Friday, August 31, 2012

မွီခိုရာ

ရဟန္းတို႔-မွိခိုရာရွိသည္ျဖစ္၍ ေနၾကကုန္ေလာ့၊ မွိခိုရာမရွိမူ၍ မေနၾကကုန္လင့္၊
ရဟန္းတို႔ မွီခိုရာ မရွိသူသည္ ဆင္းရဲစြာ ေနရ၏၊ ရဟန္းတို႔ မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတို႔သည္ ဤ ၁၀-မ်ိဳးတို႔တည္း။
ရဟန္းတို႔-ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သီလရွိ၏၊ ပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို ေစာင့္စည္းလ်က္ေန၏၊ အက်င့္“အာစာရ”၊ က်က္စားရာ“ေဂါစရ”ႏွင့္ ျပည္စံု၏။ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အျပစ္တို႔၌ေသာ္လည္း ေဘးဟုရႈေလ့ရွိ၏၊ သိကၡာပုဒ္တို႔၌ ေကာင္းစြာေဆာက္တည္၍ က်င့္၏၊ ရဟန္းသည္ ယင္းသို႔သီလရွိ၏၊ “---ပ---သိကၡာပုဒ္တို႔၌ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာတရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ အၾကာူအျမင္မ်ား၏၊ အၾကားအျမင္ကို ေဆာင္ႏိုင္၏၊ ဆည္းပူး၏၊ အစ-အလယ္-အဆံုး
 ေကာင္းျခင္းရွိၾက၍ အနက္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ုျပည့္စံုေသာ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတတ္ေသာ တရားတို႔ကို မ်ားစြာသင္ၾကားအပ္ကုန္၏။ ေဆာင္အပ္ကုန္၏၊ ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာထိုးထြင္း၍ သိအပ္ကုန္၏၊ ယင္းသို႔မ်ားစြာ သင္ၾကားအပ္ပါ၏၊ ---ပ---ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာထိုးထြင္း၍ သိအပ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း ရွိ၏၊ အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္း ရွိ၏၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းတို႔၌ ကိုင္းညႊတ္၏၊ အေဆြခင္ပြန္း အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္း ရွိ၏၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းတို႔၌ ကိုင္းညြတ္၏၊ဟူေသာ ဤတရားသညလည္း မွိခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ ဆိုဆံုးမလြယ္ေၾကာင္း တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ သည္းခံႏိုင္၏၊ အဆံုးအမကို အရိုအေသခံယူတတ္၏၊ ယင္းသို႔ ဆိုဆံုးမလြယ္၏၊ ---ပ---အဆံုးအမကို အရိုအေသ ခံယူတတ္၏၊ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၏ အသို႔ျပဳရမည္နည္း-ဟု ဆိုအပ္ေသာ အာုတ္အျမတ္ျဖစ္ေသာ အမဥကိစၥတို႔၌ လိမၼာ၏၊ ပ်င္းရိျခင္း မရွိ၊ ထိုအမႈကိစၥတို႔၌ အေၾကာင္းကို စူးစမ္းေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ျပဳလုပ္ရန္ စီရင္ရန္ စြမ္းႏိုင္၏၊ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ရန္ စီရင္ရန္ စြမ္းႏိုင္၏ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ တရားေတာ္ကို အလိုရွိ၏၊ ခ်စ္ဖြယ္ကို ေျပာဆိုတတ္၏၊ လြန္ျမတ္ေသာ သုတ္၊ အဘိဓမၼာ၊ ဝိနည္းတရား၌ မ်ားစြာျမတ္ႏိုးျခင္း ရွိ၏၊ ယင္းသို႕ တရားေတာ္ကို အလိုရွိ၏---ပ---လြန္ျမတ္ေသာ သုတ္၊ အဘိဓမၼာ၊ ဝိနည္းတရား၌ မ်ားစြာျမတ္ႏိုးျခင္းရွိ၏ ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ရန္၊ ကုသိုလ္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိ၍ ေန၏၊ အားအစြမ္းရွိ၏၊ ျမဲျမံေသာ ဝီရိယရွိ၏၊
ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာဝန္ကို ပယ္ခ်ထားျခင္း မရွိ၊
.ယင္းသို႔ အကုသိုလ္တရားတုိ႔ကို ပယ္ရန္ ကုသုိလ္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိေန၏၊
---ပ---ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာဝန္ကို ပစ္ခ်ထားျခင္းမရွိဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မီွခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ ရတတ္သမွ်ေသာ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေက်ာင္း၊ သူနာ၏အေထာက္အပံ႔ ေဆးဟူေသာ အေဆာက္အဦျဖင့္ ေရာင့္ရဲ၏၊ ယင္းသို႔ ေရာင့္ရဲ၏ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွိခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ သတိႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ လြန္ကဲရင့္က်က္ေသာ သတိႏွင့္ျပည့္စံု၏၊ ၾကာျမင့္စြာက ျပဳျပီးေသာ အလုပ္ကို၄င္း၊ ေျပာျပီးေသာ စကားကို၄င္း ေအာက္ေမ့ႏိုင္၏၊ အဖန္တလဲလဲ ေအာ္ကေမ့ႏိုင္၏၊ ယင္းသို႔ သတိႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ---ပ---အဖန္တလဲလဲ ေအာ္ကငေမ့ႏိုင္၏ ဟူေသာ ဤတရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္း။

ရဟန္းတို႔-ရဟန္းသည္ ပညာရွိ၏၊ အျဖစ္အပ်က္ကိုသိေသာ ကိေလသာကို ေဖာက္ခြဲႏိုင္ေသာ ဆင္းရဲကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေကာင္းစြာေရာက္ေစတတ္ေသာ ျမတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည္စံု၏၊ ယင္းသို႕ ပညာရွိ၏၊ ျမတ္ေသာပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၏ဟူေသာ တရားသည္လည္း မွီခိုရာကို ျပဳတတ္ေသာ တရားတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

(အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္၊ နာထဝဂ္၊ ပထမနာထသုတ္)

No comments: