Wednesday, August 29, 2012

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္တို႔၏ ေက်းဇူးစကား (၃)

( စိတ္မသြားသူ ဒုကၡျငိမ္း )
ခႏၶာငါးပါးကို စြဲလမ္းရင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာဒုကၡာလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ပါဠိလို ေဟာထားပါတယ္။
ဥပါဒါန=စြဲလမ္းမႈႏွင့္တကြ ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ခႏၶာ-ခႏၶာငါးပါး အစုတို႔သည္၊ ဒုကၡာ-ဒုကၡသစၥာ မည္ကုန္၏။
ဒီစြဲလမ္းမႈ ဥပါဒါန္ေတြက ဘယ္ကလာသလဲ၊ 
မ်က္စိျမင္၊ နားၾကားက လာတာ၊ ေတြးေတာ့ မ်က္စိျမင္၊ နားၾကားေတြပဲ ျပန္ျပန္ေတြးၾကတာကိုး၊
ဒါေၾကာင့္ မ်က္စိျမင္၊ နားၾကားတာကို ဘယ္သူ ဘယ္ဝွါ ဘယ္လို ဘယ္ခ်မ္းသာမ်ဳိးနဲ႔မွ စိတ္က မလိုက္နဲ႔၊ သိကာမတၱ၊ ဝိညာဏ္သိ သေဘာဓမၼေလးမွ်ပဲလို႔ သိလိုက္ပါ၊ ဒါဆိုရင္ ခႏၶာငါးပါးရမႈ၊ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡမွ ကင္းလြတ္ျပီး ဒုကၡျငိမ္းေနပါလိမ့္မယ္။


( ပညတ္မပါေအာင္ ရႈ )
ဝိပႆနာဆိုတာ ပညတ္မပါဘဲ ရႈရတဲ့ အမ်ိဳးပဲ၊ ပညတ္မပါေအာင္ ရႈရမွာဆိုေတာ့ ဉာဏ္အျမင္နဲ႔ ရႈရတာျဖစ္ေတာ့ သမၼာ
ဒိ႒ိ အျမင္မွန္နဲ႔ ခႏၶာငါးပါးကို ရႈရတယ္။
ရုပ္ရႈရင္ ဣတိ ရူပံ-ဤဟာ ရုပ္ပဲလို႔ရႈရင္ သမၼာသကၤပၸ ျဖစ္တာေပါ့၊ ပညာမဂၢင္နဲ႔ရႈတာ ျဖစ္သြားျပီ၊
ရုပ္လို႔ မသိဘဲ၊ မရႈမိဘဲ၊ ေယာက်္ားပဲ၊ မိန္းမပဲ၊ ငါပဲ၊ သူပဲ၊ သတၱဝါပဲ အေနနဲ႔ ရႈမိေနရင္ မိစၧာသကၤပၸ ျဖစ္ေနတယ္။
ကာမရာဂ နီဝရဏနဲ႔ ပညတ္ေတြ ပါေနတယ္၊ မိန္းမ မဟုတ္၊ ရုပ္ပဲလို႔ ရႈတာက ပညာမဂၢင္ သမၼာသကၤပၸနဲ႔ ရႈတာ၊ ပညာဉာဏ္နဲ႔ ရႈတာျဖစ္ေတာ့ တကယ္ပဲ ပညတ္မပါဘဲ ပရမတ္ကိုရႈရာ ေရာက္သြားေတာ့ ပထမတန္းတရား ျဖစ္တာေပါ့။
နိဗၺာန္ဟာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ကုန္ရင္ နိဗၺာန္ကို ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ရတာျဖစ္ေတာ့ ဓမၼာႏုပႆနာ တရားသေဘာဟာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ျဖစ္ေစတဲ့ ပညတ္ေတြကို တတိ တတိနဲ႔ သတ္ခ်ေနတဲ့တရားျဖစ္ေတာ့ ပထမတန္း ျဖစ္တာေပါ့။


( မဂ္ဖိုလ္နဲ႔ေလ်ာ္ေအာင္ )
ပညတ္ကိုျမင္ရင္ သည္းမခံႏိုင္ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဥပမာ-ေငြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္၊ ပစၥည္းနဲ႔ပတ္သက္ရင္၊ မိန္းမနဲ႔ ပတ္သက္ရင္၊ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သည္းမခံႏိုင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ 
သည္းခံႏိုင္မႈမွာ ပါလာတာေတြက ပညတ္ေတြ၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ပစၥည္း၊ မိန္းမ၊ သားသမီးအျမင္က ပညတ္အျမင္ျဖစ္ၾကလို႔ သည္းမခံႏိုင္ၾကတာဆိုတာ ျမဲျမဲမွတ္ထား၊ ပရမတ္အျမင္၊ အသိေရာက္သြားမွ သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ-ျဖစ္သြားတယ္။ 
သခၤါရ-ဆိုတာ ျဖစ္ျခင္း၊ အနိစၥက-ပ်က္ျခင္းပဲ၊ ရုပ္နာမ္သခၤါရ ဝယဓေမၼကို သိေတာ့မွ သိတာက ဉာဏ္ျဖစ္သြားတယ္။
ဒီလို သခၤါရကို သိေတာ့မွ သည္းခံႏိုင္တဲ့ ဥေပကၡာျပဳ လ်စ္လ်ဴရႈႏိုင္တဲ့ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္ ေရာက္တယ္။ ျမင္တာ၊ ၾကားတာ၊ နံတာ၊ စားတာ၊ သိတာေတြ၊ ၾကံတာေတြဟာ ရုပ္လို႔သိမွ သည္းခံႏိုင္တယ္။ လ်စ္လ်ဴရႈႏိုင္တယ္။ ဥေပကၡာ ျပဳႏိုင္တယ္။ ဉာဏ္စဥ္အရ ဆိုရင္ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း သခၤါရကို ဥေပကၡာျပဳႏိုင္တဲ့ ဒီဉာဏ္ ရင့္သန္သြားမွ အႏုေလာမဉာဏ္ ေရာက္တယ္၊ ဒီဉာဏ္ေရာက္မွ မဂ္ဖိုလ္နဲ႔ ေလ်ာ္ေတာ့တယ္။


( ရုပ္ကိုပဲ သိရမယ္ )
ခႏၶာကိုယ္ေကာင္ႀကီးရဲ႔ တကယ့္အရွိတရား ပရမတ္ရုပ္ အစစ္အမွန္က မဟာဘုတ္ရုပ္ပဲ ရွိတယ္။ မဟာဘုတ္ရုပ္ဆိုတာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး အစုအေဝးပဲ၊ ခႏၶာကိုယ္ေကာင္ႀကီးဟာ မဟာဘုတ္ဓာတ္ႀကီး ေလးပါးျဖစ္တဲ့ ပထဝီ-မာမႈ၊ ေပ်ာ့မႈ၊
ေတေဇာ-ပူမႈ၊ ေအးမႈ၊ 
အာေပါ-ယိုစီးမႈ၊ ဖြဲ႔စည္းမႈ၊ 
ဝါေယာ-တြန္းကန္မႈ၊ ဆိုတဲ့ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးရွိတဲ့ ရုပ္အမွန္ မဟာဘုတ္ရုပ္ပဲ တကယ္ရွိတာပါ။ 
ဥပါဒါန္တို႔၏ အာရံုက ဘယ္သူ႔အေပၚမွာလဲ၊ ျမင္ရတဲ့ အဆင္း ရုပ္အေပၚမွာ စြဲၾကလို႔ ဥပါဒါရုပ္လို႔ ေခၚတာ။ ဥပါဒါရုပ္ဆိုတာ မဟာဘုတ္ရုပ္ကို မွီျပီးမွျဖစ္တယ္။ မူလဘူတက မဟာဘုတ္ရုပ္ပဲ။ ရုပ္ ၂၈-ပါးရွိတဲ့အနက္ မဟာဘုတ္ရုပ္ ၄-ပါးကိုႏုတ္ရင္ က်န္တဲ့ ၂၄-ပါးကို ဥပါဒါရုပ္လို႔ ေခၚရတယ္။ 
မဟာဘုတ္ ၄-ပါးကလြဲျပီး က်န္တဲ့ရုပ္ေတြဟာ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ စြဲယူမွတ္သား စြဲလမ္းတဲ့ရုပ္ေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ ဥပါဒါန္လို႔ေခၚရတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ရုပ္ကိုပဲ သိရမယ္၊ ငါပဲ၊ သူပဲ၊ ေယာက်္ားပဲ၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါအေနနဲ႔ မျမင္ရဘူး၊ မထင္ရဘူး၊ မသိရဘူး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ဆိုတဲ့ သတၱဝါ အသိနဲ႔ျမင္ရင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာျဖစ္ျပီး ဒုကၡသစၥာ ရတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဤဟာ ရုပ္၊ ဤဟာ ရုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤဟာ ရုပ္ခ်ဳပ္ေၾကာင္းလို႔ ဒီလို သိရင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡသစၥာ မရဘဲ၊ ပရမတ္ရုပ္ကိုသိလို႔ နိေရာဓသစၥာနဲ႔ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါတယ္။ 


ပခုကၠဴ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

No comments: