Tuesday, September 4, 2012

ပယ္အပ္ေသာတရား

ရဟန္းတို႔-ကုိယ္ျဖင့္ပယ္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ကုန္ေသာ တရား၊
ႏႈတ္ျဖင့္ ပယ္၍ ကုိယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ကုန္ေသာ တရား၊
ကို္္ယျ္ဖင့္ ႏႈတ္ျဖင့္  မပယ္အပ္မူ၍ ပညာျဖင့္ျမင္၍ ပယ္အပ္ေသာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏။

ရဟန္းတို႔-ကုိယ္ျဖင့္ပယ္၍  ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ေသာ တရားတို႔ဟူသည္-
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကိုယ္ျဖင့္ အကုသိုလ္(အာပတ္)အစု တခုခုသို႔ ေရာက္၏၊ ထိုရဟန္းကို သိနားလည္ေသာ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က ဉာဏ္ျဖင့္ သက္ဝင္၍ “အသွ်င္သည္ကား ကိုယ္ျဖင့္ အကုသိုလ္(အာပတ္) အစု တခုခုသို႔ ေရာက္၏၊ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အသွ်င္သည္ ကာယဒုစရိုက္ကိုယ္ပယ္၍ ကာယသုစရိုက္ကို ပြားမ်ားပါေလာ”ဟု ေျပာဆိုကုန္၏။ ထိုရဟန္းသည္ သိနားလည္ေသာ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က ဉာဏ္ျဖင့္သက္ဝင္၍ ေျပာဆိုသည္ျဖစ္ရကား ကာယဒုစရိုက္ကိုပယ္၍ ကာယသုစရိုက္ကို ပြားမ်ား၏၊ 
ဤတရားတို႔ကို ကုိယ္ျဖင့္ပယ္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ေသာ တရားတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔-ႏႈတ္ျဖင့္ပယ္၍ ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ေသာ တရားတို႔ဟူသည္-
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ႏႈတ္ျဖင့္ အကုသိုလ္(အာပတ္)အစု တခုခုသို႔ ေရာက္၏၊ ေတာင္းပန္ပါ၏။ “အသွ်င္းသည္ကား ႏႈတ္ျဖင့္ အကုသိုလ္(အာပတ္)အစု တခုခုသို႔ ေရာက္၏၊ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အသွ်င္သည္ ဝစီဒုစရိုက္ကိုပယ္၍ ဝစီသုစရိုက္ကို ပြားမ်ားပါေလာ့” ဟု ေျပာဆိုကုန္၏။ ထိုရဟန္းသည္ ဝစီဒုစရိုက္ကိုပယ္၍ ဝစီသုစရိုက္ကို ပြားမ်ား၏၊ ဤတရားတို႔ကို ႏႈတ္ျဖင့္ပယ္၍ ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္ေသာ တရားတို႔ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔-ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္မူ၍ ပညာျဖင့္ျမင္၍ ပယ္အပ္ေသာ တရားတို႔ဟူသည္-
ေလာဘကို ေဒါသကို ေမာဟကို အမ်က္ထြက္မႈကို ရန္ျငိဳးဖြဲ႔မႈကို သူ႔ေက်းဇူးေခ်ဖ်က္မႈကို ဂုဏ္ျပိဳင္မႈကို ဝန္တိုမႈကို
ယုတ္ညံ႔ေသာျငဴစူမႈကို ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္မူ၍ ပညာျဖင့္ျမင္၍ ပယ္အပ္၏။

ရဟန္းတို႔-ယုတ္ညံ႔ေသာ ျငဴစူမႈဟူသည္ ဤေလာက၌ သူၾကြယ္အား၄င္း၊ သူၾကြယ္သားအား၄င္း၊ ဥစၥာ စပါး ေရႊေငြႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ထိုသို႔ ျပည္စံုရာ၌ အျခားေသာ ကၽြန္အား၄င္း၊ ကပ္ရပ္ေနသူအား၄င္း၊ ဤသူၾကြယ္ သူၾကြယ္သားအား ဥစၥာ စပါး ေရႊေငြႏွင့္ မျပည့္စံုပါမူ ေကာင္းေလစြ-ဟု အၾကံျဖစ္ရာ၏၊ သမဏသည္၄င္း၊ ျဗာဟၼဏသည္၄င္း သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း ေဆး အသံုးအေဆာင္ကို ရသူျဖစ္၏၊ ထိုသို႔ရရာ၌ အျခားေသာ သမဏအား၄င္း၊ ျဗာဟၼဏအား၄င္း “ဤအရွင္သည္ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း ေဆး အသံုးအေဆာင္ရသူ မျဖစ္ပါမူ ေကာင္းေလစြ”ဟု အၾကံျဖစ္၏၊ ရဟန္းတို႔-ဤတရားကို ယုတ္ညံ႔ေသာ ျငဴစူမႈဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔-ယုတ္ညံ႔ေသာ အလိုကို ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္မူ၍ ပညာျဖင့္ျမင္၍ ပယ္အပ္၏၊ ယုတ္ညံ႔ေသာအလို ဟူသည္ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ သဒၶါမရွိသူျဖစ္လ်က္ သဒၶါရွိသူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစဟု အလိုရွိ၏။ 
သီလမရွိသူျဖစ္လ်က္ သီလရွိသူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊ 
အၾကားအျမင္နည္းသူျဖစ္လ်က္ အၾကားအျမင္မ်ားသူဟု ငါ့ကို သိၾကပါေစ၊ 
အေပါင္းအေဖာ္၌ ေမြ႔ေလ်ာ္သူျဖစ္လ်က္ အေပါင္းအေဖာ္မွ ကင္းဆိတ္သူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊ 
ပ်င္းရိသူျဖစ္လ်က္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိသူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊ 
သတိလြတ္ကင္းသူျဖစ္လ်က္ သတိထင္သူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊ 
မတည္ၾကည္သူျဖစ္လ်က္ တည္ၾကည္သူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊ 
ပညာမဲ့သူျဖစ္လ်က္ ပညာရွိသူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ၊
အာသေဝါတရား မကုန္သူျဖစ္လ်က္ အာသေဝါတရား ကုန္သူဟု ငါ့ကိုသိၾကပါေစ-ဟု အလိုရွိ၏၊
ရဟန္းတို႔-ဤတရားကို ယုတ္ညံ႔ေသာအလိုဟု ဆိုအပ္၏၊ ဤတရားတို႔ကို ကိုယ္ျဖင့္ မပယ္အပ္၊ စ္ိတ္ျဖင့္ မပယ္အပ္မူ၍ ပညာျဖင့္ျမင္၍ ပယ္အပ္ေသာတရားတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔-ေလာဘသည္၊ ေဒါသသည္၊ ေမာဟသည္၊ အမ်က္ထြက္သူသည္၊ ရန္ျငိဳးဖြဲ႔သူသည္၊ သူ႔ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္မႈသည္၊ ဂုဏ္ျပိဳင္မႈသည္၊ ဝန္တိုမႈသည္၊ ယုတ္ည႔ံေသာ အလိုသည္၊ အကယ္၍ ထုိရဟန္းကို လႊမ္းမိုး၍ ျဖစ္ပါမူ “ဤအသွ်င္သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အမ်က္ထြက္မႈ၊ ရန္ျငိဳးဖြဲ႔မႈ၊ သူ႔ေက်းဇူးကို
ေခ်ဖ်က္မႈ၊ဂုဏ္ျပိဳင္မႈ၊ ဝန္တိုမႈ၊ ယုတ္ညံ႔ေသာ ျငဴစူမႈ၊ ယုတ္ညံ႔ေသာအလို မျဖစ္မည့္အျခင္းအရာတို႔ကို မသိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤအသွ်င္ကို ယုတ္ညံ႔ေသာအလိုသည္ လႊမ္းမိုး၍ ျဖစ္၏”ဟု ထိုရဟန္းကို သိအပ္သည္ ျဖစ္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔-ေလာဘသည္၊ ေဒါသသည္၊ ေမာဟသည္ ၊ပ၊ ယုတ္ညံ႔ေသာ အလိုသည္ အကယ္၍ ထိုရဟန္းကို လႊမ္းမိုး၍ မျဖစ္ပါမူ၊ “ဤအသွ်င္သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၊ပ၊ ယုတ္ညံ႔ေသာအလို မျဖစ္မည့္ အျခင္းအရာတုိ႔ကို သိ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤအသွ်င္ကို ယုတ္ညံ႔ေသာအလိုသည္ လႊမ္းမိုး၍ မျဖစ္”ဟု ထိုရဟန္းကို သိအပ္သည္ျဖစ္ရာ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္၊ မဟာဝဂ္၊ ကာယသုတ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားသည္။


No comments: