Tuesday, November 22, 2011

ရတနာသံုးပါးကို ရွိခိုးပူေဇာ္ပံု

ဗုဒၶံ ပူေဇမိ
ဗုဒၶံ-သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ ကိုယ္တိုင္ျမင္သည့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကို၊
ပူေဇမိ-ႏွစ္စံု လက္-ဒူး, ျမတ္နဖူးျဖင့္, ညြတ္ႏူးဝပ္စင္း,ေျမ၌ခင္း၍, တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးမည္, စံုအညီျဖင့္, ဂုဏ္ရည္ေျမာ္ကိုး, လြန္ျမတ္ႏိုးလ်က္, ရွိခိုးပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။

ဓမၼံ ပူေဇမိ
ဓမၼံ-မဂ္-ဖိုလ္-နိဗၺာန္, ဓမၼကၡန္ဟု, ဆယ္တန္ပိုင္းျခား, ခြဲေဝထားသည့္, တရားေတာ္ျမတ္ရတနာကို၊
ပူေဇမိ-ေျခ-လက္-နဖူး, တေတာင္-ဒူးျဖင့္, ညြတ္ႏူးဝပ္စင္း, ေျမ၌ခင္း၍, တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးမည္, စံုအညီျဖင့္, ဂုစ္ရည္ေျမာ္ကိုး, လြန္ျမတ္ႏိုးလ်က္, ရွိခိုးပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။

သံဃံ ပူေဇမိ
သံဃံ-မဂၢ႒ာန္-ဖလ႒ာန္, ရွစ္တန္ထင္ေပၚ, သူေတာ္စင္ေကာင္း, အရိယာသံဃာေတာ္ အေပါင္းကို၊
ပူေဇမိ-စံပယ္လက္အုပ္,ေျခဆုပ္ ေမတၱာ, ရိုေသစြာျဖင့္, ညြတ္ကာဝပ္စင္း, ေျမ၌ခင္း၍, တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးမည္, စံုအညီျဖင့္, ဂုဏ္ရည္ေျမာ္ကိုး, လြန္ျမတ္ႏိုးလ်က္, ရွိခိုးပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။


ကိုယ္ျဖင့္ ရွိခိုးပံု (ကာယ ပဏာမ)
ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္၍ ဦးေခါင္းကို ေျမ၌ခ် ရွိခိုးျခင္း (သို႔မဟုတ္) လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးျခင္းႏွင့္ မတ္တတ္ရပ္၍ ဦးေခါင္းညြတ္ ရွိခိုးျခင္းသည္ “ကာယ ပဏာမ” ကိုယ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းမည္၏။ 
ယင္းသို႔ ကိုယ္ျဖင့္ရွိခိုးဦးခ် ကန္ေတာ့ၾကရာတြင္ လက္ခုပ္ႏွစ္ဘက္ကို ၾကာငံုသဏၭာန္ လက္အုပ္ျပဳလုပ္ျပီး ထိုလက္အုပ္(ၾကာငံု)ကို ဦးထိပ္ေရာက္ေအာင္ ေျမႇာက္ခ်ီ၍ လက္မကို မ်က္ေမွာင္ၾကား၌ ထားလ်က္ လက္ညႇိဳးကို နဖူးဆံစ၌ တည္ေစကာ ရွိခိုးျခင္းသည္ “အဥၨလီကမၼ” လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးျခင္းမည္၏။


တဖန္ “ပုဆစ္ႏွစ္ဘက္, တေတာင္ႏွစ္ဘက္, ဦးေခါင္း, ဤငါးပါးေသာ အဂၤါတို႔ကို ေျမ၌ထိေစ၍ တည္ျခင္း (ထိျခင္း)ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ရွိခိုးဦးခ် ကန္ေတာ့ၾကျခင္းသည္ “ပဥၥပတိ႒ိတ”တည္ျခင္း(ထိျခင္း) ငါးပါးျဖင့္ ေျမ၌ေခါင္းခ် ရွိခိုးျခင္းမည္၏။


ယင္းသို႔ တည္ျခင္း(ထိျခင္း) ငါးပါးျဖင့္ ေျမ၌ေခါင္းခ် ရွိခိုးကန္ေတာ့ၾကျပီးေနာက္ ရွိခိုးခံသူ (ရတနာသံုးပါး ဆရာမိဘမ်ား)ထံမွ ျပန္လိုသည့္အခါတြင္ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရုတ္တရက္မ်က္ႏွာလႊဲ၍ ေက်ာေပး၍ မျပန္ပဲ လက္အုပ္ခ်ီ ေနာက္ဆုတ္သြားကာ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔ မျမင္ႏိုင္ေလာက္သည့္ အရပ္ေရာက္မွ တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးပါးျဖင့္ ရွိခိုးဦးခ် ကန္ေတာ့၍ ျပန္လွည့္ပံုကို (သီလကၡန္ အ႒ကထာ၊ သာမညဖလသုတ္၊ ၂၁၂)၌ ျပဆိုထားေပသည္။


တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးပါး အယူအဆမ်ား---
တည္ျခင္း(ထိျခင္း)ငါးပါးကို ေဖာ္ျပၾကရာတြင္ တက်မ္းႏွင့္တက်မ္း အဆိုမတူၾကေပ။ အဆို(၃)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ရွိေပသည္။
(၁) ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ဂဏၭိပုဒ္၌ “ႏွစ္စံု လက္-ဒူး, ျမတ္နဖူးျဖင့္, ညြတ္ႏူးဝပ္စင္း, ေျမ၌ခင္း၍” ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ရွိခိုးရမည္ဟု ဆိုသည္။
(၂) သီလကၡန္ဋီကာသစ္၊ ဒု၊ ႏွာ-၁၈-၌ “ေျခ-လက္-နဖူး, တေတာင္-ဒူး ျဖင့္ ညြတ္ႏူးဝပ္စင္း, ေျမ၌ခင္း၍” ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ရွိခိုးရမည္ဟု ဆိုသည္။
(၃) ပရိဝါပါဠိေတာ္ ကထိနတၳာရဝဂ္၌ကား “စံပယ္လက္အုပ္, ေျခဆုပ္ေမတၱာ, ရိုေသစြာျဖင့္ ညြတ္ကာဝပ္စင္း ေျမ၌ခင္း၍” ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ရွိခိုးရမည္ဟု ဆိုသည္။


အဆိုပါ ရွိခိုးနည္း သံုးမ်ိဳးတြင္ ပါရိဝါပါဠိေတာ္လာ ေနာက္ဆံုး ရွိခိုးနည္းမွာ အနီးမ်က္ေမွာက္၌ ရွိခိုးစဥ္အခါ ျပဳအပ္ေသာ က်င့္ဝတ္မ်ားသာျဖစ္၍ အေဝးမွာ ရွိခိုးရာ၌ မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ဂဏၭိပုဒ္ႏွင့္ သီလကၡန္ဋီကာသစ္လာ ရွိခိုးနည္းကိုသာတြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳၾကသည္။ ထိုႏွစ္နည္းတြင္လည္း ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ဂဏၭိပုဒ္လာ (ပထမ)နည္းသာ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေပသည္ဟု ပါရမီဒီပနီ ၂၅-တြင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။


မတ္တတ္ရပ္ ရွိခိုးပံု---
အကယ္၍ ေျမ၌ေခါင္းခ်၍ ရွိခိုးရန္ ခြင့္မသာခဲ့ေသာ္ မတ္တတ္ရပ္လ်က္သာလွ်င္ ကိုယ္ကို ေရွ႔သို႔ညြတ္၍ လက္အုပ္ခ်ီျပီး ဦးညြတ္ကန္ေတာ့ႏိုင္ေၾကာင္း (သာရတၳဒီပနီ ဋီကာ၊ တ-၄၃)ႏွင့္ (ဝိနယာလကၤာရ ဋီကာ၊ ဒု-၃၆၈) တို႔၌ မိန္႔ဆိုထားေပသည္။ 
ရွိခိုးနည္းမွာ “ေျခစံုရပ္တည္ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ဦးတည္ညြတ္က်ိဳး” ရွိခိုးရေပမည္။


ႏႈတ္ျဖင့္ ရွိခိုးပံု (ဝစီ ပဏာမ) 
“ဗုဒၶံ ပူေဇမိ” စသည္ျဖင့္၄င္း၊ “ၾသကာသ”စသည္ျဖင့္၄င္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ရြတ္ဆို၍ ရွိခိုးျခင္းသည္ “ဝစီပဏာမ” ႏႈတ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းမည္၏။ 
( ၾသကာသ ဘုရားရွိခိုး-အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾက၏)


ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ကား ပင္ကိုယ္က ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ မဟုတ္ေသးပဲ ယခုမွ ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မည့္သူမ်ား ျဖစ္လွ်င္ “တပည့္ေတာ္သည္ ဘုရား တရား သံဃာမ်ားကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏၊ ယေန႔မွစ၍ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သူ ဥပါသကာဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါ” စေသာအားျဖင့္ ေလွ်ာက္ထား၍ အရိုအေသေပး ရွိခိုးေလ့ရွိၾကပါသည္။


စိတ္ျဖင့္ ရွိခိုးပံု (မေနာ ပဏာမ)
ကိုယ့္ျဖင့္ ဦးညြတ္ရွိခိုးရာတြင္၄င္း, ႏႈတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုသီက်ဴး၍ ရွိခိုးရာတြင္၄င္း ေရွ႔အဖို႔ ေနာက္အဖို႔ 
ျဖစ္ေသာ ေစတနာျပ႒ာန္းေသာ ကုသိုလ္ေဇာစိတၱဳပၸါဒ္သည္ “မေနာ ပဏာမ” စိတ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းမည္၏။ 
ဦးသံုးႀကိမ္ခ်၍ ရွိခိုးၾကရာ၌ စိတ္ကလည္း ဘုရားသခင္စသည္ကို အာရံုမျပဳ၊ ႏႈတ္ကလည္း ဗုဒၶံ ပူေဇမိ-စသည္ျဖင့္ မရြတ္ဆိုပဲ ဝတ္ေက်ဝတ္ကုန္ ဦးခ်သူတို႔မွာ ကာယကံ ကုသိုလ္မွ်သာျဖစ္သည္။ 
အခ်ိိဳ႔ကား ဗုဒၶံ ပူေဇမိ-စသည္ျဖင့္ ႏႈတ္မွ ရြတ္ဆို၏။ ကိုယ္ျဖင့္ ရွိခိုး၏။ စိတ္က ဘုရားစေသာအာရံုသို႔ မေရာက္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ မေနာကံ ကုသိုလ္မျဖစ္။ ကာယကံ ဝစီကံ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကံသံုးပါးေျမာက္ေအာင္  စိတ္က ဘုရားစသည္ကို အာရံုျပဳ၍, ဗုဒၶံ ပူေဇမိ-စသည္ကို 
ႏႈတ္ကရြတ္ဆိုျပီး, ရွိခိုးဦးခ် ကန္ေတာ့ၾကရမည္။ သို႔မွသာ ကုယကံ ကုသိုလ္, ဝစီကံ ကုသိုလ္, မေနာကံ ကုသိုလ္ သံုးမ်ိဳးလံုးကို အျပည့္အဝ ရႏိုင္ၾကပါမည္။


ရွိခိုးရာ၌ မွတ္သားဖြယ္---
အခ်ိဳ႔ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကား မိမိက ရွိခိုးဦးခ်သည့္အခါျဖစ္ေစ၊ မိမိက ရွိခိုးဦးခ် ခံရသည့္အခါျဖစ္ေစ မည္သည့္အခါမဆို ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားေလ့ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ 
ရွိခိုးဦးခ်သည့္အခါ၌ ရြတ္ျခင္းကား ရွိခိုးမႈႏွင့္စပ္၍ ကာယကံ ကုသိုလ္အျပင္ ဝစီကံကုသိုလ္ မေနာကံကုသိုလ္မ်ားပါ ျဖစ္ေစရန္ ရည္သန္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရွိခိုးခံသည့္အခါ၌ ရြတ္ျခင္းကား ရွိခိုးခံထိုက္သူ ျဖစ္ေစရန္ဟု ဆိုပါသည္။ လြန္စြာ အဓိပၸါယ္ရွိ၍ ေလးစားလိုက္နာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းေလစြ။

No comments: