Monday, July 25, 2011

ဗုဒၶဘာသာ

ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ-
ကံ, ကံရဲ႔အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တာ၊
အေၾကာင္း အက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈကို သေဘာေပါက္တာ၊
ျဖစ္ေပၚသမွ် ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ဉာဏ္အျမင္ေပါက္တာပါ။

ပထမအခ်က္က- ကံ,ကံရဲ႔အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တာ၊
ဒုတိယအခ်က္က- ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈကို သေဘာေပါက္တာ၊
တတိယအခ်က္က- ျဖစ္ေပၚသမွ် ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တယ္ ဆိုတာကို ဉာဏ္အျမင္ေပါက္တာပါ။
အဲဒီအခ်က္ ၃-ခုက တခုနဲ႔တခု ဆက္ေနပါတယ္။

ကံ, ကံရဲ႔အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ရင္ ျဖစ္သမွ် တရားေတြဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳး ျဖစ္ၾကတယ္ ဆိုတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈကို သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါတယ္။
ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈကို သေဘာေပါက္ရင္ ျဖစ္ေပၚသမွ် အလံုးစံု ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို တဆင့္တက္ျပီး သေဘာေပါက္ႏို္င္ပါတယ္။

ျဖစ္ေပၚသမွ်တို႔ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို သေဘာေပါက္တဲ့အခ်က္ကို သေဘာေပါက္တဲ့ အေနမွ်သာ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ တကယ္အသိဉာဏ္ေပါက္ရင္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိစၥျပီးပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီလိုပဲ လက္ခံထားတယ္။

ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လာလို႔ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႔အျမင္ကိုလည္း ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ေဟာၾကားထားတာက-
၁။ သတၱဝါတိုင္းမွာ အဝိဇၨာ ႏွင့္ တဏွာ အေျခခံေနပါသတဲ့။
၂။ အဲဒီတရား ၂-ပါး မကုန္ခန္းသမွ် သံသရာမွာ ဒုကၡမ်ိဳးစံုခံ၍ တဘဝျပီး တဘဝ က်င္လည္ေနၾကရမွာပါတဲ့။
၃။ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာ ကုန္ခန္းမွ ရဟႏၲာအျဖစ္ေရာက္ျပီး သံသရာဘဝအစဥ္ျပတ္မွာပါတဲ့။
၄။ ဗုဒၶျမတ္စြာတဆူ ပြင့္ေတာ္မူလာျခင္းရဲ႔ ပဓာနအက်ိဳးကေတာ့ အဝိဇၨာ, တဏွာ ကုန္ခန္းဖို႔ပါပဲ။ အဝိဇၨာ, တဏွာ မကုန္ခန္းသူေတြ အဖို႔ ထိုက္တန္တဲ့ သုခခ်မ္းသာကို ရၾကဖို႔ ျဖစ္ပါသတဲ့။
၅။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားတဲ့ ဝိနည္း၊ သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ တရား၃-မ်ိဳးဟာ ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေတြကို ထိုက္တန္သမွ် ေပးစြမ္းႏိုင္ၾကပါသတဲ့။

အရွင္ဇနကာဘိဝံသေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အျမင္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း လက္ခံရမယ့္အျမင္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးဦးေက်ာ္ထြဋ္ အျမင္က မဥၨဴသက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဟာစဥ္မွာ ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တနည္းေျပာရရင္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အျမင္ကို ထည့္ျပီးေဟာခဲ့ပါတယ္၊
ဆရာႀကီး ေဟာထားတာက ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ေျပာပါဆိုရင္ ကိေလသာဝဋ္ဆိုတဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ဖို႔က လိုရင္းပဲတဲ့။

အဝိဇၨာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ရွိရင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေတြကို လုပ္မယ္၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ မ်ိဳးေစ့ရွိရင္ အပင္ေပါက္မယ္၊ လူပင္ေပါက္မယ္၊ နတ္ပင္ေပါက္မယ္၊ ျဗဟၼာပင္ေပါက္မယ္၊ တိရစၧာန္ပင္ေတြလည္း ေပါက္မယ္၊ ကိေလသာက ရႊြံ႔ညႊန္ေရနဲ႔ တူတယ္၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံက မ်ိဳးေစ့နဲ႔တူတယ္၊ ဘုရား ရဟႏၲာတို႔ရဲ႔  ကုသိုလ္ကံေတြကိုေတာ့ အဘိဓမၼာမွာ ႀကိယာလို႔ ေခးတယ္၊ ေနာ္ကဘဝ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး မေပးေတာ့တဲ့အတြက္ ႀကိယာလို႔ေခၚတာပါတဲ့၊ ပုထုဇဥ္မွာေတာ့ ကံေတြလုပ္သမွ် ပဋိသေႏၶ အက်ိဳးေတြ ရေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးတာကေတာ့ ကိေလသာဝဋ္ကို ပယ္ဖို႔ပါပဲ။


ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္ ေျပာခဲ့တာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ႔ အႏွစ္သာရဟာ လူ႔ဘဝကို ဒုလႅဘအျဖစ္ တန္ဖိုးထားျပီး အခ်င္းခ်င္း အနစ္နာခံချင္း အေလာဘ၊ အခ်င္းခ်င္း ငဲ့ညႇာျခင္း အေဒါသ၊ ယထာဘူတက်က် ျမင္တတ္ျခင္း အေမာဟတို႔နဲ႔ အမ်ားရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳး ေလာကတၳကို ပထမ၊ အသိုက္အဝန္းရဲ႔ အက်ိဳး ဉာတတၳကို ဒုတိယ၊ မိမိအက်ိဳးအတၱကို တတိယ ထားျခင္းပါပဲ။

ကေန႔ ဗုဒၶသာသနာကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ မျမင္ရတာကလြဲလို႔ က်န္တာေတြက အဂၤါစံုရွိေနပါတယ္
ရွႈ္မဟာသီလဝံသ-က
ဆုေတာင္းခန္းပ်ိဳ႔ နိဂံုးမွာ 
ဘုရားကိုယ္ထင္
မျမင္ရသည္
တမည္သာျမိဳ႔
အင္မခ်ိဳ႔သည္
ဤသို႔ သာသနာေတာ္တည္း-လို႔ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။


ရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဆိုတဲ့ တရာေးတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီ သုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာေတြကို သဂၤါယနာအဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ျပီး ေဟာေဖာ္ညႊန္ၾကား ဆိုဆံုးမေပးတဲ့ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ေတြလည္း ရွိတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္-
ဘုရားဘဂဝန္
အလားလြန္၍ 
ထားညႊန္ေနာက္ေခတ္
အဆစ္ဆစ္ဝယ္
ရွစ္ေယာက္ခုရွိ
သမၼဳတိအရိယာ
ျမတ္သံဃာေၾကာင့္
ရတနာရွစ္ပါး
ကြာမျခားဘဲ
ဘုရားမေမ့
တရားေတြ႔၏-
ဆိုတဲ့စာလို သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြရဲ႔ ေက်းဇူးတရားေၾကာင့္ ဘုရားမေမ့တဲ့အျပင္ တရားလည္း ေတြ႔ေနရပါတယ္။



No comments: