Friday, July 15, 2011

က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ ဗုဒၶဝယ္ ေမႊးတယ္ ရွိ-မရွိ

တခ်ိဳ႔က ခံတြင္းက ၾကာညိဳပန္းနံ႔ ေမႊးတယ္၊ ကိုယ္နံ႔က စႏၵကူးနံ႔၊ သရက္ခန္နံ႔လို သင္းတယ္၊ ဒီလိုဆိုရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႔ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ အညစ္အေၾကးကလည္း သာမန္လူေတြနဲ႔ မတူဘဲ မေမႊးႏိုင္ဘူးလား။
ကတိုးေကာင္က ရတဲ့ အဆီအခဲေတြ၊ က်င္ငယ္ေတြဟာ ေမႊးႀကိဳင္တယ္တဲ့၊
ေၾကာင္နံ႔သာေခၚတဲ့ ေတာေၾကာင္ကစြန္႔တဲ့ က်င္ငယ္နံ႔ကလည္း နံ႔သာလို ေမႊးတယ္တဲ့၊
သစ္ေမႊးဆိုတာလည္း တကယ့္သစ္သားက ေမႊးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ပိုးေကာင္တမ်ိဳးက ထုတ္ပစ္တဲ့ အညစ္အေၾကးက သစ္သားထဲ စိမ့္ဝင္ျပီး ေမႊးတာဆိုေတာ့
ဗုဒၶရဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာ ေမႊးစရာေပါ့၊

အပဒါန္ဝတၳဳ သုဂႏၶမေထရ္ဟာ ေရွးဘဝက ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးတဲ့
ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ စကားေျပာတိုင္း ၾကာပန္းနံ႔၊ စကားပန္းနံ႔မ်ား ေမႊးႀကိဳင္တယ္၊ ကိုယ္နံ႔ ေခၽြးနံ႔လည္း ေမႊးႀကိဳင္တယ္လို႔ ဆိုထားတယ္၊ သာမန္မေထရ္တပါးေတာင္ ဒီလို ေမႊးႀကိဳင္ေနရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႔ အညစ္အေၾကးအနံ႔မ်ားလည္း ေမႊးႀကိဳင္လိမ့္မယ္ထင္တယ္။


ထီးခ်ိဳင့္ျမိဳ႔ တည္ေတာဆရာေတာ္၏ အေျဖကား 
သာမန္လူေတြရဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္နံ႔ဟာ မေမႊးႀကိဳင္ဘဲ နံသလို ဘုရားရွင္ဟာလည္း လူသားတဦးမွ်သာ ျဖစ္လို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာလည္း နံသတဲ့။


အေထာက္အထားကား-
ျမတ္စြာဘုရား ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ ဦတင္းသံုးေနတုန္း သာဝတၳိျပည္သား ဝကၠလိဆိုတဲ့ ရဟန္းေတာ္တပါး ရွိတယ္၊ သူဟာ ဘုရားကို ဖူးျမင္စက ဘုရားရွင္ရဲ႔ လွပသန္႔ရွင္းတဲ့ ရူပကာယေတာ္ကို ဖူးရတာ မေရာင့္ရဲႏိုင္ဘူးတဲ့။ ဘုရားရွင္ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ရင္းက ငါဟာ လူဝတ္နဲ႔ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ကို အျမဲဖူးဖို႔ မလြယ္ကူဘူး။ သကၤန္းဝတ္မွသာ ဖူးရလြယ္မယ္။ ဒီေတာ့ ငါရဟန္းဝတ္မယ္ဆိုျပီး ဘုရားရွင္ထံ ရဟန္းဝတ္တယ္။


ဘုရားရွင္ရဲ႔ ရူပကာယကိုသာ ျမင္ခ်င္လို႔ ဝတ္တာဆိုေတာ့ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္တရားေတြကို အားထုတ္ပြားမ်ားမႈ မလုပ္ဘဲ အားအားရွိ ဘုရားရွင္ရဲ႔ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုသာ ဖူးေနသတဲ့။
ဒါကို ဘုရားရွင္ သိေတာ္မူလို႔ ဝကၠလိရဟန္း အသိဉာဏ္ရင့္တဲ့အခါ --
ဝကၠလိ ငါ၏ ကိုယ္ေကာင္ပုပ္ကို ၾကည့္ေနသျဖင့္ သင္ဘာအက်ိဳးရွိသလဲ၊ ဝကၠလိ တရားကို ျမင္ေသာသူဟာ ငါဘုရားကို ျမင္တယ္။ ငါဘုရားကို ျမင္ခ်င္လွ်င္ တရားကို ျမင္ေအာင္ အားထုတ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။


ဒါေပမဲ့ ဝကၠလိဟာ ပုထုဇဥ္မို႔ သံေဝဂမရေသးတဲ့သူပီပီ ဘုရားကိုပဲ ဆက္လက္ ဖူးျမင္ေနပါသတဲ့။ ထိုအခါ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ ဘုရားက -ဝကၠလိ သင္သည္ ေက်ာင္းမွာ မေနႏွင့္၊ သြားေတာ့လို႔-ႏွင္ထုတ္လိုက္ပါတယ္။ 
ဝကၠလိက ဘုရားမ်က္ေမွာက္ မေနရလွ်င္ ေသတာက ျမတ္တယ္ဆိုျပီး ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေပၚတက္၊
ေတာင္ထိပ္ကေန ေခ်ာက္ထဲခုတန္ခ်မယ္ လုပ္ေတာ့တယ္။
ထိုအခါ ဘုရားရွင္က ဣမိနာ ပူတိကာေယန-ဤကိုယ္ေကာင္ပုပ္-လို႔ ညႊန္ျပေတာ္မူတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ရုပ္အဆင္းဟာ ေရႊလိုဝင္းျပီး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူေပမယ့္ ေခၽြး သလိပ္ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စတဲ့  အညစ္အေၾကးမ်ား မျပတ္ယိုစီးတတ္လို႔ အေကာင္ပုပ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။

တမ်ိဳးကား-
အခါတပါး ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးစဥ္ တေန႔ ဝမ္းသြန္တဲ့ေရာဂါ ကပ္ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သိၾကားမင္းက မထင္မရွားအသြင္နဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ေျခေတာ္ကို ဆုပ္နယ္ ျပဳစုလာတယ္တဲ့။
ဘုရားရွင္က သင္ ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးေတာ့ သိၾကားပါဘုရား-လို႔ ျပန္ေျဖသတဲ့။
ဘုရားရွင္က-သိၾကားမင္း လူတို႔ရဲ႔ အနံ႔အသက္ဟာ အလြန္နံပါတယ္၊ နတ္တို႔ရဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ယူဇနာ တရာေလာက္ကစျပီး လည္ပင္းမွာ ေခြးေသေကာင္ပုပ္ႀကီး အဆြဲခံထားရသလိ္ု အလြန္နံတယ္-လို႔ ထင္ၾကတယ္၊ အသင္ သိၾကားမင္း သြားပါေတာ့။ ငါ့မွာ ေကာင္းစြာျပဳစုမယ့္ ရဟန္းမ်ားရွိတယ္-လို႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။ 


သိၾကားက-အရွင္ျမတ္ရဲ႔ သီလရနံ႔ဟာ ယူဇနာ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ အျမင့္ေဆာင္တဲ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္အထိ ပန္းရန႔ံလို  သင္းပ်ံ႔ေမႊးႀကိဳင္လႈိင္ေတာ္မူလွ၍ လာခဲ့ရတာပါဘုရား၊ ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္ေကၽြးျပဳစုပါရေစလို႔
ေလွ်ာက္ထားျပီး ဘုရားရွင္ရဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ ရြံရွာဖြယ္စြန္႔တဲ့အိုးကို သိၾကားမင္းရဲ႔ ဦးေခါင္းေပၚ ရြက္ယူျပီး ေဆးေၾကာသုတ္သင္ျပီးမွ တာဝတႎသာကို ျပန္သြားေတာ့တယ္။ 


ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ လိုတာထက္ ပိုအထင္ႀကီးၾကေပမယ့္  တကယ္ေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ နတ္လည္းမဟုတ္၊ ျဗဟၼာလည္းမဟုတ္နဲ႔ သူလိုငါလို လူသားသာ ျဖစ္တယ္၊ လူပီပီ ၃၂-ပါးေသာ ေကာ႒ာသ အစုအေဝးနဲ႔  ခႏၶာကိုယ္သာ ရွိပါတယ္လို႔သာ မွတ္ပါ။
ဘုရားရွင္ရဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဟာလည္း  တင္တယ္မႈမရွိ၊  နံေစာ္ေနတဲ့  ရြံရွာဖြယ္အတိလို႔သာ မွတ္ေပေတာ့။


ေအာင္ခ်စ္စိုး(လသာ)
သူရဇၨ ၂၀၀၃-စက္တင္ဘာလထုတ္မွ အခ်ဳပ္တင္ျပသည္။

No comments: