Friday, August 31, 2012

ၾကည္ညိဳဖြယ္တရား ၁၀-ပါး

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီးခါစျဖစ္ေသာ အခါတပါး၌ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ မဂဓတိုင္း ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ရာ အလြန္ေစာေသး၍ ေဂါပကေမာဂၢလာန္မည္ေသာ ပုဏၰားရွိရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ရမူ ေကာင္းေလစြဟု အၾကံျဖစ္ျပီး ပုဏၰားရွိရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၏။ ေဂါပကေမာဂၢလာန္ ပုဏၰားလည္း အသွ်င္အာနႏၵာအား ခရီးဦးႀကိဳျပဳ ေနရာထိုင္ခင္းေပးကာ သင့္ေလ်ာ္ရာ၌ထိုင္ျပီးလွ်င္ “အသွ်င္ဘုရား အာနႏၵာ၊ အၾကင္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ထိုအသွ်င္ေဂါတမသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူတိုက္ေသာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူ၏၊ ထိုတရားတို႔ႏွင့္ အခ်င္းခပ္သိမ္း လုံးဝျပည့္စံုေသာ ရဟန္းတပါးမွ် ရွိသေလာ”ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။
အသွ်င္အာနႏၵာသည္ “ပုဏၰား ထိုတရားတို႔ႏွင့္ အခ်င္းခပ္သိမ္း လံုးဝျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ရဟန္းတပါးမွ် မရွိသည္သာတည္း”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထိုအခါ မဂဓမင္း အဇာတသတ္၏အမတ္ႀကီး ဝႆကာရပုဏၰားသည္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္၌ အလုပ္တို႔ကို အစဥ္လွည့္လည္စစ္ေဆးလ်က္ ေဂါပကေမာဂၢလာန္ပုဏၰား၏ အလုပ္လုပ္ရာဌာန အသွ်င္အာနႏၵာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး “အသွ်င္အာနႏၵာ ယခုအခါ သင္တို႔ဆည္းကပ္ ေနၾကရမည္ျဖစ္ေသာ ဤရဟန္းသည္ ငါကြယ္လြန္ေသာအခါ၌ သင္တုိိိိိိိိိိ႔ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္လတၱံ႔ဟု ထိုအသွ်င္ေဂါတမ ထားခဲ့ေသာ ရဟန္းတပါးမွ် ရွိသေလာ”ဟု ေလွ်ာက္၏။
“ပုဏၰား၊ ရဟန္းတပါးမွ် မရွိ”ဟု မိန္႔ဆို၏။

“အသွ်င္အာနႏၵာ၊ ျမတ္စြာဘုရား ကြယ္လြန္ေတာ္မူေသာအခါ၌ ငါတို႔ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္လတံ႔ဟု မ်ားစြာေသာ မေထရ္ႀကီး ရဟန္းတို႔တင္ထားေသာ ရဟန္းတပါးမွ် ရွိသေလာ”
“ပုဏၰား၊ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ႀကီး ရဟန္းတို႔တင္ထားေသာ ရဟန္း တပါးမွ် မရွိ”

“အသွ်င္အာနႏၵာ ဤသို႔ကိုးကြယ္ရာ မရွိပါဘဲလ်က္ ညီညြတ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း”
“ပုဏၰား၊ ငါတို႔သည္ ကိုးကြယ္ရာ မရွိကုန္သည္ မဟုတ္၊ ကိုးကြယ္ရာ ရွိကုန္၏၊ ပုဏၰား၊ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူ၍ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ တရား ၁၀-ပါးတို႔ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ ဤ ၁၀-ပါးေသာ တရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုတရားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ယခုအခါ ငါတို႔ အရိုအေသ ျပဳၾကကုန္၏။ အေလးျပဳၾကကုန္၏။ ျမတ္ႏိုးၾကကုန္၏၊ ပူေဇာ္ၾကကုန္၏၊ အရိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ မွီေနၾကကုန္၏၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ၁၀-ပါးတို႔သည္ကား---

၁။ ပုဏၰား၊ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ပါတိေမာကၡသံဝရ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ရွိ၏၊ အာစာရသီလ ေဂါစရသီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အျပစ္တို႔၌ေသာ္လည္း ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေဘးဟု ရႈေလ့ရွိ၏၊ သိကၡာပုဒ္တို႔၌လည္း ေကာင္းစြာေဆာက္တည္၍ က်င့္၏။
၂။ အၾကားအျမင္မ်ား၏၊ အၾကားအျမင္ကို ေဆာင္၏၊ စုေဆာင္း၏၊ အစ အလယ္ အဆံုး ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ျပည့္စံုလ်က္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို ေဟာျပတတ္ေသာ တရားတို႔ကို မ်ားစြာၾကားနာထူး၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ေဆာင္ဖူး၏၊ ေလ့က်င့္ဖူး၏၊ စိတ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ဖူး၏၊ ပညာျဖင့္ ထိုးထြင္း၍ သိဖူး၏။
၃။ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးတို႔ျဖင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္၏။
၄။ အထူးစင္ၾကယ္ေသာ စိတ္၌အပါအဝင္ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်က္ေမွာက္ေသာ ကိုယ္၌ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနမႈျဖစ္ကုန္ေသာ စ်ာန္ေလးပါးတို႔ကို အလိုရွိတိုင္း ရ၏။ မျငိဳမျငင္ ရ၏၊ မပင္ပန္းဘဲ ရ၏။
၅။ ထိုရဟန္းသည္ တပါးမက မ်ားေသာတန္ခိုး ဖန္ဆင္းျခင္းကို ျပီးေစ၏၊
တေယာက္တည္းျဖစ္လ်က္ အမ်ားအျပား ျဖစ္သြား၏၊ အမ်ားအျပားျဖစ္လ်က္လည္း တေယာက္တည္း ျဖစ္လာ၏၊ ကိုယ္ကို ထင္ရွားျဖစ္ေစ၏၊ ကိုယ္ကို ေပ်ာက္ကြယ္ေစ၏၊ နံရံတဖက္၊ တံတိုင္းတဖက္၊ ေတာင္တဖက္သို႔ မထိမျငိဘဲ ေကာင္းကင္၌ကဲ့သို႔ သြား၏၊ ေျမ၌လည္း ငုပ္ျခင္း ေပၚျခင္းကို ေရ၌ကဲ့သို႔ ျပဳ၏၊ ေရ၌လည္း ေျမကဲ့သို႔ သြား၏၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြလ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြား၏၊ လ-ေန-တို႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္၏၊ ဆုပ္ကိုင္၏၊ ျဗဟၼာျပည္တိုင္ေအာင္လည္း မိမိအလိုရွိတိုင္း ျဖစ္ေစ၏။
၆။ ထိုရဟန္းသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ နတ္တို႔၏နာၚႏွင့္တူေသာ ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ျဖင့္ နတ္၌လည္း ျဖစ္ကုန္၊ လူ၌လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ေဝးသည္၊ နီးသည္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ႏွစ္မ်ိဳးေသာအသံတို႔ကို ၾကားရ၏။
၇။ ထိုရဟန္းသည္ တပါးေသာပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါတို႔၏စိတ္ကို မိမိစိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍သိ၏၊ တပ္မက္ျခင္းရာဂႏွင့္တကြေသာ စိတ္ကိုလည္း တပ္မက္ျခင္းရာဂႏွင့္တကြေသာ စိတ္၏သိရ၏၊ ရာဂကင္းေသာ စိတ္ကိုလည္း ရာဂကင္းေသာစိတ္ဟု သိ၏၊ ထို႔အတူ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ေဒါသစိတ္၊ ေဒါသ ကင္းေသာစိတ္၊ ေတြေဝျခင္း ေမာဟစိတ္၊ ေမာဟကင္းေသာ စိတ္၊ က်ဳံ႔ေသာ သံခိတၱစိတ္၊ ပ်ံ႔ေသာဝိစိတၱစိတ္၊ ျမတ္သည္၏အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေသာ မဟဂၢဳတ္စိတ္၊ ျမတ္သည္၏ အျဖစ္သို႔ မေရာက္ေသာ အမဟဂၢဳတ္စိတ္၊ သာလြန္ေသာ တရားရွိေသာ သဥတၱရစိတ္၊ သာလြန္ေသာ တရားမရွိေသာ အႏုတၱရ စိတ္၊ တည္ၾကည္ေသာ သမာဟိတစိတ္၊ မတည္ၾကည္ေသာ အသမာဟိတစိတ္၊ လြတ္ေျမာက္ေသာ ဝိမုတၱစိတ္၊ မလြတ္ေျမာက္ေသာ အဝိမုတၱစိတ္ တို႔ကိုလည္း သိ၏။
၈။ ရဟန္းသည္ မ်ားစြာေသာ ေရွးဘဝကျဖစ္ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ေအာက္ေမ့၏၊ ခႏၶာအစဥ္ဟူသည္ တဘဝကို၄င္း၊ ႏွစ္ဘဝ၊ သံုးဘဝ၊ ေလးဘဝကို၄င္း၊ ဘဝတရာ၊ ဘဝတေထာင္၊ ဘဝတသိန္းတို႔ကို၄င္း၊ မ်ားစြာေသာ ပ်က္ကပ္၊ ျဖစ္ကပ္တို႔ကို၄င္း၊ အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏိုင္၏၊ ဤမည္ေသာဘဝ၌ ငါသည္ ဤသို႔ေသာအမည္ ရွိခဲ့၏၊ အႏြယ္ရွိခဲ့၏၊ အဆင္းရွိခဲ့၏၊ အစာရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊  ဤသို႔ေသာ အသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏၊ ထိုငါသည္ ထိုဘဝမွေသခဲ့ေသာ္ ဤမည္ေသာဘဝ၌ ျပန္ျဖစ္၏၊ ဤသို႔ အခ်င္းအရာႏွင့္တကြ ညႊန္းျပဖြယ္ အမည္အႏြယ္ႏွင့္တကြ မ်ားစြာေသာ ေရွး၌ျဖစ္ဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ေအာက္ေမ့၏။
၉။ ထိုရဟန္းသည္ နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲ သတၱဝါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲ သတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ၊ မလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာဂတိရွိေသာ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါကို သိ၏။
၁၀။ အာသေဝါတရားတို႔ ကုန္ခန္းျခင္းေၾကာင့္ အရဟတၱဖိုလ္ သမာဓိကို၊ အရဟတၱဖိုလ္ ပညာကို၊ မ်က္ေမွာက္ေသာ ကိုယ္၏အျဖစ္၌ ကိုယ္တိုင္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိ၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ဝင္စားေန၏”ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။

(ဥပရိပုဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္၊ ေဒဝဒဟဝဂ္၊ ေဂါပကေမာဂၢလာနသုတ္)

No comments: