Monday, July 18, 2011

ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္း ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွင့္ ထူးဆန္းေသာ ေက်ာင္းသခၤမ္း

မင္းကြန္းသို႔ေရာက္တိုင္း ဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္သို႔သာ ႏွစ္စဥ္မျပတ္ ဝင္ေရာက္ရာ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ျပခန္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈၾကည္ညိဳခဲ့ရသည္။ ျပီးမွ ဗႏၶဳလ ဓမၼာရံုႀကီးေပၚ တက္ေရာက္ျပီး အလွဴဒါနျပဳလုပ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအမွတ္ေန႔တိုင္း ပူေဇာ္ပြဲသို႔ သြားေရာက္၍ ၾကည္ညိဳခဲ့ရသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရည္မွန္း၍ တတ္စြမ္းသမွ် ကုသိုလ္ျပဳလုပ္သည္။

ျပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္မူ ဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္မွ အခ်ိန္အနည္းငယ္ယူျပီး ဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္ အေနာက္ေျမာက္ စူးစူးရွိ ေတာေတာင္ေခ်ာင္က်ရာ ေခ်ာင္တခုျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေခ်ာင္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ကားျဖင့္ သဲေခ်ာင္းျဖတ္၊ သဲေခ်ာင္းရိုးအတိုင္း သြားခဲ့ရသည္။ ေျခက်င္ခရီးဆိုလွ်င္ တနာရီေလာက္ ေလွ်ာက္ရေပသည္။
ေဇတဝန္ေခ်ာင္မွာ မင္းကြန္းဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္ အေနာက္ဆံုးေခ်ာင္၊ ေတာင္ၾကားထဲမွ တိတ္ဆိတ္
ေအးခ်မ္းလွေသာ ေခ်ာင္အျဖစ္ ဘြားခနဲေတြ႔ရသည္။ ေက်ာင္းမႀကီးတေဆာင္၊ ဓမၼာရံုတေဆာင္ႏွင့္ ေရွးယခင္ အ႒ကထာက်မ္းျပဳ ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ ဆရာေတာ္ႀကီး သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းတိုက္
ေခ်ာင္ေဟာင္း၊ ေက်ာင္းသခၤမ္းေဟာင္း ႏွစ္ေက်ာင္းမွ် ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ရာ ေတြ႔ရသည္။


လက္ရွိေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ သက္ေတာ္ငယ္ေသးေသာ္လည္း မင္းကြန္းေတာင္ရိုး ဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္ႀကီး ေရရရွိေရး၊ သာသနာစည္ပင္ ထြန္းကားေရးအတြက္ မနားမေန တရားေဟာပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ မင္းကြန္းဝန္းက်င္မွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအား ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း စသည့္ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး မင္းကြန္းဓမၼနာဒတိုက္အတြက္
ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရွိသည္မ်ား ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနရသည္ႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္လ်က္ရွိသည္။ 


ယခုႏွစ္တြင္လည္း မင္းကြန္းဓမၼနာဒတိုက္သို႔ တေခါက္ေရာက္ရွိခဲ့ရာတြင္ လက္ရွိေဇတဝန္ဆရာေတာ္၏ လမ္းျပမႈေၾကာင့္ ေခ်ာင္က်လွေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ ေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။


ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ပင္ ေဇတဝန္ဆရာေတာ္က ေက်းဇူးရွင္မူလမင္းကြန္း ေဇတဝန္ဆရာောတ္ဘုရားႀကီး၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သီးတင္းသံုး က်င့္ၾကံအားထုတ္ေတာ္မူပံုမ်ားကို အမိန္႔ရွိေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူခဲ့ရာ ထူးဆန္းလွေသာ ေက်ာင္းသခၤမ္းအေဆာင္ ေလွကားအဝင္ေပါက္ တည္ေဆာက္ထားပံုမ်ားကို လိုက္လံျပသသည္။ ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေက်ာင္းသခၤမ္းကေလးအေၾကာင္း မေဖာ္ျပမီ ဆရာေတာ္၏ ေထရုပၸတၱိ အက်ဥ္းမွ် ေဖာ္ျပမွ ဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္း ၾကည္ညိဳဖြယ္
ျမင္ေတြ႔လာမည္ျဖစ္သည္။


အ႒ကထာက်မ္းျပဳ ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ စစ္ကိုင္းျမိဳ႔နယ္ ေျမာက္ဘက္ ၅-တိုင္ေဝးေသာ ကန္ႀကီးကုန္းဇာတိ ျဖစ္သည္။ မိဘႏွစ္ပါးတို႔မွာ ဦးညိဳ+ေဒၚပိုင္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ သားသမီးေလးဦး ရွိသည့္အနက္ ဒုတိယသား ျဖစ္သည္။ ငယ္္မည္ ေမာင္သာေဗ်ာ ျဖစ္သည္။ ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ေလာင္း ေမာင္သာေဗ်ာကို ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ကန္ႀကီးကုန္း၊ ေက်ာက္ပနံ ႏွစ္ရြာၾကားရွိ ေစာ္ကဲေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံ အပ္ႏွံသည္။ အေျခခံ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို သင္ယူသည္။ ေလးႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား သင္အပ္ေသာ စာေပအားလံုး ကုန္ဆံုးျပီးေျမာက္ရာ သဒၵါရွစ္ေစာင္၏ သုတ္၊ ဝုတၱိ၊ ဥဒါဟရုဏ္တို႔ကိုပင္ ဆိုရိုးက်အစံုႏွင့္ ႏႈတ္ငံုရရွိခဲ့ေလသည္။ (၁၄)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ရွင္သာမေဏဘဝ ေရာက္ရွိသည္။ ေစာ္ကဲေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ရွင္သာမေဏျပဳသည္။ (ရွင္နာရဒ) ဟူေသာ ဘြဲ႔ပညတ္သည္။ 

ရွင္နာရဒသည္ သာမေဏဘဝတြင္လည္း ေန႔စဥ္ စာေပသင္အံႀကိဳးစားသည္။ ရွင္နာရဒ ဉာဏ္စြမ္းရည္ကို အံ႔ၾသၾကသည္။ သာမေဏဝါ ေလးဝါအရတြင္ ဝိနည္း(၅)က်မ္း ျပီးဆံုးေအာင္ျမင္သည္။

သို႔ရာတြင္ ေလာကဓံသည္ လူ႔ဘဝအတြက္ တခုမဟုတ္ တခု ႀကံဳေတြ႔ရတတ္သည့္ ဓမၼတာျဖစ္သည့္အတိုင္း ကိုရင္နာရဒတြင္ မိဘႏွစ္ပါးတို႔ (၇)လေလာက္အကြာတြင္ တေယာက္ျပီးတေယာက္ ကြယ္လြန္ကုန္ၾကရာ ကိုရင္နာရဒမွာ စိတ္ညႇိဳးငယ္စရာမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ သာသနာေနာင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနစဥ္ ေရႊေတာင္ႀကီးျပိဳသလို ရွင္နာရဒစိတ္ကူးမ်ား ျပိဳလဲက်သြားရာ က်န္ရစ္သူ ေမာင္ႏွမမ်ားအတြက္ ဝိတက္ေတြမ်ားကာ စိတ္မရႊင္ေတာ့ဘဲ လူဝတ္လဲလိုက္ရေတာ့သည္။

လူ႔ဘဝတြင္ ကံတရားကား အလွည့္သင့္ အခြင့္သာဆိုသလို ေမာင္သာေဗ်ာ (၁၉)ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္တြင္
ေလာကီဝတ္ေၾကာင္  ေရွာင္ခြာလိုစိတ္ ျပန္လည္ႏိုးၾကားလာသည္ႏွင့္ ကန္ႀကီးကုန္းရြာ၏ အေရွ႔ေတာင္ မန္က်ည္းစုေတာရေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေသာ တဝမ္းကြဲ ေနာင္ေတာ္ဆရာေတာ္ ဦးလကၡဏထံ ရဟန္းျပဳရန္ သြားေလွ်ာက္ကာ ရွင္သာမေဏျပဳလိုက္သည္။ ေက်ာက္ပနံရြာ ေဒၚအံဇာ၊ ဦးေပၚစံတို႔က သာသနာ့အေမြခံ ရဟန္းဒါယကာျပဳလုပ္၍ ေနာင္ေတာ္ဦးလကၡဏကို ဥပဇၩာယ္ျပဳ၍ ၁၂၄၉-ခုႏွစ္တြင္ ပဥၨင္းခံလိုက္ေတာ့သည္။ ရဟန္းေတာ္ ဦးနာရဒသည္ စာဝါမ်ား ေန႔စဥ္ သင္ယူျပီး မင္းကြန္းဦးပုႀကီး
ေတာင္ေခၚ ေတာင္ေပၚႀကီးေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ ေရာက္ရွိျပီး ဆရာေတာ္ဦးရာဇိႏၵထံ က်မ္းစာမ်ား ဆက္လက္သင္ယူသည္။ ထိုမွ မႏၲေလးျမိဳ႔ေတာ္သို႔ တက္၍ ပိဋကတ္က်မ္းစာ အျဖာျဖာကို ဆက္လက္သင္ယူသည္။ မိုးေကာင္းတိုက္၊ ျမေတာင္တိုက္၊ ဒကၡိဏဝန္တိုက္တို႔တြင္ လွည့္လည္သင္ယူျပီးေနာက္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ ေရႊေတာင္ေဝဠဳဝန္တိုက္ ေဝဠဳဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံ တပည့္ခံ သင္ယူျပန္သည္။ ေဝဠဳဝန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးနာရဒ၏ ပဋိဘာဏ္ဉာဏ္အစြမ္းထက္ပံုကို သိေလရာ သာသနာအက်ိဳး ယံုၾကည္စြဲမွတ္ အာရံုကပ္ကာ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး အုပ္စီးရန္ပင္ လႊဲအပ္သည္ဟု အဆိုရွိသည္။


ရဟန္းငယ္မွ်သာရွိေသာ ဦးနာရဒသည္ အရြယ္အားေလ်ာ္စြာ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားကို ျမိဳ႔ရြာအသီးသီး ပ႑ိတ္အေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္မ်ားထံ နည္းနာခံသင္ယူျပီးေနာက္ ဦးနာရဒသည္ ေတာင္ေပၚႀကီး ဦးရာဇိႏၵထံတြင္ ပရိယတ္က်မ္းစာမ်ား ပို႔ခ်ေနစဥ္ အတိတ္ကံေဟာင္း အေၾကာင္းဖန္ကာ လူဝတ္ေၾကာင္ဘဝ ကူးေျပာင္းရန္ အေျခအေန ဖန္တီးလာသျဖင့္ လူ႔ဘဝေရာက္ရွိကာ ႏွမမ်ားႏွင့္ လုပ္ကိုင္ေကၽြးေမြးေနခဲ့ျပန္ရာ တႏွစ္ခြဲေက်ာ္အၾကာတြင္ ရဟန္းဘဝ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ရျပန္သည္။ ဆရာေတာ္ ဦးရာဇိႏၵထံ
ေရွးနည္းအတိုင္းပင္ ပရိယတၱိစာေပမ်ား ဆည္းပူးေနသည္။ 


ထို႔ေနာက္ စစ္ကိုင္းေတာင္တန္း မင္းကြန္းဘက္၌ ပဋိပတ္ဉာဏ္အရာ၌ ပထမေရွးဦးစြာ (သီးလံုးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွ အစျပဳျပီး) ၄င္းသီးလံုးဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္ႀကီးမ်ားမွ ထင္ရွားေသာတပည့္ႀကီး ငါးဦးအနက္တြင္ အလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ႏွစ္ပါးထံေတာ္၌ ယခုထင္ရွားေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ရဟန္းငယ္ဘဝျဖင့္ ပရိယတၱိကို နည္းနာနိႆရည္း ၾသဝါဒခံယူ သင္ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။


ပါရမီအရင္းခံႏွင့္ ပင္ကိုဉာဏ္ထက္သန္၍ က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေသာ ဆရာရွင္အသီးသီးတို႔၏ ယူနည္း ဆနည္း ေဝဖန္နည္းမ်ားကို လက္ဆုပ္မိမိ ရရွိသူ ဦးနာရဒသည္ အလယ္ေတာရဆရာေတာ္၏ ပဋိပတ္က်င့္ေရး အျမြက္မွ်ေပးေသာနည္းကို ဉာဏ္ရွိသူတို႔ဓမၼတာ ေက်နပ္စြာရွိလွ၍ မိမိ၏ေနရပ္သို႔ ျပန္ခဲ့သည္။ သိတပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္မူကုိထား၍ သက္ဆိုင္ရာ အ႒ကထာဋီကာ စေသာ က်မ္းဂန္အရပ္ရပ္တို႔ႏွင့္ အထပ္ထပ္ ညႇိႏႈိင္းလ်က္ အဘက္ဘက္မွ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈ မျဖစ္ရန္ အတန္တန္ ေဝဖန္ပိုင္းျခား ျပဳစုသည္။ ထို႔ေနာက္ တကုိယ္တည္း ဧကစာ က်င့္သံုးေလ့လာရန္ ရည္သန္၍ သက္ေတာ္ (၃၇)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ပရိသတ္ေရာျပြမ္းရာ အလယ္ေတာရမွ ဖယ္ထြက္ထဲ့သည္။ ၄င္းတိုက္၏ အေနာက္ဘက္ ေလးဖာလံုေလာက္အကြာ လူနည္းရာဌာနတြင္ တပါးမွ်သာ ေနထိုင္ေလာက္ေသာ တခန္းေက်ာင္းငယ္ (ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းငယ္) ေလးကို ဂူေလးေခ်ာင္ သီလရွင္ဆရာႀကီး ေဒၚအိႏွင့္ တကြ တပည့္အေပါင္းတို႔က ေက်ာင္းအမမ်ားအျဖစ္ခံယူျပီး ပဋိပတ္အက်င့္လမ္းကို ႀကိဳးပမ္းေတာ္မူခဲ့သည္။


မင္းကြန္းဌာန၌ ကမၼ႒ာန္းဆရာေတာ္တပါး အေနႏွင့္ ေဇတဝန္ဘုန္းႀကီးဟူ၍၄င္း၊ သတိပ႒ာန္အပၸမာဒ အမွတ္တရားျပ ဘုန္းႀကီးဟူ၍၄င္း၊ အမည္ထူးကို အမ်ိဳးမ်ိဳးတင္စား၍ ေခၚတြင္ကာ လူသိမ်ားခဲ့ေလသည္။
ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ ဦးနာရဒသည္ တရားျပေကာင္းသျဖင့္ ျမိဳ႔လွမွ ဒကာမ်ားပင့္သျဖင့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္
ျမိဳ႔ရြာအသီးသီး လွည့္လည္တရားေဟာၾကားသည္။ ျမိဳ႔လွဌာနမွ ေမာ္လျမိဳင္သို႔ ရည္မွန္းလ်က္ 
ခရီးစမ္းထြက္ခဲ့ရာ သထံုဘူတာရွိ ဆရာေတာ္ ဦးေကလာသ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုး ေဟာၾကားရသည္။


သထံုျမိဳ႔တြင္ ေဇတဝန္ဌာနႀကီး တည္ေထာင္ဖန္တီးရာ၌ ဆရာေတာ္ ဦးေကလာသသည္ အစမွအဆံုးတိုင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္ဦးေကလာသသည္ သတိပ႒ာန္လမ္းစဥ္အရ အပၸမာဒေခၚ ဝိပႆနာတရားမ်ားကို ဝင္ေရာက္အားထုတ္ျပီး နီးစပ္သူ တပည့္ႀကီးငယ္တို႔ကိုလည္း တရားျပသူျဖစ္သည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္သည္ သထံုျမိဳ႔တြင္ ေဇတဝန္ဟူေသာ ပဋိပတ္သာသနာျပဳ ဌာနတခု တည္ေထာင္ေပးျပီး ဝိပႆနာအက်င့္တရားမ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွား ညႊန္ၾကားျပသ ေဟာၾကားသျဖင့္
ေယာဂီမ်ား တိုးပြားမ်ားျပားလာခဲ့သည္။


ဤသို႔ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သာဝကမ်ား၏ လမ္းစဥ္ကို စံတင္ထား၍ သတၱဝါမ်ားကို ငဲ့ညႇာသနားျပီး သာသနာႏွင့္ေတြ႔ၾကံဳရာ ထိုက္တန္ေသာ အက်ိဳးတရားမ်ား ခံစားရရွိေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး၊ အပၸမာဒလမ္းစဥ္ျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာတရားက်င့္ပံု၊ အားထုတ္ပံု အလံုးစံုကို
ေသခ်ာဂန ထင္ရွားေပၚလြင္ေသာ ေဝါဟာရမ်ားျဖင့္ ေဟာၾကားညြန္ျပလာရာ ေရွးဦးစြာ မင္းကြန္းဂူေလးေခ်ာင္၊ အလယ္ေတာရ အေနာက္တိုက္၊ ထိုမွတဖန္ ေမြးဖြားရာဇာတိ ကန္ႀကီးကုန္းရြာ၊ ၄င္းရြာ၌ တဝါမွ်သာေနထိုင္ျပီး အလယ္ေတာရ အေနာက္တိုက္သို႔ ျပန္ၾကြသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမိဳ႔လွ၊ သထံုျမိဳ႔သို႔ ေရာက္ရွိ္ျပီး တရားဌာနႀကီးမ်ား တည္ေထာင္ရာ ေဒသနာနည္းက်က် ဝိပႆနာအက်င့္ သာသနာကို (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။

ေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ ရဟန္းေတာ္ဘဝ ေျခာက္ဝါမွ် ရေသးေသာ ကာလကျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ဆႏၵေပဋေကာပေဒသ ပါဠိေတာ္၏ အဖြင့္သဝဏၰနာ မာဂဓဘာသာ၊ အ႒ကထာကို စီရင္ေရးသားရန္ အခ်ိန္တန္ျပီဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ သထံုျမိဳ႔မွ မူလဌာနေဟာင္း မင္းကြန္းဂူေလးေခ်ာင္ အလယ္ေတာရအေနာက္တိုက္သုိ႔ ျပန္ၾကြသြားသည္။ ဆရာေတာ္သည္  မင္းကြန္းဂူေလးေခ်ာင္၌ တပည့္ရင္း ျဖစ္ၾကေသာ မႏၲေလးျမိဳ႔ သူရဲေစ်းမွ ပြဲစားႀကီး ဦးသစ္၊ ေဒၚေက်ာ့တို႔ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ (၁၀)ေပပတ္လည္ အိပ္ခန္းႏွင့္ ေပ(၂၀)ခန္႔ရွည္ေသာ စႀကႍကပ္လ်က္ရွိေသာ တထပ္ေက်ာင္းကေလးတြင္ တပါးတည္း သီတင္းသံုးကာ က်မ္းျပဳလ်က္ရွိ္သည္။ ေရႊျမင္တင္ ေတာင္ေျခအရပ္ မင္းကြန္းဌာန အေနာက္ဆံုးက်ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းဟု ဆိုင္းဘုတ္ကပ္ထားသည္။


ေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ ေပဋေကာပေဒသ အ႒ကထာက်မ္းကို ေလးႏွစ္ခန္႔ ကာလတိုင္ပင္ ႏႈတ္တြင္ေဆာင္လ်က္ ေရးသားစီရင္သည္။ အကၡရာဝါက်မ်ားကိုပါ သုတ္သင္ရွင္းလင္း စိစစ္ေရးသား စီရင္ေတာ္မူသည္။ စိတ္တိုင္းက်မွ စာပံုႏွိပ္ခြင့္ျပဳသည္။ ၁၂၈၆-ခုႏွစ္တြင္ ေရးသားျပီး၍ ၁၂၈၈-ခုႏွစ္တြင္ ရုိက္ႏွိပ္ျပီးစီးသည္။ ဆရာေတာ္၏ သက္ေတာ္မွာလည္း (၅၂)ႏွစ္ရွိျပီ ျဖစ္သည္။ ယင္းက်မ္းမွာ စာမ်က္ႏွာ (၄၁၇)မ်က္ႏွာရွိပါသည္။ ယင္းက်မ္း ဂုဏ္သတင္းကို မႏၲေလးေတာင္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ ၾကားသိရသျဖင့္ ဆရာေတာ္ထံ ခြင့္ေတာင္းကာ စႏၵာမုနိဘုရား ေက်ာက္စာတိုက္တြင္ ေက်ာက္ထက္အကၡရာ (၂၈)ခ်ပ္ ေရးထိုးစိုက္ထူထားခဲ့သည္။

တဖန္ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႔မွ ဆရာက်ယ္ဆိုေသာ ဒါယကာတေယာက္၏ ရွစ္ရပ္ေသာ ပုစၧာျပႆနာမ်ားကိုလည္း ေရွးဦးစြာ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးအား ေမးေလွ်ၾက္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ေျဖႀကားေတာ္ မမူဘဲ ရွိသျဖင့္ ေဇတဝန္ဆရာေတာ္အား ေမးေလွ်ာက္ရာ အာရမၻာဝိဓိဝိႆဇၨနာက်မ္းကို
ေရးသားေပးေလသည္။ 
ဆက္လက္၍ ေရတာရွည္ျမိဳ႔မွ တပည့္ ဒါယကာမ်ား ေတာင္းပန္သျဖင့္ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ စေသာ ေတာေလးဆယ္ (ဝိပႆနာေလးဆယ္) အက်ယ္အဖြင့္က်မ္းကို ေရးသားျပဳစုေပးသည္။ မူလ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ က်မ္းေပါင္း (၂၅)က်မ္းမွ် ေရးသားျပဳစုေတာ္မူခဲ့သည္။

၁။ ေပဋေကာပေဒသ အ႒ကထာပါဌ္
၂။ ၄င္းအ႒ကထာ၏ နိႆယ ပထမတြဲ
၃။ ဒုတိယတြဲ
၄။ တတိယတြဲ
၅။ သေဇၨကဝိဓိဝိႆဇၨနာ
၆။ အာရမၻာဝိဓိ ဝိပႆနာ
၇။ ဝိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ နိႆယသစ္
၈။ ေတာေလးဆယ္ဖြင့္
၉။ မိလိႏၵပဥႇာ အ႒ကထာပါဌ္
၁၀။ နိဗၺာနကထာ (စကားေျပ)
၁၁။ နိဗၺာန္လမ္းညႊန္ေဒသနာ
၁၂။ နိဗၺာနစာတမ္း
၁၃။ သတိပ႒ာန စာတမ္း
၁၄။ သတိပစၥယေခၚ ဝိနိစၧယသမူဟ
၁၅။ ကထိနဝိနိစၧယ (စကားေျပ)
၁၆။ ကထိန္နိႆယ
၁၇။ ဖလသမာပတ္
၁၈။ မဟာသဠာယတနသုတ္နိႆယ
၁၉။ မူလပရိယာယသုတ္ နိႆယ
၂၀။ ပါဒါပါဒရဟ ဝိနိစၧယ
၂၁။ ပဋိညာတကရဏဝိနိစၧယ
၂၂။ သိမ္ခန္း
၂၃။ ဝိပႆနာဉာဏ္စဥ္က်မ္းႀကီး
၂၄။ အႏုသယဆိုင္ရာ
၂၅။ အတိရိတ္ကံျပဳပံု အဆံုးအျဖတ္က်မ္းမ်ား ျဖစ္သည္။


မူလမင္းကြန္း ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပရိယတ္အရာတြင္ သာသနာေရာင္ဝန္း ထြန္းလင္းေတာက္ပ ခိုင္ျမဲလွေအာင္ အ႒ကထာက်မ္းႀကီး ႏွစ္က်မ္းႏွင့္တကြ သေဘာခဲကပ္ ဝိနစၧယအရပ္ရပ္ အဆံုးအျဖတ္တို႔ကို ပိဋကတ္သံုးေဖာ္ ပါဠိေတာ္ႏွင့္တကြ အ႒ကထာ၊ ဋီကာ၊ အႏု၊ မဓု၊ ေယာဇနာ၊ ဂ႑ိ စေသာ က်မ္းဂန္တို႔ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း၍ ေရးသားႏိုင္ျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ငယ္စဥ္ကစ၍ (၁၄)ႏွစ္အရ ကိုရင္(သာမေဏ)ဘဝ ရသည့္တိုင္ေအာင္ နည္းနာရရန္ သြန္သင္ျပသခဲ့ေသာ ေက်းဇဴးရွႈ္ေစာ္ကဲေက်ာင္းဆရာေတာ္၊
ေက်းဇူးရွင္ ေနာင္ေတာ္ ဦးလကၡဏဆရာေတာ္၊ သံုးဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဦးရာဇိႏၵ ဆရာေတာ္တို႔
ေက်းဇူးႀကီးမ်ားလွပါေပသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့သည္။


မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္မ်ား အားထုတ္ေနခဲ့ရာတြင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌
ေက်ာင္းသစ္ေခ်ာင္သစ္ ေဆာက္လုပ္ရာ လွဴဒါန္းသည္ကိုလည္း ဆရာေတာ္၏ တရားသေဘာဆန္ဆန္ျဖင့္
ေက်ာင္းေလွကားရင္းအတက္တြင္ အလယ္တည့္တည့္ တိုင္တလံုးစိုက္ထူ တည္ေဆာက္ေစခဲ့သည္မွာ
ျမင္ရသူမ်ားအဖို႔ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနသည္။ ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီးအဖို႔မူ ဘဝႏွင့္ သက္ဆိုင္လ်က္ရွိသည္။ သတိသံေဝဂႏွင့္ သက္ဆိုင္လ်က္ရွိသည္။ ဘဝဆိုသည္မွာ ေျဖာင့္ျဖဴးေသာေလွကားထစ္မ်ားကဲ့သို႔မဟုတ္၊ တနည္းအားျဖင့္ ပန္းခင္းေသာလမ္းမဟုတ္။ ေလာကဓံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႔ၾကံဳရျမဲျဖစ္သည္။ ဤသေဘာကို ဆရာေတာ္ႀကီး ျပဆိုလိုသည္ဟု ယူမွတ္ရေပသည္။


ဆရာေတာ္ႀကီး သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းသခၤမ္းေလွကားရင္းမွ အလယ္တည့္တည့္ စိုက္ထူးထားေသာ တိုင္တလံုးသည္ ေလွကားရင္းအတက္မွာပင္ လူကို သတိျဖစ္ေစေလသည္။ အတက္တြင္ သတိျဖစ္ေစသကဲ့သို႔ ေလွကားအဆင္းတြင္လည္း သတိျဖစ္ေစသည္ မုခ်ျဖစ္သည္။ ေလွကားထစ္မ်ားအတိုင္း လြယ္လြယ္ကူကူ ဆင္းရန္မဟုတ္၊ အေပၚထပ္မွ ဆင္းလာလွ်င္ ေလွကားအဆင္းအလယ္တည့္တည့္၌ တိုင္ႀကီးတလံုးက ေစာင့္ႀကိဳသတိေပးေနသည္။ အဆင္းအတက္ သတိျဖစ္ေစေပလိမ့္မည္။ သတိပ႒ာန္တရားျပ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ဘဝကို ေလွကားရင္းမွ ေက်ာင္းတိုင္တလံုးျဖင့္ ယေန႔ထိေအာင္ တရားျပသလ်က္ ရွိေနသလိုပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းမွာ ႏွစ္ထပ္ေက်ာင္းျဖစ္၍
ေလွကားႏွစ္ဆင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုတိုင္ ျပဳျပင္ျခင္းမျပဳဘဲ ျပတိုက္ကဲ့သို႔ ေသာ့ခတ္ထားသည္။ လက္ရွိေဇတဝန္ဆရာေတာ္က ေသာ့ဖြင့္ျပသျဖင့္ ၾကည့္ရႈခဲ့ရသည္။ ယခုတေခါက္ ေရာက္ခဲ့သည္မွာ လွ်ပ္တျပက္မွ်ပင္ ျဖစ္သည္။


ေဇတဝန္ေခ်ာင္ကေလးသည္ ေအးျမလွသည္။ မင္းကြန္းဓမၼနာဒတိုက္၏ အေနာက္ဘက္ဆံုးက်သည့္
ေခ်ာင္ပင္ျဖစ္ရာ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဆံုး ဦးေခါင္းခ်သြားေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ခႏၶာဝန္ခ်သည့္ေန႔မွာ ၁၃၁၆-ခု တေပါင္းလဆုတ္ (၁၀)ရက္ ေသာၾကာေန႔ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္မွာပင္ ေရႊရတုႏွစ္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀)တိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ (၄၉)ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဂုဏ္သတင္းကား သာသနာေတာ္တြင္ ညႇိဳးမွိန္ျခင္းမရွိ၊ ထြန္းေတာက္လ်က္ပင္ ရွိသည္။ သတိပ႒ာန္လမ္းစဥ္ အက်င့္တရားမ်ားကို (၄၅)ႏွစ္တိုင္တိုင္ ယွဥ္ျပိဳင္သူမရွိ၊ တဦးတည္း ေရွ႔ေဆာင္ခဲ့ေသာ ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္းဆရာေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။


မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ႀကီးကား သတၱဝါမ်ား၏ ခ်မ္းသာပြားေၾကာင္း ေကာင္းစြာ ျဖစ္ထြန္း
ေပၚေပါက္လာရာ က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္အရ ထင္ရွားလွေပသည္။ ဤသို႔ လူ႔ျပည္တလႊား ထင္ရွားေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သူ၏ ဘဝလမ္းစဥ္ အစအဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ညႊန္ျပေသာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကား ထင္ရွားလ်က္ပင္ရွိသည္။ ဆရာေတာ္၏ မင္းကြန္းေဇတဝန္ေခ်ာင္မွ
ေက်ာင္းသခၤမ္းကေလးက ေကာင္းစြာညႊန္ျပေနဆဲပင္ ျဖစ္ေလသည္။ မင္းကြန္းဓမၼနာဒတိုက္သို႔ ေရာက္လွ်င္ ေဇတဝန္ေခ်ာင္သို႔ အေရာက္သြားၾကေစခ်င္သည္။


နတ္ေမာက္ထြန္းရွိန္


(က်မ္းကိုး)
ေတာင္တြင္း ဘိကၡဳအရွင္တိကၡာစာရ-၏ အ႒ကထာက်မ္းျပဳ
ေက်းဇူးရွင္ မူလမင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိကို မွီျငမ္းသည္။


သူရဇၨမဂၢဇင္း
(၂၀၀၃-ခု စက္တင္ဘာလ)

No comments: