနသည္(ဥပုသ္သီလ မေျမာက္) ဆိုျခင္းမွာ မွန္ပါသလား အရွင္ဘုရား၊ သံသရာအက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ အရွင္ဘုရား။
(မစန္းခင္-မီးစက္ကြက္သစ္၊ ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႔)

(ေျဖ)
ခိုးယူအပ္ေသာ ဥစၥာသည္ ဇဂၤမဥစၥာ၊ ထာ၀ရဥစၥာ ဟူ၍ ၂-မ်ိဳးရွိသည္။ ေရႊ၊ ေငြ၊ ကၽြဲ၊ ႏြား စေသာ ဥစၥာသည္ ဇဂၤမ-ေရႊ႔ေျပာင္း၍ ရေသာဥစၥာျဖစ္၍ လယ္၊ ယာေျမ၊ တိုက္တာ အိုးအိမ္ စေသာ ဥစၥာသည္ ထာ၀ရ-ေရႊ႔ေျပာင္း၍ မရေသာ ဥစၥာ ျဖစ္သည္။ 

ဇဂၤမ-ထာ၀ရ-မည္သည့္ဥစၥာမဆို ခိုးယူစဥ္ အခိုက္အတန္႔( မူလေနရာမွ ေရႊ႔စဥ္) ၌သာ အဒိႏၷာဒါန ျဖစ္သည္။ 
တဖက္ေျမမွယူ၍ ျခံကာသူအဖို႔ ျခံကာစဥ္၌ အဒိႏၷာဒါနျဖစ္သည္။ 
သို႔ေသာ္ ထာ၀ရဥစၥာျဖစ္၍ မည္သည့္အခါမွ် ေပ်ာက္ပ်က္မသြား၊ အစဥ္ေတြ႔ျမင္ေနရ၍ အျခားသူ မသိေသာ္လည္း မိမိသိ၍ ျမင္တိုင္း သိတိုင္း ငါခိုးမိသည္၊ ယူမိသည္ဟု စိတ္ႏွလံုး မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ေနမည္။ တသက္လံုး ၀ိပၸဋိသာရ=စိတ္ႏွလံုး မသာရႊင္မႈ၊ ပူပန္မႈ ျဖစ္ေနရမည္။

ဇဂၤမဥစၥာကို ခိုးမႈ၌ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အထပ္ထပ္ျပဳေန၍ သီလ ဘာ၀နာ ပြားမ်ား၍ အကုသိုလ္မေပ်ာက္သည့္တိုင္ အားေသးသြား၍လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္က အားေကာင္း၍လည္းေကာင္း အပါယ္ပဋိသေႏၶ မေပးႏိုင္ ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ထာ၀ရဥစၥာ ခိုးမႈမွာ ပစၥည္းက မေပ်ာက္မပ်က္၊ တသက္လံုး ေတြ႔ျမင္ေနရျပီး ေတြ႔ျမင္တိုင္းလည္း ၀ိပၸဋိသာရ ျဖစ္ရေတာ့ သည္။ ကုသိုလ္ျပဳတိုင္းလည္း ၀ိပၸဋိသာရျဖစ္ေန၍ ရႊင္ပ်ၾကည္လင္ သာရႊင္ျခင္းမျဖစ္၍ အဒိႏၷာဒါန အကုသိုလ္က အပါယ္အက်ိဳး မေပးသည့္တိုင္ေအာင္ ယင္း၀ိပၸဋိသာရက အပါယ္သို႔ ပို႔ေဆာင္တတ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထာ၀ရဥစၥာ လယ္ယာ ေျမျခံတို႔ကို မခိုးယူမိေအာင္ အထူးပင္ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါသည္။
***********************************************************************************
(လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ ဖေယာင္းတိုင္)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ဘုရားမီးပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေန႔လယ္ပိုင္း အလင္းေရာင္ရွိေနစဥ္ႏွင့္ မီးေခ်ာင္း ေရာင္ျခည္ေတာ္ တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ထားလွ်င္ ထပ္မံ၍ ဖေယာင္းတိုင္ဆီမီးျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳရပါ ဆိုသည္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ေဒၚေအးေအး၊ ရန္ကုန္)

(ေျဖ)
ေန႔လယ္ ေနေရာင္ ထြန္းလင္းေနခ်ိန္၌ ဖေယာင္းဆီမီး ပူေဇာ္ျခင္းမွာ အဓိပၸါယ္မရွိလွ၊ ေနလြဲခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းကပ္လွဴသကဲ့သို႔ အခ်ိန္အခါနႏွင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းမႈ လြဲေခ်ာ္ေန၍ ကုသိုလ္အထူး ျဖစ္ဖြယ္မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ညဥ့္အခါ၌ လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္ လင္းေနေသာ္လည္း ဖေယာင္းဆီမီး ညႇိထြန္းပူေဇာ္မႈကား အဓိပၸါယ္မရွိ မဟုတ္ပါ။ 

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကပင္ အျခားသူမ်ား အဖိုးတန္ပန္းမ်ား လွဴဒါန္းထားေသာ္လည္း (နတ္မ်ားက မႏၵာရ နတ္ပန္းမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ထားေသာ္လည္း) ဆင္းရဲသူမေလးတဦးက အဖိုးမတန္ေသာ သပြတ္ခါးပန္းကေလးျဖင့္ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းသျဖင့္ တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္သမီး ျဖစ္ရေၾကာင္း ၀တၳဳရွိပါသည္။ သူေဌးသူၾကြယ္မ်ား အဖိုးတန္ေသာ ဆြမ္းမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းထားသည့္ၾကားမွ မိမိတတ္အားသမွ် ၀င္ေရာက္လွဴဒါန္းသည္ကိုလည္း မတားျမစ္အပ္ပါ။ ထို႔အတူ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား ပူေဇာ္ထားသည့္ၾကားမွပင္ ဖေယာင္းတိုင္စသည္တို႔ျဖင့္ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ျခင္းမွာ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ လွဴဒါန္းပူေဇာ္မႈပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
***********************************************************************************
(ဘုရားအေနကဇာတင္ႏွင့္ ဆန္ပန္းေပါက္ေပါက္)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ဘုရားအေနကဇာတင္ေသာ အေလ့အက်င့္သည္ မည္သည့္ေခတ္က ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသလဲ ဘုရား။ အေနကဇာတင္ဂါထာမ်ားကို ရြတ္ဆို၍ ဆန္ပန္းေပါက္ေပါက္တို႔ျဖင့္ ဆင္းတုေတာ္ကို ပက္ျခင္း၏ အက်ိဳးအာနိသင္ကို ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ဦးထြန္းရင္ ေရႊျပည္သာျမိဳ႔)

(ေျဖ)
ဘုရားအေနကဇာတင္ျခင္းကို ဗုဒၶါဘိေသက မဂၤလာျပဳျခင္း အေနျဖင့္ အင္း၀ေခတ္ျပဳ ၀ိနည္းဋီကာျဖစ္ေသာ ၀ိနယာလကၤာရဋီကာတြင္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ေရးခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာေတာ္တေလွ်ာက္လံုးပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ယူဆရ၏။ ထို႔ထက္ေစာ၍ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားလည္း ေတြ႔ရေသးသည္။ 

ဆန္ပန္းေပါက္ေပါက္ ဆိုင္ရာမွာ ”ဒဗၺတိဏ၊ သုဒၶတ႑ဳလ၊ သိဒၶတၳ၊ သုမနမကုလ၊ လာဇသခၤါတာနိ”ဟူေသာ ဇာတ္ဋီကာစကားအရ ေနစာျမက္၊ ဆန္ပန္း၊ မုန္ညင္း၊ မေလးငံုေပါက္ေပါက္ ဤငါးမ်ိဳးမွာ ပစ္ေပါက္ ပူေဇာ္ရေသာ ပန္းငါးမ်ိဳးဟု က်မ္းဂန္တို႔တြင္ ဆိုသည္။ ယင္းငါးမ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ေလးမ်ိဳး သံုးမ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳး-မရႏိုင္အဆံုး တမ်ိဳးတည္းကို ျဖစ္ေစ ဘုရားစသည္၌ ပစ္ၾကဲ၍ ပူေဇာ္ၾကရကုန္၏။ ဤေခတ္တြင္ ဆန္ပန္း (အစိမ္း၊ အနီ၊ အ၀ါ စသည္ ေဆးဆိုးထားေသာဆန္)ႏွင့္ ေပါက္ေပါက္ကို ေရာ၍ အသံုးျပဳေလ့ရွိၾကသည္။ 
***********************************************************************************
(ပိသုဏ၀ါစာ မဂ္ပယ္ရာ)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ မေနာကံ သံုးပါး၌ ပိသုဏ၀ါစာကို အနာဂါမိမဂ္က ပယ္ေၾကာင္း ”ပိသုဏ၀ါစာ ဖရုသ၀ါစာ ဗ်ာပါေဒါတိ တတိယဉာဏ၀ဇၨာ”ဟု ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ ဆိုပါသည္။ သို႔ေသာ္”ပါဏာတိပါေတာ အဒိႏၷာဒါနံ မိစၧာစာေရာ မုသာ၀ါေဒါ ပိသုဏ၀ါစာ မိစၧာဒိ႒ီတိ ဣေမတာ၀ ေသာတာပတၱိ မေဂၢန ပဟိယ်ႏၲိ”ဟူ၍  ပိသုဏ၀ါစာကို ေသာတာပတၱိမဂ္ပယ္ေၾကာင္း အဂၤုတၱရ အ႒ကထာက ဆိုပါသည္။ ထိုအဖြင့္အဆို ႏွစ္မ်ိဳးအား မည္ကဲ့သို႔ ညႇိယူရမည္ကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
(အရွင္သုမဂၤလ-မန္း)

(ေျဖ)
ပိသုဏ၀ါစာကို ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ အနာဂါမိမဂ္ပယ္ေၾကာင္း အဂၤုတၱရအ႒ကထာ၌ ေသာတာပတၱိမဂ္ ပယ္ေၾကာင္း အဆိုမညီ ရွိေသာ္လည္း ကုကၠဳစၥကို ထို႔အတူပင္ အဆိုမညီရွိရာ၌ ”ကထာကတာ ကုသလာကုသလ ၀ိသယံ”စသည္ျဖင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ ဋီကာ ဖြင့္ဆိုကာ အပါယ္လားေၾကာင္း  ကမၼပထျဖစ္ေသာ ကုကၠဳစၥကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္၍ အပါယ္လားေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကုကၠဳစၥအနံ႔ကို အၾကြင္းအက်န္မရွိ  အကုန္အစင္ အနာဂါမိမဂ္က ပယ္ေၾကာင္းဆိုသကဲ့သို႔ပင္ အပါယ္လားေၾကာင္း ကမၼပထေျမာက္ ပိသုဏ၀ါစာကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္၍ အပါယ္လားေၾကာင္း မဟုတ္သည့္ သိမ္ေမြ႔ေသာ သုခုမေဒါသကို အနာဂါမိမဂ္က အကုန္အစင္ပယ္ေၾကာင္း ယူသင့္သည္ဟု ဆရာအရွင္သူျမတ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၾကပါသည္။
***********************************************************************************
(ကာေမသု အမ်ိဳးဆက္လား)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ အခ်ိဳ႔ေသာ ေယာက်္ားေလးမ်ားသည္ က်ားက်ားလ်ားလ်ား မရွိဘဲ မိန္းမစိတ္ေပါက္ကာ မိန္းမလ်ာ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ပါးနီ မိတ္ကပ္ျခယ္သကာ မိန္းမကဲ့သို႔ ၀တ္စားျပင္ဆင္၍ သူတို႔၏ လက္ရွိဘ၀ႏွင့္ အံမ၀င္ခြင္မက် ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ-
(၁) ေရွးေရွးဘ၀က အကုသိုလ္၏အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ဟူသည္ မွန္ပါသလား။
(၂) လူအမ်ား ေျပာၾကသကဲ့သို႔ ၄င္းတို႔သည္ ယခင္ဘ၀မ်ားက ကာေမသုမိစၧာစာရကံကို ျပဳခဲ့၍ ဟူသည္ မွန္ပါသလား။
ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ အရွင္ဘုရား။
(သိန္းလြင္၊ ေရျပားေက်းရြာ-ျဖဴးျမိဳ႔နယ္)

(ေျဖ)
ေယာက်္ားဘ၀၊ ေယာက်္ားစစ္စစ္ ျဖစ္လ်က္ ေယာက်္ားစိတ္မရွိ၊ မိန္းမစိတ္ေပါက္လ်က္ စိတ္မမွန္သူ မိန္းမလ်ာမ်ားမွာျပႆနာရွင္ ဆိုလိုသကဲ့သို႔ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ အကုသိုလ္ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟု ဆိုလွ်င္ မမွားပါ။ 
အရွင္အာနႏၵာေလာင္းသည္ ပါရမီျပည့္စံုေသာ ေယာက်္ားစင္စစ္ ေရႊပန္းတိမ္သည္သား ျဖစ္ရာမွ လူေပါင္းမွား၍ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ (အကုသိုလ္)ကို ျပဳမွားမိျပီး ထိုဘ၀မွေနာက္ မဟာေရာရု၀ငရဲ၌ ကာလႏွစ္ေပါင္း သိန္းေသာင္းသေခ်ၤ အကုေဋမက ခံရျပီးမွ ဆိတ္၊ ေမ်ာက္၊ ႏြားဘ၀တို႔၌ ျဖစ္၍ အသင္းခံရ၏။ ထို႔ေနာက္ က်ား-မ မဟုတ္၊ ပ႑ဳတ္ မိန္းမလ်ာ ဘ၀တို႔၌ ျဖစ္ျပန္ရလ်က္ ေယာက်္ားဘ၀ကို ကမၻာမ်ားစြာပင္ ျပန္မရဘဲ ရွိေနရေၾကာင္း သံေ၀ဂ၀တၳဳဒီပနီ စသည္တို႔၌ ပါရွိေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမလ်ာတို႔သည္ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ၏ အက်ိဳးဆက္ အက်ိဳးဖ်ားကို ခံစားေနရသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထိုက္ပါသည္။
***********************************************************************************
(ဘုရားေလာင္းမ်ား ငယ္မည္)
(ေမး) အရွင္ဘုရား၊ ပြင့္ျပီးကုန္ေသာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ျမတ္စြာဘုရားမ်ား၏ (ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား၏ သိဒၶတၱ-ဟူေသာ အမည္လို) ငယ္မည္မ်ားကို ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူလံုး အစဥ္လိုက္ ၁-ကအစ ၂၈-အဆံုး ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားသမိုင္းကို ေဘာခ်ပ္တင္၍ လွဴဒါန္းလို၍ ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။
(ကိုျငိမ္း၊ ႀကိမ္ခါးကုန္းရြာ၊ ေက်ာက္တံခါးျမိဳ႔နယ္၊ ပဲခူးတိုင္း)

(ေျဖ)
ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားမ်ား ဗုဒၶ၀င္တြင္ ငယ္မည္မပါၾက။ ဒီပကၤရာဘုရားမွစ၍ ဘုရားအမည္ေတာ္၊ ကမၻာ၊ ေဗာဓိပင္၊ ခမည္းေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ ေတာထြက္ရာ၌ ယာဥ္၊ လက္ယာရံ၊ လက္၀ဲရံ၊ ရဟႏၲာ၊ ရဟႏၲာမ အလုပ္အေကၽြး စသည္မွ်သာ ပါရွိပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘုရားအမည္ေတာ္တို႔မွာ အမည္ရင္း(ငယ္မည္မ်ား) မဟုတ္၊ အႏြယ္ေတာ္ဆိုင္ရာ အမည္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ငယ္မည္ကို ေဖာ္ျပေရးသားလွ်င္ မရိုေသရာက်သျဖင့္ အႏြယ္အမည္ကိုသာ အသံုးျပဳၾကရသည္။ ငါတို႔ဘုရားအမည္ ေဂါတမဘုရားဟူသည္မွာလည္း ေဂါတမအႏြယ္က ျဖစ္လာသျဖင့္ ထိုအမည္ျဖင့္ ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကႆပအႏြယ္မွျဖစ္၍ ကႆပဘုရား၊ ေကာဏာဂမန အႏြယ္မွ ျဖစ္၍ ေကာဏာဂံုဘုရား စသည္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ (ရေ၀ထြန္း)
(ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၀-ျပည့္ ဇန္န၀ါရီလ)

No comments: