Monday, December 26, 2011

မိတ္ေဆြတုကို သတိျပဳပါ

လူ႔ေလာကတြင္ အဆင္ေျပေအာင္ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးသည္ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ေန၏။ အေပါင္းအသင္းမထားဘဲ သီးျခားလြတ္လပ္စြာေန၍ မျဖစ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္ျပီးေျမာက္ေအာင္၊ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္၊ စီးပြားတိုးတက္ေအာင္ မိတ္ေဆြေကာင္း ေရြးခ်ယ္တတ္ရန္ႏွင့္ မိတ္ေဆြတု ေရွာင္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးေပသည္။ 

ဤေနရာ၌ ျမတ္စြာဘုရားက ေကာသလမင္းႀကီးအား ေဟာညႊန္ပံုကို သတိျပဳသင့္၏။ ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူ သည္မွာ---“ပုဂၢိဳလ္တေယာက္၏ အက်င့္သီလ၊ အေလ့အထ၊ သေဘာသကာယကို ၾကာၾကာေပါင္းၾကည့္မွ သိႏိုင္သည္။ ၾကာၾကာေပါင္းေသာ္လည္း သူ႔အေၾကာင္းကို သတိထား ေလ့လာမွ သိႏိုင္သည္။ သတိထားေသာ္လည္း မိမိက စဥ္းစားေဝဖန္တတ္ေသာ ဉာဏ္ရွိမွ သိႏိုင္သည္။ မစဥ္းစား မေဝဖန္လွ်င္ မသိႏိုင္” ဟူ၏။
တေနရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားက မိတ္ေဆြတု ၄-မ်ိဳး၊ မိတ္ေဆြစစ္ ၄-မ်ိဳးကို ျပေတာ္မူ၏။
မိတ္ေဆြတု ၄-မ်ိဳးမွာ---
(၁) အညဒတၳဳပရမ မိတ္ေဆြတု=သူကသာ ေတာင္းတတ္၊ သူကသာ အသာယူတတ္ေသာ မိတ္ေဆြတု။
မိမိက အနည္းငယ္ေပး၍ မ်ားမ်ားျပန္ရရန္ ေမွ်ာ္လင့္တတ္၏။ 
အကူအညီ လိုေသာအခါ တကယ္ စိတ္ရင္းေစတနာ မပါဘဲ တစံုတခုေသာ အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္လင့္၍ အပိုအမို ေလာကြတ္ႏွင့္ ဟန္ေဆာင္ လုပ္ေပးတတ္၏။

(၂) ဝစီပရမ မိတ္ေဆြတု=ႏႈတ္သာပါ၍ လက္မပါေသာ မိတ္ေဆြတု။
လြန္ျပီးေသာပစၥည္းျဖင့္ ေလာကြတ္လုပ္တတ္၏။ (မေန႔ကသာလာရင္ ေပးႏိုင္မွာပဲ၊ အခုေတာ့ ...)
ေနာက္လာမည့္ ပစၥည္းဝတၳဳျဖင့္ ေလာကြတ္လုပ္တတ္၏ (ေနာက္တခါေတာ့ အဆင္ေျပမွာပါ...)
အကူအညီေတာင္းလွ်င္ အေၾကာင္းျပ၍ ျငင္းဆိုတတ္၏။ (မလြယ္လို႔ပါ၊ မအားလို႔ပါ၊ ခ်ိဳ႔ယြင္းေနလို႔ပါ စသည္ျဖင့္ ေရွာင္ဖယ္ျခင္း)

(၃) အႏုပီယဘာဏီ မိတ္ေဆြတု=အလိုလိုက္၍ အႀကိဳက္ကိုသာ ေျပာဆိုေလ့ ရွိ၏။
မေကာင္းမႈကိစၥမ်ားကို အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳ၍ လိုက္ေလ်ာေျပာဆိုတတ္၏။ 
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကိစၥတြင္ မိမိအက်ိဳး ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဟန္ေဆာင္လိုက္ေလ်ာတတ္၏။ 
မိမိေရွ႔တြင္ အေၾကာင္းရွာ၍ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆို အမႊမ္းတင္တတ္၏။ မ်က္ကြယ္တြင္ အျပစ္ေျပာ၍ အက်ိဳးပ်က္စီးေအာင္ လုပ္တတ္၏။

(၄) အပါယသဟာယ မိတ္ေဆြတု=ပ်က္စီးေၾကာင္းအမႈကိစၥတို႔၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျပဳတတ္၏။
ေသရည္အရက္ ေသာက္ရာ၌ အေဖာ္္ျဖစ္၏။ ပြဲလမ္းသဘင္ စေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အလုပ္ပ်က္ေလာက္ေအာင္ လိုက္စားရာ၌ သြားေဖာ္သြားဖက္ ျဖစ္၏။ အေလာင္းအစား အကစားအလုပ္၌ အေဖာ္အျဖစ္ အားေပးအားေျမႇာက္ လုပ္၏။

ဒြါဒသနိပါတ္ မိတၱာမိတၱဇာတ္ေတာ္၌လည္း မိတ္ေဆြတု (ရန္သူ)၏ အခ်င္းအရာ လကၡဏာမ်ားကို ရွစ္မ်ိဳးခြဲျခား၍ ျပထားရာ မိတ္ေဆြတုကို ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ ကိစၥသည္ အေရးႀကီးေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳသင့္ေပသည္။

No comments: