Friday, August 31, 2012

ေက်ူးဇူးေတာ္ရွင္တို႔၏ ေက်းဇူးစကား (၅)

(ကုသိုလ္-အကုသိုလ္ )
မေကာင္းတာကို မျပဳလုပ္နဲ႔၊ ေကာင္းတာဟူသမွ် ျပဳလုပ္၊
မေကာင္းတာဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲ၊ ေကာင္းတာဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲ၊
အျပစ္ရွိတာဟာ မေကာင္းမႈ၊ အျပစ္မရွိတာဟာ ေကာင္းမႈ၊
အျပစ္ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မိမိကိုျဖစ္ေစ သူတပါးကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္ရင္ အျပစ္၊ မိမိသူတပါး ႏွစ္ဦးသားမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မထိခိုက္တာဟာ အျပစ္မဟုတ္၊
ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မထိခိုက္ေသာ အလုပ္သည္ အျပစ္မရွိေသာေၾကာင့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္၊
တဦးဦးကို ထိခိုက္ေသာ အလုပ္သည္ အျပစ္ရွိေသာေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္။။

( ကံနယ္ မက်ဥ္းေစနဲ႔ )
ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္ မ်က္ျခည္မျပတ္ပါေစနဲ႔၊ အခုေျပာေနတာက ကံ- ကံရဲ႔ အက်ိဳးကို ေျပာေနတာပါ၊
ဘုန္းႀကီးတို႔ တခ်ိဳ႔ ဗုဒၶဘာသာေတြကိုယ္တိုင္ ကံလို႔ေျပာလိုက္ရင္ စိတ္က ဘယ္ေရာက္သြားသလဲဆိုေတာ့
အဲ---ဟိုအတိတ္ဘဝေတြဆီကိုသာ ေရာက္သြားတယ္၊
ဟိုး---ေရွးေရွးဘဝေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြကိုသာ ကံလို႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒီ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ
ေတြၾကာင့္ပဲ ဒီဘဝမွာ ေကာင္းက်ိဳး-မေကာင္းက်ိဳးေတြ ရတယ္။ ဒီေလာက္ပဲ နယ္က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးပဲ သိၾကျမင္ၾကတယ္။ ဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကံနဲ႔ ကံရဲ႔အက်ိဳး သဘာဝကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာမေပါက္ၾကလို႔ပါပဲ။

အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးျဖစ္ရမယ္၊ အက်ိဳးေပၚရတယ္၊ ဒါ ေလာကရဲ႔ သဘာဝပဲ၊ ဒါ ( Law of cause and effect )
 ေလာကရဲ႔ အေၾကာင္းအက်ိဳး သဘာဝဟာ ဒီအတိုင္းပဲ။
သို႔ေသာ္လည္း တခု သတိျပဳရမွာက အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ရံဖန္ရံခါမွာ အေၾကာင္းျဖစ္ေပၚျပီး အခ်ိန္အမ်ားႀကီးၾကာမွ အက်ိဳးျဖစ္ေပၚတယ္။
အေၾကာင္းအားေကာင္းရင္ ခ်က္ခ်င္း အက်ိဳးျဖစ္ေပၚျပီးေတာ့
အေၾကာင္းအားေသးရင္ အခ်ိန္ၾကာမွပဲ အက်ိဳးျဖစ္ေပၚမယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာေတြ႔ရသလဲ---
၁။ အခုလုပ္တဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အခု အက်ိဳးရတာလည္း ေတြ႔ရတယ္။
၂။ ဒီဘဝမွာ အခုလုပ္တဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ဒီဘဝအတြင္းမွာပဲ ေနာင္တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အက်ိဳးရတယ္ ဆိုတာလည္း သိရတယ္။
၃။ ဒီဘဝမွာ လုပ္တဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ဒီဘဝမွာ အက်ိဳးေပးဖို႔ အခ်ိန္မရလိုက္တဲ့အတြက္ ေသျပီးေနာက္ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အက်ိဳးျဖစ္ေပၚရတာလည္း ရွီတယ္လို႔ ေတြ႔ရတယ္။

( အလုပ္တိုင္း ကံ မေျမာက္ )
ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ျပဳလုပ္တိုင္း ကံ မျဖစ္ေပ၊ ကံအရာ မေျမာက္ေပ၊
အေကာင္းအဆိုး ရည္ရြယ္ခ်က္ တခုခုျဖင့္ တက္ၾကြထက္သန္ေသာ စိတ္ ဦးေဆာင္လ်က္ ျပဳလုပ္မွသာ ကံအရာ ေျမာက္၍ ကံ-ဟု ေခၚသည္။
အဲဒီအလုပ္ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဆိုးတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ တခုခု ပါရမယ္။ အဲဒီလို ေကာင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဆိုးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ တခုခုပါျပီးေတာ့ အဲဒီအလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ရာ ထက္သန္တဲ့စိတ္ ရွိရမယ္။
အဲဒီအဂၤါ ႏွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ အလုပ္မွသာလွ်င္ ကံအရာ ေျမာက္တယ္။ အလုပ္ဆိုတုိင္း ကံအရာ မေျမာက္ဘူးေနာ္။
ကံအရာ မေျမာက္မဘူးဆိုတာ ထူးျခား ထင္ရွားတဲ့အက်ိဳးကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တဲ့ အေျခအေန မရွီဘူးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ကံအရာ ေျမာက္တယ္ဆိုတာ ထူးျခား ထင္ရွားတဲ့ အက်ိဳးကို ျဖစ္ေပးေစႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားျပည္တဲ့ အေၾကာင္းတရားအျဖစ္ ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ က်မ္းဂန္မ်ားမွာေတာ့ ကမၼပထ ေျမာက္တယ္လို႔ သံုးႏႈန္းေလ့ ရွိပါတယ္။
တက္ၾကြထက္သန္ေသာ စိတ္ကို ေစတနာလို႔ ေခၚတယ္။
ယင္း တက္ၾကြထက္သန္ေသာ စိတ္သေဘာ ေစတနာသည္ ကိုယ္-ႏႈတ္-စိတ္အလုပ္မ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း အေျခခံျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေစတနာ (တက္ၾကြေသာ စိတ္သေဘာ)ကို ျမတ္စြာဘုရားက ကံ-ဟု နာမည္တပ္ေတာ္မူ၏။

ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာျပဳ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္

No comments: